Στο 3ο εργαστήριο δεξιοτήτων που ανήκει στην θεματική ενότητα «Δημιουργώ και καινοτομώ- Δημιουργική σκέψη και Πρωτοβουλία» , υλοποιήσαμε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο «STE(Α)M και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του νερού και την υδροδυναμική». Οι μικροί μαθητές μέσα από δραστηριότητες, πειράματα και κατασκευές, καλλιέργησαν την μαθηματική σκέψη, εξοικειώθηκαν με βασικές αρχές προγραμματισμού και ήρθαν σε επαφή με την φιλοσοφία του STE(A)M με βιωματικό τρόπο. Γνώρισαν τον κύκλο του νερού, μάθανε νέους όρους όπως συμπύκνωση, υγροποίηση , εξάτμιση, συγκέντρωση και εξοικειώθηκαν με τις βασικές αρχές της υδροδυναμικής. Πρώτα συγκεντρώσαμε τις πληροφορίες που γνωρίζουμε ήδη για το νερό.
Μάθαμε τον κύκλο του νερού μέσα από βιβλία και γραφήματα.
Διαβάσαμε και μάθαμε το ποίημα του Ζαχαρία Παπαντωνίου «Το ποταμάκι».
Μάθαμε τις τρεις φυσικές καταστάσεις του νερού και πώς κινούνται τα μόρια στην στερεή, στην υγρή και στην αέρια μορφή του νερού. Τα παιδιά αναπαραστήσανε τα μόρια με το σώμα τους και τα ζωγραφίσανε με μπατονέτα.
Προγραμματίσαμε την bee-bot ώστε να περάσει από τα 4 στάδια του κύκλου του νερού:
-εξάτμιση- συμπύκνωση- υγροποίηση- συγκέντρωση-
Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικό βίντεο με το ταξίδι της σταγόνας.
Χωρίστηκαν σε ομάδες και συνεργάστηκαν ώστε να κατασκεύασουν με τουβλάκια, γέφυρες για να διασχίζουν το ποτάμι και φράγματα για να συγκρατήσουν το νερό.
Κατασκευάσαμε τον δικό μας νερόμυλο με καπάκια και καταλάβαμε την δύναμη του νερού.
Τέλος, φτιάξαμε lapbook με τον κύκλο του νερού, με πληροφορίες και φωτογραφίες από την υλοποίηση του προγράμματος.

















