4ος κύκλος Εργαστηρίων Δεξιοτήτων: “Ο κος ΚΟΚ στο Νηπιαγωγείο μας” και “Μαθαίνω να προστατεύομαι στο δρόμο και το αυτοκίνητο”

IMG 20240405 144005

Θεματική Ενότητα: Ζω καλύτερα- Ευ Ζην

Υγεία: Ασφάλεια στο Δρόμο

Τίτλος : “Μαθαίνω να προστατεύομαι στο Δρόμο και το αυτοκίνητο” (Ν2) και  “Ο κύριος ΚΟΚ στο Νηπιαγωγείο μας” (Ν1).

1ο εργαστήριο

Μετά από συζήτηση στην ολομέλεια της τάξης ανιχνεύσαμε τις γνώσεις και τις εμπειρίες  των παιδιών για το θέμα της οδικής ασφάλειας. Κάποιες από τις ερωτήσεις που διατυπώθηκαν ήταν:

Πώς έρχεστε στο σχολείο; Με τα πόδια. με αυτοκίνητο ή μηχανάκι;

Κρατάτε το χέρι του συνοδού σας; Περπατάτε στο δρόμο ή στο πεζοδρόμιο;

Φοράτε ζώνη στο αυτοκίνητο; Πού κάθεστε; Φοράτε κράνος στο μηχανάκι;

Ανταλλάξαμε απόψεις και μοιραστήκαμε τις γνώσεις και τις εμπειρίες μας. Στο τέλος αποφασίσαμε και σχεδιάσαμε με τα παιδιά το πλάνο του εργαστηρίου μας και το Ν1 το ονόμασε “Ο κύριος ΚΟΚ στο Νηπιαγωγείο μας” ενώ το Ν2: “Μαθαίνω να προστατεύομαι στο δρόμο και το αυτοκίνητο”.

2ο εργαστήριο

Διαβάσαμε το βιβλίο και παρακολουθήσαμε από το Youtube το παραμύθι ¨Καλώς τον Κύριο ΚΟΚ”, της Ελένης Πιτσιδοπούλου,  το οποίο έχει αναρτηθεί από τα Εκπαιδευτήρια Πλάτωνος.

 

Ζωγραφίσαμε ό,τι μας άρεσε από το παραμύθι.

IMG 20240514 135925

IMG 20240514 135958

IMG 8261c45355a1a7ed0eae4213ddaa0966 V

IMG e6db9e71b47cb47adb2fae9bcb7ccddf V 

Με αφορμή το παραμύθι προσπαθήσαμε να ερμηνεύσουμε κάποια από τα σήματα κυκλοφορίας που βλέπουμε συχνά στους δρόμους. Τι να σημαίνουν άραγε τα σχήματα και τα χρώματά τους; Αφού ψάξαμε σε βιβλία και στο διαδίκτυο παίξαμε το παιχνίδι των ερωτήσεων:

Τι σημαίνει όταν ένα σήμα βρίσκεται σε μπλε κύκλο; Σε κόκκινο κύκλο; Όταν είναι  σε κίτρινο και κόκκινο τρίγωνο; Τι σημαίνει η πινακίδα με το μεγάλο κόκκινο STOP; Ποια τα χρώματα του φωτεινού σηματοδότη για τα οχήματα και τους πεζούς;

Αφού παίξαμε το παιχνίδι της ταξινόμησης των σημάτων ομαδικά,  τα παιδιά συμπλήρωσαν το δικό τους φύλλο αξιολόγησης.

               IMG 20240514 140208 IMG 20240514 140213

                              IMG a3aea4dacbdc84156ba1395d80733661 V   IMG 512abe5c75df03eda2e2f894726b772a V

3ο εργαστήριο

Ζωγραφίσαμε τα δικά μας σήματα. και φτιάξαμε μικρά βιβλία 4 σελίδων με τα σήματα που δημιουργήσαμε με τη φαντασία μας.

IMG 20240405 144021 1

IMG 25211ca1556eeaac1730656e582256e4 V

IMG 20240327 150334

Κατασκευάσαμε χάρτινα αυτοκινητάκια και φτιάξαμε με τουβλάκια (ξύλινα ή πλαστικά) και χαρτί αυτοκινητόδρομους. Παίξαμε με αυτά.

                      

                  IMG 20240405 145328  IMG 20240405 144026

 

                        IMG 756a05731c74d14afe9ccbec65c0a018 V 1 IMG 7f11ac16a8ab25c278af4b7529c98ce0 V

                          IMG 20240405 141833 IMG 20240405 143104

                         IMG 20240405 144633 IMG 20240405 144332

Δημιουργήσαμε επίσης προειδοποιητικά σήματα που θεωρούμε ότι λείπουν από τις τάξεις και τους χώρους του σχολείου μας.

ΣΗΜΑΤΑ ΙΔΙΟΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ

Στο τέλος του εργαστηρίου συνοψίσαμε τι μάθαμε. Τι πρέπει να κάνουν οι οδηγοί και οι πεζοί όταν τα βλέπουν; Τι προσέχουμε στο φωτεινό σηματοδότη; Από πού πρέπει να περνάει ένας πεζός; Και πότε;

IMG 20240514 140055 1

Εμπλουτίσαμε τις γνώσεις αλλά και το λεξιλόγιό μας με καινούργιες έννοιες: διάβαση πεζών,  φωτεινός σηματοδότης, λεωφόρος, μονόδρομος. Μιλήσαμε για τις σύνθετες λέξεις που υπάρχουν και εμπεριέχουν τη λέξη “δρόμος”.  Αυτοκινητόδρομος, πεζόδρομος, ποδηλατόδρομος.

IMG 20240521 140025

4ο εργαστήριο

Φτιάξαμε χάρτινο φωτεινό σηματοδότη με διάβαση πεζών. Στη συνέχεια ζωγραφίσαμε και κόψαμε χάρτινες φιγούρες (μαμά με καρότσι, παιδί με πατίνι, γιαγιά κλπ ) και τους βοηθάμε να περάσουν τη διάβαση.

                         IMG fb7312ceffe186a512dbf04324da3374 V IMG cf642deb9434c1406cff51f20b6573e0 V

                                                      IMG c9b0c6368f7dd1fd2452a2fb5c4183ea V

 

Συζητήσαμε με την ομάδα μας για τη συμπεριφορά μας στο δρόμο ως πεζοί. αλλά και στο αυτοκίνητο ως επιβάτες. Ποιοι είναι οι κανόνες για να διασχίσουμε ένα δρόμο όταν δεν υπάρχει φωτεινός σηματοδότης;

  1. Σταματώ στο πεζοδρόμιο
  2. Κοιτάζω αριστερά
  3. Κοιτάζω δεξιά
  4. Ξανακοιτάζω αριστερά
  5. Αν ο δρόμος είναι ελεύθερος τότε περνώ στο απέναντι πεζοδρόμιο

Παίξαμε ομαδικά το παιχνίδι των σωστών και των λάθος συμπεριφορών.

IMG 5b9ed63a2f424d739844b0497d86c85a V IMG 6d5cef1ad3046d864b79be1254e2a9d7 V

 

5ο εργαστήριο

Παρουσιάσαμε στην τάξη εικόνες ατυχημάτων και μικρά βίντεο, προσεκτικά επιλεγμένα και φιλτραρισμένα ώστε να μην τρομάξουμε τα παιδιά. Καλέσαμε τα παιδιά να σχολιάσουν και να σκεφτούν πώς προκλήθηκαν αυτά τα ατυχήματα. Τι θα μπορούσαν να κάνουν οι εμπλεκόμενοι ώστε να αποφευχθούν; Τα παιδιά πρότειναν:

  • Να φοράμε ζώνες
  • Να φοράμε κράνος,
  • Να μη μιλάμε στο κινητό ενώ οδηγούμε, ακόμα κι όταν περπατάμε στο δρόμο.
  • Να προσέχουμε τα σήματα του ΚΟΚ
  • Να περνάμε από διαβάσεις πεζών
  • Να ακολουθούμε τα βήματα  που περιγράψαμε στο 4ο εργαστήριο προκειμένου να διασχίσουμε έναν δρόμο

Συμπληρώσαμε το σχετικό φύλλο αξιολόγησης.

IMG 20240514 135843

 

 

 

 

 

 

 

 

IMG 861c2042a4b612a79ef65163b20c65dd V IMG 741ea69aa63275dd185c2017efc1a958 V

Πώς κυκλοφορεί όμως στο δρόμο κάποιος που δε βλέπει; Παρακολουθήσαμε ένα πολύ όμορφο βίντεο στο Youtube, τον “Pip”.

Στο πλαίσιο της ευαισθητοποίησης των παιδιών για τις αισθητηριακές αναπηρίες, καλέσαμε την  κα Γερουλάνου μαζί με το σκύλο της, την Ίρμα, οδηγό τυφλών.

2024 04 18 18 39 11 026

 

6ο εργαστήριο

“Ο φίλος μου ο Ποδηλατάκιας”, κείμενο Κατερίνα Βαϊμάκη, εκονογράφηση Ρεβέκκα Βεδέ

 

Πώς συμπεριφερόμαστε ως οδηγοί ποδηλάτου; Τι εξοπλισμό χρειαζόμαστε; Που πρέπει να κυκλοφορούμε με το ποδήλατό μας; (Πάρκα κυκλοφοριακής αγωγής και ποδηλατόδρομους).

Ζωγραφίσαμε τα δικά μας ποδήλατα.

IMG 8c0fcc7cfe28dc42b7f142ab306ebb88 V IMG 76871a136c32c773b24423cc310302e7 V

                                                        IMG 105ac4c12c8f8ee043718b0f4f07ba80 V

Φύλλο αξιολόγησης με τον εξοπλισμό του ποδηλάτη.

IMG 20240514 135758

Ας δούμε τι μάθαμε παίζοντας παιχνίδια στον υπολογιστή!  (από το wordwall)

 

IMG 20240517 142952 1

IMG 20240517 142341

IMG 20240517 142556

 

7ο εργαστήριο

Ας μας μιλήσει και ο ειδικός! Καλέσαμε στην τάξη τον τροχονόμο κ. Φώτη Παγιαύλα από την Τροχαία Αθηνών. Συζητήσαμε μαζί του για τους κανόνες σωστής συμπεριφοράς στο δρόμο, ως πεζοί,  στο αυτοκίνητο και στο ποδήλατο. Μας έδειξε τη στολή του και τα παιδιά έγιναν για λίγο βοηθοί του.

       IMG 20240531 182819 IMG 20240531 104829

IMG 20240531 182707 IMG 20240531 182914

IMG 20240610 124112  IMG c1980805bdf75516f8444c5648cd45b7 V

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *