Καθ’ όλη την σχολική χρονιά τα παιδιά του ολοήμερου και του διευρυμένου τμήματος είχαν την ευκαιρία μέσα από πολλές δράσεις να ασχοληθούν με την μουσική! Τα παιδιά γνώρισαν πλήθος μουσικών οργάνων, έπαιξαν με αυτά και κατασκεύασαν τα δικά τους μουσικά όργανα από άχρηστα υλικά. Η μουσική όμως είναι και χορός, κίνηση, ρυθμός, νότες και τραγούδι! Χορέψαμε ρυθμικά, τραγουδήσαμε και μάθαμε μέσα από το παιχνίδι τα χαρακτηριστικά της μουσικής, την ένταση, το ύψος, την ταχύτητα και την διάρκεια. Αναπτύξαμε μουσικό αυτί, ταξινομήσαμε, μάθαμε τις αξίες και τους χρόνους στην μουσική, τις νότες και πολλά άλλα!
Τι είναι η μουσική;
Παίξαμε ελεύθερα με τα μουσικά όργανα και πειραματιστήκαμε με τους ήχους
Μάθαμε το πιάνο και να βρίσκουμε τις νότες στα πλήκτρα.
Ταξινομήσαμε σε κρουστά, έγχορδα και πνευστά όργανα.
Παίξαμε βιολί και γνωρίσαμε όλη την υπόλοιπη οικογένεια!
Ευχαριστούμε την Αλκμήνη που ήρθε και μας μάγεψε με τον ήχο του βιολιού της!
Με την φαντασία μας δώσαμε μορφή στην κυρία Μουσική, της ζωγραφίσαμε πεντάγραμμο για ουρανό και πλήκτρα να πατάει!
Κατασκευάσαμε το όργανο της βροχής…
…καθώς και μοναδικές κιθάρες από κουτιά παπουτσιών και ρολά! Τραγουδήσαμε και τον Κιθαρίστα!
Φτιάξαμε καστανιέτες από αλουμινένια καπάκια…
και μαράκες από αλουμινένια κουτάκια…
Παίξαμε ρυθμικά ακούγοντας το τραγούδι της διάσημης οικογένειας Adams!
Γνωρίσαμε και παίξαμε με το bendir και κατασκευάσαμε τα δικά μας τυμπανάκια από συσκευασίες γιαουρτιών.
Κι επειδή η μουσική και η φυσική πάνε μαζί, φτιάξαμε ομαδικά το ολόδικο μας κρουστό μουσικό όργανο καθώς ανακαλύψαμε ότι σε ίδια μπουκάλια ο ήχος αλλάζει εάν τους προσθέσουμε νερό! Παρατηρήσαμε ότι ότι όσο αυξάνεται η ποσότητα του νερού τόσο ο ήχος χαμηλώνει (γίνεται πιο μπάσος).
Και το ονομάσαμε : ΜΠΟΥΚΑΛΟΦΩΝΟ Το μουσικό όργανο της πόλης!
Με αλατοζύμη και πηλό, πλάσαμε τα αγαπημένα μας μουσικά όργανα και τα βάψαμε.
Και επειδή και η σιωπή είναι μουσική, ζωγραφίσαμε τον Μάγο της Σιωπής που μας έμαθε τις παύσεις στην μουσική.
Ανοιξιάτικα καδράκια από παρτιτούρες γιατί είμαστε ρομαντικοί…
Τα βιβλιαράκια μας με σημαντικούς συνθέτες της κλασσικής μουσικής.
Μαθαίνουμε την διάταξη της ορχήστρας κάνοντας κολάζ.
Παίζοντας με τα μουσικά όργανα αλλά και με τα χέρια μας μαθαίνουμε τις αξίες και τους χρόνους στην μουσική.
Σχηματίσαμε μουσικούληδες όπως τον Βιολή, τον Φυσαρμονοφλογέρα, τον Πιανούλη, την Κιθαρούλα και πολλούς άλλους!
Μάθαμε τις νότες με ένα διασκεδαστικό τραγούδι:
ΝΤΟ ντομάτα ζουμερή,
ΡΕ ρεβύθι με ψωμί,
ΜΙ μηλόπιτα γλυκιά,
ΦΑ φαί λαχταριστό,
ΣΟΛ μια νότα με κλειδί,
ΛΑ λαζάνια με τυρί,
ΣΙ ξανά εγώ και εσύ
ξεκινάμε απ’την αρχή!
Συγχρονιζόμαστε στον ρυθμό του Borbolertinha και αναπτύσσουμε τον οπτικόκινητικό μας συντονισμό.
Μέσα από τα βιβλία του Ρένου γνωρίσαμε τα είδη της μουσικής.
Τέλος, αφού ακούσαμε το παραμύθι «Το Ταξίδι στην Μουσικοχώρα», τα παιδιά φαντάστηκαν την συνέχεια της ιστορίας , την φτιάξαμε σε βιβλίο και παίξαμε κουκλοθέατρο!



























































