Φέτος, το φθινόπωρο ήρθε κάπως αργά, παρόλα αυτά ήρθε και με την πρώτη ευκαιρία καταφέραμε να παρατηρήσουμε την αλλαγή που υπάρχει στη φύση αλλά και να επεξεργαστούμε τι μπορεί να σημαίνει αυτή η αλλαγή για κάθε ζωντανό οργανισμό!
Είδαμε έξω τα φύλλα, μιλήσαμε για το χρώμα τους και δημιουργήσαμε συνθέσεις με φύλλα.
Τα παιδιά δοκίμασαν τυπώματα φύλλων χρησιμοποιώντας “φθινοπωρινά” χρώματα.
Ακόμη, ακούσαμε και μάθαμε το τραγούδι του Τζίμη Πανούση “Το τραγούδι του Φθινοπώρου” και πραγματοποιήθηκε μια εικαστική απεικόνιση του τραγουδιού, ενώ έφτιαξαν και το εικονόλεξό του.
Επίσης, τα παιδιά δημιούργησαν ελεύθερα- φθινοπωρινά τοπία.
Επιπροσθέτως, με αφορμή τον πίνακα ζωγραφικής “Birch Forest I” του Gustav Klimt τα παιδιά προσπάθησαν με τέμπερες, σφουγγάρια και πινέλα να δημιουργήσουν τον δικό τους πίνακα προσομοιάζοντας την τεχνική του μεγάλου ζωγράφου.
Συνεχίζοντας με τις δημιουργικές δραστηριότητες, που προάγουν την φαντασία και την εικαστική έκφραση, τα παιδιά παρατήρησαν σύννεφα και τα μετέτρεψαν σε ό,τι μπορούσαν τα ίδια να φανταστούν!
Επιπλέον, επεξεργαστήκαμε με αφορμή τον πίνακα του Τζουζέπε Αρτσιμπόλντο “The autumn” τα φθινοπωρινά φρούτα. Τονίστηκε, ιδιαιτέρως, η σημασία της κατανάλωσης των φρούτων ανάλογα με την εποχή τους, καθώς επίσης και κατά τη διάρκεια του ολοημέρου, τα παιδιά, είχαν την ευκαιρία να επεξεργαστούν, να μυρίσουν και να δοκιμάσουν τα φθινοπωρινά φρούτα.

Ταυτόχρονα καταφέραμε να δούμε από κοντά και καρπούς της εποχής αυτής, όπως το κάστανο, χάρη σε μία μαθήτρια της τάξης. Είδαμε το περίβλημά του, το οποίο παρομοίασαν τα παιδιά ως σκαντζόχοιρο, αλλά και το εσωτερικό του. Η παρομοίωση των παιδιών έδωσε την ιδέα της δημιουργίας μιας φθινοπωρινής μακέτας από αληθινά φύλλα, δέντρα από ρολό χαρτιού και γλωσσοπίεστρα και σκαντζόχοιρους από πλαστελίνη και κάστανα!
Φυσικά, διαβάσαμε πολλά βιβλία για περαιτέρω επεξεργασία του θέματος, όπως ” Ο Φλέτσερ και τα φθινοπωρινά φύλλα” και μας έδωσε περαιτέρω αφορμή για να μιλήσουμε για τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη. Εξηγήθηκε στα παιδιά ο όρος “χειμερία νάρκη” και παίξαμε πολλά διαδικτυακά παιχνίδια για να θυμηθούμε ποια ζώα κατά τη διάρκεια του Φθινοπώρου προετοιμάζονται για τον “χειμερινό” τους ύπνο και δημιουργήσαμε σκαντζόχοιρους με φύλλα και αλεπούδες σε χειμερία νάρκη.
Επιπροσθέτως, στην προώθηση και την ενίσχυση του γραμματισμού ασχοληθήκαμε με το γράμμα Φ . Στη συνέχεια, πραγματοποιήθηκε μια δραστηριότητα με την οδηγία να δημιουργήσουν ό,τι θέλουν εντάσσοντας το Φ στη δημιουργία τους.
Ακόμη, τα παιδιά έφτιαξαν μουσικά όργανα για να αναπαράξουν τον ήχο της βροχής!
Τέλος, μία ακόμη σχεδιασμένη δραστηριότητα ήταν η εισαγωγή των παιδιών στον Προγραμματισμό και στην εξοικείωσή τους με το ρομποτ, που διαθέτει το σχολείο μας, τη beebot.
Ο προγραμματισμός είναι μια δεξιότητα που αφενός συμβάλλει στον τρόπο που τα παιδιά μαθαίνουν να επικοινωνούν με την τεχνολογία και αφετέρου συμβάλλει στην ανάπτυξη πολυεπιστημονικών ικανοτήτων, όπως η υπολογιστική σκέψη, η επίλυση προβλημάτων, η δημιουργικότητα και η ομαδική εργασία. Η ικανότητα επίλυσης προβλημάτων, αντιμετώπισης της αποτυχίας και επανάληψης των προσπαθειών ή συνεργασίας με άλλους αποτελεί επιθυμητό στοιχείο σε πολλούς τομείς.
Αρχικά, ήταν αναγκαίο να εξοικειωθούν τα παιδιά με την έννοια του προγραμματισμού. Ένα ρομποτ πρέπει να κινείται συγκεκριμένα εκεί ακριβώς που του λέει ο προγραμματιστής του, εν ολίγοις του δίνει εντολές.
Έτσι, τα παιδιά έγιναν τα ίδια ρομποτ και προγραμματιστές, χρησιμοποιώντας το σώμα τους, προκειμένου να εξοικειωθούν βιωματικά με τη συγκεκριμένη δεξιότητα.

Στη συνέχεια, χρησιμοποίησαμε τη μέλισσά μας σε ένα παιχνίδι σύγκρισης μεγεθών αναπτύσσοντας περαιτέρω τις λογικομαθηματικές δεξιότητες( μεγάλο- μεσαίο-μικρό/ κατεύθυνσης: αριστέρα-δεξιά-μπροστά-πίσω). Στόχος του παιχνιδιού: να φτάσει η μέλισσα το μεγαλύτερο φθινοπωρινό φρούτο(πορτοκάλι) ξεκινώντας από το μικρότερο.
Μπράβο παιδιά! Τα καταφέρατε!








































