“Φθινοπωράκι βροχερό, ήρθε η ώρα σου!”

2024 01 14 13 32 13 156

Φέτος, το φθινόπωρο ήρθε κάπως αργά, παρόλα αυτά ήρθε και με την πρώτη ευκαιρία καταφέραμε να παρατηρήσουμε την αλλαγή που υπάρχει στη φύση αλλά και να επεξεργαστούμε τι μπορεί να σημαίνει αυτή η αλλαγή για κάθε ζωντανό οργανισμό!

Είδαμε έξω τα φύλλα, μιλήσαμε για το χρώμα τους και δημιουργήσαμε συνθέσεις με φύλλα.

2023 11 15 09 47 35 875 2023 11 15 09 47 36 169 2023 11 15 09 47 36 691 2023 11 15 09 41 42 260 2023 11 15 09 47 35 928 2023 11 15 09 47 35 969 2023 11 15 09 47 36 090 2023 11 15 09 47 36 246 2023 11 15 09 47 36 316 2023 11 15 09 47 36 504

Τα παιδιά δοκίμασαν τυπώματα φύλλων χρησιμοποιώντας “φθινοπωρινά” χρώματα.

2023 11 15 09 41 42 260 1

2023 11 15 09 49 28 476

Ακόμη, ακούσαμε και μάθαμε το τραγούδι του Τζίμη Πανούση “Το τραγούδι του Φθινοπώρου”  και πραγματοποιήθηκε μια εικαστική απεικόνιση του τραγουδιού, ενώ έφτιαξαν και το εικονόλεξό του.

2023 12 14 21 40 05 502 2023 12 14 21 43 18 237

Επίσης, τα παιδιά δημιούργησαν ελεύθερα- φθινοπωρινά τοπία.

2023 12 14 21 38 25 457 2023 12 14 21 38 25 670 2023 12 14 21 38 26 229

Επιπροσθέτως, με αφορμή τον πίνακα ζωγραφικής “Birch Forest I” του Gustav Klimt τα παιδιά προσπάθησαν με τέμπερες, σφουγγάρια και πινέλα να δημιουργήσουν τον δικό τους πίνακα προσομοιάζοντας την τεχνική του μεγάλου ζωγράφου.

φθινοπωροφθινοπωρο1

Συνεχίζοντας με τις δημιουργικές δραστηριότητες, που προάγουν την φαντασία και την εικαστική έκφραση, τα παιδιά παρατήρησαν σύννεφα και τα μετέτρεψαν σε ό,τι μπορούσαν τα ίδια να φανταστούν!

2023 12 14 21 42 16 688

Επιπλέον, επεξεργαστήκαμε με αφορμή τον πίνακα του Τζουζέπε Αρτσιμπόλντο “The autumn” τα φθινοπωρινά φρούτα. Τονίστηκε, ιδιαιτέρως, η σημασία της κατανάλωσης των φρούτων ανάλογα με την εποχή τους, καθώς επίσης και κατά τη διάρκεια του ολοημέρου, τα παιδιά, είχαν την ευκαιρία να επεξεργαστούν, να μυρίσουν και να δοκιμάσουν τα φθινοπωρινά φρούτα.

2024 01 14 13 32 13 146
Αποτύπωση φθινοπωρινού φρούτου από πλαστελίνη κατά το ελεύθερο παιχνίδι!

 

 

 

 

Ταυτόχρονα καταφέραμε να δούμε από κοντά και καρπούς της εποχής αυτής, όπως το κάστανο, χάρη σε μία μαθήτρια της τάξης. Είδαμε το περίβλημά του, το οποίο παρομοίασαν τα παιδιά ως σκαντζόχοιρο, αλλά και το εσωτερικό του. Η παρομοίωση των παιδιών έδωσε την ιδέα της δημιουργίας μιας φθινοπωρινής μακέτας από αληθινά φύλλα, δέντρα από ρολό χαρτιού και γλωσσοπίεστρα και σκαντζόχοιρους από πλαστελίνη και κάστανα!

2024 01 14 13 32 12 933 2024 01 14 13 32 12 634

2024 01 14 13 32 13 091 2024 01 14 13 32 12 979 2024 01 14 13 32 13 080

Φυσικά, διαβάσαμε πολλά βιβλία για περαιτέρω επεξεργασία του θέματος, όπως ” Ο Φλέτσερ και τα φθινοπωρινά φύλλα”  και μας έδωσε περαιτέρω αφορμή για να μιλήσουμε για τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη. Εξηγήθηκε στα παιδιά ο όρος “χειμερία νάρκη” και παίξαμε πολλά διαδικτυακά παιχνίδια για να θυμηθούμε ποια ζώα κατά τη διάρκεια του Φθινοπώρου προετοιμάζονται για τον “χειμερινό” τους ύπνο και δημιουργήσαμε σκαντζόχοιρους με φύλλα και αλεπούδες σε χειμερία νάρκη.

2024 01 14 13 32 13 174 2024 01 14 13 32 13 127 2024 01 14 13 32 13 047 2024 01 14 13 32 13 060

Επιπροσθέτως, στην προώθηση και την ενίσχυση του γραμματισμού ασχοληθήκαμε με το γράμμα Φ . Στη συνέχεια, πραγματοποιήθηκε μια δραστηριότητα με την οδηγία να δημιουργήσουν ό,τι θέλουν εντάσσοντας το Φ στη δημιουργία τους.

Brown Aesthetic Nature Autumn Photo Collage2024 01 14 13 32 12 856 2024 01 14 13 32 12 613

Ακόμη, τα παιδιά έφτιαξαν μουσικά όργανα για να αναπαράξουν τον ήχο της βροχής!

2023 11 15 09 47 36 833 2023 11 15 09 47 36 875 1 2024 01 18 23 05 04 140 2024 01 18 23 05 30 322

Τέλος, μία ακόμη σχεδιασμένη δραστηριότητα ήταν η εισαγωγή των παιδιών στον Προγραμματισμό και στην εξοικείωσή τους με το ρομποτ, που διαθέτει το σχολείο μας, τη beebot.

Ο προγραμματισμός είναι μια δεξιότητα που αφενός συμβάλλει στον τρόπο που τα παιδιά μαθαίνουν να επικοινωνούν με την τεχνολογία και αφετέρου συμβάλλει στην ανάπτυξη πολυεπιστημονικών ικανοτήτων, όπως η υπολογιστική σκέψη, η επίλυση προβλημάτων, η δημιουργικότητα και η ομαδική εργασία. Η ικανότητα επίλυσης προβλημάτων, αντιμετώπισης της αποτυχίας και επανάληψης των προσπαθειών ή συνεργασίας με άλλους αποτελεί επιθυμητό στοιχείο σε πολλούς τομείς. 

Αρχικά, ήταν αναγκαίο να εξοικειωθούν τα παιδιά με την έννοια του προγραμματισμού. Ένα ρομποτ πρέπει να κινείται συγκεκριμένα εκεί ακριβώς που του λέει ο προγραμματιστής του, εν ολίγοις του δίνει εντολές.

Έτσι, τα παιδιά έγιναν τα ίδια ρομποτ και προγραμματιστές, χρησιμοποιώντας το σώμα τους, προκειμένου να εξοικειωθούν βιωματικά με τη συγκεκριμένη δεξιότητα.

2024 01 14 13 32 12 890
Ο προγραμματιστής “οδηγεί” με συγκεκριμένες εντολές το ρομποτ στον στόχο .

Στη συνέχεια, χρησιμοποίησαμε τη μέλισσά μας σε ένα παιχνίδι σύγκρισης μεγεθών αναπτύσσοντας περαιτέρω τις λογικομαθηματικές δεξιότητες( μεγάλο- μεσαίο-μικρό/ κατεύθυνσης: αριστέρα-δεξιά-μπροστά-πίσω). Στόχος του παιχνιδιού: να φτάσει η μέλισσα το μεγαλύτερο φθινοπωρινό φρούτο(πορτοκάλι) ξεκινώντας από το μικρότερο.

2024 01 14 13 32 12 714 1 2024 01 14 13 32 12 731 1 2024 01 14 13 32 12 945 1

 

Μπράβο παιδιά! Τα καταφέρατε!

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *