Θεματική Ενότητα : Ζω καλύτερα-Ευ ζην
Υποθεματική: Αυτομέριμνα και πρόληψη,
ψυχική υγεία
Το Πρόγραμμα «Το Παπάκι Πάει…», στο πλαίσιο της πολύπλευρης προσπάθειας του Οργανισμού «Το Χαμόγελο του Παιδιού» για την πρόληψη και την ενημέρωση αναφορικά με εξαφανίσεις παιδιών, είναι ένα πρόγραμμα αγωγής υγείας με στόχο την ενίσχυση των γνώσεων και δεξιοτήτων των παιδιών σε περίπτωση που βρεθούν σε συνθήκες εξαφάνισης μη προσδιοριζόμενης αλλιώς, δηλαδή σε συνθήκες που χάνουν τον προσανατολισμό τους ή για κάποιον λόγο δεν βρίσκονται κοντά στο άτομο που νομίμως ασκεί την επιμέλεια τους. Συνοπτικά τα παιδιά εκπαιδεύονται να έχουν αυξημένη επίγνωση των κινδύνων και να είναι σε ετοιμότητα , αναπτύσσοντας την ικανότητα της αυτοπροστασίας και της αυτομέριμνας.
Επιπροσθέτως, καλλιεργείται η κριτική σκέψη και η κοινωνική αντίληψη των μαθητών/τριών μέσω της συμμετοχής τους στην αφήγηση παραμυθιού και του κουκλοθέατρου, ενισχύοντας με αυτό τον τρόπο την ομαδοσυνεργατικότητα, τη δημιουργικότητα και τη φαντασία τους.
Το Πρόγραμμα υλοποιείται από τους/ τις νηπιαγωγούς και τους δασκάλους/ τις δασκάλες, αφού πρώτα λάβουν σχετική επιμόρφωση από το επιστημονικό προσωπικό του Οργανισμού «Το Χαμόγελο του Παιδιού».
Στοχευόμενες δεξιότητες
Δεξιότητες Μάθησης : δημιουργικότητα , επικοινωνία , κριτική σκέψη, συνεργασία
Δεξιότητες Ζωής: αυτομέριμνα, κοινωνικές δεξιότητες, ενσυναίσθηση και ευαισθησία, προσαρμοτικότητα, ανθεκτικότητα, υπευθυνότητα.
ΜΙΤ: Δεξιότητες της τεχνολογίας και της επιστήμης: συνδυαστικές δεξιότητες ψηφιακής τεχνολογίας – επικοινωνίας και συνεργασίας
Δεξιότητες του Νου: επίλυση προβλημάτων, μελέτη περιπτώσεων, κατασκευές, πλάγια σκέψη
Αφού κατασκευάσαμε την κούκλα- βοηθό κάθε παιδιού στην τάξη
- διαβάσαμε το παραμύθι «Ο δρόμος για το σπίτι» και το οπτικοποιήσαμε
 - παίξαμε κουκλοθέατρο με θέμα «Το παπάκι πάει» ( με τις περιπέτειες του Πάκο που χάνει τη μαμά του)
 - συζητήσαμε και δραματοποιήσαμε (με τη βοήθεια των κούκλων – βοηθών μας ) υποθετικά σενάρια «Τι θα έκανες αν…» ώστε τα παιδιά με βιωματικό τρόπο να εφαρμόσουν την προηγούμενη γνώση και
 - μάθαμε σε μορφή μικρών ποιημάτων απαντήσεις σε ερωτήσεις σχετικά με το εργαστήριο (πχ ένα παιδάκι έκανε κούνια στην παιδική χαρά και όταν σταματάει δεν βλέπει την μαμά του. Τι θα το συμβούλευες;)
 





                    
                    
                    