Μετάβαση στα σχόλια

Για τις…ευρωβουλευτίνες μας! 11 Φεβρουαρίου 2008

Συντάκτης: 6ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ | κατηγορίες: Το σχολείο μας
361 σχόλια

Σας φαίνεται πως έκανε κρύο σήμερα το πρωί; Καθόλου!
Στο προαύλιο του 6ου Λυκείου Καλλιθέας, τουλάχιστον, ζεσταθήκαμε ικανοποιητικότατα την ώρα της πρωινής συγκέντρωσης. Είχαμε, βλέπετε, μόνο καλά νέα, απ’ αυτά που μας ζεσταίνουν, που τα χαιρόμαστε τόσο να τα ακούμε: Αρχικά, ο διευθυντής απένειμε τους επαίνους στα μέλη της θεατρικής ομάδας, που συμμετείχαν στο διαδημοτικό φεστιβάλ με τόση επιτυχία. Πήραν όλοι οι συντελεστές, βαρεθήκαμε να χειροκροτάμε! Μπράβο, παιδιά, συνάδελφοι, – και περιμένουμε και κείμενα και φωτογραφίες να αναρτήσουμε στο blog.
Στη συνέχεια, ανακοινώθηκε πως τα αποτελέσματα της συμμετοχής του σχολείου μας στο πρόγραμμα Euroscola ήταν: 2 επιτυχόντες, 1 επιλαχούσα και 11 πολύ καλές συμμετοχές!!
Που σημαίνει πως τις επόμενες μέρες οι κοπέλες 1) Μελικόκη Παρασκευή ( μπράβο Βίβιααααν!!!), της Β΄τάξης, 2) Καψάλη Παυλίνα ( μπράβο Πωλίναααααααα!!!), της Γ΄και ίσως και η 3) Τσουκαλίδου Ιωάννα ( μπράβο Ιωάνναααα!! ), της Γ΄τάξης, θα μας κουνήσουν το μαντιλάκι αναχωρώντας για το Στρασβούργο, εκπροσωπώντας μας στην Ευρωβουλή. (κλαπ κλαπ κλαπ!).
Κι αυτό γιατί κατάφεραν να συγκεντρώσουν πολύ υψηλές βαθμολογίες οι οποίες προέκυπταν από τα συνεκτιμώμενα κριτήρια γλωσσομάθειας, βαθμού προαγωγής, διαγωγής και του βαθμού του γραπτού δοκιμίου στο οποίο εξετάστηκαν.
Εκείνο που είναι, επίσης, εξαιρετικό είναι πως από τις 90 συνολικά συμμετοχές μαθητών της περιφέρειάς μας ( Δ΄Δνση Αθήνας) οι 14 ήταν του σχολείου μας. Και το γεγονός της προθυμίας στη συμμετοχή πρέπει κανείς να το εκτιμήσει ιδιαίτερα. Οι μαθητές, λοιπόν, που συμμετείχαν, εκτός από τις τρεις προαναφερθείσες μαθήτριες, ήταν:
1) Γεωργακοπούλου Έλενα

2) Ευστρατιάδου Ειρήνη

3) Καγκιούζης Ιωάννης

4) Καραμολέγκου Αλεξάνδρα

5) Καραμπελιάς Σωτήριος

6) Κοκόση Θεοδώρα

7) Κοντογιαννίδης Αλέξανδρος

8) Νικολαράς Σωτήριος

9) Ντουμπάκη Βασιλική

10) Τσάλλας Δημήτριος

11) Φλίγκος Γεώργιος
Ένα, δύο, πολλά μπράβο σε όλους!
Όταν το πρωινό περιλαμβάνει τέτοιες ειδήσεις, μπορεί να είναι κρύο;;;!!!

Αυτά για την ώρα. Θα ακολουθήσουν και άλλες αναρτήσεις για το θέμα, καθώς και συνεντεύξεις από τα παιδιά.

ΘΕΜΑ: 9 Φεβρουαρίου 2008

Συντάκτης: 6ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ | κατηγορίες: Περιβάλλον
361 σχόλια

Σκεφτόμαστε από τούτο το blog να παρουσιάζουμε άρθρα και κείμενα που διαβάσαμε και που θα αναφέρονται σε ποικίλα θέματα. Στόχος είναι όχι μόνο να τα θέτουμε προς συζήτηση, μέσα από τα σχόλια όλων, αλλά και να ερχόμαστε σε τακτική επαφή με αξιόλογα κείμενα, να προσφέρουμε σε όλους τη δυνατότητα να ξεκινήσουν τη δημιουργία αρχείου θεμάτων, να προσανατολιστούμε σε πράγματα ποιοτικά, να “καθαρίσουμε” λίγο από τη σαβούρα της τηλεοπτικής υπερπροσφοράς.
Σήμερα, διαβάσαμε ένα ενδιαφέρον άρθρο τής Τάνιας Γεωργιοπούλου στην εφημερίδα “Καθημερινή”, το οποίο σας το προτείνουμε ( άλλωστε, τι περιβαλλοντική ομάδα θα ήμασταν, χωρίς προτάσεις! ) και σας το προσεφέρουμε.

Οταν μας κλέβουν το μέλλον…
Tης Τανιας Γεωργιοπουλου

Πριν από λίγο καιρό φιλοξενήθηκα σε σπίτι φίλων στο Μόναχο. Ανοιχτοί και φιλικοί -αντίθετα από τις φήμες που θέλουν τους Γερμανούς ψυχρούς και απόμακρους- μου ξεκαθάρισαν ότι ένα «νόμο» του σπιτιού δεν έπρεπε να παραβιάσω. Τον τρόπο που διαχωρίζονται τα οικιακά απορρίμματα, πλαστικά, γυαλιά, χαρτικά και οργανικά, σε διαφορετικούς κάδους εντός σπιτιού, προκειμένου να διευκολυνθεί η διαδικασία ανακύκλωσης στη συνέχεια. Η τοπική αστυνομία κάνει συχνά εφόδους στα σπίτια, για να τσεκάρει αν χωρίζεις σωστά τα σκουπίδια σου. Αν όχι, σου κόβει γερό πρόστιμο», με πληροφόρησαν.
Είχα ξεχάσει αυτό το περιστατικό, άλλωστε σε σχέση με όσα συμβαίνουν εδώ, περιβαλλοντικά, η Γερμανία ήταν κάτι σαν επίσκεψη σε άλλο πλανήτη, όταν εντόπισα γείτονα να πετάει τη σακούλα σκουπιδιών στον μπλε κάδο όπου συγκεντρώνονται οι συσκευασίες που προορίζονται για ανακύκλωση. Οταν τόλμησα να τον ρωτήσω «γιατί», έλαβα την αποστομωτική απάντηση. «Γιατί έτσι μου κάνει κέφι. Εσένα τι σε νοιάζει»;
Με νοιάζει βέβαια για πολλούς λόγους: Γιατί οι ενέργειες του καθενός από εμάς, εφόσον χρειάζεται να μοιραζόμαστε την ίδια γειτονιά, πόλη, χώρα, επηρεάζουν και τη ζωή των υπολοίπων. Γιατί όταν εγώ υπακούω σε κάποιους κανόνες ώστε να μπορεί να λειτουργήσει αυτή η κοινωνία, θα προτιμούσα και οι άλλοι να κάνουν το ίδιο. Γιατί όσο περνάει από το χέρι μου, θα ήθελα και η επόμενη γενιά να μπορεί να ζήσει σε αυτόν τον πλανήτη τουλάχιστον στις ίδιες συνθήκες με αυτές που έζησα εγώ αν όχι καλύτερες. Γιατί αν δεν φτάσουμε τους στόχους που ορίζει η Ευρωπαϊκή Ενωση όσον αφορά την ανακύκλωση, θα πληρώσουμε πρόστιμο ως χώρα, το οποίο όμως θα επιβαρύνει τον καθένα από εμάς.
Θα ήμουν βέβαια αφελής αν πίστευα ότι αυτά τα επιχειρήματα μπορούν να πείσουν κάποιον που συμπεριφέρεται όπως του κάνει κέφι και μάλιστα υπερασπίζεται αυτό του το δικαίωμα. Η εκπαίδευση θα μπορούσε να λειτουργήσει βοηθητικά, αλλά θα χρειαζόταν να περάσουν μία ίσως και δύο γενεές για να αποδώσει καρπούς.
Καθώς λοιπόν «το πιο δύσκολο πράγμα είναι να αλλάξουν οι νοοτροπίες», η νομοθεσία θα μπορούσε να βοηθήσει τη χώρα να κάνει ένα βήμα μπροστά, παρά τις αντιστάσεις ή τις αδράνειες της κοινωνίας, διαπαιδαγωγώντας τους πολίτες -γιατί όχι;- στα βήματα της Γερμανίας.
Θα μπορούσε, με λίγα λόγια, να προβλέπονται συγκεκριμένες ποινές- πρόστιμα για την παραβίαση περιβαλλοντικών κανόνων και υποχρεώσεων.
Ετσι θα γίνει σαφές ότι η τήρησή τους δεν είναι οικειοθελής παραχώρηση προς το κακόμοιρο το περιβάλλον που υποφέρει, από όποιον έχει καλή διάθεση, αλλά αναγκαία και επιβεβλημένη συνθήκη. Αν η ανακύκλωση, για παράδειγμα, συνιστάται αλλά δεν επιβάλλεται, είναι σαφές ότι πολλοί θα επιλέξουμε τον εύκολο δρόμο. Bέβαια, η θεσμοθέτηση υποχρεωτικών περιβαλλοντικών κανόνων για τους πολίτες προϋποθέτει ότι κάποιος θα αναλάβει το περίφημο «πολιτικό κόστος» να διδάξει απρόθυμους συχνά μαθητές, ότι κοντά στις άλλες, υπάρχουν και οι περιβαλλοντικές παραβάσεις.
Αφού όμως το να κλέβεις πορτοφόλια θεωρείται αξιόποινη πράξη, γιατί να μην ισχύει το ίδιο και όταν κλέβεις το μέλλον της επόμενης γενιάς σε αυτόν τον πλανήτη;
Πώς σας φάνηκε; Περιμένουμε με χαρά τα σχόλιά σας.

9 Φεβρουαρίου 2008

Συντάκτης: 6ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ | κατηγορίες: Ταξίδια
361 σχόλια

Στις 20 του Γενάρη 2008 επισκέφθηκα τη Κερύνεια στα κατεχόμενα στη μαρτυρική Κύπρο.Όποτε πηγαίνω στη Κύπρο και ανηφορίζω από Λάρνακα σε Λευκωσία με πιάνει ένας κόμπος στο λαιμό αντικρύζοντας στον Πενταδάκτυλο τη τούρκικη σημαία, «φυτεμένη»πέτρα-πέτρα σαν κακόγουστο ψηφιδωτό.Οι θύμισες πολλές και εφιαλτικές,που όταν επιστρατευμένος το 1974 στο στρατόπαιδο Παύλου Μελά στη Θεσσαλονίκηκαι εξ αιτίας της εισβολής στη Κύπρο είχα ανάμεικτα αισθήματα οργής και απογοήτευσης για αυτό το έγκλημα. Ας όψονται οι ένοχοι και ας προσευχηθούμε όλοι να βρεί την ενότητα της η Κύπρος με όλους τους Κύπριους αδελφωμένους.Πιο πάνω φωτογραφίες από τη Κερύνεια,ο νεαρός που φαίνεται είναι Τούρκος έποικος. Ο Κύριος στην άλλη φωτογραφία με το άσπρο μαλλί είναι συμφοιτητής μου στο Μαθηματικό Αθηνών, συνάντηση μετά 35 χρόνια…πάλι καλά.Στην επάνω δεξιά φωτογραφία είναι το ύψωμα του Αγίου Ιλαρίωνα όπου ως προπύργιο των Τουρκοκυπρίων το 1974 διεδραμάτησε σημαντικό ρόλο στην εισβολή.

Φωτογραφίες από τη θεατρική παράσταση 9 Φεβρουαρίου 2008

Συντάκτης: 6ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ | κατηγορίες: Το σχολείο μας - εκδηλώσεις
361 σχόλια
Χάρη στη Ματίνα έχουμε φρέσκες φρέσκες τις πρώτες φωτογραφίες από τη σημερινή παράσταση. Χαρείτε τις:

Ο Οφσέπ ζεσταίνει το κοινό με τη μουσική του, λίγο πριν την έναρξη.
Σσσστ! Αρχίζει!

Πού σε πάει το πνεύμα των Χριστουγέννων, φτωχέ μου Σκρούτζ;

Μπα; Τελείωσε κιόλας;

…εσείς, τι κάνετε εκεί στα σκοτάδια;;

Συγχαρητήρια, συγχαρητήρια!

Ε, τώρα μπορούμε να το ρίξουμε και λίγο έξω!

Θεατρικό του 6ου Λυκείου 8 Φεβρουαρίου 2008

Συντάκτης: 6ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ | κατηγορίες: Το σχολείο μας - εκδηλώσεις
361 σχόλια

Σήμερα Παρασκευή 8-2-2008 παρακολουθήσαμε τη θεατρική παράσταση από μαθητές του σχολείου μας στο Λεόντειο Λύκειο στη Ν.Σμύρνη.Αφού συγχαρώ τους διοργανωτές της εκδήλωσης με επικεφαλής την κ.Αλεξάκη,και τον Φίλο μου Προιστάμενο του 3ου Γραφείου Ηλία Ζαχαρόπουλο, θέλω ως Διευθυντής του Σχολείου να συγχαρώ και τους Συναδέλφους του σχολείου που δίδαξαν τη θεατρική παράσταση κ.κ Γιώργο Παπασταμόπουλο,Καίτη Αγγελοπούλου,Αργυρώ Βαγιατίδου καθώς και όλα τα παιδιά που συμμετείχαν.Ήταν για μένα μεγάλη τιμή και χαρά η εκδήλωση και η συμμετοχή αυτή.Σας ευχαριστώ όλους από βάθους καρδιάς και υπόσχομαι ότι θα προσπαθήσω με όλες τις ταπεινές μου δυνάμεις να βοηθήσω τέτοιες εκδηλώσεις.
Μπράβο παιδιά και Συνάδελφοι
Με εκτίμηση Δημήτρης .Στεφ.Βάγιας

Απολογισμός μιας εκδήλωσης… 7 Φεβρουαρίου 2008

Συντάκτης: 6ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ | κατηγορίες: Το σχολείο μας - εκδηλώσεις
361 σχόλια

Χτες το απόγεμα πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας η – πολύ ενδιαφέρουσα, όπως αποδείχθηκε – ομιλία του κ. Τσιτομενέα, με θέμα ” Ακτινοβολίες και περιβάλλον ” ( βλ. και παλιότερη ανάρτηση ).
Απλός και ουσιαστικός ο ομιλητής, κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον του κοινού, ενώ, μετά το τέλος της ομιλίας, ακολούθησε συζήτηση.
Υπήρξε προβληματισμός σε σχέση με την προσέλευση του κοινού. Πενήντα, περίπου, άτομα, είναι αριθμός ικανοποιητικός για μια τέτοια εκδήλωση; Όχι, απαντούν κάποιοι, για ένα σχολείο τριακοσίων και παιδιών. Ναι, απαντούν άλλοι, για μια ομιλία, αν συνυπολογίσει κανείς όλες τις συνιστώσες που την ορίζουν ( φροντιστήρια, έλλειψη χρόνου, “ειδικό” θέμα κλπ)
Το σίγουρο, πάντως είναι, πως το γεγονός και μόνο πως προγραμματίστηκε και έγινε, πως ένα σχολείο ήταν ανοιχτό ένα απόγεμα, πως ένα σχολείο είχε μια πρόταση για να σηκωθούμε από τον καναπέ του Θέμου και του Μάκη, βαραίνει θετικά στον τελικό απολογισμό.
Εσείς τι λέτε; Πέτυχε ή απέτυχε; Αξίζει να ξαναγίνει κάτι παρόμοιο;

Η κατακα(η)μένη Ολυμπία 7 Φεβρουαρίου 2008

Συντάκτης: 6ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ | κατηγορίες: Περιβάλλον
361 σχόλια

Ο Χρήστος Γ., της Α΄ Λυκείου, μας έδωσε το παρακάτω κείμενο για την Ολυμπία:

Η κατάκα(η)μένη Ολυμπία

Και που λέτε, κάηκε η Ολυμπία?Πάει η όμορφη κοιλάδα στην Ήλιδα! Εκεί που γινόντουσαν οι Ολυμπιακοί αγώνες, τώρα είναι ένα “νεκροταφείο”. Η Ολυμπία ήταν το εθνικό ιερό των Ελλήνων. Πολλοί τουρίστες ερχόντουσαν στην Ελλάδα για να δουν την ξακουστή Ολυμπία και τώρα βλέπουν καμένη γη.
Κι εμείς τι θα τους πούμε;
Ότι έγινε λάθος στους Ολυμπιακούς αγώνες και αντί για τη δάδα ανάψαμε την κοιλάδα;
Αντί να την προστατεύουμε, την παραμελούμε. Η πυρκαγιά δε δημιούργησε μόνο πολιτισμικό πρόβλημα στη χώρα αλλά και οικονομικό. Στους πρόποδες του βουνού, δίπλα στην κοιλάδα, υπάρχει ένα χωριό που ονομάζεται και αυτό Ολυμπία και το οποίο καταστράφηκε οικονομικά. Οι κάτοικοι του χωριού αυτού στηρίζονται στα χωράφια τους ( που κάηκαν..) και στον τουρισμό (καλά κρασιά..) Το χωριό είχε 1.812 κατοίκους και, όπως είναι φυσικό, μετά τις φωτιές ο πληθυσμός του χωριού μειώθηκε περίπου κατά 30%.
Ευτυχώς διασώθηκε ο αρχαιολογικός χώρος της Ολυμπίας. Άκου κοροϊδία τώρα: Πληρώσαμε 2 εκατομμύρια ευρώ για αναπτυγμένο σύστημα πυρόσβεσης για τους Ολυμπιακούς αγώνες του 2004 και το 2007, όταν έπιασε η φωτιά, το σύστημα πυρόσβεσης αποδείχθηκε ότι ήταν άχρηστο! Ούτε μια σωστή δουλειά να κάνουμε δεν μπορούμε! Έλεος!
Τέλος πάντων, τώρα, για να αποκτήσει το γόητρό της η Ολυμπία πρέπει να γίνει αναδάσωση. Πρέπει να υποστηρίξουμε την ενέργεια αυτή, γιατί κάτι εγωιστικά γουρουνάκια θέλουν να τσιμεντώσουν την περιοχή και να χτίσουν κάτι δικό τους ( ξενοδοχεία κλπ.)
Τέλος, η Ολυμπία πρέπει να μας γίνει μάθημα και να προσέχουμε περισσότερο τα αρχαία μνημεία που αναδεικνύουν την ιστορία μας. Αλλιώς?

6 Φεβρουαρίου 2008

Συντάκτης: 6ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ | κατηγορίες: Το σχολείο μας - βιβλιοθήκη
361 σχόλια


Κάθε χρόνο τέτοια περίπου εποχή, οι καθηγητές, αυτοβούλως και…με την απειλή του περίστροφου του βιβλιοθηκάριου, προσφέρουν τον οβολόν τους για τον εφοδιασμό της βιβλιοθήκης. ( Είναι γνωστό, άλλωστε, πως οι προσφορές αποτελούν το μόνο σχεδόν έσοδο της βιβλιοθήκης μας.)

Θα θέλαμε, λοιπόν, φέτος, να ακούσουμε τις προτάσεις όλων, για βιβλία που θεωρούν για κάποιους λόγους σημαντικά και απαραίτητα να τα έχει η βιβλιοθήκη του σχολείου. Μαζί με τις προτάσεις που θα καταθέσουν κατά ειδικότητες οι συνάδελφοι, θα θέλαμε και μέσα από αυτό το χώρο, μαθητές και φίλοι, να προτείνουν τα βιβλία που τους αρέσουν, που θα ήθελαν να τα συναντάνε στα ράφια της βιβλιοθήκης.

Κάνουμε την αρχή προτείνοντας βιβλία που έχουν γραφτεί για το φαινόμενο “Μίκης Θεοδωράκης” ( για να μη γινόμαστε μονότονοι με την εμμονή μας στη λογοτεχνία…) Ενδεικτικά σημειώνω κάποια:

1) Μίκης Θεοδωράκης μια ζωή για την Ελλάδα, του Wagner Guy, εκδ. Τυπωθήτω.

2) Μίκης Θεοδωράκης ο οικουμενικός Μαρτυρία, του Κώστα Σερέζη, εκδ. Καστανιώτης

3) Μίκης Θεοδωράκης, Σε πρώτο πρόσωπο, του Γιώργου Αρχιμανδρίτη, εκδ. Ελληνικά Γράμματα.

4) Μίκης Θεοδωράκης, θρησκεία μου είναι η Ελλάδα, του Γιώργου Λογοθέτη, εκδ. Άγκυρα.

Δώστε και σεις στα σχόλια τις δικές σας προτάσεις!

Βιβλιοπαρουσίαση 5 Φεβρουαρίου 2008

Συντάκτης: 6ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ | κατηγορίες: Παρουσίαση βιβλίου
361 σχόλια

Ένα συναρπαστικό και απλό βιβλίο που ξεκινάει από το πώς αριθμούσαν οι μακρινοί πρόγονοι του ανθρώπου και φθάνει μέχρι τις μέρες μας.Σε αυτό το συναρπαστικό ταξίδι στον κόσμο των αριθμών ,που διαβάζεται σαν μυθιστόρημα ,δε χρειάζεται να είναι κανείς Μαθηματικός για να αναρωτηθεί:μπορούν οι αριθμοί να υπάρξουν ανεξάρτητα από τους ανθρώπους;
Συνιστάται ανεπιφύλακτα τιμή 16 ευρώ

Διημερίδα Αστρονομίας 5 Φεβρουαρίου 2008

Συντάκτης: 6ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ | κατηγορίες: Εκδηλώσεις
361 σχόλια

Το περασμένο Σαββατοκύριακο έγινε Διημερίδα Αστρονομίας στο Ευγενίδειο Πλανητάριο, από την Ελληνική Αστρονομική Ένωση,με μεγάλη επιτυχία.Το 6ο Λύκειο της Καλλιθέας εκπροσωπήθηκε από τον Διευθυντή Δημήτρη Βάγια Μαθηματικό και από τον υπεύθυνο του Εργαστηρίου Φυσικής Μανόλη Καπετανάκη.Πιο πάνω έχουμε αναρτήσει δύο φωτογραφίες από την εκδήλωση αυτή.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση