ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΣΤΑ ΜΕΣΑ

Κάτω από: Δραστηριότητες | MΑΡΙΑΝΝΑ ΠΕΝΝΑ
Σάββατο, 17 Ιουνίου 2023 12:37 πμ |

Οι εκπαιδευτικοί Πέννα Μαριάννα και Χάιδου Ελένη μαζί με τους μαθητές/τριες του τμήματος Β4 συμμετείχαν στο Εθνικό Δίκτυο για την Παιδεία στα Μέσα. Το πρόγραμμα, που πραγματοποιήθηκε με την υποστήριξη του Δικτύου, αποφασίστηκε να είναι διαθεματικό (Αγγλικά-Πληροφορική) και να γίνει εντός του διδακτικού ωραρίου στο μάθημα των Αγγλικών. Κατά τη διάρκεια του προγράμματος και στους άξονες Τηλεόραση-Διαδίκτυο, έγιναν αρκετές δραστηριότητες που βασίστηκαν στο υλικό του Δικτύου και δημιουργήθηκαν προϊόντα όπως ένα slideshow με θέμα την εικόνα των παιδιών για την τηλεόραση (Η μουτζούρα), ζωγραφιές για το dark web (Το παγόβουνο) και ένα Podcast με θέμα τα Social Media που θα το βρείτε στον σύνδεσμο: https://open.spotify.com/episode/3wRJtvQdVEM7Ow1U55ZPDd?si=dvg4uQJqTk2Sl_x4eH0WCg. Τέλος, με τη βοήθεια φοιτήτριας από το τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ΕΚΠΑ, η οποία έκανε την πρακτική της άσκηση, σχεδιάστηκε μια δραστηριότητα στην αγγλική γλώσσα για τα πιο δημοφιλή social media των τελευταίων χρόνων. Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με τους μαθητές να αξιολογούν τις επιμέρους δραστηριότητες.

Η μουτζούρα

Το παγόβουνο

https://blogs.sch.gr/6gymilio/files/2023/06/Activity-about-Social-Media.pdf

https://blogs.sch.gr/6gymilio/files/2023/06/Αξιολογώ-το-πρόγραμμα-ΠΑΙΔΕΙΑ-ΣΤΑ-ΜΕΣΑ.docx

 

 

ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΟΜΑΔΑ: Παιχνίδια θεάτρου (2022-23)

Κάτω από: Δραστηριότητες | MΑΡΙΑΝΝΑ ΠΕΝΝΑ
Τετάρτη, 14 Ιουνίου 2023 1:18 πμ |

Η θεατρική παράσταση με τίτλο Shakespeare-Ανακαλύπτοντας τον ποιητή, δόθηκε την Παρασκευή 9 Ιουνίου, 2023. Διαβάστηκαν 5 σονέτα του Σαίξπηρ και δραματοποιήθηκαν με μια σύγχρονη ματιά και κωμική διάθεση.  Ακολούθησε μια σύντομη παρωδία του Ρωμαίος και Ιουλιέτα.

SHAKESPEARE-Ανακαλύπτοντας τον ποιητή (2)

https://blogs.sch.gr/6gymilio/files/2023/06/Ανακαλύπτοντας-τον-ποιητή-Θεατρική-ομάδα.docx

MYCAREER

Κάτω από: Δραστηριότητες | ΧΟΡΤΗ ΣΟΦΙΑ
Τετάρτη, 22 Μαρτίου 2023 11:23 μμ |

Στα πλαίσια του μαθήματος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων της Γ΄ Γυμνασίου οι διδάσκουσες κα. Χόρτη Σοφία στα τμήματα Γ1&Γ2 και η κα.  Μαγκανάρη Ειρήνη στο τμήμα Γ3 συνεργάστηκαν με το Σωματείο Επιχειρηματικότητας Νέων και εφάρμοσαν το πρόγραμμα MYCAREER. Όσοι μαθητές επέλεξαν να πάρουν μέρος στο πρόγραμμα , είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν  την Τρίτη 14 Μαρτίου 2023 την παρουσίαση της Συμβούλου Επαγγελματικού Προσανατολισμού κας Βιβής Μεντή καθώς και των συνεργατών του ΣΕΝ της κυρίας Άννας Φασούλη και του κυρίου Γιώργου Στέφα.

Λίγα λόγια για το πρόγραμμα:

Το Πρόγραμμα του Επαγγελματικού Προσανατολισμού ”My Career” έχει στόχο την παροχή πληροφοριών και οδηγιών επαγγελματικού προσανατολισμού σχετικά με την καριέρα στις STEM (Επιστήμη, Τεχνολογία, Μηχανική και Μαθηματικά) καθώς και σε άλλες κατευθύνσεις. Η υλοποίηση του προγράμματος γίνεται από το Junior Achievement σε συνεργασία με την ΝΝ Hellas.  Οι μαθητές συνδεόμενοι στην πλατφόρμα με τη σύμφωνη γνώμη των γονέων τους συνδέονται με κωδικούς και έχουν τη δυνατότητα να κάνουν το τεστ Επαγγελματικού Προσανατολισμού το οποίο θα τους βοηθήσει να βρουν προς τα που θα επιλέξουν να κατευθυνθούν σε σχέση με τις σπουδές και τα επαγγέλματα που τους ενδιαφέρουν.

Φωτογραφικό υλικό από την Τρίτη 14 Μαρτίου 2023.

Μαθητικοί Διαγωνισμοί – Αγώνες

Κάτω από: Δραστηριότητες | ΧΟΡΤΗ ΣΟΦΙΑ
Τετάρτη, 8 Μαρτίου 2023 3:34 μμ |

Για τη γενικότερη ενημέρωσή σας σχετικά , κάντε click :Μαθητικοί Διαγωνισμοί – Αγώνες

Πανελλήνιος Διαγωνισμός Φυσικής Δημοτικού “Αριστοτέλης” 2023

Κάτω από: Δραστηριότητες | ΧΟΡΤΗ ΣΟΦΙΑ
Τετάρτη, 8 Μαρτίου 2023 3:30 μμ |

Αρ.Πρωτ.Φ.14/ΦΜ/150221/Δ1/07-12-2022/ΥΠΠΕΘ

ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ Π/ΘΜΙΑΣ, Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ & ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ Π/ΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ & ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ Π.Ε
ΤΜΗΜΑ Β’ ΜΑΘΗΤΙΚΗΣ ΜΕΡΙΜΝΑΣ & ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΖΩΗΣ
Email : spudonpe(ΣΤΟ)minedu.gov.gr
Πληροφορίες : Β. Παπαβρόντος, Φ. Δεσποίνη
Τηλέφωνο : 210 344 2249 , 210 344 3293

ΘΕΜΑ: «Έγκριση του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Φυσικών Δημοτικού «Αριστοτέλης 2023» του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών /Τμήμα Φυσικής και της Ελληνικής Εταιρείας Φυσικής για την Επιστήμη και την Εκπαίδευση, για το σχολικό έτος 2022-2023»
Σχετ. εγγρ.: Το υπ’ αρ. πρωτ. 150221/2-12-2022 εισερχόμενο έγγραφο του Υ.ΠΑΙ.Θ

Σε απάντηση του με αρ. πρωτ. Φ.14Α/62698/26-5-2022 εγγράφου σας, σχετικά με την έγκριση του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Φυσικών Δημοτικού «Αριστοτέλης 2023» ο οποίος απευθύνεται σε μαθητές/τριες Ε΄- ΣΤ΄ τάξεων Δημοτικού σχολικών μονάδων της χώρας και των ελληνικών σχολείων του Εξωτερικού για το σχολικό έτος 2022-2023, σας γνωστοποιούμε ότι σύμφωνα με το υπ’ αρ. 64/01-12-2022 απόσπασμα πρακτικού του Δ.Σ του Ι.Ε.Π, το αίτημά σας γίνεται αποδεκτό.

Η έγκριση του ανωτέρω διαγωνισμού δίδεται για το σχολικό έτος 2022-2023 εφόσον τηρηθούν απαρέγκλιτα οι οδηγίες του ΥΠΑΙΘ και του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας για την προστασία από τον κορονοϊό COVID-19 και με τις ακόλουθες προϋποθέσεις:

  1. η συμμετοχή των μαθητών/τριών στον διαγωνισμό να είναι προαιρετική και με τη σύμφωνη γνώμη των γονέων/κηδεμόνων. Επιπλέον, κάθε μαθητής/ήτρια δύναται σε ατομική βάση να αποφασίσει ελεύθερα τη συμμετοχή του/της σε αυτόν.
  2. οι γονείς ή οι κηδεμόνες των μαθητών/τριών να έχουν ενημερωθεί και να εκφράσουν εγγράφως τη σύμφωνη γνώμη τους για τη συμμετοχή των παιδιών τους στον διαγωνισμό καθώς και για τους όρους και τις προϋποθέσεις διεξαγωγής του διαγωνισμού.
  3. η σύμφωνη γνώμη του Συλλόγου Διδασκόντων και Διδασκουσών και της Διεύθυνσης της σχολικής μονάδας κρίνεται ως απαραίτητη.
  4. δεν θα υπάρχει καμία απολύτως δαπάνη για τους συμμετέχοντες (μαθητές/ήτριες, εκπαιδευτικούς, σχολεία).
  5. οι τυχόν μετακινήσεις μαθητών/τριών για τις ανάγκες του διαγωνισμού να γίνουν με την ευθύνη των γονέων και κηδεμόνων τους.
  6. να μην προκύπτει από τη δράση με οποιονδήποτε τρόπο άμεση διαφήμιση εταιριών/προϊόντων/φορέων/υπηρεσιών.
  7. η ενυπόγραφη συγκατάθεση των γονέων/κηδεμόνων για τη δημοσιοποίηση των παραγόμενων έργων των μαθητών/τριών σε έντυπο, ηλεκτρονικό ή άλλου είδους μέσο.
  8. η όλη διεξαγωγή του διαγωνισμού (υλοποίηση, βράβευση, δημοσιοποίηση) να υλοποιηθεί με ευθύνη των διοργανωτών και της οργανωτικής επιτροπής και σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία για τη διασφάλιση των προσωπικών δεδομένων των συμμετεχόντων/ουσών μαθητών/τριών και των πνευματικών δικαιωμάτων.
  9. να μην επιτρέπεται σε καμία περίπτωση η φωτογράφιση, η βιντεοσκόπηση και η ηχογράφηση των μαθητών/τριών παρά μόνο με την έγγραφη συγκατάθεση των γονέων/κηδεμόνων των μαθητών/τριών.
  10. η δέσμευση των συντελεστών ότι θα αποστείλουν στο ΙΕΠ με την ολοκλήρωση του διαγωνισμού τον πλήρη φάκελο αποτίμησης της δράσης.

Ο εν λόγω διαγωνισμός θα διεξαχθεί σε μια φάση ενδοσχολικά σε όλη τη χώρα και σε Ελληνικά σχολεία του εξωτερικού την Πέμπτη 23 Μαρτίου 2023 για μιάμιση ώρα (δυο διδακτικές ώρες), 10.00-11.30.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να απευθύνεστε στα e-mail: gtombras@phys.uoa.gr kalkanis@primedu.uoa.gr και gkalkanis@gmail.com.

Η έγκριση του ανωτέρω διαγωνισμού θα αναρτηθεί και στην ιστοσελίδα του ΥΠΑΙΘ http://edugate.minedu.gov.gr/→Ενημερωτικό Υλικό → Εγκεκριμένα Προγράμματα → 2022-23→Διαγωνισμοί.

Συν. Ένα (1) ηλεκτρονικό αρχείο

Η ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΗ ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΣΠΟΥΔΩΝ Π.Ε

5ος ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΜΑΘΗΤΙΚΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ST3dM ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ, ΓΥΜΝΑΣΙΩΝ, ΛΥΚΕΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ

Κάτω από: Δραστηριότητες | ΧΟΡΤΗ ΣΟΦΙΑ
Τετάρτη, 8 Μαρτίου 2023 3:22 μμ |

Ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός διεξάγεται στο πλαίσιο της ευρύτερης προσπάθειας του Εργαστηρίου Διδακτικής της Φυσικής και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας για την εισαγωγή της εκπαιδευτικής φιλοσοφίας STEΑM (Science–Technology–Engineering–Art–Mathematics) στο Ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Συγκεκριμένα ο διαγωνισμός αξιοποιείται ως κίνητρο για τη δημιουργία ενός 3D σχεδίου, με σκοπό να λυθεί ένα πρόβλημα που σχετίζεται με την αειφόρο ανάπτυξη μέσω έρευνας αλλά και της κατάρτισης των εκπαιδευτικών επάνω στην χρήση της 3D σχεδίασης στην εκπαιδευτική διαδικασία όσο και την εφαρμογή της από μαθητές για προτάσεις δημιουργίας τεχνουργημάτων για την επίλυση προβλημάτων που σχετίζονται με την αειφόρο ανάπτυξη

Σκοποί – Στόχοι του Διαγωνισμού

Σκοπός αυτού του διαγωνισμού είναι να εισάγει τους μαθητές στην χρήση 3d εκτυπωτή όσο και να τους ευαισθητοποιήσει σε κοινωνικά και επιστημονικά ζητήματα.

Ειδικότερα, αποσκοπεί:

  • να γνωρίσουν οι μαθητές τον τρισδιάσατο σχεδιασμό
  • να τον εφαρμόσουν σε αντικείμενα πέραν του τεχνολογικού τομέα
  • να γνωρίσουν τις αρχές της επιστήμης των πολιτών
  • να συμμετέχουν σε συλλογικές ερευνητικές προσπάθειες
  • να χρησιμοποιήσουν τον τρισδιάστατο εκτυπωτή στην υλοποίηση εκπαιδευτικών τεχνουργημάτων

ΟΡΟΙ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΤΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ:

• Στον Διαγωνισμό μπορούν να συμμετέχουν μαθητές Δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων της Ελλάδας.

• Σε κάθε κατηγορία υπάρχει ένα διαγωνιστικό κομμάτι και ένα μη διαγωνιστικό ενός συμμετοχικού έργου

• Τα έργα συμμετοχής μπορούν να είναι μόνο ομαδικά. Kάθε ομάδα μπορεί να έχει 1 έως 3 εκπαιδευτικούς και 2 έως 10 μαθητές. Κάθε σχολική μονάδα μπορεί να έχει περισσότερες από μια ομάδα.

• Γυμνάσιο:

Ως θεματολογία του Γυμνασίου επιλέχθηκε «Ο κοινόχρηστος χώρος που συχνάζουμε (π.χ. πλατεία, πάρκο, παιδική χαρά)»

Μελετάμε τον οικείο αυτό χώρο. Εντοπίζουμε θετικά και αρνητικά σημεία/θέματα που σχετίζονται με αυτό τον χώρο που αποτελούν περιβαλλοντικά, κοινωνικά ή οικονομικά προβλήματα, δηλ προβλήματα αειφόρου ανάπτυξης. Προσπαθούμε να δώσουμε λύσεις στο πρόβλημα βελτιώσουμε τα προβλήματα που εντοπίσαμε. Επινοούμε μία κατασκευή που βοηθά στην επίλυσή του. Μαθαίνουμε μέσα από online μαθήματα πως μπορούμε να σχεδιάσουμε σε τρεις διαστάσεις. Σχεδιάζουμε το/τα αντικείμενα που θα λύσουν το πρόβλημα που έχουμε εντοπίσει.

Citizen Action Καταγράφουμε τα θετικά και αρνητικά στοιχεία/προβλήματα που παρατηρούμε στους κοινόχρηστους χώρους που συχνάζουμε. Δημιουργούμε αφίσες και προσπαθούμε να δραστηριοποιήσουμε τους κατοίκους της πόλης για την επίλυση τους.

Responsible Citizen Action: Αφού καταγράψουμε τα θετικά και αρνητικά στοιχεία δημιουργούμε αφίσες και προσπαθούμε να δραστηριοποιήσουμε τους κατοίκους της πόλης για την επίλυση τους.

Ως γλώσσα του Διαγωνισμού ορίζεται η ελληνική.

• Οι παρουσιάσεις των ερευνών-μελετών μπορούν να είναι από οποιοδήποτε λογισμικό αλλά προτείνεται η χρήση ανοικτών.(Open office κ.α.)

• Το έργο δεν πρέπει να εκτυπωθεί

• Το κάθε έργο θα πρέπει να κατατεθεί ηλεκτρονικά σε κατάλληλο χώρο στη διεύθυνση: st3dm.web.auth.gr/ST3dM

• Η κατάθεση πρότασης περιλαμβάνει

  1. Μία παρουσίαση της έρευνας στο ανάλογο ερευνητικό αντικείμενο της αντίστοιχης βαθμίδας.
  2. Έναν αρχείο του 3D σχεδίου σε μορφή .obj με όνομα ίδιο με αυτό του φακέλου.

• Για την κάθε μία από τις τρεις γενικές κατηγορίες του διαγωνισμού (Δημοτικό – Γυμνάσιο – Λύκειο) θα απονεμηθούν 3 πρώτα βραβεία, ενώ όλοι οι συμμετέχοντες θα λάβουν Πιστοποιητικό συμμετοχής στον διαγωνισμό.

• Προβλέπονται διαδικασίες αποτίμησης και αξιολόγησης του διαγωνισμού.

• Τα έργα θα κρίνει μικτή επιτροπή, μέλη των οποίων αναγράφονται παρακάτω. Η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων θα γίνει μέσα στον Απρίλιο του 2023 και η τελετή απονομής των βραβείων θα γίνει σε συνέδριο στη Θεσσαλονίκη το αμέσως επόμενο διάστημα, σε ώρα και μέρα που θα ανακοινωθεί έγκαιρα.

• Στην τελετή της απονομής τα έργα που θα διακριθούν θα παρουσιαστούν εκτυπωμένα από 3D εκτυπωτή.

• Τα έργα που θα διακριθούν, καθώς και οι περιλήψεις συμμετοχών που ξεχώρισαν, θα εκδοθούν ηλεκτρονικά, ή σε περίπτωση που εξευρεθούν έκτακτοι πόροι, σε βιβλίο.

• Καταληκτική ημερομηνία δήλωσης συμμετοχών ορίζεται η 15η Φεβρουαρίου 2023 στην σελίδα του Διαγωνισμού Δήλωση συμμετοχής

• Η συμμετοχή στον διαγωνισμό σημαίνει και πλήρη αποδοχή των όρων του.

• Οι μαθητές δεν έχουν καμία οικονομική επιβάρυνση για την συμμετοχή τους.

• Ο διοργανωτής αναλαμβάνει όλη τη διαδικασία υλοποίησης και αποτίμησης του διαγωνισμού και διασφαλίζει τα προσωπικά δεδομένα των δημιουργών.

• Ο διαγωνισμός δεν εμπλέκεται στην προώθηση εμπορικών προϊόντων και δεν θα υπάρξουν έσοδα για τον φορέα που προκηρύσσει τον διαγωνισμό ή για άλλους (με εμπορία, διαφήμιση, κ.λπ.), η δε χρήση των έργων να γίνει μόνο για εκπαιδευτικούς σκοπούς.

• Η προσκόμιση Υπεύθυνης Δήλωσης από τον/την ασκούντα/ούσα την επιμέλεια του μαθητή/της μαθήτριας, ότι δέχεται ο/η μαθητής/τρια να συμμετέχει στον διαγωνισμό και ότι συμφωνεί με τους όρους της προκήρυξης γίνεται προς στους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς της κάθε ομάδας.

• Για διευκρινίσεις ή περαιτέρω πληροφορίες για τον διαγωνισμό, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να γράφουν στην ηλεκτρονική διεύθυνση: edifet@auth.gr

ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΚΡΙΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΉΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ

1) Πολάτογλου Χαρίτων, Καθηγητής Τμήματος Φυσικής Διευθυντής Εργαστηρίου Διδακτικής της Φυσικής και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας. Α.Π.Θ.

2) Τσιαστούδης Δημήτριος, καθηγητής Φυσικών Επιστημών ΠΕ 04.01, Ειδικού Γυμνασίου και Λυκείου ΕΑΕ Κωφών και Βαρήκοων Θεσσαλονίκης. Υπ. Διδάκτωρ Α.Π.Θ.

3) Μαΐδου Ανθούλα, Αρχιτέκτων Μηχανικός, Καθηγήτρια Τεχνολόγος ΠΕ81, 2ο Πρότυπο Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης, Διδάκτωρ Π.Ι.

4) Τυρίμος Τάσος, Αρχιτέκτων, ΕΔΙΠ, Σχολή Καλών Τεχνών, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.

ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ:

1) Πολάτογλου Χαρίτων, Καθηγητής Τμήματος Φυσικής Διευθυντής ΠΜΣ Διδακτικής της Φυσικής και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας. Α.Π.Θ.

2) Μαΐδου Ανθούλα, Αρχιτέκτων Μηχανικός, Καθηγήτρια Τεχνολόγος ΠΕ81, 2ο Πρότυπο Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης, Διδάκτωρ Π.Ι.

3) Τσιαστούδης Δημήτριος, καθηγητής Φυσικών Επιστημών ΠΕ 04.01 Ειδικού Γυμνασίου και Λυκείου ΕΑΕ Κωφών και Βαρήκοων Θεσσαλονίκης, Υπ. Διδάκτωρ Α.Π.Θ.

 

Επόμενη Σελίδα: »