Το Σχολείο μας συμμετέχει από φέτος σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα ERASMUS+ KA122- Σχολική εκπαίδευση, το οποίο χρηματοδοτήθηκε από το ΙΚΥ – ERASMUS και έχει διάρκεια από 1/11/2024 μέχρι 31/04/2026 με θέμα την Υπαίθρια Μάθηση “Outdoor Learning: towards a happy InclusiVE School without frontiers (O.L.I.VE.S). “Υπαίθρια μάθηση για ένα χαρούμενο συμπεριληπτικό Σχολείο χωρίς σύνορα”
Η Υπαίθρια Μάθηση είναι μία διδακτική προσέγγιση που βλέπει την μάθηση ως μία διαδικασία που αφορά τον νου, την ψυχή και το σώμα, με δυναμικά της στοιχεία το βίωμα και τον αναστοχασμό, μέσα σε αυθεντικά πλαίσια μάθησης, τα οποία περιλαμβάνουν και χώρους εκτός της σχολικής αίθουσας. Eίναι μια προσέγγιση που χρησιμοποιεί δραστηριότητες και πόρους για τη βελτίωση της μάθησης, της ψυχικής υγείας και ευημερίας και της περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης των μαθητών.
Μπορεί να γίνει τόσο επί τόπου (εντός του σχολικού χώρου) όσο και εκτός έδρας (όπως σε σχολικές εκδρομές, πάρκα, αστικό πράσινο κ.ά). Προσφέρει μια διεγερτική και ελκυστική προσέγγιση στη μάθηση που οι εκπαιδευτικοί μπορούν με σιγουριά να την ενσωματώσουν στο υπάρχον πρόγραμμα σπουδών με ελάχιστους πρόσθετους πόρους.
Η εκμάθηση σε εξωτερικούς χώρους μπορεί να έχει σημαντικό αντίκτυπο στη μάθηση και την ανάπτυξη των μαθητών. Από την ενίσχυση των δεξιοτήτων επίλυσης προβλημάτων έως την επικοινωνία και την ανθεκτικότητα, η μάθηση σε εξωτερικούς χώρους παρέχει ατελείωτες ευκαιρίες για εξερεύνηση και πειραματισμό.
Όλα τα παιδιά είναι μοναδικά – μαθαίνουν με διαφορετικούς τρόπους και για κάποια, η τάξη μπορεί να θέτει περιορισμούς. Ειδικά για τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, η τάξη μπορεί να φέρει μαζί της πρόσθετο άγχος και συναισθήματα ακαδημαϊκής ή κοινωνικής «διαφοράς».
Ένα από τα πλεονεκτήματα της υπαίθριας μάθησης είναι ότι δίνει περισσότερο περιθώριο για δραστηριότητες χωρίς αποκλεισμούς. Υπάρχουν περισσότερες δυνατότητες και ευκαιρίες για όλους τους μαθητές να είναι μαζί, βιώνοντας το ίδιο φάσμα δραστηριοτήτων. Επιπλέον, οι ευκαιρίες διαφοροποιημένης διδασκαλίας είναι πολύ μεγαλύτερες και τα παιδιά αισθάνονται λιγότερο δεμένα με έναν συγκεκριμένο τρόπο μάθησης.
(πηγή:https://ltl.org.uk/news/5-key-benefits-of-outdoor-learning/)
Με τη συμμετοχή μας στο πρόγραμμα επιδιώκουμε να γνωρίσουμε και να κατανοήσουμε το θεωρητικό υπόβαθρο της Υπαίθριας Μάθησης, να παρακολουθήσουμε δοκιμασμένες πρακτικές και να αποκτήσουμε τις δεξιότητες για να δημιουργούμε και να εφαρμόζουμε τις δικές μας υπαίθριες δραστηριότητες προσαρμοσμένες στις ανάγκες των μαθητών/τριών μας.
Στόχοι μας είναι:
- Να εμπλουτίσουμε την εκπαιδευτική διαδικασία με καινοτόμες πρακτικές όπως η Υπαίθρια Μάθηση ενεργοποιώντας εσωτερικά κίνητρα και αυξάνοντας τη συμμετοχή όλων των μαθητών/τριών μας.
- Να ενισχύσουμε την εκπαιδευτική διαδικασία με πρακτικές αξιοποίησης των ΤΠΕ εντός και εκτός σχολικής τάξης.
- Να υποστηρίξουμε την ισότιμη συμμετοχή όλων των μαθητών/τριών στην εκπαιδευτική διαδικασία στο πλαίσιο ενός συμπεριληπτικού σχολείου.
- Να ενισχύσουμε την εξωστρέφεια και την ευρωπαϊκή διάσταση του σχολείου μας.
Θα πραγματοποιηθούν δύο επισκέψεις σε ευρωπαϊκές χώρες όπου δύο εκπαιδευτικοί σε κάθε επίσκεψη θα παρακολουθήσουν μια σειρά μαθημάτων σχετικά με την υπαίθρια μάθηση και τις εφαρμογές της. Μετά από κάθε ταξίδι θα ακολουθήσει ενδοσχολική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών του σχολείου μας και θα ενταχθούν δραστηριότητες υπαίθριας μάθησης στο πρόγραμμα των μαθημάτων του σχολείου. Πριν τη λήξη του προγράμματος ευελπιστούμε να οργανώσουμε ημερίδα με την συμμετοχή εκπαιδευτικών όμορων σχολείων και γονέων για την καλύτερη διάχυση του προγράμματος.
Το 1ο επιμορφωτικό ταξίδι θα πραγματοποιηθεί από τις 5 έως τις 10 Μαΐου στο Ελσίνκι της Φινλανδίας και θα συμμετέχουν οι εκπαιδευτικοί Μήλα Σεβαστή ΠΕ70 και Γιαννακοπούλου Βασιλική ΠΕ06.