Εφαρμογές για όλες τις τάξεις
ΤΠΕ 6ο Δημοτικό

Σκακιστική άσκηση

Το Β’1 συμμετέχει στην Πανελλήνια Καμπάνια ”Σειρά Σου”

Οι μαθητές του Β’ 1 τμήματος του σχολείου μας, την Πέμπτη 11 Απριλίου 2024, συμμετείχαν στην εκδήλωση-γιορτή της εκπαίδευσης που πραγματοποιήθηκε στην Πλατεία Ειρήνης, για να γίνουν κοινωνοί μιας πρωτότυπης συμπεριληπτικής ιδέας, με όχημα την καμπάνια ενημέρωσης και εκπαίδευσης  « Σειρά Σου».

                Στόχος της εκδήλωσης, ήταν να καταστεί αναγνωρίσιμο το διακριτικό σήμα « Σειρά Σου», ο ανεμόμυλος, στην ελληνική πραγματικότητα, προκειμένου οι γονείς παιδιών με αυτισμό και νοητικές αναπηρίες να κινούνται σε καθημερινές δραστηριότητες όπου απαιτείται αναμονή σε ουρά-όταν συνοδεύουν παιδί- ευκολότερα. Παράλληλα μέσα από τις δράσεις της ημέρας, δόθηκε η δυνατότητα στο ευρύ κοινό, και κυρίως στη νέα γενιά, να ενημερωθούν σε θέματα που αφορούν στις λεγόμενες «αόρατες αναπηρίες».

                Συντονιστές του προγράμματος για τον νομό Κιλκίς ήταν το 1ο ΕΠΑΛ( με τη στήριξη του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων ΑμεΑ Ν.Κιλκίς ΒηματίΖΩ), τους οποίους και ευχαριστούμε που μας έκαναν συνεργάτες τους σε αυτήν την ιδιαίτερα σημαντική στιγμή , δίνοντας την δυνατότητα στους μαθητές μας να επικοινωνήσουν μαζί τους το σήμα της καμπάνιας, αλλά και να διασκεδάσουν!

Το βίντεο της εκδήλωσης: https://fb.watch/rnKMZ4dpEc/

IMG 20240414 111346IMG 20240414 111531IMG 20240414 111647IMG 20240414 111716IMG 20240414 111812IMG 20240414 111953IMG 20240414 112013IMG 20240414 112344

Πρόγραμμα κολύμβησης

Σχεδιασμός προγράμματος μαθήματος κολύμβησης 2023-2024



Λήψη αρχείου

Πρόγραμμα κολύμβησης για τους μαθητές της Γ΄Δημοτικού

2024-ΓΟΝΕΙΣ-ΓΕΝΙΚΟΙ-ΚΑΝΟΝΕΣ-ΓΙΑ-ΤΟ-ΜΑΘΗΜΑ-ΤΗΣ-ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ



Λήψη αρχείου

DSC 0339DSC 0337DSC 0810 censoredDSC 0822 censoredDSC 0838 censoredDSC 0650

ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΑΙΘΟΥΣΕΣ WEBEX ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

A1
ΛΑΓΚΑΝΗ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ https://minedu-primary2.webex.com/meet/slagkan
Α2
ΣΕΪΤΑΝΙΩΤΟΥ ΕΛΕΝΗ https://minedu-primary2.webex.com/meet/seitanio
Β1
ΒΑΡΝΑΒΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ https://minedu-primary2.webex.com/meet/avarnava
Β2
ΣΙΣΜΑΝΙΔΟΥ ΕΛΕΝΗ https://minedu-primary.webex.com/meet/elsisma
Γ1
ΒΛΑΧΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ https://minedu-primary2.webex.com/meet/angevlacho
Γ2
ΜΟΣΧΟΥ ΧΡΥΣΟΥΛΑ https://minedu-primary2.webex.com/meet/cmoschou
Δ1
ΒΑΦΕΙΔΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ https://minedu-primary2.webex.com/meet/apovafeidi
Δ2
ΓΑΒΡΙΗΛΙΔΟΥ ΣΟΝΙΑ https://minedu-primary2.webex.com/meet/sogavriil
Ε1
ΣΟΦΙΑΝΙΔΟΥ ΜΑΡΙΑ https://minedu-primary.webex.com/meet/sofmaria
Ε2
ΣΑΡΠΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ https://minedu-primary2.webex.com/meet/konsarpi
ΣΤ1
ΘΩΜΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ https://minedu-primary2.webex.com/meet/thomasa
ΣΤ2
ΚΡΥΩΝΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ https://minedu-primary2.webex.com/meet/geokryonas
ΑΓΓΛΙΚΑ
ΚΑΡΑΚΩΣΤΑ ΑΝΘΗ https://minedu-secondary2.webex.com/meet/karaanth
ΤΣΑΧΟΥΡΙΔΟΥ ΑΝΝΑ https://minedu-primary2.webex.com/meet/annatsach4
ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ
ΜΠΡΟΥΧΟΥ ΕΥΦΡΟΣΥΝΗ https://minedu-primary2.webex.com/meet/ebrouchou
ΓΑΛΛΙΚΑ
ΤΑΤΑΡΙΔΟΥ ΕΙΡΗΝΗ https://minedu-primary2.webex.com/meet/etataridou
ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ
ΣΑΡΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΑ https://minedu-primary2.webex.com/meet/marysarant 
ΜΟΥΣΙΚΗ
ΜΠΑΤΖΙΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ https://minedu-primary2.webex.com/meet/kbatzios
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
ΤΖΙΝΔΑΛΗΣ  ΝΙΚΟΛΑΟΣ https://minedu-primary2.webex.com/meet/ntzindalis 
ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΝΑΣΗ ΒΕΝΕΤΙΑ https://minedu-primary2.webex.com/meet/venasi
ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ
ΚΑΛΑΪΤΖΗΣ ΠΕΤΡΟΣ https://minedu-primary2.webex.com/meet/kalaitzisp
ΠΑΜΠΟΡΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ https://minedu-primary.webex.com/meet/vpamporidi
ΤΜΗΜΑ ΕΝΤΑΞΗΣ
ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΟΥ ΜΑΡΙΑ https://minedu-primary2.webex.com/meet/mxarala
ΟΛΟΗΜΕΡΟ
ΥΠΟΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ
ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ https://minedu-primary2.webex.com/meet/cioannidis
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΑΝΘΟΥΣΑ https://minedu-primary2.webex.com/meet/panthousa
ΚΑΡΑΒΑΛΑΚΗ ΑΝΝΑ https://minedu-primary2.webex.com/meet/annkarav

Ανθρώπινο πλανητάριο: Ζωντανεύοντας το πλανητικό μας σύστημα

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 01 09 115648

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 01 09 115741

Το πρόγραμμα θα πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο της συμμετοχής του σχολείου στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ΚΑ220: ARISTARCHUS: Artistic Reality In School educaTion: enActed, Reflective and Collaborative learning with the HUman orrery Space.

(https://aristarchusproject.eu/)

Προβλέπεται συνεργασία με σχολεία της Γαλλίας, Γερμανίας, Κύπρου και Ελλάδας.

Κύριο θέμα: Η μελέτη της θέσης και της κίνησης των πλανητών γύρω από τον εαυτό τους και γύρω από τον ήλιο.

Θεματικές ενότητες:

  • Αναπαράσταση των πλανητικών τροχιών και τροχιών κομητών σε επίπεδη επιφάνεια μεγάλων διαστάσεων: Οι μαθητές αναπαριστούν με το σώμα τους τα ουράνια σώματα.
  • Σχετικό μέγεθος και απόσταση των πλανητών (κλίμακες, αναλογίες)
  • Κίνηση και ταχύτητα περιστροφής των πλανητών
  • Ερμηνεία της εναλλαγής της μέρας και νύχτας στη Γη
  • Συσχέτιση της περιφοράς της Γης και του έτους- Πλανητικό έτος

 Το πρόγραμμα επιδιώκει οι μαθητές να:

  • αναπτύξουν εμπειρικές επιστημονικές γνώσεις στα STEAMοι οποίες απαιτούνται για την λειτουργία τους στο σύγχρονο κόσμο (Μαθαίνω να γνωρίζω),
  • να εφαρμόζουν τις αποκτηθείσες ικανότητες και γνώσεις, που συνδέονται με τη σχολική επίδοση και τη μελλοντική επαγγελματική επιτυχία, σε τυπικά και άτυπα μαθησιακά περιβάλλοντα (Μαθαίνω να πράττω),
  • να αναπτύξουν εμπιστοσύνη στη σημασία του παιχνιδιού, της διασκέδασης και της εμπλοκής στη μάθηση (Μαθαίνω να ζω),
  • οικοδομήσουν κοινωνικές (συνεργασία και επικοινωνία), συναισθηματικές (ανθεκτικότητα και αυτορρύθμιση), σωματικές (λεπτή και αδρή κινητικότητα) και γνωστικές δεξιότητες για την ολιστική τους ανάπτυξη ως ισότιμα μέλη της κοινότητας (Μαθαίνω να ζω μαζί με τους άλλους),
  • να εξοπλιστούν με εργαλεία και νοοτροπίες για τη δημιουργία διαρκούς αλλαγής στους ίδιους, τις οικογένειές τους, τα σχολεία, τις κοινότητες και τις κοινωνίες (Μαθαίνω μετασχηματίζω τον εαυτό μου και την κοινωνία).

 Μεθοδολογία

Βασικό διδακτικό εργαλείο είναι το Ανθρώπινο Πλανητάριο δηλαδή η αναπαράσταση του πλανητικού συστήματος σε μεγάλες διαστάσεις, ώστε οι μαθητές να μπορούν να αναπαριστούν τις κινήσεις των πλανητών και των κομητών με το σώμα τους. Με τον βιωματικό αυτό τρόπο οι μαθητές μελετώντας τις κινήσεις των πλανητών προσεγγίζουν εμπειρικά βασικές έννοιες STEM όπως απόσταση, χρόνος, ταχύτητα, γωνία, τροχιά, κύκλος, έλλειψη, μέγεθος, αναλογίες, ποσοστά κλπ. Οι μαθητές συνεργάζονται σε ομάδες και επιλύουν προβλήματα μελετώντας την κίνηση του σώματός τους και των συμμαθητών τους.

 Συνολική διάρκεια 3 μήνες: Ιανουάριος 2024 – Μάρτιος 2024

 Συμμετέχουν οι μαθητές των τάξεων Ε΄  και Στ΄

 

Μαθαίνω για την κλιματική κρίση με ένα κόμικ

 

Το πρόγραμμα πραγματοποιείται στο πλαίσιο της συμμετοχής του σχολείου μας στο πρόγραμμα Erasmus+ΚΑ2: CLIMATOPIA: Comics, Literature & gamIfication for cliMATe change in secOndary/PrImary education. (https://climatopia.eu/)

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 01 08 115703Στιγμιότυπο οθόνης 2024 01 08 120016

Σε συνεργασία με το Εργαστήριο Περιβαλλοντικών Ερευνών του Εθνικού Κέντρου Έρευνας Φυσικών Επιστημών «Δημόκριτος» και με σχολεία της Αυστρίας, Ισπανίας και της Λετονίας. 

Κύριο θέμα του προγράμματος είναι η κατανόηση των αιτίων του φαινομένου της κλιματικής αλλαγής, των επιπτώσεων που αυτή μπορεί να έχει στην ζωή στον πλανήτη καθώς και ο προβληματισμός σχετικά με τους τρόπους ανάσχεσής της και μείωσης των επιπτώσεών της.

Θεματικές ενότητες

  • Το φαινόμενο του θερμοκηπίου- αέρια θερμοκηπίου – πηγές αερίων θερμοκηπίου.
  • Κλιματική αλλαγή ως αποτέλεσμα αύξησης της μέσης θερμοκρασίας της Γης.
  • Φυσικές καταστροφές λόγω κλιματικής αλλαγής.
  • Επιπτώσεις των φυσικών καταστροφών στη ζωή των ανθρώπων.
  • Τρόποι μείωσης των εκπομπών των αερίων θερμοκηπίου – Εξοικονόμηση ενέργειας -Αλλαγή τρόπου ζωής.
  • Προστασία από τις φυσικές καταστροφές.

Στόχοι του προγράμματος 

  • Μαθαίνω να γνωρίζω: ανάπτυξη των επιστημονικών γνώσεων και των πράσινων δεξιοτήτων των μαθητών σχετικά με την κλιματική αλλαγή με τη χρήση κόμικς
  • Μαθαίνω να κάνω: εφαρμόζω αποτελεσματικά τις γνώσεις που απέκτησα στο πλαίσιο λήψης αποφάσεων για την επίλυση προβλημάτων
  • Μαθαίνω να ζω: μαθαίνω μέσω της πράξης και της ύπαρξης, αντί να απορροφώ πληροφορίες από εγχειρίδια και διαλέξεις
  • Μαθαίνω να ζω μαζί με άλλους: οικοδομώ ενσυναίσθηση, αναλαμβάνοντας διάφορους ρόλους και προοπτικές, κατά τη διάρκεια ιδιαίτερα ελκυστικών μαθησιακών εμπειριών
  • Μαθαίνω να μετασχηματίζω τον εαυτό μου και την κοινωνία: οραματίζομαι τον εαυτό μου στο μέλλον και βλέπω τις συνέπειες των ενεργειών μου σε διαφορετικές χρονικές στιγμές.

Μεθοδολογία

Βασικό διδακτικό εργαλείο είναι μια αφήγηση (https://blogs.sch.gr/6dimkilk/files/2024/01/climatopia-gr.docx) ένα μέρος της οποίας έχει αποδοθεί σε μορφή κόμικ. Στο κομικ περιγράφονται οι περιπέτειες που βιώνουν τρεις χαρακτήρες στην Κλιματοπία, ένα φανταστικό πλανήτη όμοιο με τη Γη, ο οποίος αντιμετωπίζει κλιματική κρίση. Οι τρεις ήρωες του κόμικ με τη βοήθεια ερευνητών αλλά και τεσσάρων υπερφυσικών όντων, που τους μεταφέρουν στο χωρο και στο χρόνο, βιώνουν τις αιτίες που δημιουργούν την κλιματική αλλαγή και τα αποτελέσματά της και  προτείνουν λύσεις. Οι μαθητές μαζί με τους ήρωες του κόμικ εργαζόμενοι σε μικρές ομάδες και σε επίπεδο τάξης προβληματίζονται, συζητούν, πειραματίζονται, αναζητούν, μαθαίνουν και καλούνται να προτείνουν λύσεις, που μπορούν να εφαρμοστούν σε έξι διαφορετικά περιβάλλοντα (σπίτι, σχολείο, εργασία, κοινότητα, Ένωση Κρατών (αντίστοιχο της ΕΕ) και Παγκόσμιο Συμβούλιο (αντίστοιχο G20) και να ολοκληρώσουν το κόμικ χρησιμοποιώντας κατάλληλο λογισμικό.  Επίσης, χρησιμοποιούν ένα ψηφιακό διαδραστικό παιχνίδι προσομοίωσης και λήψης αποφάσεων, όπου καλούνται να επιλέξουν τις ενέργειες εκείνες που θα σώσουν την Κλιματοπία από την κλιματική καταστροφή.   (https://climatopia.eu/el/results-el/4-apotelesma-3)

Συνολική διάρκεια 3 μήνες:

Σεπτέμβριος 2023 – Δεκέμβριος 2023

Το πρόγραμμα υλοποιείται από τους μαθητές της Ε΄ και Στ΄ τάξης 

Καλές γιορτές με υγεία, αγάπη και χαρούμενες στιγμές

Καλά Χριστούγεννα από το 6ο Δημοτικό Σχολείο Κιλκίς

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση