“The city we would like to live in”
H δράση είναι αναρτημένη στην ιστοσελίδα του scientix SDC 2025
This action refers to the design and construction of a sustainable city based on clean and cheap energy, utilizing Project-Based Learning, the STEAM teaching approach and 2 books from which the children’s concerns emerged. The students had the opportunity to engage in solving real-life problems, cultivate computational thinking and programming skills, learn ways to save energy and, as active citizens, adopt attitudes and behaviors that protect the environment.
Action objectives
- To introduce children to renewable energy sources and learn how to use them in everyday life.
- To design a sustainable city based on clean and cheap energy in accordance with the 7th Sustainable Development Goal using book stories.
- To utilize the “STE(A)M” teaching approach through discovery/investigational learning. S: Searching for answers to important questions. T: Highlighting the added value of technology for the cultivation of soft skills. E: Utilizing the initial design of cities and the selection of materials. A: Participation in the design process. M: Reflections and investigations on issues of scale, size and quantity of materials.
- To utilize programming and educational robotics activities to cultivate children’s visual programming and computational thinking skills. Implementation Phases
Research
On the occasion of reading Olga de Dios’ stories “Rosa” and “The Threepenny” the following questions arose: What would we like the city that we and our friends-characters of the fairy tales would live in to be like? What does clean energy mean? What do we know about recycling?
The children attended a presentation and learned information about energy and its forms. Then they utilized photovoltaic constructions and observed in practice the conversion of solar energy into kinetic and light.
Preparation / Design
The children discussed and decided what they would like the city that they would create and host the characters of the stories to have, as well as where and how they would build it. Then, in collaboration with their parents, they brought recyclable packaging which they classified according to the material of their construction.
Implementation
During the implementation of the project, the children were divided into groups and were tasked with transforming recyclable packaging into all the elements of our city. The city that the children would like to live in had the houses of the fairy tale characters, a hospital, a school and all the buildings had photovoltaics and rainwater collection containers. The city had trees, gardens, a lake, wind turbines, an electric car charger and of course recycling bins. To tour the city, they used the floor-standing beebot robot in the role of an electric car. The children worked in pairs, created algorithms, programmed the robot and guided the fairy tale characters around their city. The children were also assigned a mission to clean the lake of some garbage that was found there. They had to transport the garbage to the corresponding bin with the beebot after creating the algorithm and programming it.
A parallel recycling activity was the creative reuse of leftover packaging where the children, in collaboration with their parents, created musical instruments.
Communication–Dissemination
The children created an interactive poster on energy saving which they shared with their parents.
Αυτή η δράση αναφέρεται στον σχεδιασμό και την κατασκευή μιας βιώσιμης πόλης βασισμένης σε καθαρή και φθηνή ενέργεια, αξιοποιώντας τη Μάθηση Βασισμένη σε Έργα (Project-Based Learning), την προσέγγιση διδασκαλίας STEAM και 2 βιβλία από τα οποία προέκυψαν οι ανησυχίες των παιδιών. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να ασχοληθούν με την επίλυση προβλημάτων της πραγματικής ζωής, να καλλιεργήσουν υπολογιστική σκέψη και δεξιότητες προγραμματισμού, να μάθουν τρόπους εξοικονόμησης ενέργειας και, ως ενεργοί πολίτες, να υιοθετήσουν στάσεις και συμπεριφορές που προστατεύουν το περιβάλλον.
Στόχοι της δράσης
- Να εισαγάγουν τα παιδιά στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και να μάθουν πώς να τις χρησιμοποιούν στην καθημερινή ζωή.
- Να σχεδιάσουν μια βιώσιμη πόλη βασισμένη σε καθαρή και φθηνή ενέργεια σύμφωνα με τον 7ο Στόχο Βιώσιμης Ανάπτυξης χρησιμοποιώντας ιστορίες από βιβλία.
- Να αξιοποιήσουν τη διδακτική προσέγγιση «STE(A)M» μέσω της ανακαλυπτικής/ερευνητικής μάθησης. S: Αναζήτηση απαντήσεων σε σημαντικά ερωτήματα. T: Ανάδειξη της προστιθέμενης αξίας της τεχνολογίας για την καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων. E: Αξιοποίηση του αρχικού σχεδιασμού των πόλεων και της επιλογής υλικών. A: Συμμετοχή στη διαδικασία σχεδιασμού. M: Στοχασμοί και έρευνες σε θέματα κλίμακας, μεγέθους και ποσότητας υλικών.
- Να αξιοποιηθούν οι δραστηριότητες προγραμματισμού και εκπαιδευτικής ρομποτικής για την καλλιέργεια των δεξιοτήτων οπτικού προγραμματισμού και υπολογιστικής σκέψης των παιδιών. Φάσεις Υλοποίησης
Έρευνα
Με αφορμή την ανάγνωση των ιστοριών της Όλγας ντε Ντίος “Ρόζα” και “Η Τριπεντάρα” προέκυψαν τα ακόλουθα ερωτήματα: Πώς θα θέλαμε να είναι η πόλη στην οποία θα ζούσαμε εμείς και οι φίλοι μας-χαρακτήρες των παραμυθιών; Τι σημαίνει καθαρή ενέργεια; Τι γνωρίζουμε για την ανακύκλωση;
Τα παιδιά παρακολούθησαν μια παρουσίαση και έμαθαν πληροφορίες για την ενέργεια και τις μορφές της. Στη συνέχεια, αξιοποίησαν φωτοβολταϊκές κατασκευές και παρατήρησαν στην πράξη τη μετατροπή της ηλιακής ενέργειας σε κινητική και φωτεινή.
Προετοιμασία / Σχεδιασμός
Τα παιδιά συζήτησαν και αποφάσισαν τι θα ήθελαν να έχει η πόλη που θα δημιουργούσαν και θα φιλοξενούσαν τους χαρακτήρες των ιστοριών, καθώς και πού και πώς θα την κατασκεύαζαν. Στη συνέχεια, σε συνεργασία με τους γονείς τους, έφεραν ανακυκλώσιμες συσκευασίες τις οποίες ταξινόμησαν ανάλογα με το υλικό κατασκευής τους.
Υλοποίηση
Κατά την υλοποίηση του έργου, τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες και τους ανατέθηκε να μετατρέψουν τις ανακυκλώσιμες συσκευασίες σε όλα τα στοιχεία της πόλης μας. Η πόλη στην οποία θα ήθελαν να ζήσουν τα παιδιά είχε τα σπίτια των χαρακτήρων των παραμυθιών, ένα νοσοκομείο, ένα σχολείο και όλα τα κτίρια είχαν φωτοβολταϊκά και κάδους συλλογής βρόχινου νερού. Η πόλη είχε δέντρα, κήπους, μια λίμνη, ανεμογεννήτριες, φορτιστή ηλεκτρικού αυτοκινήτου και φυσικά κάδους ανακύκλωσης. Για να περιηγηθούν στην πόλη, χρησιμοποίησαν το επιδαπέδιο ρομπότ beebot σε ρόλο ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Τα παιδιά εργάστηκαν ανά δύο, δημιούργησαν αλγόριθμους, προγραμμάτισαν το ρομπότ και καθοδήγησαν τους χαρακτήρες των παραμυθιών στην πόλη τους. Στα παιδιά ανατέθηκε επίσης η αποστολή να καθαρίσουν τη λίμνη από κάποια σκουπίδια που βρέθηκαν εκεί. Έπρεπε να μεταφέρουν τα σκουπίδια στον αντίστοιχο κάδο με το beebot αφού δημιούργησαν τον αλγόριθμο και τον προγραμματίσουν.
Μια παράλληλη δραστηριότητα ανακύκλωσης ήταν η δημιουργική επαναχρησιμοποίηση υπολειμμάτων συσκευασίας όπου τα παιδιά, σε συνεργασία με τους γονείς τους, δημιούργησαν μουσικά όργανα.
Επικοινωνία-Διάδοση
Τα παιδιά δημιούργησαν μια διαδραστική αφίσα για την εξοικονόμηση ενέργειας την οποία μοιράστηκαν με τους γονείς τους.
Διαδραστική αφίσα εξοικονόμηση ενέργειας


