Όργωμα-σπορά-ψωμί

Νοέμβρης ο “Σποριάς” (ο μήνας της σποράς των δημητριακών και των οσπρίων)

Στο νηπιαγωγείο μας τραγουδήσαμε το παρακάτω τραγούδι….

Ο γεωργός πάει στον αγρό  

Ο γεωργός πάει στον αγρό, στον αγρό, στον αγρό

ο γεωργός πάει στον αγρό πρωί σαν ξημερώσει.

Το χωράφι να οργώσει να οργώσει, να οργώσει

Το χωράφι να οργώσει πρωί σαν ξημερώσει.

                               

Τώρα σπέρνει το σιτάρι το σιτάρι το σιτάρι…

                 

Βροχή το πιάνει δυνατή δυνατή δυνατή…..

Μες στον ήλιο μεγαλώνει…

         

Κι έρχονται και το θερίζουν… Κι έρχονται και το μαζεύουν… Κι έρχονται και το αλωνίζουν…

Κι ο μύλος θα τ’ αλέσει…

Κι έρχονται και το ζυμώνουν…

 

Κι ο φούρνος θα το ψήσει…

Ψωμί κυρά πάρε να φας, πάρε να φας, πάρε να φας, ψωμί κυρά πάρε να φας  πρωί σαν ξημερώσει.

Αφού φτιάξαμε το ψωμί, γράψαμε την συνταγή

Μάθαμε πως γινόταν όλη η παραπάνω  διαδικασία τα παλιά τα χρόνια και πως γίνεται σήμερα.

Κάναμε ταξινομήσεις σπόρων

και παίξαμε πολλά παιχνίδια……….

 

Το φθινόπωρο στο σχολείο μας

 

Έρχεται φθινόπωρο!

Είπε το σχολείο, τα λουλούδια κλείστηκαν μέσα στο βιβλίο!

Το φθινόπωρο έφτασε και στο δικό μας σχολείο και μαζί του έφερε πληθώρα θεματικών εργασιών και κατασκευών.

Διατυπώθηκαν ερωτήματα όπως: Τι παρατηρούμε στα φύλλα των δέντρων τη συγκεκριμένη εποχή; Τι χρώμα έχουν τα φύλλα; Τι ονομάζουμε φυλλοβόλο και τι αειθαλές δέντρο;  Βρήκαμε στη αυλή μας φύλλα από φυλλοβόλα δέντρα και παρατηρήσαμε το χρώμα και το σχήμα τους αφού έχουν πέσει στη γη.

 

                                                                 

Ποια φρούτα γεμίζουν τις φρουτιέρες μας την συγκεκριμένη εποχή; Ανοίξαμε το ψυγείο μας να δούμε τι φθινοπωρινά φρούτα είχε μέσα, βρήκαμε  μήλα, σταφύλια, κυδώνια, αχλάδια και γεμίσαμε την καλαθένια φρουτιέρα μας.

     

                      

Κάπου στις αρχές του τελευταίου μήνα του φθινοπώρου και αφού είχαν αρχίσει να πέφτουν οι πρώτες βροχές μιλήσαμε για τον κύκλο του νερού, τη πορεία του από τη θάλασσα μέχρι να φτάσει στη γη με τη μορφή της βροχής.

                    

Κάναμε πείραμα για να δούμε τις τρεις καταστάσεις του νερού.

                         

Φτιάξαμε το γκρι, το ουράνιο τόξο και τις ομπρέλες μας.

                          

 

 

Αρχίζω με την e me: Οδηγίες βήμα βήμα για μαθητές/τριες



Λήψη αρχείου

31 Οκτωβρίου “Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης”

Μιλήσαμε για τα χρήματα, τι μας χρησιμεύουν, τι μπορούμε να πάρουμε με αυτά. Που τα φυλάμε; “Σε κουμπαράδες, στο πορτοφόλι, στην τράπεζα” είπαν τα παιδιά. Κάναμε ταξινομήσεις με χρήματα

Φτιάξαμε κουμπαράδες

Μάθαμε τι είναι αποταμίευση και είδαμε την ιστορία του “Βασιλιά Μίδα” στο yutube: https://www.youtube.com/watch?v=8T7FsB8dLuo

Όμως μέσα από αυτή την ιστορία μάθαμε ότι  ” Τα χρήματα δεν σε κάνουν ευτυχισμένο. Η ευτυχία δεν αγοράζεται”.

Υπάρχουν τόσα άλλα πράγματα που μπορούν να μας κάνουν ευτυχισμένους!!!!

Τα παιδιά μας είπαν και ζωγράφισαν τι είναι αυτό που τα κάνει ευτυχισμένα.

 

Είπαμε ακόμη τι μπορούμε να έχουμε χωρίς χρήματα και πόσο σημαντικά είναι!!

ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ           ΕΙΡΗΝΗ              ΑΓΑΠΗ            ΑΓΚΑΛΙΕΣ 

                           ΦΙΛΟΥΣ            ΧΑΜΟΓΕΛΑ

Διαβάσαμε το βιβλίο του Αντώνη Παπαθεοδούλου “Αν κάθε μέρα” σε εικονογράφηση της Μυρτώς Δεληβοριά.

“… Το βιβλίο μιλάει για την αποταμίευση από μια διαφορετική, ευρύτερη οπτική γιατί η αποταμίευση δεν είναι μόνο ο κουμπαράς των παιδιών που γεμίζει νομίσματα. Είναι μια ευκαιρία να ανακαλύψουν πως για να πετύχουν κάτι μεγάλο, αρκεί να κάνουν κάθε μέρα κάτι μικρό, να δοκιμάσουν να είναι συνεπή και να μάθουν να σκέπτονται αισιόδοξα το μέλλον…” (από την εισαγωγή του βιβλίου).
Αν κάθε μέρα φύτευα ένα δέντρο, σε μερικά χρόνια θα είχα ένα δάσος.
Αν κάθε μέρα μάζευα ένα βότσαλο, σε μερικά χρόνια θα έφτιαχνα ένα κάστρο.
Αν κάθε μέρα…

Και όπως λέει ο συγγραφέας του βιβλίου Αντώνης Παπαθεοδούλου:

“H αποταμίευση δεν είναι μόνο νομίσματα που κάνουν γκλίνγκι γκλίνγκι σε κουμπαράδες. Είναι η δύναμη που μας δίνει ο χρόνος να κάνουμε πράγματα μεγάλα και σημαντικά για τον εαυτό μας και για τους άλλους!”

28η Οκτωβρίου 1940

28η Οκτωβρίου 1940. Μια σημαντική επέτειος για την ιστορική μνήμη της χώρας μας. Το «ΟΧΙ»

των Ελλήνων, ακόμα και σήμερα, από τους μεγάλους ιστορικούς του αιώνα μας, θεωρείται μέγιστο κατόρθωμα ενότητας και αποφασιστικότητας και ταυτόχρονα, σταθμός με βαθύ νόημα, γιατί συμβολίζει την αιώνια πάλη του δικαίου με το άδικο, την πάλη για την αρετή και τα ανθρώπινα δικαιώματα!

Ετσι, αξιοποιήσαμε τη σημαντική αυτή γιορτή να δουλέψουμε όλα τα παραπάνω με τα περήφανα νηπιάκια μας!

Τα παιδιά εξασκήθηκαν στη γραφή των λέξεων ΑΕΡΑ και ΟΧΙ , περιηγήθηκαν με τη καθοδήγηση μας στα ιστορικά γεγονότα της περιόδου μέσα από εποπτικό και προφορικό υλικό, πραγματοποίησαν εικαστικές δραστηριότητες ενώ γιόρτασαν περήφανα παρελαύνοντας με τους συμμαθητές τους!

Σας ευχόμαστε Χρόνια πολλά με υγεία, χαρά και πολύ δημιουργία!

 

 

“ΑΓΑΠΩ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΜΟΥ”

 

Ο καθένας έχει ένα όνομα.

Μερικά είναι διαφορετικά, μερικά είναι ίδια,

μερικά είναι κοντά, μερικά είναι μακριά.

Όλα είναι όμορφα και ξεχωριστά!

Μου αρέσει το όνομα μου. Είναι μοναδικό για μένα!  

Στο νηπιαγωγείο σπουδαίο ρόλο διαδραματίζει το όνομα κάθε παιδιού. Το όνομα τους υπάρχει σχεδόν σε κάθε γωνία της τάξης, στα καρεκλάκια τους, στις κρεμάστρες, στα συρτάρια τους  κτλ. Είναι σημαντικό κάθε παιδί να αναγνωρίζει και να ξεχωρίζει το αρχικό του ονόματος του και κατ’ επέκταση ολόκληρο το όνομα του. Σχεδιάσαμε και διακόσμησαν με ποικίλα υλικά το αρχικό του ονόματός τους, το κάναμε παζλ και έμαθαν να το συνθέτουν, το έφτιαξαν με καπάκια, τοποθέτησαν το αρχικό του ονόματός τους δίπλα στο αντίστοιχο γράμμα του αλφάβητου .