Αγαπώ το Περιβάλλον, κάνω Ανακύκλωση!!!!
Η Ανακύκλωση στις μέρες μας αποτελεί βασική προϋπόθεση για την Προστασία του Περιβάλλοντος και του μέλλοντος μας. Τα παιδιά πρέπει να ευαισθητοποιηθούν σχετικά με αυτό, για να ζήσουν σε ένα καλύτερο κόσμο!!!!
Τι πιο ωραίο λοιπόν από το να δείξουμε έμπρακτα ότι αγαπάμε και φροντίζουμε το Περιβάλλον!!!
Για αυτόν τον λόγο το σχολείο μας πήρε μέρος στον σχολικό διαγωνισμό που διοργάνωσε το Εθελοντικό Σωματείο Α.Τ.Α.Χ.Τ.Ο.Ι. για την συλλογή πλαστικών καπακιών και αλουμινίων.
Η συμμετοχή των παιδιών και των γονέων ξεπέρασε κάθε προσδοκία.
Μαζεύτηκαν 19 σακιά με καπάκια και αλουμινένια κουτάκια.
ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΕ 75 ΣΧΟΛΕΙΑ ΣΤΟ Ν. ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ ΠΗΡΕ ΤΗΝ 9η ΘΕΣΗ!!!!
Ευχαριστούμε πολύ τους γονείς και τους μαθητές!!!!
Το Νηπιαγωγείο μας πήρε μέρος και στον διαγωνισμό που διοργάνωσε ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Ν. Ηρακλείου “Δομήνικος Θεοτοκόπουλος” με θέμα “Κατασκευή κουστουμιού από πλαστικές συσκευασίες και πλαστικά μιας χρήσης”
Φτιάξαμε το κοστούμι “Η Θεά των φιδιών”, αφού πραγματοποιούσαμε την ίδια περίοδο το εργαστήριο δεξιοτήτων με θέμα: “Κνωσός, η πόλη με τα κρυμμένα μυστικά”
Το πατρόν της φούστας μας το έφτιαξε η μαμά της Τόνιας, η κ. Ελευθερία. Η φούστα έγινε από πλαστική περίφραξη μπαλκονιού στην οποία πέρασαν τα παιδιά μέσα από τις τρύπες σακούλες κομμένες σε λωρίδες.
Το Νηπιαγωγείο μας πήρε μέρος την Παρασκευή 3 Ιουνίου, στο 5ο Φεστιβάλ Αστικής Οικολογίας που διοργάνωσε ο Δήμος Ηρακλείου στο Πάρκο της Παραλιακής, στον Καράβολα. Για την συμμετοχή μας όλα τα παιδιά πήραν μία σακούλα ανακύκλωσης!
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ, 4η ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ, 4η ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: Παγκόσμια και τοπική πολιτιστική κληρονομιά
Το 4ο εργαστήριο δεξιοτήτων με τίτλο «Κνωσός: Η πόλη με τα κρυμμένα μυστικά» αποσκοπεί στη γνωριμία των παιδιών με την τοπική ιστορία της Κρήτης και τον Μινωικό Πολιτισμό. Στόχοι του προγράμματος είναι: να γνωρίσουν τα παιδιά τον τρόπο ζωής των Μινωιτών, την Μινωική τέχνη, τα παιχνίδια, τα αθλήματα και τους χορούς της Μινωικής εποχής, τα αίτια που οδήγησαν στην καταστροφή του Μινωικού Πολιτισμού και να κάνουν τις δικές τους κατασκευές με διάφορα υλικά.
Υλοποιήθηκαν τα εργαστήρια που ακολουθούν:
Εργαστήριο 1ο: Το ταξίδι του Μιν στη μινωική Κρήτη.
Εργαστήριο 2ο: Ο Ζωγράφος της Κνωσού.
Εργαστήριο 3ο: Ένας ακροβάτης αθλητής από την Κρήτη.
Εργαστήριο 4ο: Πάμε εκδρομή!
Εργαστήριο 5ο: Ένα βασιλικό παιχνίδι
Εργαστήριο 1ο: Το ταξίδι του Μιν στη μινωική Κρήτη.
Σκοπός του πρώτου εργαστηρίου ήταν η διερεύνηση των πρότερων γνώσεων των παιδιών για τις λέξεις κλειδιά «Μίνωας- Μινωική Κρήτη», και η καταγραφή του “τι επιθυμούν να μάθουν” για το θέμα αυτό. Πρώτα διηγηθήκαμε στα παιδιά την εικονογραφημένη ιστορία «Το ταξίδι του Μιν στη μινωική Κνωσό», η οποία μιλάει για ένα Αιγύπτιο, τον Μιν, που ξεκινάει ένα μακρινό ταξίδι στην Κρήτη για να πάρει βότανα για τον Φαραώ και για αντάλλαγμα φέρνει πολλά δώρα στον βασιλιά Μίνωα. Μέσα από την ξενάγηση του Μιν στο παλάτι της Κνωσού τα παιδιά αρχίζουν να γνωρίζουν την ζωή στη Μινωική Κρήτη και στο παλάτι. Στη συνέχεια, βλέπουν βίντεο με την ιστορία του Μιν στην Αίγυπτο για να εμπεδωθούν καλύτερα οι πληροφορίες. Ακόμη, παρακολουθούν μια τρισδιάστατη αναπαράσταση του ανακτόρου και αναπαραστούν την κάτοψη του.
Εργαστήριο 2ο: Ο Ζωγράφος της Κνωσού.
Στο δεύτερο εργαστήριο τα παιδιά γνωρίζουν τις τέχνες στην Μινωική Κρήτη.Έγιναν ζωγράφοι και έφτιαξαν τα δικά τους έργα για να «διαλέξει» ο βασιλιάς Μίνωας τη διακόσμηση του καινούργιου του δωματίου. Είδαν και παρατήρησαν διάφορες τοιχογραφίες που στόλιζαν το παλάτι της Κνωσού και προσπάθησαν να τις δημιουργήσουν. Βέβαια, εκτός από ζωγράφοι έγιναν γενικότερα καλλιτέχνες. Έφτιαξαν τον δίσκο της Φαιστού, αγγεία, τοιχογραφίες, κοσμήματα, την Μινωική οικία και στολίσαμε το χώρο του σχολείου μας.
Εργαστήριο 3ο: Ένας ακροβάτης αθλητής από την Κρήτη.
Το τρίτο εργαστήριο ξεκίνησε με την παρουσίαση μιας εντυπωσιακής φιγούρας ενός ακροβάτη που λυγίζει το σώμα του για να χωρέσει μέσα στον κύκλο της χρυσής λαβής ενός ιερού ξίφους. Στη συνέχεια, σχεδιάσαμε γράμματα στο πάτωμα κι έπειτα τα παιδιά προσπάθησαν να χωρέσουν μέσα σε αυτά. Έτσι τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τα αθλήματα στην Μινωική Κρήτη. Έμαθαν για τα αθλήματα μέσα από τοιχογραφίες και αγγεία και τα έπαιξαν.
4ο εργαστήριο: Πάμε εκδρομή!
Το τέταρτο εργαστήριο μας αφορούσε την ξενάγηση των παιδιών στο χώρο της Κνωσού. Τα παιδιά μπόρεσαν να δουν από κοντά κάποια πράγματα από αυτά που μέχρι τώρα βλέπαμε σε φωτογραφίες ή σε βίντεο.
Μέσα στο χώρο της Κνωσού προσπάθησαν να ταξιδέψουν σε εκείνη την εποχή κάνοντας προσφορές τα αγόρια στο θεατράκι και χορεύοντας τα κορίτσια στον ιερό χώρο!
Προσφορές!
Χορός!!
Τέλος ζωγράφισαν ότι τους άρεσε!
5ο εργαστήριο: Ένα βασιλικό παιχνίδι.
Στο πέμπτο και τελευταίο εργαστήριο κατασκευάσαμε το δικό μας επιτραπέζιο παιχνίδι με επαναλαμβανόμενα σχήματα. Πρόκειται για ένα επιτραπέζιο εμπνευσμένο από το γνωστό εύρημα «ζατρίκιο» που βρέθηκε στο ανάκτορο της Κνωσού.
Γιατί όμως καταστράφηκε αυτός ο σπουδαίος πολιτισμός;
Φτιάξαμε ένα χάρτη της εποχής αποτυπώνοντας την Κρήτη και την Σαντορίνη και κάναμε ένα ηφαίστειο, ώστε τα παιδιά βιωματικά να καταλάβουν πως έγινε η καταστροφή!!!
Ηφαίστειο!!
Παρακολουθήσαν και έπαιξαν Θέατρο σκιών σχετικά με την Μινωική Κρήτη.
Τέλος στα πλαίσια του θέματος που δουλέψαμε για την Ανακύκλωση και την διάσωση του πλανήτη μας από τα πλαστικά, δημιουργήσαμε με πλαστικές συσκευασίες την στολή της “Θεάς των φιδιών”
Εργαστήρια δεξιοτήτων, 3η θεματική ενότητα: STEAM και η Γη γυρίζει…
Το 3ο εργαστήριο δεξιοτήτων μας φέρει τον τίτλο «STEAM και η Γη γυρίζει…» και αποσκοπεί κυρίως στη γνωριμία των παιδιών με τους πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος, μέσω του εποικοδομητισμού. Με τη χρήση δεξιοτήτων μάθησης, νου, ζωής και τεχνολογίας προσεγγίσαμε το τόσο αγαπημένο θέμα των παιδιών.
Υλοποιήθηκαν τα παρακάτω εργαστήρια:
Εργαστήριο 1ο: Με συγχωρείτε αλλά … μήπως γνωριζόμαστε από κάπου;
Εργαστήριο 2ο: Ήλιε, Γη, Σελήνη: Μέρα ή νύχτα;
Εργαστήριο 3ο: Γνωριμία με τους πλανήτες.
Εργαστήριο 4ο: Όμορφες κόρες του χρόνου.
Εργαστήριο 5ο: Ταξίδι στη Σελήνη.
Αναλυτικότερα:
Εργαστήριο 1ο: Με συγχωρείτε αλλά … μήπως γνωριζόμαστε από κάπου;
Το 1ο εργαστήριο είχε σκοπό να μας εισάγει στο θέμα και να καταγράψει ποιες είναι οι γνώσεις των παιδιών, ποια τα ενδιαφέροντα τους και ποιες οι απορίες τους. Συζητήσαμε στην παρεούλα, είπαμε όσα γνωρίζουμε και καταγράψαμε όλα όσα θέλαμε να «εξερευνήσουμε». Σε επόμενο στάδιο, έγινε προβολή εκπαιδευτικών βίντεο.
Εργαστήριο 2ο: Ήλιε, Γη, Σελήνη: Μέρα ή νύχτα;
To 2ο εργαστήριο εστίασε στη μέρα και τη νύχτα. Μάθαμε τι συμβαίνει και έχουμε μέρα ή νύχτα, ενώ για να το καταλάβουμε καλύτερα χρησιμοποιήσαμε την υδρόγειο σφαίρα και έναν φακό. Έτσι μάθαμε πως όταν εμείς έχουμε μέρα, κάποια άλλα μέρη της Γης μας μπορεί να έχουν νύχτα.
Διαβάσαμε το βιβλίο «Δε φοβάμαι το σκοτάδι»
Συζητήσαμε για όσα κάνουμε τη μέρα και όσα κάνουμε τη νύχτα, χωριστήκαμε σε δύο ομάδες και αφού ζωγραφίσαμε τις δραστηριότητες αυτές, τις κολλήσαμε στη σωστή κατηγορία.
Διαβάσαμε το βιβλίο «Γυρίζει, γυρίζει η Γη» και παίξαμε με τις κάρτες «μέρα»- «νύχτα» βάζοντας τις σε σειρά εναλλάξ.
Διαβάσαμε την ιστορία του βασιλιά Ήλιου με τις δυο του κόρες, τη Μέρα και τη Νύχτα, την οποία μετά δραματοποιήσαμε, ενώ μάθαμε και το γράμμα “Η, η” του “ήλιου”.
Συνεχίσαμε με το Μύθο του Φαέθωνα, τον οποίο είδαμε στο YouTube και τον δραματοποιήσαμε, ενώ μετά διαβάσαμε το βιβλίο “Το φεγγάρι και ο ήλιος”.
Κλείσαμε το εργαστήριο μας με μια ατομική κατασκευή για τη μέρα και τη νύχτα.
Εργαστήριο 3ο: Γνωριμία με τους πλανήτες.
Το 3ο εργαστήριο ξεκίνησε με μια διερεύνηση γνώσεων. Τι είναι οι πλανήτες; Ξέρουμε κάποιον από αυτούς; Ακολούθησε προβολή εικόνων με το ηλιακό μας σύστημα.
Αφού παρακολουθήσαμε το παρακάτω video του National Geographic
Μάθαμε τη σειρά των πλανητών και την απόσταση τους από τον Ήλιο, ενώ προσεγγίσαμε την κυκλική τροχιά τους βιωματικά με τη χρήση μπαλονιών, ένα για κάθε πλανήτη.
Με την ψηφιακή εφαρμογή Artificial Intelligence της NASA
https://solarsystem.nasa.gov/planets/overview/
είδαμε τους πλανήτες από…….κοντά!
Ακόμη, ζωγραφίσαμε σε ελεύθερο σχέδιο τους πλανήτες και τον ήλιο, ενώ γράψαμε σε φύλλο εργασίας τα ονόματα των πλανητών.
Γίναμε αστροναύτες ΄έτοιμοι να ταξιδέψουμε στους Πλανήτες!
Τέλος, φτιάξαμε τη δική μας μακέτα με το ηλιακό σύστημα με τη χρήση πλαστελίνης, αλλά στολίσαμε και την πόρτα της τάξης μας.
Εργαστήριο 4ο: Όμορφες κόρες του χρόνου
Στο 4ο εργαστήριο ασχοληθήκαμε με τις κόρες του χρόνου, δηλαδή τις εποχές. Αφού μάθαμε πόσες και ποιες είναι, συζητήσαμε για αυτές και κάθε παιδί ζωγράφισε την αγαπημένη του.
Είδαμε το σύντομο βίντεο: Earth’s Tilt and the Seasons – for Planetarium Show – YouTube
Τέλος, λύσαμε γρίφους με τις 4 εποχές, ενώ έπειτα “οδηγούσαμε” τη BeeBot στη σωστή εποχή σύμφωνα με τους γρίφους αυτούς.
Εργαστήριο 5ο: Ταξίδι στη Σελήνη
Το 5ο μας εργαστήριο εστίασε στη Σελήνη. Μάθαμε για τη Σελήνη (φεγγάρι), είδαμε βίντεο και φωτογραφίες της.
Αφού μάθαμε για τις 8 φάσεις της Σελήνης, φτιάξαμε μια ομαδική “γευστική” κατασκευή για αυτή, χρησιμοποιώντας μπισκότα με γέμιση βανίλια.
Ακούσαμε την αφήγηση του βιβλίου “Ο φεγγαροσκεπαστής”, τη συζητήσαμε και δημιουργήσαμε τη δική μας Σελήνη. Γίναμε ο Φεγγαροσκεπαστής που πάτησε στο φεγγάρι!
Με τη χρήση κώδικα φτάσαμε από τον Ήλιο στη Γη. Πρώτα στο επιδαπέδιο πλέγμα που έχουμε και στην συνέχεια προγραμματίσαμε την μελισσούλα Bee-Bot
















































