Αγαπώ το Περιβάλλον, κάνω Ανακύκλωση!!!!

Η Ανακύκλωση στις μέρες μας αποτελεί βασική προϋπόθεση για την Προστασία του Περιβάλλοντος και του μέλλοντος μας. Τα παιδιά πρέπει να ευαισθητοποιηθούν σχετικά με αυτό, για να ζήσουν σε ένα καλύτερο κόσμο!!!!

Τι πιο ωραίο λοιπόν από το να δείξουμε έμπρακτα ότι αγαπάμε και φροντίζουμε το Περιβάλλον!!!

Για αυτόν τον λόγο το σχολείο μας πήρε μέρος στον σχολικό διαγωνισμό που διοργάνωσε το Εθελοντικό Σωματείο Α.Τ.Α.Χ.Τ.Ο.Ι. για την συλλογή πλαστικών καπακιών και αλουμινίων.

Η συμμετοχή των παιδιών και των γονέων ξεπέρασε κάθε προσδοκία.

Μαζεύτηκαν 19 σακιά με καπάκια και αλουμινένια κουτάκια.

286363020 1055311315087950 6786798804002596526 n 287050372 1176248853226426 6336993123394435902 n 286001558 2290375584443135 5714379605644038951 n

ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΕ 75 ΣΧΟΛΕΙΑ ΣΤΟ Ν. ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ ΠΗΡΕ ΤΗΝ 9η ΘΕΣΗ!!!!

Ευχαριστούμε πολύ τους γονείς και τους μαθητές!!!!

Το Νηπιαγωγείο μας πήρε μέρος και στον διαγωνισμό που διοργάνωσε ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Ν. Ηρακλείου “Δομήνικος Θεοτοκόπουλος” με θέμα “Κατασκευή κουστουμιού από πλαστικές συσκευασίες και πλαστικά μιας χρήσης”

Φτιάξαμε το κοστούμι “Η Θεά των φιδιών”, αφού πραγματοποιούσαμε την ίδια περίοδο το εργαστήριο δεξιοτήτων με θέμα: “Κνωσός, η πόλη με τα κρυμμένα μυστικά”

68ο Νηπιαγωγείο Ηρακλείου Νήπια Νινιράκη Άννα 68ο Νηπιαγωγείο Ηρακλείου Νήπια Νινιράκη Άννα 3 68ο Νηπιαγωγείο Ηρακλείου Νήπια Νινιράκη Άννα 2

Το πατρόν της φούστας μας το έφτιαξε η μαμά της Τόνιας, η κ. Ελευθερία. Η φούστα έγινε από πλαστική περίφραξη μπαλκονιού στην οποία πέρασαν τα παιδιά μέσα από τις τρύπες σακούλες κομμένες σε λωρίδες.

Το Νηπιαγωγείο μας πήρε μέρος την Παρασκευή 3 Ιουνίου, στο 5ο Φεστιβάλ Αστικής Οικολογίας  που διοργάνωσε ο Δήμος Ηρακλείου στο Πάρκο της Παραλιακής, στον Καράβολα. Για την συμμετοχή μας όλα τα παιδιά πήραν μία σακούλα ανακύκλωσης!

          t2      uu

 

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ, 4η ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ.

  ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ, 4η ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: Παγκόσμια και τοπική πολιτιστική κληρονομιά

Το 4ο εργαστήριο δεξιοτήτων με τίτλο «Κνωσός: Η πόλη με τα κρυμμένα μυστικά» αποσκοπεί στη γνωριμία των παιδιών με την τοπική ιστορία της Κρήτης και τον Μινωικό Πολιτισμό. Στόχοι του προγράμματος είναι: να γνωρίσουν τα παιδιά τον τρόπο ζωής των Μινωιτών, την Μινωική τέχνη, τα παιχνίδια, τα αθλήματα και τους χορούς της Μινωικής εποχής, τα αίτια που οδήγησαν στην καταστροφή του Μινωικού Πολιτισμού και να κάνουν τις δικές τους κατασκευές με διάφορα υλικά.

Υλοποιήθηκαν τα εργαστήρια που ακολουθούν:

Εργαστήριο 1ο: Το ταξίδι του Μιν στη μινωική Κρήτη.     

Εργαστήριο 2ο: Ο Ζωγράφος της Κνωσού.

Εργαστήριο 3ο: Ένας ακροβάτης αθλητής από την Κρήτη.

Εργαστήριο 4ο: Πάμε εκδρομή!

Εργαστήριο 5ο: Ένα βασιλικό παιχνίδι

 

Εργαστήριο 1ο: Το ταξίδι του Μιν στη μινωική Κρήτη.

Σκοπός του πρώτου εργαστηρίου ήταν η διερεύνηση των πρότερων γνώσεων των παιδιών για τις λέξεις κλειδιά «Μίνωας- Μινωική Κρήτη», και η καταγραφή του “τι επιθυμούν να μάθουν” για το θέμα αυτό. Πρώτα διηγηθήκαμε στα παιδιά την εικονογραφημένη ιστορία  «Το ταξίδι του Μιν στη μινωική Κνωσό», η οποία μιλάει για ένα Αιγύπτιο, τον Μιν, που ξεκινάει ένα μακρινό ταξίδι στην Κρήτη για να πάρει βότανα για τον Φαραώ και  για αντάλλαγμα φέρνει πολλά δώρα στον βασιλιά Μίνωα. Μέσα από την ξενάγηση του Μιν στο παλάτι της Κνωσού τα παιδιά αρχίζουν να γνωρίζουν την ζωή στη Μινωική Κρήτη και στο παλάτι. Στη συνέχεια, βλέπουν βίντεο με την ιστορία του Μιν στην Αίγυπτο για να εμπεδωθούν καλύτερα οι πληροφορίες. Ακόμη, παρακολουθούν μια τρισδιάστατη αναπαράσταση του ανακτόρου και αναπαραστούν την κάτοψη του.

 

Εργαστήριο 2ο: Ο Ζωγράφος της Κνωσού.

Στο  δεύτερο εργαστήριο τα παιδιά γνωρίζουν τις τέχνες στην Μινωική Κρήτη.Έγιναν ζωγράφοι και έφτιαξαν τα δικά τους έργα για να «διαλέξει» ο βασιλιάς Μίνωας τη διακόσμηση του καινούργιου του δωματίου. Είδαν και παρατήρησαν διάφορες τοιχογραφίες που στόλιζαν το παλάτι της Κνωσού και προσπάθησαν να τις δημιουργήσουν. Βέβαια, εκτός από ζωγράφοι έγιναν γενικότερα καλλιτέχνες. Έφτιαξαν τον δίσκο της Φαιστού, αγγεία, τοιχογραφίες, κοσμήματα, την Μινωική οικία και στολίσαμε το χώρο του σχολείου μας.

285749769 1909722922552376 4751440775817444968 n  285161788 275910224694994 1814539647421425272 n 284961941 406034201406592 7441603351208990753 n

284658344 3281047782182403 4300571245486497252 n   283942748 1557081914710555 1862547282894791779 n   284233384 1738674596463522 8672704906548631263 n

282881249 1371319723390627 6968299632420790651 n 284119985 1449089628942105 6854776269732278537 n13358

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Εργαστήριο 3ο: Ένας ακροβάτης αθλητής από την Κρήτη.

Το τρίτο εργαστήριο ξεκίνησε με την παρουσίαση μιας εντυπωσιακής φιγούρας ενός ακροβάτη που λυγίζει το σώμα του για να χωρέσει μέσα στον κύκλο της χρυσής λαβής ενός ιερού ξίφους. Στη συνέχεια, σχεδιάσαμε γράμματα στο πάτωμα κι έπειτα τα παιδιά προσπάθησαν να χωρέσουν μέσα σε αυτά. Έτσι τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τα αθλήματα στην Μινωική Κρήτη. Έμαθαν για τα αθλήματα μέσα από τοιχογραφίες και αγγεία και τα έπαιξαν.

4ο εργαστήριο: Πάμε εκδρομή!

Το τέταρτο εργαστήριο μας αφορούσε την ξενάγηση των παιδιών στο χώρο της Κνωσού. Τα παιδιά μπόρεσαν να δουν από κοντά κάποια πράγματα από αυτά που μέχρι τώρα βλέπαμε σε φωτογραφίες ή σε βίντεο.

279959812 449786353576107 9012766143650969887 n  281733879 395837659085058 2638174783203143594 n     12png  να δούμε τον θρόνο  281517545 422761056345602 6169854381891800406 n

Μέσα στο χώρο της Κνωσού προσπάθησαν να ταξιδέψουν σε εκείνη την εποχή κάνοντας προσφορές τα αγόρια στο θεατράκι και χορεύοντας τα κορίτσια στον ιερό χώρο!

Προσφορές!

123

Χορός!!

.png      .2 png     Χορός

Τέλος ζωγράφισαν ότι τους άρεσε!

.png     .1 png

5ο εργαστήριο: Ένα βασιλικό παιχνίδι.

Στο πέμπτο και τελευταίο εργαστήριο κατασκευάσαμε το δικό μας επιτραπέζιο παιχνίδι με επαναλαμβανόμενα σχήματα. Πρόκειται για ένα επιτραπέζιο εμπνευσμένο από το γνωστό εύρημα «ζατρίκιο» που βρέθηκε στο ανάκτορο της Κνωσού.

Γιατί όμως καταστράφηκε αυτός ο σπουδαίος πολιτισμός;

Φτιάξαμε ένα χάρτη της εποχής αποτυπώνοντας την Κρήτη και την Σαντορίνη και κάναμε ένα ηφαίστειο, ώστε τα παιδιά βιωματικά να καταλάβουν πως έγινε η καταστροφή!!!

Ηφαίστειο!!

.png 1 2 .png

Παρακολουθήσαν και έπαιξαν Θέατρο σκιών σχετικά με την Μινωική Κρήτη.

.png .png .png

Τέλος στα πλαίσια του θέματος που δουλέψαμε για την Ανακύκλωση και την διάσωση του πλανήτη μας από τα πλαστικά, δημιουργήσαμε με πλαστικές συσκευασίες την στολή της “Θεάς των φιδιών”

68ο Νηπιαγωγείο Ηρακλείου Νήπια Νινιράκη Άννα 2 68ο Νηπιαγωγείο Ηρακλείου Νήπια Νινιράκη Άννα 3 68ο Νηπιαγωγείο Ηρακλείου Νήπια Νινιράκη Άννα

 

Εργαστήρια δεξιοτήτων, 3η θεματική ενότητα: STEAM και η Γη γυρίζει…

Το 3ο εργαστήριο δεξιοτήτων μας φέρει τον τίτλο «STEAM και η Γη γυρίζει…» και αποσκοπεί κυρίως στη γνωριμία των παιδιών με τους πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος, μέσω του εποικοδομητισμού. Με τη χρήση δεξιοτήτων μάθησης, νου, ζωής και τεχνολογίας προσεγγίσαμε το τόσο αγαπημένο θέμα των παιδιών.

Υλοποιήθηκαν τα παρακάτω εργαστήρια:

Εργαστήριο 1ο: Με συγχωρείτε αλλά … μήπως γνωριζόμαστε από κάπου;

Εργαστήριο 2ο: Ήλιε, Γη, Σελήνη: Μέρα ή νύχτα;

Εργαστήριο 3ο: Γνωριμία με τους πλανήτες.

Εργαστήριο 4ο: Όμορφες κόρες του χρόνου.

Εργαστήριο 5ο: Ταξίδι στη Σελήνη.

 

Αναλυτικότερα:

Εργαστήριο 1ο: Με συγχωρείτε αλλά … μήπως γνωριζόμαστε από κάπου;

Το 1ο εργαστήριο είχε σκοπό να μας εισάγει στο θέμα και να καταγράψει ποιες είναι οι γνώσεις των παιδιών, ποια τα ενδιαφέροντα τους και ποιες οι απορίες τους. Συζητήσαμε στην παρεούλα, είπαμε όσα γνωρίζουμε και καταγράψαμε όλα όσα θέλαμε να «εξερευνήσουμε». Σε επόμενο στάδιο, έγινε προβολή εκπαιδευτικών βίντεο.

Εργαστήριο 2ο: Ήλιε, Γη, Σελήνη: Μέρα ή νύχτα;

To 2ο εργαστήριο εστίασε στη μέρα και τη νύχτα. Μάθαμε τι συμβαίνει και έχουμε μέρα ή νύχτα, ενώ για να το καταλάβουμε καλύτερα χρησιμοποιήσαμε την υδρόγειο σφαίρα και έναν φακό. Έτσι μάθαμε πως όταν εμείς έχουμε μέρα, κάποια άλλα μέρη της Γης μας μπορεί να έχουν νύχτα.

 275624451 681363276251084 8415522883302578562 n       8

 Διαβάσαμε το βιβλίο «Δε φοβάμαι το σκοτάδι»

Συζητήσαμε για όσα κάνουμε τη μέρα και όσα κάνουμε τη νύχτα, χωριστήκαμε σε δύο ομάδες και αφού ζωγραφίσαμε τις δραστηριότητες αυτές, τις κολλήσαμε στη σωστή κατηγορία.

275296645 476674360856077 4163353494065959682 n

Διαβάσαμε το βιβλίο «Γυρίζει, γυρίζει η Γη» και παίξαμε με τις κάρτες «μέρα»- «νύχτα» βάζοντας τις σε σειρά εναλλάξ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Διαβάσαμε την ιστορία του βασιλιά Ήλιου με τις δυο του κόρες, τη Μέρα και τη Νύχτα, την οποία μετά δραματοποιήσαμε, ενώ μάθαμε και το γράμμα “Η, η” του “ήλιου”.

Συνεχίσαμε με το Μύθο του Φαέθωνα, τον οποίο είδαμε στο YouTube και τον δραματοποιήσαμε, ενώ μετά διαβάσαμε το βιβλίο “Το φεγγάρι και ο ήλιος”.

Κλείσαμε το εργαστήριο μας με μια ατομική κατασκευή για τη μέρα και τη νύχτα.

277112884 722151748783305 6639656072504173828 n      7

Εργαστήριο 3ο: Γνωριμία με τους πλανήτες.

Το 3ο εργαστήριο ξεκίνησε με μια διερεύνηση γνώσεων. Τι είναι οι πλανήτες; Ξέρουμε κάποιον από αυτούς; Ακολούθησε προβολή εικόνων με το ηλιακό μας σύστημα.

Αφού παρακολουθήσαμε το παρακάτω video του National Geographic

13 12 10

 

Μάθαμε τη σειρά των πλανητών και την απόσταση τους από τον Ήλιο, ενώ προσεγγίσαμε την κυκλική τροχιά τους βιωματικά με τη χρήση μπαλονιών, ένα για κάθε πλανήτη. 

Με την ψηφιακή εφαρμογή Artificial Intelligence της NASA

https://solarsystem.nasa.gov/planets/overview/

είδαμε τους πλανήτες από…….κοντά!

Ακόμη, ζωγραφίσαμε σε ελεύθερο σχέδιο τους πλανήτες και τον ήλιο, ενώ γράψαμε σε φύλλο εργασίας τα ονόματα των πλανητών. 

277850158 448009837093975 2134083170509743563 n277832170 4486833058085078 1488382071015174387 n

 

Γίναμε αστροναύτες ΄έτοιμοι να ταξιδέψουμε στους Πλανήτες!

277823063 749919526416708 844740388723526914 n         2             

Τέλος, φτιάξαμε τη δική μας μακέτα με το ηλιακό σύστημα με τη χρήση πλαστελίνης, αλλά στολίσαμε και την πόρτα της τάξης μας.

275892301 350302547034022 8138740150955086782 n                  111   3

 

Εργαστήριο 4ο: Όμορφες κόρες του χρόνου

Στο 4ο εργαστήριο ασχοληθήκαμε με τις κόρες του χρόνου, δηλαδή τις εποχές. Αφού μάθαμε πόσες και ποιες είναι, συζητήσαμε για αυτές και κάθε παιδί ζωγράφισε την αγαπημένη του.

Είδαμε το σύντομο βίντεο: Earth’s Tilt and the Seasons – for Planetarium Show – YouTube

Τέλος, λύσαμε γρίφους με τις 4 εποχές, ενώ έπειτα “οδηγούσαμε” τη BeeBot στη σωστή εποχή σύμφωνα με τους γρίφους αυτούς.

Εργαστήριο 5ο: Ταξίδι στη Σελήνη

Το 5ο μας εργαστήριο εστίασε στη Σελήνη. Μάθαμε για τη Σελήνη (φεγγάρι), είδαμε βίντεο και φωτογραφίες της.

Αφού μάθαμε για τις 8 φάσεις της Σελήνης, φτιάξαμε μια ομαδική “γευστική” κατασκευή για αυτή, χρησιμοποιώντας μπισκότα με γέμιση βανίλια.

277704805 674429107010722 8563530775726701333 n       275606401 486678696335427 7330236568576104646 n

Ακούσαμε την αφήγηση του βιβλίου “Ο φεγγαροσκεπαστής”, τη συζητήσαμε και δημιουργήσαμε τη δική μας Σελήνη. Γίναμε ο Φεγγαροσκεπαστής που πάτησε στο φεγγάρι!

 

Με τη χρήση κώδικα φτάσαμε από τον Ήλιο στη Γη. Πρώτα στο επιδαπέδιο πλέγμα που έχουμε και στην συνέχεια προγραμματίσαμε την μελισσούλα Bee-Bot

134         1    DSCN3396DSCN3398

 

 

 

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ, ΜΑΝΟΥΛΕΣ!

Αφιερωμένο σε όλες τις μανούλες. Χρόνια σας πολλά!

 

Τη γιορτή της μητέρας την τιμήσαμε και στο Νηπιαγωγείο μας.

2    3

4 1

 

“Μάνα! Δεν βρίσκεται λέξη καμία να ‘χει στον ήχο της τόση αρμονία…”.