Coding for climate 2025 : The city we would like to live in

20250428203600

20250428203859

“The city we would like to live in”

We worked on a solution for Sustainable Cities

Our solution was made in Steam teaching approach

The action aims to introduce children to renewable energy sources and learn their use in everyday life. Using book stories to design and build a sustainable city based on clean and cheap energy in accordance with the 7th for sustainable development. For the construction of the sustainable city, the teaching approach “STE(A)M” is utilized through discovery/investigational learning. S: Searching for answers to important questions. T: Highlighting the added value of technology for the cultivation of soft skills. E: Utilizing initial city design and selection of materials. A: Participation in the design process. M: Reflections and research on issues of scale, size and quantity of materials. Finally, the activity utilizes programming and educational robotics activities to cultivate children’s visual programming and computational thinking skills.

Η πόλη που θα θέλαμε να ζούμε”

Η δράση έχει στόχο να μυήσει τα παιδιά στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και να μάθουν τη χρήση τους στην καθημερινή ζωή. Αξιοποιώντας ιστοριες βιβλίων για το σχεδιασμό και την οικοδόμηση μιας βιώσιμης πόλης βασισμένης σε καθαρή και φθηνή ενέργεια σύμφωνα με τον 7ο και τον 11ο στόχο για βιώσιμη ανάπτυξη. Για την κατασκευή της βιώσιμης πόλης, αξιοποίηθηκε η διδακτική προσέγγιση «ΣΤΕ(Α)Μ» η οποία χρησιμοποιείται μέσω της ανακαλυπτικής/διερευνητικής μάθησης. S: Αναζήτηση απαντήσεων σε σημαντικές ερωτήσεις. Τ: Ανάδειξη της προστιθέμενης αξίας της τεχνολογίας για την καλλιέργεια soft skills. Ε: Αξιοποίηση αρχικού σχεδιασμού πόλης και επιλογή υλικών. Α: Συμμετοχή στη διαδικασία σχεδιασμού. Μ: Στοχασμοί και έρευνα σε θέματα κλίμακας, μεγέθους και ποσότητας υλικών. Τέλος, η δρση αξιοποιεί δραστηριότητες προγραμματισμού και εκπαιδευτικής ρομποτικής για την καλλιέργεια του οπτικού προγραμματισμού και των δεξιοτήτων υπολογιστικής σκέψης των παιδιών.

Η δράση αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα Coding for Climate Coding for Climate 

Για τη δράση μας απονεμήθηκε βραβείο

coding 4 climate