ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ- Γ΄ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ “STEAM ΚΑΙ Η ΓΗ ΓΥΡΙΖΕΙ”

Το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο:

«STEAM και η ΓΗ γυρίζει…» έχει ως στόχο με βάση τις αρχές του εποικοδομητισμού και με μεθόδους διερευνητικής μάθησης οι μαθητές να σκεφτούν και να βρουν απαντήσεις σε ερωτήσεις για το διάστημα και για το γεγονός ότι οι πλανήτες δεν είναι απομονωμένοι ο ένας από τον άλλον, αλλά αλληλεξαρτώμενοι καθώς η Σελήνη περιστρέφεται γύρω από τη Γη, η Γη, μαζί με επτά άλλους πλανήτες, περιστρέφεται γύρω από τον Ήλιο και ο Ήλιος, με τη σειρά του, περιστρέφεται γύρω από το κέντρο του γαλαξία μας. Η Σελήνη, η Γη και ο Ήλιος αποτελούν τα τρία ουράνια σώματα τα οποία σχηματίζουν ένα ολοκληρωμένο σύστημα, με την εναλλαγή ημέρας/νύχτας, τις εκλείψεις και τις εποχές που προκύπτουν από τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ των σωμάτων αυτών και με τις οποίες οι μικροί μαθητές θα πειραματιστούν και θα γνωρίσουν με βιωματικό τρόπο.

Μέσα από πειράματα, εξοικείωση με συγκεκριμένα εκπαιδευτικά λογισμικά, δημιουργία μηχανικών κατασκευών, καλλιέργεια της μαθηματικής σκέψης και εξοικείωση με βασικές αρχές προγραμματισμού και αλγοριθμικής σκέψης τα παιδιά θα έρθουν σε επαφή με τη φιλοσοφία του STE(A)M.

1ο εργαστήριο: 

Το παιχνίδι με τις ερωτήσεις

Ο ήλιος (με την μορφή γαντόκουκλας) κάνει την εμφάνιση του στην τάξη και ζητάει από τα παιδιά να παίξουν ένα παιχνίδι για να γνωρίσουν την παρέα του.                                                                                                       1 11

(περισσότερα…)

Εγγραφές 2023-24

Οι εγγραφές για το Σχολικό έτος 2023-24, είναι από 

1-20 Μαρτίου  2023
Ώρες επικοινωνίας με το σχολείο:

 8:00-9:00 πμ και 13:00-13:45 μ.μ, στο τηλέφωνο:2810261765


Νήπια γράφονται τα παιδιά που γεννήθηκαν το  2018 και 

Προνήπια τα παιδιά που γεννήθηκαν το 2019

(περισσότερα…)

Εργαστήρια Δεξιοτήτων: Β θεματικός Κύκλος – Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ “Όλοι μαζί στη σχολική ζωή: η αναπηρία ως αφορμή”

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα, στοχεύει στη  διασύνδεση των μαθητών/ριών στην κοινότητα της τάξης και την αποδοχή της διαφορετικότητας των ατόμων. Επιχειρείται ο εντοπισμός των στερεοτύπων που σχετίζονται με τα άτομα με αναπηρία, η κατανόηση του δικαιώματος όλων των ατόμων για ισότιμες ευκαιρίες και η καλλιέργεια μιας συμπεριληπτικής κουλτούρας. Οι μαθητές/ριες διαμορφώνουν ένα κοινά αποδεκτό αξιακό σύστημα και καταγράφουν τη διακήρυξη της συμπεριληπτικής τάξης. Τέλος προχωρούν σε προτάσεις για το σχολείο της συμπερίληψης και του συνυπολογισμού όλων των παιδιών.

Οι μαθητές/ριες με βιωματικό τρόπο, εφαρμόζοντας διερευνητικές και ανακαλυπτικές διαδικασίες μπαίνουν στη θέση του άλλου. Αναστοχάζονται κριτικά και αποδομούν στερεοτυπικούς και περιοριστικούς τρόπους σκέψης. Εργάζονται ομαδικά, συζητούν, προβληματίζονται, κατασκευάζουν και παρουσιάζουν.

(περισσότερα…)

Εργαστήριο Δεξιοτήτων- Α΄ θεματικός κύκλος: Ευ Ζην – “Παίζω, μεγαλώνω, τον εαυτό μου διαμορφώνω”

Σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος δεξιοτήτων είναι η συνειδητοποίηση από τους μαθητές του νηπιαγωγείου του βιολογικού φύλου και των χαρακτηριστικών του κοινωνικού φύλου. Η υλοποίηση/εφαρμογή του προγράμματος θα συμβάλλει αφενός στην ανάδειξη  τη σημασίας της ισότιμης μεταχείρισης των ατόμων στην κοινωνία, αφετέρου στην αποδόμηση των στερεοτύπων. 

Ειδικότερα, μέσα από τις δράσεις του προγράμματος οι μαθητές θα ανακαλέσουν προηγούμενες δικές τους γνώσεις, πληροφορίες, αναπαραστάσεις και θα στοχαστούν πάνω σε βασικά ερωτήματα δίνοντας απαντήσεις (Κριτική σκέψη.) Θα συνεργαστούν σε επίπεδο τάξης και σε επίπεδο ομάδων προκειμένου να οικοδομήσουν τη νέα γνώση (συνεργασία). Θα αξιοποιήσουν πληροφορίες και υλικά ώστε να «μιλήσουν» με τα δικά τους τελικά προϊόντα (δημιουργικότητα). Θα καλλιεργήσουν την έκφραση τους, με τη δημιουργία πολυτροπικών κειμένων (αφίσες- κείμενο-εικόνα). Τέλος, θα συλλέξουν, θα καταγράψουν και θα ταξινομήσουν δεδομένα για να εξάγουν χρήσιμα συμπεράσματα, τα οποία θα εφαρμόσουν στην καθημερινή τους ζωή.

(περισσότερα…)

Εργαστήρια Δεξιοτήτων – Δ Θεματικός Κύκλος: Δημιουργώ και Καινοτομώ

Τίτλος: « Οι μικροί εξερευνητές- Μνημεία του Ηρακλείου»

Oι «Μικροί Εξερευνητές» είναι ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα STEM-STE(Α)M,  αναφέρεται σε όλα τα αντικείμενα συμπεριλαμβανομένης και της τέχνης και αποσκοπεί στο να προετοιμάσει τους μαθητές της προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας να αναπτύξουν δεξιότητες απαραίτητες για το μελλοντικό ρόλο τους ως πολίτες του κόσμου. Η εφαρμογή του προγράμματος παρέχει πλούσια ερεθίσματα, προσπαθώντας να αρχίσει το ταξίδι της γνώσης από την ίδια αφετηρία για όλους τους μαθητές. Ο σκοπός αυτός υλοποιείται με τη δημιουργία ενός μαθησιακού περιβάλλοντος, όπου οι μαθητές εξερευνούν, ανακαλύπτουν, οικοδομούν τη γνώση με τη χρήση πραγματικών προβλημάτων και καταστάσεων.

Το πρόγραμμα αξιοποιεί βασικές μεθοδολογικές προσεγγίσεις της μάθησης, όπως είναι η διαθεματική, μέσω της υλοποίησης ενός project, γιατί επιδιώκεται η πολύπλευρη διερεύνηση και μελέτη ενός θέματος, όπως είναι η εξερεύνηση και η ανακάλυψη κάποιων μνημείων του Ηρακλείου, που άπτεται πολλών γνωστικών αντικειμένων σε μια ανοιχτή διαδικασία μάθησης.

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα καλλιέργειας δεξιοτήτων συνδέεται με το Αναλυτικό Πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου, γιατί υλοποιούνται κοινοί στόχοι και επιδιώξεις στις μαθησιακές περιοχές των Φυσικών επιστημώναναπτύσσουν τις δεξιότητες της επιστημονικής μεθοδολογίας των Μαθηματικών, της Πληροφορικής με την εξοικείωσή των μαθητών με διάφορες εφαρμογές, εργαλεία και λειτουργίες του υπολογιστή, προκειμένου να αναζητήσουν πληροφορίες για τα μνημεία, να τις οργανώσουν, να τις επεξεργαστούν, να τις παρουσιάσουν και να συμμετέχουν σε ασκήσεις και παιχνίδια με διαδραστικές εφαρμογές.

Στις ομαδικές κατασκευές καλλιεργούνται, επιπλέον, οι δεξιότητες της επικοινωνίας και της συνεργασίας. Μέσω της Τέχνης οι μαθητές εκφράζονται δημιουργικά με την κατασκευή πολυμεσικών αφισών και κολάζ για τα μνημεία.                Η καλλιέργεια του περιγραφικού και εκφραστικού λόγου, όπως και η δημιουργία πολυτροπικών κειμένων σε όλη τη διάρκεια του προγράμματος ικανοποιεί γλωσσικούς στόχους και αναδεικνύει τη γλώσσα ως σημαντικό εργαλείο διαμόρφωσης της σκέψης.

Το πρόγραμμα καλλιέργειας δεξιοτήτων αξιοποιεί και την ομαδοσυνεργατική μάθηση στη δια ζώσης εκπαίδευση και ο εκπαιδευτικός οργανώνει την τάξη σε μικρές ομάδες, δίνοντας τη δυνατότητα στους μαθητές να αναλάβουν ρόλους ανάλογα με το σενάριο της δραστηριότητας.

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα «Δημιουργώ και καινοτομώ», υλοποιήθηκε με συγκεκριμένες δράσεις κατανεμημένες σε επτά (7) εργαστήρια.

(περισσότερα…)

Εργαστήρια Δεξιοτήτων – Γ Θεματικός Κύκλος: Φροντίζω το Περιβάλλον

Τίτλος:  « Οι σωματοφύλακες του χαρτιού»

Είναι γεγονός ότι η παραγωγή αστικών απορριμμάτων αποτελεί ένα από τα πιο σύνθετα περιβαλλοντικά ζητήματα που έχουμε να αντιμετωπίσουμε στη σύγχρονη κοινωνία της υπερανάπτυξης των αστικών κέντρων, της ανόδου του βιοτικού επιπέδου σε συνδυασμό με την υιοθέτηση καταναλωτικών συνηθειών. Ο μέσος όρος που ο καθένας μας πετά χαρτί ετησίως αγγίζει τα 250 κιλά, συμβάλλοντας με αυτόν τον τρόπο στην αποψίλωση των δασών, την εξάντληση ενεργειακών πόρων και την υπερθέρμανση του πλανήτη. Ο καλύτερος τρόπος για να αντιμετωπίσεις ένα ζήτημα είναι η πρόληψή του, να μην το αφήσεις να δημιουργηθεί.

Για το λόγο αυτό η έμφαση στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση/Εκπαίδευση για την Αειφορία δίνεται στο τρίπτυχο της Μείωσης-Επαναχρησιμοποίησης-Ανακύκλωσης. Το εκπαιδευτικό σενάριο- εργαστήριο, εντάσσεται στη θεματική ενότητα «Φροντίζω το περιβάλλον», Οικολογία/Παγκόσμια και Τοπική Κληρονομιά: Αειφόρος Παραγωγή και Κατανάλωση. Συγκεκριμένα, εστιάζουμε στην υπερκατανάλωση του χαρτιού στο πλαίσιο της τάξης και κατά επέκταση στην ορθολογική διαχείριση των απορριμμάτων.

1ο εργαστήριο 

-Εντοπισμός του περιβαλλοντικού φαινομένου    -Έλεγχος στα απορρίμματα της τάξης μας

Προσδιορισμός ερωτήματος προς διερεύνηση

Το εκπαιδευτικό σενάριο ξεκινάει από τον εντοπισμό ενός περιβαλλοντικού φαινομένου/ζητήματος προς διερεύνηση και επίλυση. Η αφόρμηση για τον προβληματισμό μας δίνεται από το ερώτημα της εκπαιδευτικού: «Τι μπορεί να περιέχει ο κάδος απορριμμάτων της τάξης μας»;

 DSCN0489 3 1  DSCN1005 1

(περισσότερα…)

Εργαστήρια Δεξιοτήτων: 2ος Θεματικός κύκλος “Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ”

Τίτλος : «Στη δική μας τάξη κάνουμε τη φιλία πράξη»

Ο 2ος θεματικός κύκλος στα  Εργαστήρια  Δεξιοτήτων  ολοκληρώθηκε.  Αφορούσε τη ΦΙΛΙΑ που είναι αναγκαία να υπάρχει μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας και την αποφυγή του εκφοβισμού και της βίας, που δυστυχώς υπάρχουν και αποτελούν ένα διαχρονικό και παγκόσμιο κοινωνικό πρόβλημα που επηρεάζει την ψυχική υγεία ενός μεγάλου ποσοστού παιδιών και εφήβων, με σοβαρές επιπτώσεις τόσο στην ψυχοσυναισθηματική τους ανάπτυξη όσο και στη διαδικασία της μάθησης. Για να επιλυθεί, απαιτείται η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση όλων των μελών της σχολικής κοινότητας (παιδιών, γονέων, εκπαιδευτικών), προκειμένου να αναπτυχθεί μια κουλτούρα αποδοχής και σεβασμού.

1ο Εργαστήριο

  • Παιχνίδια ενεργοποίησης- δέσιμο της ομάδας

-Με τη συνοδεία κατάλληλης μουσικής τα παιδιά περπατούν στο χώρο, σφίγγουν το δεξί χέρι κάποιου άλλου παιδιού που συναντούν. Περπατούν στο χώρο ελεύθερα  με διάφορους τρόπους με τις οδηγίες της νηπιαγωγού (ενδεικτικά: σαν να  φοράνε τακούνια, σιγοτραγουδώντας, σαν να είναι γέροι, σαν να τα τραβάει  κάποιος, σαν να κουβαλάνε βαριές τσάντες, με τον δικό τους τρόπο)

1 2 1

19

  •  Διακόπτης γέλιου.

 Οι παίκτες χωρίζονται σε ζευγάρια και κάθονται αντικριστά. Επιλέγουν οι ίδιοι ποιος θα είναι ο παίκτης Α και ποιος ο παίκτης Β. Πρέπει να κοιτάζονται συνεχώς με το πρόσωπο ανέκφραστο. Ο συντονιστής του παιχνιδιού περιμένει έως ότου κάνουν όλοι ησυχία και μετά λέει “διακόπτης γέλιου” . Τότε ο παίκτης Α  προσπαθεί με όποιο τρόπο μπορεί να κάνει τον παίκτη Β να γελάσει, χωρίς όμως να υπάρχει σωματική επαφή. Μετά από λίγη ώρα ο συντονιστής λέει πάλι “διακόπτης γέλιου’ και αντιστρέφονται οι ρόλοι των παικτών.

546-Δημιουργούν ένα κύκλο και χορεύουν όλοι μαζί στον ρυθμό της μουσικής.

(περισσότερα…)

Εργαστήρια Δεξιοτήτων: 1ος Θεματικός κύκλος “Ζω καλύτερα-Ευ ζην”

Τίτλος : “Κάθε αλλαγή μια φωτεινή αρχή”

Ο πρώτος θεματικός κύκλος στα  Εργαστήρια  Δεξιοτήτων που είχε διάρκεια 7 εβδομάδων, από 10 Οκτωβρίου έως 30 Νοεμβρίου, ολοκληρώθηκε. Αφορούσε την ομαλή μετάβαση και προσαρμογή στο νηπιαγωγείο, με βασικό προσανατολισμό ένα σχολείο που να τους χωράει όλους, χωρίς αποκλεισμούς και χωρίς προϋποθέσεις, με αποδοχή της διαφορετικότητας,  καλλιεργώντας δεξιότητες του 21ου αιώνα, όπως η επικοινωνία, η συνεργασία, η κριτική σκέψη και η δημιουργικότητα. Βασικό εργαλείο η συνεργασία και η επίλυση προβλημάτων, έτσι ώστε να προετοιμάσουμε τους μαθητές μας να γίνουν οι αυριανοί ενεργοί πολίτες.  Ένα σχολείο μέσα από το οποίο οι μαθητές θα αποκτήσουν αξίες, στάσεις και δεξιότητες, ώστε να γίνουν πολίτες κριτικά σκεπτόμενοι, υπεύθυνοι, πολίτες που σέβονται τη διαφορετικότητα, πολίτες που αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες, που καινοτομούν, που ανταπεξέρχονται στις αλλαγές και στις δυσκολίες της ζωής.

1ο Εργαστήριο

Ένα γράμμα και μια επίσκεψη

-Ένα γράμμα & μια απρόσμενη επισκέπτης Εμφάνιση της “Μικρής Ηλιαχτίδας” που διάβασε ένα γράμμα από τον Ήλιο – αυτοπαρουσίαση

 4

(περισσότερα…)

Καλώς ήρθατε στο ιστολόγιο του 63ου νηπιαγωγείου Ηρακλείου!!

Το 2ο ιστολόγιο μας δημιουργήθηκε με σκοπό, την ενημέρωση των γονέων, των μαθητών και της τοπικής κοινωνίας, για τις δραστηριότητες του νηπιαγωγείου!!
Επίσης να γίνει ένα χρήσιμο εργαλείο έκφρασης, δημιουργίας, επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης, μεταξύ των συναδέλφων νηπιαγωγών.
 
Καλή πλοήγηση!!!!!!!!!!!!!