Εργαστήρια Δεξιοτήτων

Τη σχολική χρονιά που διανύουμε 2021-22, εισάγονται Νέες θεματικές στα Νηπιαγωγεία, Δημοτικά και Γυμνάσια όλης της χώρας μέσω των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων.

Στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, οι στοχοθετημένες δεξιότητες ομαδοποιούνται και καλλιεργούνται σε τέσσερεις κύκλους στοχοθεσίας

Α) Δεξιότητες 21 ου αιώνα (4cs) (Κριτική σκέψη, Επικοινωνία, Συνεργασία, Δημιουργικότητα)

Β) Δεξιότητες ζωής

Γ) Δεξιότητες της τεχνολογίας, της μηχανικής και της επιστήμης

Δ) Δεξιότητες του νου

Το πρόγραμμα και το εκπαιδευτικό υλικό των «Εργαστηρίων Δεξιοτήτων» ομαδοποιείται σε τέσσερις Θεματικές Ενότητες, οι οποίες προκύπτουν από τους Παγκόσμιους Δείκτες Αειφόρου Ανάπτυξης (περιβάλλον, ευ ζην, ασφάλεια, κοινωνία των πολιτών, σύγχρονη τεχνολογία και επιχειρηματικότητα) και προσαρμόζεται ανά ηλικία.

Ειδικότερα, οι θεματικές είναι οι εξής:

Σύμφωνα με την εγκύκλιο του Υπουργείου που εστάλη στα σχολεία μας, οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί για τη διδασκαλία των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων σχεδιάζουν τα αντίστοιχα Προγράμματα Καλλιέργειας Δεξιοτήτων. Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει υποχρεωτικά την υλοποίηση των τεσσάρων (4) Θεματικών Ενοτήτων και δύναται να περιλαμβάνει από 20 ως 28 Προγράμματα Καλλιέργειας Δεξιοτήτων, δηλαδή 5 έως 7 εβδομάδες ανά Θεματική Ενότητα.
Με την κατανομή των προγραμμάτων ανά τάξη, η κάθε μαθήτρια και ο κάθε μαθητής, με το τέλος της υποχρεωτικής εκπαίδευσης θα έχει διδαχθεί έννοιες από όλες τις θεματικές ενότητες.
Στο πλαίσιο αυτό, στο Νηπιαγωγείο μας θα υλοποιήσουμε τα εξής προγράμματα:

α) Ζω καλύτερα- Ευ Ζην (Υποθεματική:ψυχική υγεία)

Τίτλος: “Κάθε αλλαγή μια φωτεινή αρχή” 

       Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: Οκτώβριος – Νοέμβριος

Βασικοί στόχοι:

  • Καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
  • Εξοικείωση και αίσθηση  ασφάλειας στο καινούργιο περιβάλλον
  •  Να παρατηρούν, να συγκεντρώνονται, να ακούν τον/την συνομιλητή/-ήτριά τους

β) Ενδιαφέρομαι και ενεργώ-Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη

        (Υποθεματική: Συμπερίληψη,αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα)

      Τίτλος: “Στη δική μας τάξη κάνουμε τη φιλία πράξη”

       Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: Δεκέμβριος – Ιανουάριος

Βασικοί στόχοι:

  • Καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.

 

γ) Φροντίζω το περιβάλλον ( Υποθεματική: Οικολογία)

      Τίτλος:  “Οι σωματοφύλακες του χαρτιού”

       Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: Φεβρουάριος – Μάρτιος

Βασικοί στόχοι:

  • Καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.

 

δ) Δημιουργώ και καινοτομώ – Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία

    ( Υποθεματική: STEΑM/ Εκπαιδευτική ρομποτική)

     Τίτλος: “Οι Μικροί εξερευνητές – Εξερευνώντας τα μνημεία της πόλης μου”

       Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος  υλοποίησης: Απρίλιος – Μάιος

Βασικοί στόχοι:

  • Καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.