ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ & ΕΥΘΥΝΗ 1. Ανθρώπινα Δικαιώματα -«Καραβάνια χωρίς σύνορα: Αναζητώντας την πατρίδα της καρδιάς μας»

Το Εργαστήριο Δεξιοτήτων  “Καραβάνια χωρίς Σύνορα, αναζητώντας την πατρίδα της καρδιάς μας” εντάσσεται στον θεματικό κύκλο “Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική
Συναίσθηση και Ευθύνη” και συγκεκριμένα στην υποθεματική “Ανθρώπινα Δικαιώματα”.
Στόχος  του συγκεκριμένου εργαστηρίου ήταν η ευαισθητοποίηση των παιδιών σε
θέματα που σχετίζονται με τη διαφορετικότητα, την καλλιέργεια σεβασμού ως προς τη
διαφορετικότητα, την αποδοχή ευάλωτων κοινωνικών ομάδων,  τη γνωριμία τόσο με τα δικαιώματα των ανθρώπων όσο και των παιδιών αλλά και τις υποχρεώσεις που έχουν,

Αξιοποιήθηκαν οι πρότερες γνώσεις των παιδιών και πάνω σε αυτές  οικοδομήσαμε τις νέες. Η επιλογή των δραστηριοτήτων έγινε με γνώμονα την εμπλοκή όλων των παιδιών  στις δράσεις αλλά και την ενίσχυση της συνεργατικότητας μεταξύ τους. Δημιουργήσαμε ένα υποστηρικτικό περιβάλλον, επιδιώκοντας την συμμετοχή των παιδιών και εστιάζοντας στην καλλιέργεια και ανάπτυξη γνωστικών και μεταγνωστικών δεξιοτήτων.

1ο εργαστήριο : Δέσιμο και συνοχή της ομάδας

Ξεκινήσαμε με μουσική χαλάρωσης, τα παιδιά κινούνταν ελεύθερα στο χώρο και έκαναν κινήσεις ανάλογα τις εντολές (χειραψία με τον συμμαθητή/τρια, έκαναν υπόκλιση όταν συναντούσαν κάποιο, αγκάλιαζαν…..)

2  4 5 6   7φ2 φ3φ4φ1φ5

 

 

 

 

Έπειτα σχηματίσαμε την καρδιά της ΑΓΑΠΗΣ, με φωτογραφίες των παιδιών της τάξης..

1 φ6 12

2ο εργαστήριο : Χωρίς νερό, τροφή και στέγη … μας χρειάζονται!

Παρακολουθήσαμε στο διαδίκτυο εικόνες για την καθημερινή ζωή πολλών παιδιών του τρίτου κόσμου, την έλλειψη σε αγαθά που είναι αναγκαία για
την επιβίωση, όπως το καθαρό/πόσιμο νερό, την επαρκή και ποιοτική τροφή για
τα ίδια και τις οικογένειές τους, για τις  δυσκολίες πρόσβασης στην εκπαίδευση,
για τα προβλήματα στέγασης καθώς και για το δύσκολο αγώνα να επιβιώσουν από
τον πόλεμο που επικρατεί στις περιοχές τους.

Δημιουργήσαμε  έναν εννοιολογικό χάρτη, όπου διερευνήθηκαν οι πρότερες γνώσεις των παιδιών!

ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ  1a876a00 80b2 4e81 b2d2 1fe0546a98aa

 

Αποφασίσαμε μαζί με τα παιδιά να ενημερώσουμε τους γονείς και να ζητήσουμε την
βοήθεια τους. Να ψάξουν μαζί με τα παιδιά τους και να βρουν εικόνες σχετικές με τις δυσκολίες επιβίωσης σε παιδιά του τρίτου κόσμου και σε χώρες που υπάρχει πόλεμος.

e18b2391 d6c6 443a 82d9 644ffb0f69cb  4c21d6b4 8d15 4e8d b92f e9ecf4a32f20  20ad39c0 34a9 4c3d af48 37cb8a3bc4d9       IMG 20250131 100105

3ο εργαστήριο: Δικαιώματα του παιδιού

Είδαμε και ακούσαμε  την ιστορία της Μικρής Ειρήνης, που ήταν ένα κοριτσάκι πρόσφυγας. Συζητήσαμε πολύ για την ιστορία της και αναφέραμε τα σημεία εκείνα, που µας έκανα εντύπωση και εκφράσαμε τα συναισθήματα µας σχετικά με τις δυσκολίες που είχε να αντιμετωπίσει .

Επισκέφτηκε το σχολείο μας, η κούκλα πρόσφυγας “Αμάρ” και συζήτησε με τα παιδιά για τις περιπέτειες της και πως αισθάνεται……

  13                         IMG 20250131 095939

Ζωγραφίσαμε φύλλο εργασίας, ποια από τις χώρες που πέρασε η μικρή Ειρήνη, τους έκανε εντύπωση…..

53ed5bef c57f 4cb7 b553 e25f04eb0a69                              IMG 20250127 174714

Και 2ο ζωγράφισαν την ιδανική χώρα που θα ήθελαν να πάει η μικρή Ειρήνη, για να είναι χαρούμενη…

  7fb6b5a2 64b5 4384 b2a2 8209b55a8ba7    47d60861 ddd6 48ae 99f0 639e962d95f1     IMG 20250128 101242

Δραματοποιήσαμε την διαδικτυακή ιστορία “Άσπρα και μαύρα πρόβατα”

Η ιστορία αφορά ένα κοπάδι από λευκά πρόβατα τα οποία συναντούν δύο μαύρα
πρόβατα και καλούνται να συζητήσουν για το αν θα τα δεχτούν στην ομάδα τους.
θα συζητήσουν μεταξύ τους, θα ακούσουν όλες τις απόψεις και θα αποφασίσουν
από μόνα τους πώς θα αντιδράσουν, αν δηλαδή θα τα δεχτούν στο κοπάδι τους ή αν θα τα διώξουν.

φ9 φ8   φ11  

φ1011 14

Ζωγραφίσαμε ότι μας άρεσε από την ιστορία…

7ab09919 2053 43a4 ae2c d025b50acb4c              IMG 20250128 115614
 «Η γωνιά του πρόσφυγα¨
Δημιουργούμε τη γωνιά του πρόσφυγα, η οποία εμπλουτίζεται κατά τη διάρκεια των
εργαστηρίων

    DSCN7027      IMG 20250131 100049

4ο εργαστήριο : Τα δικαιώματα ανήκουν σε όλους

Τα δικαιώματα των ζώων

Σύνδεση των ανθρώπινων αναγκών με τα ανθρώπινα δικαιώματα. Ως συνέχεια του
εργαστηρίου που προηγήθηκε για τα δικαιώματα των παιδιών, τίθεται από την νηπιαγωγό στα παιδιά το δίλημμα «αν τα δικαιώματα είναι κοινά σε κάθε
ύπαρξη πάνω στη γη». Διατυπώνουν τις  απόψεις τους και καταγράφουν τις
ανάγκες ενός αγαπημένου τους ζώου.                                                                                            – Κατασκευή πίνακα με τις ανάγκες ενός παιδιού για να είναι ευτυχισμένο και αντίστοιχα με τις ανάγκες των ζώων

IMG 20250131 100107 91e4fe6f 0cef 4eec bf52 a7bdba561977

– Εικαστική αποτύπωση των δικαιωμάτων του παιδιού και δημιουργία
κολλάζ το οποίο αναρτάται στην τάξη

a6a8130c cc34 400c ac8b e67d4ccc159e                 IMG 20250129 074340
– Προβολή βίντεο: Τα δικαιώματα του παιδιού

φ7

5ο εργαστήριο : Οι φόβοι των παιδιών, φόβοι όλων μας

Με αφορμή την ταινία Ειρήνη που είχαν δει στο 3ο εργαστήριο και έχοντας
επεξεργαστεί και εξοικειωθεί με τις έννοιες τα παιδιά, εστιάζει η νηπιαγωγός στα συναισθήματα που βιώνει η μικρή προσφυγοπούλα στο ταξίδι της για μια νέα πατρίδα… Υπενθυμίζει την ιστορία και συζητούν:
-Για τους λόγους που κάποιοι άνθρωποι αναγκάζονται να φύγουν από την πατρίδα
τους – εκφράζουν και καταγράφουν τους δικούς τους φόβους τους
– Αποτυπώνουν εικαστικά τους φόβους τους  και προσπαθούν να τους πετάξουν μακριά…

8 10

ή να τους μαγειρέψουν λέγοντας το μαγικό τραγούδι που τους εξουδετερώνει…

IMG 20250131 100249 φ12

Η νηπιαγωγός ζητά από τα παιδιά να αναφέρουν τρόπους με τους οποίους δείχνουν καλοσύνη και φιλικότητα, σε γνωστούς και σε άγνωστους ανθρώπους.

d4f260de 1949 44d8 bb26 8b97dcb8cabf  1301e649 ef61 4bc3 885a 93bd0dc2ced2    IMG 20250131 120003

Αλυσίδα φιλίας – σεβασμού
Κάθε παιδί παρουσιάζει έναν τρόπο στην ολομέλεια. Σημειώνει τη δική του ιδέα σε λωρίδα χαρτονιού και  φτιάχνουμε την «αλυσίδα φιλίας-σεβασμού» και κάθε ιδέα θα αποτελεί κρίκο της αλυσίδας.

IMG 20250131 112538 IMG 20250203 124303 15 16

6ο εργαστήριο : Το βαλιτσάκι του πρόσφυγα

Επιλέγεται το παραμύθι με  ” Η Βαλίτσα” του, το οποίο διαβάζουμε, σχολιάζουμε και ζωγραφίζουν

1567509 264x264 800x800 96x96 560x560 1 6e130b92 0a79 4879 84c0 22f36a2d8869 a0dfc3e8 9d2e 4c9d 8cdc d6035d016474

Επίσης συζητήσαμε και ζωγράφισαν τι θα μπορούσε να έχει η βαλίτσα του πρόσφυγα..

534c58c5 ed9b 44e9 bbe2 7cf692dd5dab  IMG 20250130 075037

 

Δημιουργήσαμε ένα διαδικτυακό βιβλίο με τα δικαιώματα των παιδιών, βλέπουμε και ακούμε…. Για να ακούσετε τι λένε τα παιδιά, πρέπει να πατήσετε στον σύνδεσμο.

https://www.storyjumper.com/book/read/179302011


book title
Διαβάστε το βιβλίο στο StoryJumper

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *