Σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος είναι να αποκτήσουν οι μαθήτριες και οι μαθητές γνώσεις προετοιμασίας πριν την εκδήλωση ενός σεισμού, κατά τη διάρκεια και μετά την εκδήλωσή του.
Παράλληλα, οι μαθήτριες και οι μαθητές θα ζωγραφίσουν, θα τραγουδήσουν, θα δουν εκπαιδευτικά και χρήσιμα βίντεο, θα ακούσουν μύθους γύρω από τον σεισμό, θα ενημερωθούν οι ίδιοι αλλά θα ενημερώσουν και τις οικογένειές τους για τις απαιτούμενες ενέργειες πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την εκδήλωση ενός σεισμού και κυρίως θα συμμετέχουν σε προσομοίωση καταστάσεων σεισμού στο σχολικό χώρο.
1.Πρώτη επαφή με το θέμα – Φυσικοί κίνδυνοι
παρακολούθηση Power point με θέμα τους Φυσικούς κινδύνους
− συζήτηση και επεξήγηση αποριών γύρω από το θέμα των Φυσικών Κινδύνων
− δημιουργία εννοιολογικού χάρτη με τους Φυσικούς κινδύνους
ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 1
2. Τι είναι ο σεισμός;
− συζήτηση για το εσωτερικό της γης ( Φωτόδεντρο).
https://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/2792
− ζωγραφίσουν το εσωτερικό της γης (ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 2).
− βίντεο για το εσωτερικό της γης − Κατασκευή με πλαστελίνη του εσωτερικού της γης
3. Ποιος ήταν ο εγκέλαδος; Μύθοι γύρω από τον σεισμό
Παρακολούθηση του κουκλοθεάτρου “Ο Σίμος και ο σεισμός”, το οποίο αναφέρεται στους μύθους δημιουργίας ενός σεισμού ανά τον κόσμο
− Παιχνίδι διαδικτυακό για τους μύθους των λαών αναφορικά στον σεισμό
https://learningapps.org/watch?v=pktg3vupa21
− βίντεο για τον Εγκέλαδο και συζήτηση για τον αρχαίο ελληνικό μύθο του Εγκέλαδου
− Ζωγραφίζουν τον Εγκέλαδο (ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 3)
4. Τι προετοιμασίες πρέπει να κάνω πριν το σεισμό;
Μελέτη των οδηγιών από την παρουσίαση του ΟΑΣΠ με θέμα ¨Σεισμός : πως μπορούμε να προστατευτούμε”.
http://dipe.ait.sch.gr/seismos/eishghseis/03-metra%20prostasias%20gia%20paidia.pdf
– παρακολούθηση βίντεο με θέμα οδηγίες προς τα παιδιά με θέμα τον σεισμό,
– Φτιάχνουμε το δικό μας βαλιτσάκι
Τραγούδι των Ημισκούμπρια “Σεισμός, φιλαράκο μη σε πιάνει πανικός”.
https://youtu.be/zIS0GItfJS4 .
-Κατασκευή “Σεισμοσπιτάκια”
– Μελέτη της αφίσας του Ο.Α.Σ.Π
https://www.oasp.gr/sites/default/files/afisa.pdf
– ΟΙ τρεις χρήσιμοι αριθμοί σε περίπτωση σεισμού : “112,100,166”
5. Τι κάνω κατά τη διάρκεια του σεισμού;
μία παρουσίαση από το Φωτόδεντρο με θέμα “Οι κίνδυνοι σε περίπτωση σεισμού”
https://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/10929
– Παραδείγματα με τουβλάκια και άλλα αντικείμενα
– Συζήτηση και προτάσεις μαθητών για το τι μπορεί να διορθωθεί στην τάξη μας
-Φύλλο εργασίας 4
– Προσομοίωση σεισμού στην σχολική τάξη
6. Τι πρέπει να κάνω μετά τον σεισμό;
−ανατρέχουμε στο 3ο μέρος της αφίσας του ΟΑΣΠ ΑΣΠΊΔΑ“ Μάθετε για τον σεισμό και προστατευτείτε” και γίνεται διάλογος
https://www.oasp.gr/sites/default/files/afisa.pdf
−Παρουσίαση από το Φωτόδεντρο με θέμα “Μέτρα προστασίας στο δρόμο”
https://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/10925
− Βιωματική προσομοίωση συγκέντρωσης της τάξης στο δρόμο έξω από το σχολείο και πρώτες βοήθειες σε “τραυματισμένο”.
7.Αξιολόγηση – πόσο έτοιμος/η είμαι αν γίνει σεισμός ;
− Παιχνίδι από το Φωτόδεντρο με θέμα “Σεισμός – Αυτοπροστασία”
https://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/10938
− Δειγματική παρουσίαση μίας άσκησης σεισμού
Δημιουργία storyjumber με οδηγίες και συμβουλές των παιδιών προς τους γονείς:
https://63nipirakl.blogspot.com/2023/05/blog-post.html
– Δημιουργία εννοιολογικού χάρτη ” Τι μάθαμε για τον σεισμό”