Εργαστήρια Δεξιοτήτων: 1ος Θεματικός κύκλος “Ζω καλύτερα-Ευ ζην”

Τίτλος : “Κάθε αλλαγή μια φωτεινή αρχή”

Ο πρώτος θεματικός κύκλος στα  Εργαστήρια  Δεξιοτήτων που είχε διάρκεια 7 εβδομάδων, από 10 Οκτωβρίου έως 30 Νοεμβρίου, ολοκληρώθηκε. Αφορούσε την ομαλή μετάβαση και προσαρμογή στο νηπιαγωγείο, με βασικό προσανατολισμό ένα σχολείο που να τους χωράει όλους, χωρίς αποκλεισμούς και χωρίς προϋποθέσεις, με αποδοχή της διαφορετικότητας,  καλλιεργώντας δεξιότητες του 21ου αιώνα, όπως η επικοινωνία, η συνεργασία, η κριτική σκέψη και η δημιουργικότητα. Βασικό εργαλείο η συνεργασία και η επίλυση προβλημάτων, έτσι ώστε να προετοιμάσουμε τους μαθητές μας να γίνουν οι αυριανοί ενεργοί πολίτες.  Ένα σχολείο μέσα από το οποίο οι μαθητές θα αποκτήσουν αξίες, στάσεις και δεξιότητες, ώστε να γίνουν πολίτες κριτικά σκεπτόμενοι, υπεύθυνοι, πολίτες που σέβονται τη διαφορετικότητα, πολίτες που αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες, που καινοτομούν, που ανταπεξέρχονται στις αλλαγές και στις δυσκολίες της ζωής.

1ο Εργαστήριο

Ένα γράμμα και μια επίσκεψη

-Ένα γράμμα & μια απρόσμενη επισκέπτης Εμφάνιση της “Μικρής Ηλιαχτίδας” που διάβασε ένα γράμμα από τον Ήλιο – αυτοπαρουσίαση

 4

Καλημέρα!!”: Κάθε μαθητής/-ήτρια λέει ΚΑΛΗΜΕΡΑ με όποιον τρόπο θέλει (έκφραση, κίνηση) και οι υπόλοιποι επαναλαμβάνουν ακριβώς με τον ίδιο τρόπο

.9

«Το κουβάρι της Μικρής Ηλιαχτίδας»: Παιχνίδι γνωριμίας και σύνδεσης (με την ακτινοκορδέλα) στον κύκλο. Το κουβάρι περνά από χέρι σε χέρι. Κάθε παιδί λέει το όνομά του και όλοι τον/την χαιρετούν. «Είμαι ο/η … Γεια σου ο/η …» Δημιουργία ενός αχτινο-ιστού που συνδέει όλη την ομάδα………

1    5 1

– “Μια αχτινοκορδέλα από το σπίτι στο σχολείο!!” – Φύλλο εργασίας (portfolio) με αξιοποίηση της ρουτίνας σκέψης Color, Symbol, Image: Αν ο δρόμος που οδηγεί στο σχολείο ήταν χρωματιστός, τι χρώμα θα είχε; Γιατί;

DSCN9761

  – “Η Ηλιαχτίδα Οδηγός”: Παιχνίδι στο χώρο. Τα παιδιά σχηματίζουν τρενάκι. Η Μικρή Ηλιαχτίδα (Δασκάλα σε ρόλο) οδηγεί τα παιδιά μέσα από “δαιδαλώδεις” διαδρομές συνδέοντας το σπίτι με το σχολείο. Τον ρόλο του “αρχηγού” ανέλαβαν και τα παιδιά

2

– Ο Χορός της Ηλιαχτίδας: Ελεύθερη εκφραστική κίνηση στο χώρο σε ρόλο ηλιαχτίδων, με χορευτική μουσική. Μόλις κλείνει η μουσική πρέπει να εκτελέσουν τις οδηγίες που δίνει ο/η εκπαιδευτικός μέσω της «”Μικρής Ηλιαχτίδας” και αφορούν στην εξοικείωση με το  χώρο της τάξης (π.χ.: κάθομαι κάτω, στέκομαι μπροστά από, δίπλα στο, ακουμπώ ένα κόκκινο, βρίσκω και κοιτώ κάτι που βρίσκεται μέσα στην τάξη)

21

-1ο Φύλλο Αξιολόγησης μαθητή: «Η μικρή Ηλιαχτίδα ..». Συμπληρώνω το σχέδιο. Πώς νιώθω που ήρθε στο σχολείο μου;

DSCN9764

Ο Ήλιος της τάξης μας: (α) Συνεργατική κατασκευή με ζωγραφική του ήλιου (κύκλου). (β) Ατομική φιλοτέχνηση των ηλιαχτίδων (μία λωρίδα χαρτονιού) στην οποία σημειώνεται το όνομα κάθε μαθητή/-ήτριας και μία λέξη-συναίσθημα ή σκέψη (με τη συμβολή της εκπαιδευτικού).

DSCN9774

* Στο πλαίσιο του 1ου ΕΡΓΑΣΤΗΡΊΟΥ αναδεικνύονται και οι πρώτοι κανόνες της τάξης (ακούω ενεργητικά, δεν διακόπτω, περιμένω τη σειρά μου, σηκώνω το χέρι, κινούμαι στο χώρο χωρίς να σπρώχνω, έχοντας έλεγχο του σώματος, κ.λπ.). Οι κανόνες αυτοί καταγράφηκαν  σε ειδική λίστα .

DSCN9682

—  Στο τέλος του εργαστηρίου η Μικρή Ηλιαχτίδα προσφέρει σε όλα τα παιδιά ένα μικρό δώρο “κονκάρδες” που μπορούν να φορούν οι μαθητές/-ήτριες κατά τη διάρκεια του προγράμματος.

1

– Ενημέρωση για το επόμενο εργαστήριο: Παρουσίαση αγαπημένου αντικειμένου και αποχαιρετισμός της Μικρής Ηλιαχτίδας.

2ο Εργαστήριο

Αφηγήσεις και αντικείμενα που συνδέουν σπίτι και σχολείο με μια αχτινοκορδέλα

Παραλαβή των αγαπημένων αντικειμένων σύνδεσης με το σπίτι και την οικογένεια.

 Πραγματοποίηση παρουσιάσεων σε 3 ημέρες. Σε όλες τις παρουσιάσεις είναι παρούσα και η Μικρή Ηλιαχτίδα. Κάθε μαθητής/ήτρια που παρουσιάζει κάθεται στην ειδικά διαμορφωμένη καρέκλα και πρέπει να πει: “Είμαι ο/η …….. και έφερα απ’ το σπίτι κατιτί. Μήπως θέλει κάποιος να το βρει;”  Οι μαθητές/-ήτριες με διάφορες ερωτήσεις προσπαθούν να το βρουν, ή παρουσίαση του αντικειμένου με παντομίμα και οι μαθητές/-ήτριες προσπαθούν να μαντέψουν

-Παρουσίαση των αντικειμένων : Ελεύθερη αφήγηση ή με υποστηρικτικές ερωτήσεις του/της εκπαιδευτικού. Σημαντική η ανάδειξη του τρόπου απόκτησης του αντικειμένου (Πώς; Ποιος; ), της χρήσης του (Τι;) και της συναισθηματικής σχέσης με το παιδί (Γιατί είναι το αγαπημένο σου;)

3  7 1

 

12

-2ο Φύλλο Αξιολόγησης: «Πώς νιώθω που παρουσίασα …»

263307934 1609640489378290 6949350579477112201 n263710452 682582186058418 6735603988121404845 n

3ο Εργαστήριο

 Συναισθήματα και σώμα – Υγιεινά πρότυπα ζωής

«Η θέση δεξιά μου είναι αδειανή, έλα[όνομα συμμαθητή/ήτριας] να κάτσουμε μαζί]. Παιχνίδι σύνδεσης.  Στον κύκλο με μία θέση, κενή: Το παιδί που έχει στα δεξιά του την κενή θέση, χτυπά με το δεξί του χέρι ρυθμικά το πάτωμα λέγοντας την παραπάνω φράση. Προσκαλεί επομένως κάποιον/α να κάτσει δίπλα του. Το παιχνίδι συνεχίζεται για όση ώρα επιθυμεί η ομάδα καθώς σε κάθε μετακίνηση αδειάζει πάντα μία θέση.

122 3

– Που είσαι Μικρή Ηλιαχτίδα; Θεατρικό παιχνίδι. Κίνηση και έκφραση στο χώρο.       «-Η Μικρή Ηλιαχτίδα έχει μέρες να φανεί. Τι συμβαίνει;» Την φωνάζουμε δυνατά, σιγανά, κανονικά. Μήπως έχει κρυφτεί κάπου μέσα στη τάξη; «Παιχνιδιάρα ηλιαχτίδα!» Περπατάμε στο χώρο χωρίς κανένα θόρυβο, στις μύτες των ποδιών … και ψάχνουμε να τη βρούμε… Κοιτάζουμε κάτω από τα τραπέζια, μέσα σε ντουλάπια, σιγανά, για να μην μας καταλάβει. Για να της κάνουμε έκπληξη! ΤΙΠΟΤΑ!  Κάθε παράγγελμα του/της εκπαιδευτικού είναι μια νέα συνθήκη με διαφορετικό ρυθμό και συναίσθημα Είναι σημαντικό να τροφοδοτείται και ανανεώνεται με δυναμικά ερεθίσματα το ενδιαφέρον τους: Π.χ. Μήπως ξενύχτησε το βράδυ και την πήρε ο ύπνος το πρωί; Θα είναι νυσταγμένη και κουρασμένη τότε, και θα έρχεται αργά αργά … Μήπως έχασε το δρόμο; Πω πω αγωνία! Μπορεί τώρα να έχει χαθεί σε ένα μεγάλο και πυκνό δάσος … ή στους δρόμους της πόλης … Θα βρει το δρόμο για το σχολείο; Να φοβάται;… Τι να φοβάται; Αποκλείεται όμως να έχει χαθεί. Έχει την αχτινοκορδέλα της όπως εσείς το χέρι των δικών σας ανθρώπων που σας φέρνουν στο σχολείο. Μήπως έχει θυμώσει; Αυτό είναι. Θα έχει θυμώσει. Όμως γιατί; [απαντήσεις παιδιών και αναπαράσταση θυμωμένου περπατήματος και άλλων ιδεών από τα παιδιά]. Και αν δεν έχει θυμώσει και είναι λυπημένη; Γιατί; Μήπως έχασε το αχτινοκουβάρι της και ψάχνει να το βρει; …. Μήπως ντρέπεται που άργησε και δεν θέλει να μπει από το … παράθυρο; Για να δούμε … Ανοίγουν το παράθυρο και η Μικρή Ηλιαχτίδα μπαίνει όλο χαρά. «Καλημέρα!» …

3  2

«Ντρεπόμουν γιατί άργησα και δεν ήθελα να διακόψω το παιχνίδι σας! Είμαι όμως πολύ χαρούμενη τώρα που ήρθα στο σχολείο!! Εσείς;»

(α) Επίδειξη καρτών με εικόνες για τα συναισθήματα, στον κύκλο. Τα παιδιά αναγνωρίζουν και ονομάζουν τα συναισθήματα που βλέπουν στις κάρτες.

8    7

(β) Χωρισμός σε δύο ομάδες : Οι δύο ομάδες παίρνουν θέση η μία απέναντι στην άλλη.

5  6

(γ) Κάθε ομάδα διαλέγει (μυστικά) μία κάρτα συναισθημάτων από ένα κουτί ή μια γυάλα. Αναγνώριση και απόδοση με “παγωμένη εικόνα”, όπως υποδεικνύεται από κάθε κάρτα-συναίσθημα (π.χ. λυπημένα, χαρούμενα, θυμωμένα). Η άλλη ομάδα πρέπει να μαντέψει το συναίσθημα. Οι “εικόνες” εναλλάσσονται από ομάδα σε ομάδα, ώσπου να τελειώσουν οι κάρτες.

45 6

– Φύλλο Εργασίας «Εγώ και η δική μου καλημέρα στο σχολείο». 

DSCN9646 DSCN9651 DSCN9655 DSCN9664 DSCN9666 DSCN9676 DSCN9505 DSCN9514

Η Μικρή Ηλιαχτίδα θυμίζει στα παιδιά το γράμμα του Ήλιου και την αναφορά του στον ζωηρό φίλο του, τον Αέρα. Προτείνει τα εξής παιχνίδια:

– Φθινοπωρινό αεράκι: Ενεργοποίηση σώματος. Μετά τη ζέστη του καλοκαιριού έρχεται το φθινοπωρινό αεράκι. Με μουσική, οι μαθητές/-ήτριες μεταμορφώνονται σε φύλλα που τα φυσάει ο άνεμος.

– Ανεμοανακατοσούρα: Στον κύκλο ή με ελεύθερη κίνηση στο χώρο τα παιδιά αλλάζουν γρήγορα θέσεις ή δημιουργούν μικρές ομάδες σύμφωνα με τα κριτήρια που θέτει κάθε φορά η εκπαιδευτικός. Κριτήρια που αφορούν ομοιότητες όπως το χρώμα ή το είδος των ρούχων, το ύψος, το φύλο, το χρώμα και το μήκος των μαλλιών ή των ματιών, κ.λπ.

 17 1

– Συζήτηση: Δεν είμαστε όλοι ίδιοι. Ο καθένας είναι ένα ξεχωριστό πλάσμα. Με το δικό του σώμα και τα δικά του συναισθήματα. Τις δικές του προτιμήσεις. Εμείς είμαστε υπεύθυνοι για τον εαυτό μας. Πώς μπορούμε να τον φροντίσουμε;

-Δημιουργία λίστας απαντήσεων (α ́ φάση) για 4 θεματικές περιοχές : υγιεινή σώματος, γυμναστική, διατροφή, καλό ύπνο 

DSCN9932

-«Τι συμβαίνει με τη Μικρή Ηλιαχτίδα;» / Τεχνική: Η καρέκλα των αποκαλύψεων

Η Μικρή Ηλιαχτίδα δεν είναι και τόσο ευδιάθετη σήμερα. Τι έχει; Είναι λυπημένη; Ντρέπεται; Είναι θυμωμένη; Φοβισμένη; Τι συμβαίνει;  Η Εκπαιδευτικός προτείνει να κάτσει στην καρέκλα των αποκαλύψεων. Τα παιδιά ρωτούν τη Μικρή Ηλιαχτίδα κι εκείνη απαντά: Αποκαλύπτει ότι η συζήτηση της προηγούμενης συνάντησής τους, την προβλημάτισε. Έτσι μίλησε στον Ήλιο και αποφάσισε να πει το λόγο για τον οποίο αργεί να έρθει στο σχολείο κάποιες φορές (Ξενυχτά κάποια βράδια Τρώει αργά, βαριά και ανθυγιεινά φαγητά, με δυνατή μουσική, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να κοιμηθεί). Τα παιδιά προτείνουν λύσεις που γνωρίζουν στη Μικρή Ηλιαχτίδα κι εκείνη αναφέρεται σε όσα τη συμβούλεψε ο Ήλιος (κανόνες υγιεινής). Τονίζεται τι είναι αναγκαίο για να είμαστε υγιείς, να έχουμε γερό σώμα και καλή διάθεση (ευεξία, θετικά συναισθήματα). Επίσης ότι εμείς είμαστε υπεύθυνοι για την υγεία μας (ευθύνη, αυτοφροντίδα).

19 1

-Τη δημιουργία αφίσας αναφοράς σε υγιεινά πρότυπα ζωής που αφορούν τη γενικότερη στάση κάθε ατόμου εντός και εκτός του σχολείου (συνεργατικό έργο, κολάζ με εικόνες από περιοδικά

8   10   DSCN9035

18 DSCN0200

4ο Εργαστήριο

Εγώ και οι συμμαθητές μου- Κανόνες Συμβόλαιο

“Καλημέρα” με την Μικρή Ηλιαχτίδα. Πολύ ευδιάθετη, προτείνει στα παιδιά να παίξουν … κυνηγητό!

Μάρμαρο”: Κυνηγητό με κανόνες στο χώρο. Επιλογή του “κυνηγού” με ένα λάχνισμα. Όποιον πιάσει ο κυνηγός “Μαρμαρώνει”. To παιχνίδι τελειώνει όταν ο “κυνηγός” τους/τις “μαρμαρώσει” όλους/ες.  Πριν το παιχνίδι στον κύκλο, επισημαίνονται και σημειώνονται από τον/την εκπαιδευτικό, κανόνες ασφάλειας του εαυτού και των άλλων οι οποίοι πρέπει να γίνουν αποδεκτοί.

Συζήτηση-Αναστοχασμός μετά το παιχνίδι. Εντοπισμός συναισθημάτων και δυσκολιών που μπορεί να αντιμετώπισαν (π.χ. οι δυσκολίες που μπορεί να έχει κάποιος όταν είναι μόνος του είτε ως κυνηγός είτε ως κυνηγημένος («Τι σας δυσκόλεψε;»). Επίσης, «πώς αισθανθήκατε ως “Κυνηγοί”; Ως “Μαρμαρωμένοι”;». Οι μαθητές/-ήτριες προτείνουν ιδέες και λύσεις εφόσον εντοπίστηκαν δυσκολίες. Η Μικρή Ηλιαχτίδα προτείνει να παίξουν το παιχνίδι με διαφορετικό τρόπο.

“Μάρμαρο-ξεμάρμαρο”: Επιλογή περισσότερων “κυνηγών” . Όταν οι “κυνηγοί” πιάσουν κάποιον/α, “μαρμαρώνει” με ανοικτά πόδια, δίνοντας τη δυνατότητα στους/στις άλλους/ες “κυνηγημένους/ες” να περάσουν κάτω από τα πόδια του/της και με αυτόν τον “μαγικό τρόπο” να τον /την “ξεμαρμαρώσουν”. Ως εκ τούτου, τα παιδιά καλούνται να επιτελέσουν ταυτόχρονα δύο στόχους: να σωθούν και να σώσουν τους άλλους.

131415

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Συζήτηση μετά το παιχνίδι: (α) «-Πώς ήταν το “διορθωμένο” παιχνίδι;». «-Πώς νιώθετε τώρα;». «- Αν μπορούσατε να χαρακτηρίσετε ή να ζωγραφίσετε τον τρόπο που νιώσατε, με τι χρώμα θα το ζωγραφίζατε;» (β) «-Τηρήθηκαν οι κανόνες ασφάλειας που τέθηκαν;». «-Αν δεν είχε τηρηθεί … τι θα μπορούσε να συμβεί;» «- Μήπως πρέπει να συμπληρωθεί στη λίστα των κανόνων με κάποιον που δεν σκεφτήκαμε πριν; ». 

Η Μικρή Ηλιαχτίδα προτείνει παιχνίδια σε ζευγάρια.

Δημιουργία τυχαίων και διαφορετικών κάθε φορά ζευγαριών ώστε να συνεργαστούν με περισσότερους/ες συμμαθητές/-ήτριες και να εξελίσσουν τόσο τις διαπροσωπικές τους σχέσεις όσο και τις επικοινωνιακές τους δεξιότητες, την προσαρμοστικότητα και ευελιξία τους, κατά περίπτωση (συνεργασίας).

“Αχ Κολλήσαμε!”. Σε ζευγάρια, πρέπει να καταφέρουν να βρουν τρόπο μετακίνησης ενώ είναι “κολλημένοι” με το ταίρι τους σε (και με )κάποιο από τα μέλη του σώματός τους (κολλημένα κεφάλια, γόνατα, πλάτες, πατούσες, κ.λπ.). Δοκιμασία μετακίνησης, σε συνεργασία και με επινοητικότητα, ώστε να ξεπεραστεί το “πρόβλημα”. Στο τέλος, συζήτηση-αναστοχασμός

16 17

10

16 1

 

 

 

 

 

 –Στη σκιά του Ήλιου: Ο Α΄ είναι ο Ήλιος και ο Β΄ η Σκιά του. Προτείνεται η χρήση ρυθμικής Μουσικής. Εναλλαγή των ρόλων ώστε όλοι να δοκιμάσουν και τους δύο ρόλους. Ο/η Β΄ είναι η “Σκιά” του και πρέπει να βρίσκεται πίσω από το Α΄, να ακολουθεί, και να κάνει ότι κάνει ο “Ήλιος”. Άσκηση πολύ διασκεδαστική που απαιτεί όμως συντονισμό, ενσυναίσθηση από τον “Ήλιο”, υπομονή, συγκέντρωση και παρατηρητικότητα από την “Σκιά” του. Στο τέλος, συζήτηση-αναστοχασμός.

18  14    11

Άσκηση αναπνοής (Διαφραγματική αναπνοή ). Χαλάρωση. Άσκηση για την εκμάθηση της σωστής αναπνοής και χαλάρωσης από ένταση (ή άγχος). Κάθε μαθητής/-ήτρια ξαπλωμένος/-η ανάσκελα σε ασφαλή και καθαρό χώρο, με τα χέρια, το ένα στο στήθος και το άλλο στο στομάχι, εκτελεί με τις οδηγίες του/της εκπαιδευτικού τη διαφραγματική αναπνοή. Αρχικά αφήνουμε τους μαθητές να νιώσουν τη λειτουργία της αναπνοής. Στη συνέχεια προσφέρονται οδηγίες για τη σωστή εκτέλεση της άσκησης. Η εκπνοή πρέπει να κρατά λίγο περισσότερο χρόνο από την εισπνοή. Προτείνεται στα παιδιά προς αξιοποίηση, όταν αισθάνονται ένταση. Μπορεί σταδιακά και εφόσον έχει γίνει ορθή εκμάθηση, να εκτελείται και σε καθιστή θέση

.15 1

Η Μικρή Ηλιαχτίδα αναφέρεται σε ένα όμορφο όνειρο που είδε (ή μία ιδέα που είχε). Προσκαλεί τους μαθητές/-ήτριες να παίξουν και να μοιραστούν τα δικά τους όνειρα και ιδέες!  

Ιδέες και Όνειρα!: Μουσική. Κάθε μαθητής/-ήτρια ξαπλωμένος, με τα χέρια στο πλάι και κλειστά μάτια (προαιρετικά), αφήνει τη μουσική να τον/την “ταξιδέψει”. Όταν και όποτε αισθανθεί, μπορεί να κινηθεί και να εκφραστεί σωματικά στο χώρο, μπαίνοντας ενεργά στο … “όνειρο” του. Στο τέλος της μουσικής επιστρέφει στο αρχικό σημείο και ολοκληρώνει με ηρεμία την άσκηση (επαναφορά στην πραγματικότητα). Ακολουθεί μοίρασμα των ονείρων στον κύκλο. Ανάδυση και συζήτηση των διαφορετικών ιδεών που προέκυψαν με αφορμή ένα κοινό ερέθισμα.

23

Ζωγραφική σε ζευγάρια: «-Αν ζωγραφίζαμε μαζί με κάποιον άλλο τι θα μπορούσαμε να φτιάξουμε;». «Τι χρώματα θα χρησιμοποιούσαμε;» «- Τι θέμα θα επιλέγαμε;» Θέλετε να δοκιμάσουμε;». Συνεργασία για την παραγωγή ενός κοινού έργου. Σκέφτονται, διατυπώνουν και μοιράζονται τις σκέψεις τους. Αποφασίζουν για την απόδοση (χρώματα και τον τρόπο με τον οποίο θα συνεργαστούν). Παρουσίαση στην ολομέλεια και ανάρτηση στον πίνακα της τάξης.

19 21

1 1 2 1

1 2 2 218 1

5ο Εργαστήριο

Το σχολείο μου. Όνειρα, Σχέδια, Οργάνωση

Ανάγνωση παραμυθιού. Η Μικρή Ηλιαχτίδα φέρνει μαζί της ένα βιβλίο με θέμα το σχολείο “Και γιατί να πάω Σχολείο” των Μυλωνά Δ. Ζ., & Σουσαμίδου-Καραμπέρη Αικατερίνη.93C5A6CC9C18F5997088362182DA4024

-Συζήτηση για το σχολείο μας και αξιοποίηση της ρουτίνας σκέψης. [Χρώμα] Color, [Σύμβολο] Symbol, [Εικόνα] Image . Μια αισθητηριακή προσέγγιση του σχολείου. Ειδικότερα: «-Πώς σκέφτεσαι το σχολείο μας;» «- Αν ήταν χρώμα το χρώμα θα ήταν;»  κ.λπ. Συμπληρώνουμε και με άλλες “ασκήσεις φαντασίας”, όπως: Αν είχε φτερά και μπορούσε να πετάξει, να τραγουδήσει, να χορέψει, να παίξει … κ.λπ.

– Ζωγραφική: «Το σχολείο μου» (ελεύθερο σχέδιο)

DSCN0209

Συζήτηση: «-Τι θα μπορούσαμε να κάνουμε ώστε το σχολείο μας να γίνει καλύτερο/ομορφότερο/ λειτουργικότερο/….;» Είναι κάτι που θα ήθελαν τα παιδιά να δημιουργήσουν, αλλάξουν ή τροποποιήσουν στο σχολείο;

DSCN9685

-Περιήγηση στους χώρους του σχολείου

17

-Ιδεοκαταιγισμός- Καταγραφή ιδεών από τον/την εκπαιδευτικό, σε χαρτί, γύρω από την εικόνα (φωτογραφία ή σκίτσο) του σχολείου. -«Αν μπορούσα να κάνω κάτι για το σχολείο μου θα……. ». 

Ατομική Εργασία: Φύλλο Αξιολόγησης (5β)

DSCN0203

– Παρουσίαση των ατομικών εργασιών και ιδεών των μαθητών και των ικανοτήτων τους, (πώς μπορούν να τα καταφέρουν, τι πρέπει να γίνει).

– Με ποιον τρόπο μπορεί αυτό  να γίνει πιο αποτελεσματικό/ χρήσιμο/όμορφο;

Καταγραφή και οριστικοποίηση του σχεδίου δράσης- Σχεδιασμός. Λίστες με υλικά. Προετοιμασία. Προγραμματισμός Καταμερισμός εργασίας

6ο Εργαστήριο

“Το σχολείο μου πετάει” Υλοποίηση- Αποτίμηση 

Υλοποίηση του σχεδίου-δράσης

22 3 1

DSCN0293 DSCN0295

4 1 DSCN0306 DSCN0321 DSCN0320

Αποτίμηση

Φύλλο αξιολόγησης: Το σχολείο μου μετά………….(6)

DSCN9504 DSCN9515 DSCN9521DSCN9648DSCN9653DSCN9658DSCN9662DSCN9671DSCN9678DSCN9680

7ο Εργαστήριο

Αποτίμηση Περηφάνεια. Σχέδια για το μέλλον 

-Το Παιχνίδι με τις καρέκλες του ΠΡΙΝ και του ΜΕΤΑ:

Τοποθετούνται στο κέντρο του χώρου οι δύο «καρέκλες των αποκαλύψεων». Οι καρέκλες του ΠΡΙΝ και του ΜΕΤΑ. Οι μαθητές κινούνται με μουσική γύρω από τις δύο καρέκλες. Μόλις σταματήσει η μουσική, δύο παιδιά κάθονται στις καρέκλες και τα υπόλοιπα στη θέση τους στον κύκλο.

13 6 12

Αποκαλύπτουν τις σκέψεις τους, τι μας έμαθε η Μικρή Ηλιαχτίδα….και τι μας άρεσε από το πρόγραμμα. Η διαδικασία επαναλαμβάνεται έως ότου όλα τα παιδιά καθίσουν στις δύο καρέκλες. Η εκπαιδευτικός σημειώνει σε ένα χαρτόνι τις απαντήσεις 

  DSCN0336

Φύλλο αξιολόγησης: Τι θα θυμάμαι από το πρόγραμμα ” Κάθε αλλαγή, μια φωτεινή αρχή”

DSCN9502 DSCN9513 DSCN9523DSCN9644DSCN9652DSCN9654DSCN9661DSCN9668DSCN9677DSCN9681

Συνεργατική κατασκευή: Όλοι μαζί δημιουργούν μια συστάδα από ηλιοτρόπια με τη φωτογραφία κάθε παιδιού στο κέντρο κάθε ηλιοτρόπιου. Στόχος η δημιουργία ενός αναμνηστικού πίνακα αναφοράς στο πρόγραμμα και στις αξίες της ομάδας: της σύνδεσης, της συνεργασίας, της αγάπης και της φιλίας.

8 1  3                                     20

 

 

 

 

Παρουσίαση του σχολείου μας στους γονείς……

Απονομή  Επαίνων συνεργασίας και δημιουργικότητας 

9 1