Η 10η Οκτωβρίου έχει καθιερωθεί ως Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας με σκοπό την ευαισθητοποίηση της κοινωνίας σε συναφή ζητήματα. Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, η ψυχική υγεία ορίζεται ως κατάσταση ευεξίας κατά την οποία το άτομο, μεταξύ άλλων, αναγνωρίζει τις ικανότητές του, αντιμετωπίζει τις πιέσεις της ζωής και συνεισφέρει δημιουργικά στην κοινωνία.
Το σχολείο διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην προάσπιση, βελτίωση και προαγωγή της ψυχικής υγείας και ευεξίας των παιδιών και των εφήβων. Έχει διαπιστωθεί ότι η συστηματική υλοποίηση προγραμμάτων και δράσεων που στοχεύουν στην προαγωγή της ψυχικής υγείας συμβάλλει θετικά στη βελτίωση της σχολικής επίδοσης, ενισχύει την ψυχική ανθεκτικότητα, καλλιεργεί γνωστικές, κοινωνικές και συναισθηματικές δεξιότητες αναγκαίες για την αντιμετώπιση των προκλήσεων του παρόντος και του μέλλοντος και μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης μελλοντικών δυσκολιών.
Στο πλαίσιο αυτό, πραγματοποιήθηκαν δράσεις στο σχολείο μας.
Διαβάσαμε το παραμύθι “Αυτό που νιώθω” και συζητήσαμε για τα συναισθήματά μας.

Περιγράψαμε πώς νιώθουμε σε συγκεκριμένες περιπτώσεις (π.χ. τι νοιώθεις όταν κάποιο παιδί σου λέει ότι φοράς όμορφη μπλούζα;” ή ” τι αισθάνεσαι όταν κάποιος σου λέει ότι δε θέλει να παίξει μαζί σου;”.
Ομαδοποιήσαμε φράσεις που μπορούν να μας κάνουν χαρούμενους, να μας στενοχωρήσουν-πονέσουν και φράσεις που όταν δεν νοιώθουμε καλά μπορούν να μας θεραπεύσουν.


Κατασκευάσαμε ένα πρόσωπο, όπου τα μάτια και το στόμα, φτιαγμένα από πλαστελίνη έδειχναν τα συναισθήματά μας.

Στο Ολοήμερο τμήμα, μιλήσαμε για τα συναισθήματα, πότε νιώθουμε το καθένα από αυτά και αποφασίσαμε να φτιάξουμε το Δέντρο των Συναισθημάτων. Το κάθε παιδί κόλλησε το φύλλο του, που αντιπροσώπευε το συναίσθημα που ένιωθε εκείνη τη στιγμή!:
Κόκκινο= ΑΓΑΠΗ
Πράσινο= ΧΑΡΑ
Κίτρινο = ΕΝΘΟΥΣΙΑΣΜΟΣ
Μαύρο= ΘΥΜΟΣ
