E Twinning_Small hands, big demands

Ένα ακόμη έργο e twinning θα πραγματοποιήσει το σχολείο μας φέτος με τίτλο ¨Small hands, big demands¨.

Τίτλος έργου:

Μικρά χέρια, μεγάλες απαιτήσεις

Περιγραφή έργου:

Το «Small Hands, Big Transformation» είναι ένα έργο eTwinning που στοχεύει να μυήσει παιδιά 5 ετών στην ανακύκλωση με διασκεδαστικό και δημιουργικό τρόπο. Το έργο θα ενθαρρύνει τα παιδιά να μετατρέψουν τα άχρηστα υλικά σε λειτουργικά και καλλιτεχνικά αντικείμενα, βοηθώντας τα να αναπτύξουν κινητικές δεξιότητες, δημιουργικότητα και περιβαλλοντική συνείδηση. Με τη συμμετοχή, τα παιδιά θα μάθουν πολύτιμες δεξιότητες στη βιώσιμη ζωή και την επαναχρησιμοποίηση, ανακαλύπτοντας πώς μικρές ενέργειες μπορούν να κάνουν μεγάλη διαφορά.

Διάρκεια Έργου:

3 μήνες – Νοέμβριος, Δεκέμβριος και Ιανουάριος

Στόχοι του έργου:

• Διδάξτε στα παιδιά τα βασικά της ανακύκλωσης και της περιβαλλοντικής φροντίδας.
• Ενθαρρύνετε τη δημιουργικότητα και την ανάπτυξη των κινητικών δεξιοτήτων μέσω πρακτικών δραστηριοτήτων.
• Προώθηση της συνεργασίας και της ανταλλαγής μεταξύ πολιτισμών μέσω της σύνδεσης με συνομηλίκους σε άλλες χώρες.
• Εμπνεύστε τα παιδιά και τις οικογένειές τους να υιοθετήσουν βιώσιμες πρακτικές στο σπίτι.

Αναμενόμενα αποτελέσματα:

• Κάθε τάξη θα δημιουργήσει τη δική της γωνιά ανακύκλωσης.
• Οι ανακυκλωμένες δημιουργίες των παιδιών θα παρουσιαστούν σε ψηφιακή έκθεση.
• Γονείς και οικογένειες θα αποκτήσουν ευαισθητοποίηση σχετικά με την ανακύκλωση μέσω εργαστηρίων και δραστηριοτήτων.
• Ένας τελικός ψηφιακός «Οδηγός Upcycling» θα δημιουργηθεί σε συνεργασία με όλα τα συνεργαζόμενα σχολεία.

Μηνιαίο πρόγραμμα:

Νοέμβριος – Εισαγωγή στην ανακύκλωση και τις πλαστικές φυτευτές μπουκαλιών

1. Έναρξη και εισαγωγή έργου:
• Διοργανώστε μια διαδικτυακή συνάντηση για εκπαιδευτικούς και εταίρους για την εισαγωγή του έργου.
• Μοιραστείτε πληροφορίες με τις οικογένειες και ενθαρρύνετέ τις να συλλέγουν επαναχρησιμοποιήσιμα αντικείμενα με τα παιδιά τους.
2. Δραστηριότητα: Ζαρντινιέρες Πλαστικών Μπουκαλιών
• Τα παιδιά θα δημιουργήσουν μικρές γλάστρες με φυτά χρησιμοποιώντας πλαστικά μπουκάλια, διακοσμώντας τα ώστε να μοιάζουν με ζώα, λουλούδια ή ευφάνταστα σχέδια.
• Οι δάσκαλοι θα συζητήσουν τη σημασία της επαναχρησιμοποίησης υλικών για τη μείωση των απορριμμάτων.
3. Μοιραστείτε και σκεφτείτε:
• Κάθε συνεργαζόμενο σχολείο θα ανεβάσει φωτογραφίες των δημιουργιών του στο TwinSpace.
• Σύντομη διαδικτυακή παρουσίαση ή βίντεο από κάθε σχολείο που μοιράζεται τα σχέδια των φυτευτών του και συζητά για την ανακύκλωση.

Δεκέμβριος – Υφασμάτινες χειροτεχνίες από παλιά ρούχα

1. Εργαστήριο με γονείς:
• Οργανώστε ένα απλό εργαστήριο όπου γονείς και παιδιά φέρνουν παλιό ύφασμα ή ρούχα για να επαναχρησιμοποιηθούν.
• Εξηγήστε τη σημασία της μείωσης των απορριμμάτων κλωστοϋφαντουργίας και τον τρόπο με τον οποίο επηρεάζουν το περιβάλλον.
2. Δραστηριότητα: Δημιουργία υφασμάτινων κούκλων ή μαριονέτες
• Τα παιδιά, με την καθοδήγηση του δασκάλου, θα μετατρέψουν τα παλιά ρούχα σε μικρές κούκλες, μαριονέτες ή μαλακά παιχνίδια.
• Επιτρέψτε στα παιδιά να μοιραστούν τα παιχνίδια τους με φίλους, προωθώντας τη δημιουργικότητα και την ομαδική εργασία.
3. Κοινή χρήση και προβληματισμός:
• Οι συνεργάτες μοιράζονται φωτογραφίες και περιγραφές των παιχνιδιών στο TwinSpace.

Τον Νοέμβριο παρουσιάσαμε το σχολείο μας

https://youtu.be/0Wdk8taacLI

τους Μαθητές μας:

https://youtu.be/NkeWg6Z5BEk

και πληροφορίες για την εκπαιδευτικό

https://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning/projects/small-hands-big-demands/twinspace/pages/introduction-partners

και προτάσεις για το λογότυπο και την αφίσα του προγράμματος :

Small Hands Big Demands Logo  Small Hands Big Dimands 59.4 x 42 cm 1

Επίσης έγινε η πρώτη διαδικτυακή συνάντηση των εκπαιδευτικών από όλες τις χώρες που συμμετέχουν στο έργο ( Τουρκία, Ελλάδα, Ουκρανία, Ρουμανία,  Μάλτα, Λιθουανία και Κροατία )

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 20 204022 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 20 210504

και συνεχίζουμε….

Κατηγορίες: E Twinning | Γράψτε σχόλιο

Επέτειος του Πολυτεχνείου Νοέμβριος 2024

Την Παρασκευή 15 Νοεμβρίου 2024 πραγματοποιήθηκε η  γιορτή του σχολείου μας  για την Επέτειο του Πολυτεχνείου. Τα παιδιά τραγούδησαν τραγούδια σχετικά με το Πολυτεχνείο και παρακολούθησαν κουκλοθέατρο που έπαιξαν οι νηπιαγωγοί με θέμα το παραμύθι ¨Τενεκεδούπολη” της Ευγενίας Φακίνου. Μετά το τέλος της παράστασης περιεργάστηκαν τις κούκλες της παράστασης και φεύγοντας πήραν τα δικά τους τενεκεδάκια (ήρωες του παραμυθιού) που είχαν διακοσμήσει τα ίδια τα παιδιά την προηγούμενη μέρα!

IMG 3316IMG 3317 image 67219457IMG 3322Χωρίς τίτλο

IMG 33261

Κατηγορίες: Εκδηλώσεις | Γράψτε σχόλιο

Ενδοσχολική Επιμόρφωση-“Καλλιεργώντας την υπολογιστική σκέψη με το Scratch Junior”

Με τίτλο «Καλλιεργώντας την υπολογιστική σκέψη με το Scratch Junior» πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Πέμπτης 31 Οκτωβρίου 2024 και ώρα 18.00 -20.30 μμ. το 8ο και τελευταίο σεμινάριο του κύκλου ενδοεπιμόρφωσης εκπαιδευτικών, που διοργανώθηκε από την προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου Ριζαριού κ Μαγκιώση Άννα, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Κρήτης και τα σχολεία Α/θμιας και Προσχολικής Εκπαίδευσης από όλη την Ελλάδα που συμμετέχουν στη δράση ( ανάμεσα σε αυτά και το 5ο Νηπιαγωγείο Τρίπολης).

Εισηγητής του σεμιναρίου ήταν ο κ Δρ. Σταμάτιος Παπαδάκης ,επίκουρος Καθηγητής στο Τμήμα Προσχολικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Κρήτης, που ανέλαβε να παρουσιάσει το Scratch Junior και τη δημιουργία ενός σεναρίου μέσω του Scratch Jr βήμα -βήμα στους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς , εξηγώντας γιατί ο προγραμματισμός πρέπει να διδάσκεται από την προσχολική ηλικία .

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 10 31 185228 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 10 31 185342

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 10 31 185924 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 10 31 191554

Κατηγορίες: Επιμόρφωση | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ενδοσχολική Επιμόρφωση-“Καλλιεργώντας την υπολογιστική σκέψη με το Scratch Junior”

Ενδοσχολική Επιμόρφωση- “Ρομποτική και τεχνητή νοημοσύνη στην υπηρεσία της Εκπαίδευσης και της κοινωνίας” »

Την Τρίτη, 29 Οκτωβρίου 2024, από τις 18:00 έως τις 21.00μ.μ., πραγματοποιήθηκε  ένα ακόμη σεμινάριο με θέμα :«Ρομποτική και τεχνητή νοημοσύνη στην υπηρεσία της Εκπαίδευσης και της κοινωνίας » που διοργανώθηκε από την προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου Ριζαριού,κ Μαγκιώση Άννα,
σε συνεργασία με το σχολείο μας και  διάφορα σχολεία από όλη την Ελλάδα,στα πλαίσια της ενδοσχολικής επιμόρφωσης.
Συμμετέχοντες προσκεκλημένοι εισηγητές ,ήταν :
οι κύριοι Φαχαντίδης Νικόλαος και Μαγιολαδίτης Μάριος
Η πρώτη εισήγηση είχε τίτλο « Εφαρμογές Κοινωνικής Ρομποτικής στην Εκπαίδευση και την Κοινωνία. » και ο κ.Νίκος Φαχαντίδης ,αναπληρωτής καθηγητής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, παρουσίασε την προσφορά της κοινωνικής ρομποτικής που βρίσκει εφαρμογή τόσο στην κοινωνια όσο και στην εκπαίδευση.
Στη συνέχεια ο καθηγητής Μαθηματικών κ Μαγιολαδίτης Μάριος ανέλαβε την παρουσίαση « Εργαλείων ΑΙ στην εκπαίδευση » εξηγώντας βήμα -βήμα τη χρήση τους λεπτομερώς ,κάτι που άπτεται του ενδιαφέροντος των εκπαιδευτικών του σήμερα αφού η τεχνητή νοημοσύνη μπήκε για τα καλά στη ζωή μας και στην εκπαίδευση.
Στιγμιότυπο οθόνης 2024 10 29 180637 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 10 29 180724
Στιγμιότυπο οθόνης 2024 10 29 180757 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 10 29 193035
Στιγμιότυπο οθόνης 2024 10 29 193527 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 10 29 191022
Κατηγορίες: Επιμόρφωση | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ενδοσχολική Επιμόρφωση- “Ρομποτική και τεχνητή νοημοσύνη στην υπηρεσία της Εκπαίδευσης και της κοινωνίας” »

Ενδοσχολική Επιμόρφωση- ” Πρακτικές γραμματισμού στο σύγχρονο σχολείο σε ένα πλαίσιο ομαλών μεταβάσεων. Πρακτικές συνεργασίας οικογένειας και σχολείου. Βιωματικές δράσεις.»

Την Πέμπτη 24 Οκτωβρίου 2024 μέσω της πλατφόρμας Webex και ώρα 18.00 έως 20.30 το απόγευμα, πραγματοποιήθηκε ένα πολύ ενδιαφέρον σεμινάριο με τίτλο ” Πρακτικές γραμματισμού στο σύγχρονο σχολείο σε ένα πλαίσιο ομαλών μεταβάσεων, συνεργασίας οικογένειας και σχολείου. Βιωματικές δράσεις.» Εισηγήτρια του σεμιναρίου ήταν κ Αποστόλου Ζωή ,Σχολική Σύμβουλος ΠΕ 60 Νηπιαγωγών περιφέρειας Κυκλάδων, που  παρουσίασε πρακτικές γραμματισμού μέσα από βιωματικές δράσεις. Ήταν το 5ο σεμινάριο κατά σειρά σεμινάριο που παρακολούθησε το διδακτικό προσωπικό του σχολείου μας, στα πλαίσια της ενδοσχολικής επιμόρφωσης.

464499829 27879401185006681 2089047937605632961 n 464500385 27879188768361256 2544935384886717853 n

464512877 27879400971673369 3073913206282218862 n 464635994 27879401158340017 7724563781367797116 n

Κατηγορίες: Επιμόρφωση | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ενδοσχολική Επιμόρφωση- ” Πρακτικές γραμματισμού στο σύγχρονο σχολείο σε ένα πλαίσιο ομαλών μεταβάσεων. Πρακτικές συνεργασίας οικογένειας και σχολείου. Βιωματικές δράσεις.»

Γιορτή για την Επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940

Την Παρασκευή 25 Οκτωβρίου 2024 πραγματοποιήθηκε η σχολική γιορτή για την Επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940, στο χώρο του Νηπιαγωγείου μας. Τα παιδιά είπαν ποιήματα και τραγούδια αφιερωμένα στην επέτειο αυτή και αποχώρησαν κρατώντας την ελληνική σημαία,  που τα ίδια είχαν φτιάξει με τα πινέλα τους!

image 50460673

Κατηγορίες: Πολιτιστικές | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Γιορτή για την Επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940

E Twinning_STEAM and 4 seasons_October activities

Οι δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν τον Οκτώβριο στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος STEAM and 4 seasons είναι οι ακόλουθες:

Ενημέρωση των γονέων και παραλαβή της γραπτής συγκατάθεσής τους για συμμετοχή των παιδιών τους στο πρόγραμμα.

IMG 20241022 133728225

Δημιουργία της αυτοπαρουσίασης των παιδιών και εκπαιδευτικών.

https://youtu.be/49GH1FObF3o?feature=shared

https://padlet.com/elpapaioannou69/steam-and-4-seasons-mxx19y0y16jfcl7y

Δημιουργήθηκε ο χάρτης του έργου.

https://padlet.com/susannahformosa/steam-and-4-seasons-bkkki9h3wrltx8db

Προτάθηκαν δραστηριότητες από όλους τους εκπαιδευτικούς χωρισμένους σε ομάδες των τεσσάρων εποχών.



Λήψη αρχείου

Συμπλήρωση ερωτηματολογίων διερεύνησης απόψεων από εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς.

 

students pre assessmentteacher pre assessment

Διαδικτυακές συναντήσεις εκπαιδευτικών και παιδιών σε ομάδες.

1st teachers meeting 1

Συνεργατική δημιουργία μασκότ του έργου με εργαλεία ΑΙ με προτάσεις από όλους τους συμμετέχοντες. Η πρόταση των παιδιών του σχολείου μας ήταν ότι η μασκότ θα έπρεπε να είναι ένας ψηλός άνθρωπος.

mascot

Συνεργατική δημιουργία του λογότυπου του έργου. Το σχολείο μας ανέλαβε τη διακόσμηση των γραμμάτων Α και Ε.



Λήψη αρχείου

228db9ae 0edb 4c25 b894 0b79f75083e8

Υλοποίηση δραστηριοτήτων στο πλαίσιο της Code Week με ακολουθία μοτίβων και κωδίκων.

https://youtu.be/-mkAI80YHCI?feature=shared

Η συνολική παρουσίαση των δράσεων είναι στον παρακάτω σύνδεσμο.

https://padlet.com/qr-code/rckg1sqc0gdhy5qi

Συνεργατική on line ζωγραφική ενός φθινοπωρινού τοπίου με το εργαλείο colorillo.

colorillo drjc 1 FunPic 20241018 164052206

Ανάμειξη χρωμάτων και δημιουργία φθινοπωρινών δέντρων.

mixing colors autumn tree

Στο σύνδεσμο που ακολουθεί υπάρχει ψηφιακή έκθεση φθινοπωρινών δέντρων όλων των  συμμετεχόντων σχολείων

https://www.artsteps.com/view/66fec2c7661460a7c36fd815

Κατηγορίες: E Twinning | Ετικέτες: , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο E Twinning_STEAM and 4 seasons_October activities

Code week_Πες Βρες

Το σχολείο μας συμμετέχει στη συμμαχία της εκπαιδευτικού Μαρίνας Ζαχαριά με τίτλο  “Πες Βρες”.

Περιγραφή: Είναι μια δραστηριότητα που συνδυάζει τη φωνολογική ενημερότητα και τον προγραμματισμό και απευθύνεται σε νήπια που τώρα μαθαίνουν να αναγνωρίζουν το αρχικό τους γράμμα και να προγραμματίζουν το beebot.
Η πίστα του Beebot είναι ένα επιδαπέδιο πλέγμα, το οποίο απεικονίζει αντικείμενα που ξεκινούν από τα 24 γράμματα της αλφαβήτας. Επίσης, περιλαμβάνονται και 24 κάρτες αποστολής.
Ο παίκτης επιλέγει μία κάρτα αποστολής, η οποία τον καλεί να αναγνωρίσει ανάμεσα σε δύο αντικείμενα, ποιο ξεκινά από ένα συγκεκριμένο γράμμα. Μόλις ο παίκτης βρει το αντικείμενο, προγραμματίζει το ρομπότ να οδηγηθεί στο αντίστοιχο τετράγωνο.
CodeWeek4All: cw24-Lr5LY
Παρουσίαση δραστηριότητας στο https://padlet.com/mail6117/eucodeweek2024-h487r9703yjaz83r
Το πακέτο με το αρχείο pdf για την πίστα του Beebot και τις κάρτες αποστολής, μπορείτε να το βρείτε εδώ.
Από Δευτέρα, 21 Οκτωβρίου 2024 10:38 ΠΜ
προς Πέμπτη, 31 Οκτωβρίου 2024 10:38 ΠΜ
Κατηγορίες: code week | Ετικέτες: | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Code week_Πες Βρες

Code week_To γραμματάκι μου ζητώ, προγραμματίζω και ενεργώ.

Συμμετέχουμε στην εβδομάδα κώδικα με τη δραστηριότητα “To γραμματάκι μου ζητώ, προγραμματίζω και ενεργώ”.

Κωδικός code week cw24-mkkdO

Τα παιδιά χωρίζονται σε ζευγάρια (οδηγός-πεζός). Το παιδί-οδηγός αναλαμβάνει να σχεδιάσει μια διαδρομή τοποθετώντας τα βελάκια πάνω στη μακέτα, ώστε να βοηθήσει τον πεζό να βρει το αρχικό γράμμα του ονόματός του. Ο πεζός ακολουθεί τις οδηγίες. Σε επόμενο στάδιο και αφού εξοικειωθούν τα παιδιά, η διαδικασία μπορεί να πραγματοποιηθεί και με κώδικες που θα ορίσει ο οδηγός (π.χ. ‘’όταν σού αγγίζω το δεξί ώμο, στρίβεις δεξιά’’, ‘’όταν σηκώνω το χέρι μου, προχωράς ευθεία’’ κ.ο.κ.).

Κατηγορίες: code week | Ετικέτες: | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Code week_To γραμματάκι μου ζητώ, προγραμματίζω και ενεργώ.

Ενδοσχολική Επιμόρφωση- «Ευρωπαϊκό πρόγραμμα ERASMUS: Προοπτικές και δυνατότητες»

Την Πέμπτη 17 Οκτωβρίου 2024, οι εκπαιδευτικοί του νηπιαγωγείου μας, σε συνεργασία με το Νηπιαγωγείο Ριζαρίου και με σχολεία Προσχολικής και Πρωτοβάθμιας
Εκπαίδευσης από όλη την Ελλάδα, στα πλαίσια της ενδοσχολικής επιμόρφωσης, παρακολούθησαν διαδυκτικά το 4ο σεμινάριο με τίτλο «Ευρωπαϊκό πρόγραμμα ERASMUS: Προοπτικές και δυνατότητες».

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 10 17 184924 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 10 17 185009

Κατηγορίες: Επιμόρφωση | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ενδοσχολική Επιμόρφωση- «Ευρωπαϊκό πρόγραμμα ERASMUS: Προοπτικές και δυνατότητες»