Τριμηνιαίος προγραμματισμός

ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ

Προσαρμογή παιδιών
Γνωριμία με το χώρο του νηπιαγωγείου
Συζήτηση για τους κανόνες της τάξης
Γνωριμία των παιδιών μεταξύ τους και με τη δασκάλα τους
Πινάκες αναφοράς ( ημερολόγιο ,καιρός ,απουσιολόγιο, κανόνες),
οργάνωση γωνιών

Θέμα :Τα χρώματα

Γνωριμία με τα χρώματα (3 βασικά και μείξεις τους )
Συζήτηση για τα χρώματα της φύσης, πώς θα ήταν ο κόσμος μας δίχως χρώματα
Μαθαίνουμε τραγούδια για τα χρώματα
Γνωρίζουμε έργα γνωστών ζωγράφων-εργασία
Μιλάμε για το ουράνιο τόξο- χειροτεχνία-τραγούδι –χορευτικό
Παιχνίδια με τα χρώματα
Λεκτικά παιχνίδια με τα χρώματα
Γράφουμε τις λέξεις στη γωνιά της γραφής

Θέμα:Τα σχήματα

Γνωριμία με τα σχήματα
Συζήτηση, ποια σχήματα ξέρουν ,που συναντούμε σχήματα στο περιβάλλον μας.
Διαβάζουμε βιβλία για τα σχήματα-εργασία
Μαθαίνουμε τραγούδια για τα σχήματα
Γνωρίζουμε έργα γνωστών ζωγράφων – εργασία
Γράφουμε τις λέξεις στη γωνιά της γραφής.
Παιχνίδια με τα σχήματα

ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ

Θέμα:Τα ζώα

Τα παιδιά φέρνουν πληροφορίες για τα ζώα γενικά ,το αγαπημένο τους ζώο, το κατοικίδιο τους
Διαβάζουμε ,βλέπουμε ,αναλύουμε το υλικό που έχουμε ζητήσει
Χειροτεχνίες για την Παγκόσμια Ημέρα των ζώων
Μιλάμε για τα απειλούμενα είδη και τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν

Θέμα:Το φθινόπωρο

Δημιουργία ιστογράμματος (φθινοπωρινά φρούτα, τρύγος ,ελιά ,δέντρα φυλλοβόλα και αειθαλή ,σπορά ,αποδημητικά πουλιά ,28η Οκτωβρίου, 17 Νοέμβρη)

ΦΡΟΥΤΑ

Γνωριμία με τα φθινοπωρινά φρούτα
Τα παιδιά φέρνουν στην τάξη φρούτα ,τα δοκιμάζουμε ,φτιάχνουμε φρουτοσαλάτα
Χειροτεχνίες με φρούτα
Φτιάχνουμε στην τάξη μας μηλόπιτα
Γράφουμε τις λέξεις των φρούτων στη γωνιά της γραφής
Μιλάμε για το αγαπημένο μας φρούτο-δημιουργούμε ένα πίνακα διπλής εισόδου
Μαθαίνουμε τραγούδια για τα φρούτα

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
Ταξινόμηση τροφών
Δημιουργία κολλάζ με υγιεινές –μη υγιεινές τροφές

ΑΕΙΘΑΛΗ ΚΑΙ ΦΥΛΛΟΒΟΛΑ ΔΕΝΤΡΑ

Μιλάμε για το ποια δέντρα λέγονται αειθαλή και ποια φυλλοβόλα
Βλέπουμε και συζητάμε πίνακες ζωγραφικής με θέμα το φθινόπωρο-εργασία
Ακούμε και χορεύουμε το ‘φθινόπωρο’ του Vivaldi
Μαθαίνουμε τραγούδια για το φθινόπωρο
Χειροτεχνίες για το φθινόπωρο

28Η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

Δείχνουμε στα παιδιά εποπτικό υλικό με τα γεγονότα του πολέμου-συζήτηση για τους πρωταγωνιστές του πολέμου
Χειροτεχνίες για την 28η Οκτωβρίου (ατομικές και ομαδικές)
Γράφουμε λέξεις (αέρα ,όχι ,πόλεμος ,ειρήνη κλπ. ) στη γωνιά της γραφής
Μαθαίνουμε τραγούδια και ποιήματα για τη γιορτή μας –πρόβες
Διαβάζουμε βιβλία για τον πόλεμο και την ειρήνη – καταγράφουμε συμπεράσματα παιδιών
Βλέπουμε και συζητάμε πίνακες , σκίτσα και γελοιογραφίες για τον πόλεμο του 1940
Μαθαίνουμε και αναλύουμε τον Εθνικο Υμνο
Μιλάμε για την ελληνική σημαία

ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ

Το σποράκι

Συζητάμε για το τι είναι το σποράκι
Τα παιδιά φέρνουν στην τάξη διάφορα σποράκια- παρατηρούμε σχήμα,
χρώμα ,μέγεθος ,ταξινομούμε ,συγκρίνουμε
Διαβάζουμε βιβλία για το σποράκι και την εξέλιξη τους – συζήτηση
Μιλάμε για τη σπορά την παλιά και νέα εποχή- εποπτικό υλικό
Εργασία με σποράκια
Γράφουμε λέξεις στη γωνιά της γραφής (σπορά ,γεωργός κλπ)
Φυτεύουμε τα δικά μας σποράκια στην τάξη
Φτιάχνουμε πολύσπορο ψωμί στην τάξη
Διαβάζουμε ποίημα για το σποράκι και το αναπαριστούμε

Ημέρα αποταμίευσης

Μιλάμε για την αποταμίευση
Διαβάζουμε ιστορία με θέμα την αποταμίευση
Φτιάχνουμε τους δικούς μας κουμπαράδες
Μαθαίνουμε την παροιμία ‘φασούλι το φασούλι’- χειροτεχνία

Αποδημητικα πουλιά

Επεξεργασία εποπτικού υλικού για τα αποδημητικά πουλιά
Ποια είναι πού πηγαίνουν κ.λ.π
Γινόμαστε πελαργοί και χελιδόνια
Ακούμε τραγούδια και διαβάζουμε ιστορίες για τα αποδημητικά πουλιά
Κάνουμε χειροτεχνίες και γράφουμε λέξεις στη γωνιά γραφής

17 ΝΟΕΜβΡΗ

Διαβάζουμε το βιβλίο «η κυρά Δημοκρατία» και συζητάμε για τη Δημοκρατία
Διαβάζουμε την Ντενεκεδούπολη ,φτιάχνουμε κούκλες τους ήρωες της και παίζουμε κουκλοθέατρο
Επεξεργαζόμαστε το υλικό για τα γεγονότα που συνέβησαν στις 17 Νοέμβρη του 73.
Μαθαίνουμε τραγούδια και κάνουμε χειροτεχνίες
Γράφουμε το «Ψωμί, Παιδεία , Ελευθερία»

φθινοπωρο ιστόγραμμα

Σταθεροί πίνακες αναφοράς

Οι πίνακες αναφοράς στο νηπιαγωγείο αποτελούν μέρος του περιβάλλοντος γραπτού λόγου της τάξης και προσφέρουν καθημερινά ευκαιρίες στα παιδιά τόσο για δραστηριότητες γραπτού λόγου όσο και για μαθηματικές δραστηριότητες.(παρουσιολόγιο,ημερολόγιο,πίνακας γενεθλίων,πίνακας καιρού,εποχών)Για κάθε όνομα,λέξη του πίνακα αναφοράς υπάρχει αντίστοιχη κινητή καρτέλα.Για παράδειγμα

συμπληρώνουν το ημερολόγιο.Η πρώτη φράση αρχίζει:Σήμερα είναι και τα παιδιά καλούνται να συμπληρώσουν δίπλα το όνομα της ημέρας και την ημερομηνία ,αξιοποιώντας το κινητό καρτελάκι που συνοδεύει τον πίνακα αναφοράς με τα ονόματα των ημερών,αφού πρώτα σιγουρευτούν συγκρίνοντας και επαληθεύοντας την επιλογή τους με τη βοήθεια του πίνακα.Με τον ίδιο τρόπο συμπληρώνεται όλο το ημερολόγιο.πινακες αναφορας κλασσικου

πινακας ολοημερο

ACTION AID “Όλα τα παιδιά χρειάζονται δασκάλους”

Το 3ο Νηπιαγωγείο Τήνου διεκδίκησε Δικαιώματα από την Πρώτη Μέρα, παρατηρώντας εικόνες και συζητώντας για τα σχολεία διαφορετικών χωρών. Οι μαθητές ευαισθητοποιήθηκαν και συνειδητοποίησαν πως εκατομμύρια παιδιά στον κόσμο δεν μπορούν να φοιτήσουν στο σχολείο.
5cb7073c7d657cd577bf6fbd95230ea4