Στις 14/06 αποφασίσαμε να κάνουμε ένα μεγάλο πάρτι για να γιορτάσουμε την λήξη της φετινής σχολικής χρονιάς, αλλά και για να αποχαιρετήσουμε τους μεγάλους μας μαθητές που συνεχίζουν στο Δημοτικό Σχολείο. Κάθε τάξη παρουσίασε στους γονείς που ήταν καλεσμένοι, το δικό της θεατρικό δρώμενο, τραγουδήσαμε αγαπημένα καλοκαιρινά τραγούδια, χορέψαμε όλοι μαζί, και στο τέλος η μέρα έκλεισε με πολύ πολύ κέφι από την ομάδα Yupi Yaya…!
Οι εκπαιδευτικοί του 5ου Νηπιαγωγείου σας εύχονται να έχετε ένα ξένοιαστο και γλυκό Καλοκαίρι…!
Το Scratch είναι η μεγαλύτερη κοινότητα προγραμματισμού για παιδιά στον κόσμο και μια γλώσσα προγραμματισμού με απλό οπτικό περιβάλλον που επιτρέπει στους νέους να δημιουργούν ψηφιακές ιστορίες, παιχνίδια και κινούμενα σχέδια. Δημιουργήθηκε από το MIT και βασίζεται σε μια οπτική διεπαφή που βασίζεται σε μπλοκ, ώστε να διευκολύνει πολύ τον προγραμματισμό παιδιών και ατόμων χωρίς γνώση.Το Scratch σχεδιάζεται, αναπτύσσεται και συντονίζεται από το Ίδρυμα Scratch, έναν μη κερδοσκοπικό οργανισμό.
Το Scratch προωθεί την υπολογιστική σκέψη και τις δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων, τη δημιουργική διδασκαλία και μάθηση, την αυτοέκφραση και τη συνεργασία και την ισότητα στην πληροφορική. Είναι πάντα δωρεάν και διατίθεται σε περισσότερες από 70 γλώσσες.
Αφού εξοικειωθήκαμε με την εφαρμογή και παίξαμε απλά παιχνιδάκια, προσπαθήσαμε να φτιάξουμε και εμείς δικά μας έργα…!
Παρακάτω θα δείτε τα έργα που δημιούργησαν μερικοί μαθητές μας με άκρως καλοκαιρινή και οικολογική διάθεση,… κάνοντας κλικ πάνω στην πράσινη σημαία.
Με την εφαρμογή του συγκεκριμένου σχεδίου δράσης στόχος ήταν να βελτιωθεί η επικοινωνία ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς και γονείς του σχολείου αλλά και να επιτευχθεί σε μεγαλύτερο βαθμό γονεϊκή εμπλοκή,με τρόπο βοηθητικό και ωφέλιμο,τόσο για τους μαθητές μας,όσο και για την εκπαιδευτική αλλά και διοικητική λειτουργία της σχολικής μονάδας.
Η συνεργασία ανάμεσα σε γονείς και εκπαιδευτικούς, καθώς και η συμμετοχή των γονέων στις δράσεις και το έργο μιας σχολικής μονάδας, αποτελούν βασικούς παράγοντες για την αποτελεσματικότητά της. Το σχολείο επηρεάζει, αλλά και επηρεάζεται από τους μαθητές και τις οικογένειές τους. Η αξιοποίηση της επίδρασης αυτής, μπορεί να επηρεάσει άμεσα την πραγματοποίηση των στόχων της σχολικής μονάδας, προς όφελος των μαθητών της. Τα τελευταία χρόνια, η συνεργασία ανάμεσα στο σχολείο και την οικογένεια κρίνεται απολύτως αναγκαία, καθώς η ανατροφή, μα και η εκπαίδευση των παιδιών δέχονται ποικίλες επιδράσεις. Για το λόγο αυτό απαιτείται συνεχής επαγρύπνηση, τόσο από το οικογενειακό, όσο και από το σχολικό περιβάλλον, προκειμένουν να αντιμετωπιστούν έγκαιρα και εύστοχα τυχόν προβληματικές καταστάσεις, αλλά και για να αξιοποιηθούν πληροφορίες για το καλό των παιδιών.
Το μοντέλο των αλληλοεπικαλυπτόμενων σφαιρών της Epstein, ορίζει το σχολείο, την οικογένεια και την ευρύτερη κοινότητα, ως τρία συστήματα που αλληλοεπηρεάζονται και ταυτόγχρονα αλληλοεπιδρούν πάνω στα παιδιά. Όσο μεγαλύτερη συνεργασία επιτυγχάνεται μεταξύ των συστημάτων αυτών, τόσο θετικότερες είναι οι επιδράσεις στην ανάπτυξη και πρόοδο των παιδιών. Κρίναμε λοιπόν αναγκαίο να εφαρμοστεί το συγκεκριμένο σχέδιο δράσης με σκοπό να βελτιωθεί η επικοινωνία ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς και γονείς του σχολείου μας, γεγονός που θα βελτιώσει και το ποσοστό γονεϊκής εμπλοκής, πάντα με βοηθητικό και ωφέλιμο τρόπο για τους μαθητές και τη λειτουργία της σχολικής μονάδας.
Μία από τις πολλές δράσεις που οδήγησαν στην επίτευξη του συγκεκριμένου στόχου, ήταν και το”Άνοιγμα” του Σχολείου μας προς τους γονείς, στους οποίους δώσαμε την ευκαιρία να μπουν μέσα στις τάξεις μας και να γίνουν ενεργά μέλη της εκπαιδευτικής διαδικασίας πραγματοποιώντας μια δραστηριότητα της αρεσκείας τους. Έτσι, στο παρακάτω βίντεο θα δείτε γονείς μαθητών μας που ήρθαν στο σχολείο μας, μας μίλησαν για το επάγγελμα τους, μας παρουσίασαν αγαπημένα αντικείμενα των παιδιών τους, μαγείρεψαν και έπαιξαν μαζί μας. Τιμώμενο Πρόσωπο εκείνη την ημέρα ήταν το παιδί του κάθε γονιού, το οποίο φορούσε χαρακτηριστική κονκάρδα.
Η παρακάτω ηχογράφηση έγινε με την βοήθεια ψηφιακών μέσων παραγωγής μουσικής από τον γνωστό μουσικό παραγωγό και μπαμπά του αγαπημένου μας μαθητή Δημήτρη, κ. Ανδρέα Δημητριάδη. Το τραγούδι που ακούγεται είναι: Η ΜΥΤΗ ΤΟΥ ΧΙΟΝΑΝΘΡΩΠΟΥ Στίχοι : Μεταξία Φωτίου Μουσική : Πάνος Γαληνός
Τον ευχαριστούμε πολύ, όπως φυσικά και όλες τις υπόλοιπες μητέρες για τις τόσο ξεχωριστές εμπειρίες που προσέφεραν όχι μόνο στα δικά τους παιδάκια αλλά σε όλους τους μαθητές μας.
Σήμερα, Δευτέρα 15/05 επισκέφτηκε το σχολείο μας για ακόμη μια φορά η εξαιρετική θεατρική ομάδα “Μικρός Βορράς”, για να μας παρουσιάσει τον Ηρακλή…αλλιώς…!
Ο Ηρακλής είναι ο απόλυτος μυθικός ήρωας, ατρόμητος, με υπεράνθρωπη δύναμη, που αντιμετώπισε δύσκολες δοκιμασίες και νίκησε τερατώδη πλάσματα. Τι είναι, όμως, αυτό που κάνει κάποιον ήρωα; Και ποιοι είναι σήμερα οι ήρωες; Υπάρχουν;
Ο «Ηρακλής…αλλιώς» φωτίζει έναν Ηρακλή που μυείται και μαθαίνει σταδιακά τον εαυτό του, αλλά και τους γύρω του. Έναν Ηρακλή, που γνωρίζει βήμα βήμα τον δρόμο τον οποίο πρέπει να ακολουθήσει, προκειμένου να κάνει την ηρωική του πράξη.
Μέσα από τους δώδεκα άθλους, οι οποίοι αναπαρίστανται με ένα διαφορετικό είδος θεάτρου ο καθένας, βλέπουμε την ανθρώπινη πλευρά του ήρωα που ακούει τους φόβους του, αλλά την ίδια στιγμή, σέβεται και τον κόσμο γύρω του. Έχει δύναμη, επιμονή και εφευρετικότητα και μαθαίνει να λέει συγνώμη με τις πράξεις του.
Παράλληλα, με την εξέλιξη του μύθου ξεκινά με τα παιδιά ένας σκηνικός διάλογος, που στηρίζεται στη διάδραση: Τι κάνουμε όταν νιώθουμε ότι δεν θα τα καταφέρουμε; Αισθάνονται φόβο οι ήρωες και πώς τον αντιμετωπίζουν; Τελικά, τι είναι αυτό που μας οδηγεί να ξεπεράσουμε τους φόβους μας και να γίνουμε οι ήρωες της δικής μας ζωής;
Ένας Ηρακλής διαφορετικός. Ανθρώπινος. Ένας Ηρακλής…αλλιώς.
Αφιέρωμα στη μάνα που σήμερα γιορτάζει…Βγαλμένο μέσα από την καρδιά μας. …Στη μάνα αγρότισσα, στη μάνα επιστήμονα, στη μάνα επαγγελματία, στη μάνα νοικοκυρά. ΣΤΗ ΜΑΝΑ!!! Και σε ότι σημαίνει αυτή η λέξη. ΜΑΝΑ, η πρώτη και η τελευταία λέξη κάθε ανθρώπου. Μάνα η πιο γλυκιά λέξη στον κόσμο. Ευτυχισμένοι όσοι μπορούν να την προφέρουν.
Σε όλες τις μανούλες του νηπιαγωγείου μας αφιερώνουμε ένα όμορφο μουσικό κομμάτι του Αποστόλη Κεμετζή..
Παρακολουθήστε και ένα βιντεάκι με τις στιγμές που ζήσαμε την Παρασκευή στο σχολείο με τις μανούλες και τα παιδάκια!!! ♥♥♥ Στο βιντεάκι ακούγονται οι φωνές των παιδιών του Νηπιαγωγείου μας που τραγουδούν το τραγούδι “ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΜΟΥ ΜΙΚΡΗ”.
Ευχόμαστε λοιπόν η ημέρα αυτή να γίνει αφορμή για πολλά χαμόγελα και όμορφες οικογενειακές στιγμές, γεμάτες χαρά και αισιοδοξία. Χρόνια πολλά σε όλες τις μανούλες, καλή δύναμη και υγεία να μας δίνει η Παναγία..
σας ενημερώνουμε ότι το Κέντρο Πρόληψης ΠΥΞΙΔΑ διοργανώνει και φέτος ομάδα γονέων για γονείς και κηδεμόνες που το παιδί τους έχει ή υποψιάζονται ότι έχει κάποια μαθησιακή δυσκολία ή ΔΕΠΥ.
Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε με την ΠΥΞΙΔΑ.
Τους μήνες Φεβρουάριο και Μάρτιο ασχοληθήκαμε με το 3ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων για την φετινή σχολική χρονιά, το οποίο είχε τον τίτλο: «STEAMκαιη ΓΗ γυρίζει….» και ανήκει στην Θεματική Ενότητα: Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία.
Το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο:«STEAMκαιη ΓΗ γυρίζει…»έχει ως στόχο με βάση τις αρχές του εποικοδομητισμού καιμε μεθόδους διερευνητικής μάθησηςοι μαθητές να σκεφτούν και να βρουν απαντήσεις σε ερωτήσεις για το διάστημα και για το γεγονός ότι οι πλανήτεςδεν είναι απομονωμένοι ο ένας από τον άλλον,αλλάαλληλοεξαρτώμενοι καθώς η Σελήνη περιστρέφεται γύρω από τη Γη, η Γη, μαζί με επτά άλλους πλανήτες, περιστρέφεται γύρω από τον Ήλιο και ο Ήλιος, με τη σειρά του, περιστρέφεται γύρω από το κέντρο του γαλαξία μας. Η Σελήνη, η Γη και ο Ήλιος αποτελούν τα τρίαουράνια σώματα τα οποίασχηματίζουν ένα ολοκληρωμένο σύστημα, με την εναλλαγή ημέρας/νύχτας,τιςεκλείψειςκαιτιςεποχέςπουπροκύπτουναπότις αλληλεπιδράσεις μεταξύ των σωμάτων αυτών και με τις οποίες οι μικροί μαθητές θα πειραματιστούν και θα γνωρίσουν με βιωματικό τρόπο.
Φτιάξαμε και ψηφιακούς εννοιολογικούς χάρτες για να δούμε τι γνωρίζουμε αρχικά για τους πλανήτες και για την εναλλαγή μέρας – νύχτας.
Αυτή την Σχολική Χρονιά, το Σχολείο μας συμμετείχε στο πολύ ενδιαφέρον περιβαλλοντικό πρόγραμμα «Φυτεύω και Υιοθετώ ένα δέντρο, δίνω ανάσα στη γη».
Στόχος του Εκπαιδευτικού Δικτύου Δράσης: «Φυτεύω και Υιοθετώ ένα δέντρο, δίνω ανάσα στη γη» είναι η φύτευση και υιοθεσία δέντρων από μαθητές & μαθήτριες των σχολείων και η εκπαιδευτική πλαισίωσή της δράσης στο πλαίσιο των μαθημάτων, των προγραμμάτων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και των εργαστηρίων δεξιοτήτων.
Το Δίκτυο συντονίζεται από τα ΚΕΠΕΑ Ελευθερίου Κορδελιού & Βερτίσκου, Κιλκίς, Ποροΐων και τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης / Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης.
“Διαβάστε” το παρακάτω ψηφιακό βιβλίο για να δείτε όλη την πορεία των δραστηριοτήτων μας…!!!
Η μουσική στην προσχολική ηλικία παίζει σπουδαίο ρόλο στην ανάπτυξη των παιδιών. Τα οφέλη είναι πολλά για τα παιδιά και σε διάφορα επίπεδα. Επομένως, είναι ασφαλές να πούμε ότι η ενασχόληση με τη μουσική είναι ιδιαιτέρως χρήσιμη για τα παιδιά μας.
Η μουσική βοηθάει τα παιδιά προσχολικής ηλικίας, καθώς χρησιμεύει στο να τα βοηθήσει να κατανοήσουν έννοιες όπως: ψηλά και χαμηλά, γρήγορα και αργά, ξεκινώ και σταματώ κλπ. Το να διαβάζουν μουσικές νότες από αριστερά προς τα δεξιά βοηθάει στο να χρησιμοποιούν αργότερα την ίδια φορά (από αριστερά στα δεξιά) για να διαβάσουν λέξεις ή να γράψουν. Το να κρατάνε το ρυθμό και να μετράνε ένα μουσικό κομμάτι (1,2,3,4) ενισχύει το ρόλο των αριθμών και βοηθάει τα παιδιά να κατανοήσουν καλύτερα τις πρώτες μαθηματικές έννοιες. καθώς η μουσική εκπαίδευση ενισχύει τις συνάψεις μεταξύ περιοχών του παιδικού εγκεφάλου που είναι υπεύθυνες για την κίνηση.
Επίσης,μπορεί να συμβάλει στη διαχείριση του πόνου και του άγχους, καθώς και μπορεί να επιδρά θετικά σε λειτουργίες του εγκεφάλου και στη μάθηση, στη φυσική δραστηριότητα και στο συντονισμό των κινήσεων, στην παραγωγικότητα και στη δημιουργικότητα, στη χαλάρωση και στον ύπνο, στη βελτίωση της διάθεσης και στη μείωση αρνητικών συναισθημάτων. Όλες αυτές οι ευεργετικές ιδιότητες της μουσικής δεν ισχύουν μόνο για τους μεγάλους, αλλά και για τα παιδιά!
Στο ολοήμερο τμήμα ασχοληθήκαμε με τη μουσική,μάθαμε τις νότες,ακούσαμε τραγούδια και μαντέψαμε σε ποια περίσταση τα ακούμε π.χ. σε γενέθλια,στην όπερα, σε γάμο, σε πανηγύρια κλπ. Ήρθαμε σε επαφή με διάφορα μουσικά όργανα,τα παίξαμε,τα περιεργαστήκαμε,φτιάξαμε μερικά. Γενικώς ήταν ένα θέμα που κράτησε το ενδιαφέρον των παιδιών και συμμετείχαν όλα ενεργά.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή