ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ:Παγκόσμια και Τοπική Πολιτιστική Κληρονομιά
Σκοπός του προγράμματος είναι οι μαθητές/-τριες να αποκτήσουν θετική
στάση ως προς τα μνημεία, ως σημαντικά δημιουργήματα των ανθρώπων
διαφορετικής πολιτισμικής και ιστορικής προέλευσης, να αναγνωρίσουν τη
διαφορετική πολιτισμική έκφραση στον χρόνο μέσα από αυτά, να σέβονται την
πολιτισμική διαφορετικότητα, να νιώθουν προθυμία να τα επισκέπτονται, να
αναγνωρίζουν τους κινδύνους από τους οποίους απειλούνται και να δρουν θετικά
για τη διατήρησή τους στον χρόνο.
Ετοιμάζοντας το ταξίδι μας στις χώρες της Μεσογείου:
Τα παιδιά σε ομάδες ως θαλασσοπόροι της Μεσογείου, αρχικά, δημιουργούν με απλά υλικά στον χώρο το καράβι τους. Στη
συνέχεια κάθε μία ομάδα παίζει ένα μικρό δρώμενο, στο οποίο δείχνουν πού έφτασαν με το καράβι τους και τι
σπουδαίο συνάντησαν εκεί που θα ήθελαν να το γνωρίσουν από κοντά.

Με την αξιοποίηση ενός χάρτη ψηφιακού ή έντυπου τα παιδιά εντοπίζουν τη Μεσόγειο θάλασσα.Εκφράζουν τις προϋπάρχουσες
γνώσεις τους σχετικά με τις χώρες της Μεσογείου και για μνημεία που ενδεχομένως γνωρίζουν, αρχικά στον τόπο τους και στη
συνέχεια σε άλλες χώρες.

Πολιτισμοί στη… βαλίτσα:
Σε ένα φανταστικό ταξίδι θαλάσσιας εξερεύνησης, με τον/την εκπαιδευτικό, τα παιδιά ανακαλύπτουν μία βαλίτσα, η οποία
εμπεριέχει φωτογραφίες από διαφορετικά μνημεία χωρών της Μεσογείου. Τα παιδιά εκφράζουν τις προϋπάρχουσες γνώσεις
τους, οι οποίες καταγράφονται σε πίνακα που έχει τόσες στήλες όσες και τα μνημεία.

Τα παιδιά, σε ομάδες, έχοντας επιλέξει ένα μνημείο, με την αξιοποίηση της ρουτίνας σκέψης «Παρατηρώ, σκέφτομαι,
αναρωτιέμαι», παρατηρούν και περιγράφουν τα μνημεία και ζωγραφίζουν ή καταγράφουν τιςσκέψεις τους. Κάθε ομάδα
παρουσιάζει αυτά που συζήτησε και κατέγραψε στην ολομέλεια.


Ερευνώντας την ιστορία των μνημείων:
Τα παιδιά σε ομάδες εντοπίζουν σε έναν χάρτη τις χώρες της Μεσογείου που βρίσκεται το μνημείο που επέλεξαν.

Τα παιδιά σε ομάδες προσεγγίζουν την ιστορία των μνημείων που επέλεξαν, μέσα από βίντεο ή άλλο ψηφιακό και έντυπο υλικό.
Κρατούν τις δικές τους ψηφιακές ή έντυπες σημειώσεις. Κάθε ομάδα παρουσιάζει στην ολομέλεια τις πληροφορίες που
διερεύνησε. Απαντούν σε ερωτήσεις που τους θέτουν οι συμμαθητές/- τριες τους. Εκφράζουν τη σκέψη τους
κατά πόσο η πληροφορίες που συνέλεξαν απαντούν στα ερωτήματα.

Ερευνώντας για τους ανθρώπους που δημιούργησαν τα μνημεία
τα παιδιά κάνουν υποθέσεις για τους πιθανούς κινδύνους που απειλούν τη διατήρηση των μνημείων
στο χρόνο. Συζητούν τους λόγους για τους οποίους είναι σπουδαίο ένα μνημείο. Ζωγραφίζουν ένα από τα
μνημεία που γνώρισαν ή κάποιο που είναι στον τόπο τους και έναν πιθανό
κίνδυνο που θα μπορούσε να το απειλεί. Στην ολομέλεια παρουσιάζουν αυτό που ζωγράφισαν
και αναπτύσσεται συζήτηση.




Η Μεσόγειος τώρα με άλλη ματιά – Ένας χάρτης διαφορετικός
Τα παιδιά σε ρόλο χαρτογράφων, σε ομάδες, επιλέγουν έναν τρόπο και δημιουργούν τον δικό τους χάρτη με
τη θάλασσα και τις χώρες της Μεσογείου. Κάθε ομάδα παρουσιάζει τον χάρτη της τοποθετώντας.
Φωτογραφίζουν τον χάρτη τους και του δίνουν έναν τίτλο.


Κλείνοντας, δε θα μπορούσε να λείψει η beebot, που επισκέφτηκε και αυτή όλα τα μνημεία της Μεσογείου:
