Καλοκαίρι μου μυρίζει….

Ζωγραφιζοντας το καλοκαίρι

c99492d7 f987 4880 8b81 f8310651c05f e086c491 aca0 4856 88b5 e140daffc52e 65b5fcba 7fbc 40cd 973c 811f6a924a11 983405f4 e248 45a8 8028 6505626a1a33

Μιλώντας για τα πλάσματα της θάλασσας

7d8122a5 afe9 418d ac91 6920b3c306e6 23473e63 cb38 43b1 9e59 806f9a6b7893 aa3fe477 5d88 4ef1 9a1c c8d5be653a9f

και ξεχωρίζοντας τον “Γιάννο, το χταπόδι” ( Ωχ,χταπόδι λάθος πόδι- Α.Παπαθεοδούλου,εκδ. Παπαδόπουλος):

573de228 7bf4 487a 85a2 189d799dadaf 49bc0b56 564f 44e8 94da 7caf658ac569

και παίζοντας με τα πλοκάμια του:

f5dd16a3 37dd 4604 9140 124932bdaaa3 9718181b 61c8 4d06 92af 3ed4febeff95 0629e573 b513 4a7e 8bc6 77864a190841

Κληρώνοντας τις ομαδικές εργασίες όλοκληρης της χρονιάς:

445382824 2219360765090780 3716723244190896096 n  436519960 775195064800857 7834467370364080839 n 445994402 487061297221159 8915080961209212211 n

Τελευταία ημέρα και αποχαιρετιόμαστε όλη μέρα…!

441906913 1219495539411810 3042078453112825397 n 441923956 444445664870260 6339722611934928770 n

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 4: “Μεσόγειος, η θάλασσα που ενώνει πολιτισμούς”

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ:Παγκόσμια και Τοπική Πολιτιστική Κληρονομιά

Σκοπός του προγράμματος είναι οι μαθητές/-τριες να αποκτήσουν θετική

στάση ως προς τα μνημεία, ως σημαντικά δημιουργήματα των ανθρώπων

διαφορετικής πολιτισμικής και ιστορικής προέλευσης, να αναγνωρίσουν τη

διαφορετική πολιτισμική έκφραση στον χρόνο μέσα από αυτά, να σέβονται την

πολιτισμική διαφορετικότητα, να νιώθουν προθυμία να τα επισκέπτονται, να

αναγνωρίζουν τους κινδύνους από τους οποίους απειλούνται και να δρουν θετικά

για τη διατήρησή τους στον χρόνο.

Ετοιμάζοντας  το ταξίδι μας  στις χώρες της  Μεσογείου:

Τα παιδιά σε ομάδες ως θαλασσοπόροι της Μεσογείου, αρχικά, δημιουργούν με απλά υλικά στον χώρο το καράβι τους. Στη

συνέχεια κάθε μία ομάδα παίζει ένα μικρό δρώμενο, στο οποίο δείχνουν πού έφτασαν με το καράβι τους και τι

σπουδαίο συνάντησαν εκεί που θα ήθελαν να το γνωρίσουν από κοντά.

4cdb4086 f7d2 4919 a25f 7780c55a3fd7

Με την αξιοποίηση ενός χάρτη ψηφιακού ή έντυπου τα παιδιά εντοπίζουν τη Μεσόγειο θάλασσα.Εκφράζουν τις προϋπάρχουσες

γνώσεις τους σχετικά με τις χώρες της Μεσογείου και για μνημεία που ενδεχομένως γνωρίζουν, αρχικά στον τόπο τους και στη

συνέχεια σε άλλες χώρες.

89437e8a 228e 407f 9ec4 b51d70afb146

Πολιτισμοί στη… βαλίτσα:

Σε ένα φανταστικό ταξίδι θαλάσσιας εξερεύνησης, με τον/την εκπαιδευτικό, τα παιδιά ανακαλύπτουν μία βαλίτσα, η οποία

εμπεριέχει φωτογραφίες από διαφορετικά μνημεία χωρών της Μεσογείου. Τα παιδιά εκφράζουν τις προϋπάρχουσες γνώσεις

τους, οι οποίες καταγράφονται σε πίνακα που έχει τόσες στήλες όσες και τα μνημεία.

c371dccb ed09 40e4 969d 12ad06822112

Τα παιδιά, σε ομάδες, έχοντας επιλέξει ένα μνημείο, με την αξιοποίηση της ρουτίνας σκέψης «Παρατηρώ, σκέφτομαι,

αναρωτιέμαι», παρατηρούν και περιγράφουν τα μνημεία και ζωγραφίζουν ή καταγράφουν τιςσκέψεις τους. Κάθε ομάδα

παρουσιάζει αυτά που συζήτησε και κατέγραψε στην ολομέλεια.

20240522 11553120240419 114126

Ερευνώντας  την ιστορία  των μνημείων:

Τα παιδιά σε ομάδες εντοπίζουν σε έναν χάρτη  τις χώρες της Μεσογείου που βρίσκεται το μνημείο που επέλεξαν.

97168484 084b 47be a031 5e00f1c73adb

Τα παιδιά σε ομάδες προσεγγίζουν την ιστορία των μνημείων που επέλεξαν, μέσα από βίντεο ή άλλο ψηφιακό και έντυπο υλικό.

Κρατούν τις δικές τους ψηφιακές ή έντυπες σημειώσεις. Κάθε ομάδα παρουσιάζει στην ολομέλεια τις πληροφορίες που

διερεύνησε. Απαντούν σε ερωτήσεις που τους θέτουν οι συμμαθητές/- τριες τους. Εκφράζουν τη σκέψη τους

κατά πόσο η πληροφορίες που συνέλεξαν απαντούν στα ερωτήματα.

87f44e36 6f18 43f0 b48c 3a543ff9367f 55566a3f 07b7 4e8b a6c5 35ce1978b6d3

Ερευνώντας για τους  ανθρώπους που δημιούργησαν τα μνημεία

τα παιδιά κάνουν υποθέσεις για τους πιθανούς κινδύνους που απειλούν τη διατήρηση των μνημείων

στο χρόνο. Συζητούν τους λόγους για τους οποίους είναι σπουδαίο ένα μνημείο. Ζωγραφίζουν ένα από τα

μνημεία που γνώρισαν ή κάποιο που είναι στον τόπο τους και έναν πιθανό

κίνδυνο που θα μπορούσε να το απειλεί. Στην ολομέλεια παρουσιάζουν αυτό που ζωγράφισαν

και αναπτύσσεται συζήτηση.

20240522 084924f1ee6783 1aea 45f8 a355 897f5de33459

0aef3311 c5cb 4602 9b52 bbd3a64607d8

20240522 083925 20240522 084146 1

Η Μεσόγειος τώρα με άλλη ματιά – Ένας χάρτης διαφορετικός

Τα παιδιά σε ρόλο χαρτογράφων, σε ομάδες, επιλέγουν έναν τρόπο και δημιουργούν τον δικό τους χάρτη με

τη θάλασσα και τις χώρες της Μεσογείου. Κάθε ομάδα παρουσιάζει τον χάρτη της τοποθετώντας.

Φωτογραφίζουν τον χάρτη τους και του δίνουν έναν τίτλο.

20240419 113628fcaa49f3 6d88 441c ada3 3a149ad668dc

Κλείνοντας, δε θα μπορούσε να λείψει η beebot, που επισκέφτηκε και αυτή όλα τα μνημεία της Μεσογείου:

8a984d9f 72d4 4b3b 9d9c 891f467a0e82

Δράση για τη μαθητική εβδομάδα 2024 της Αctionaid

“Με στόχο την ευαισθητοποίηση και κινητοποίηση ολόκληρης της σχολικής κοινότητας, πάνω σε θέματα της Ενεργής Πολιτειότητας, φέτος ενώνουμε τις φωνές μας για έναν πιο δίκαιο και βιώσιμο κόσμο. Στο κέντρο της φετινής θεματικής μπαίνουν 2 από τους 17 στόχους της βιώσιμης ανάπτυξης, ο στόχος 1 για τη Μηδενική Φτώχεια και ο Στόχος 2 για τη Μηδενική Πείνα, εστιάζοντας στο ζήτημα της Διατροφικής Δικαιοσύνης.”

Η αφίσα μας, έχει ήδη αποσταλεί στην Αctionaid Hellas για  τον διαγωνισμό των μαθητικών έργων.

 

 

dd3daab4 16cb 499f bb43 a963f663fac0 9f7fc437 dc9f 40c4 999e c078e476a327 148dc3b6 6335 4be2 be2b bf2226073894 9f98f90d 90af 4f57 8568 ec3f7f3ea2a5 20240415 132920

Άνοιξη

“Και η Άνοιξη ήρθε πάλι και έχει μήνες τρεις,τον Μάρτη, τον Απρίλη και τον Μάαη…!”Τα χελιδόνια ξαναγύρισαν και τα λουλούδια άνθισαν ήδη..Μαθαίνουμε τα στάδια ανάπτυξης των φυτών  και πολλά άλλα…

d1d68177 92a2 4758 8e5a 1199fd9d3777 bf8ceba9 ab05 4e2a afe2 2828966ab523 bb2aa9e0 dc4a 41af 8e21 561082ab9c90 9002e0f7 2a10 4bfa b83e 2b529dbb951e 20240418 113426 a0e954cf 30c1 4749 b90b bda30738d282

9b5512c8 c956 4e40 8905 e7ae14b506d5

Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων- 4 Απριλίου

 

4 Απριλίου :Παγκόσμια Ημέρα των Αδέσποτων σήμερα και εμείς διαβάσαμε όλοι μαζί “τα αδεσποτάκια” και το κουβεντιάσαμε στην αυλή μας, ενώ ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων μας είχε ετοιμάσει μια ωραία έκπληξη. Μας επισκέφθηκε η Λίλυ, ένα αδεσποτάκι μαζί με την οικογένεια,που το έχει υιοθετήσει. Η Λίλυ,όπως,μας είπαν,είχε ένα ατύχημα. Ένα αυτοκίνητο της χτύπησε τα πίσω πόδια της, που πλέον,δε μπορούν να τη στηρίξουν. Όμως, η οικογένεια, που τη φροντίζει της εξασφάλισε αυτό το ειδικό αμαξίδιο για ζώα και είναι τώρα πολύ ευτυχισμένη! Ευχαριστούμε θερμά τους γονείς, που είχαν την πρωτοβουλία και οργάνωσαν όλη αυτή τη δράση. Εμείς ευχαριστήσαμε τη Λίλη και την οικογένειά της, που μας έμαθαν όλα αυτά με μία ζωγραφιά γεμάτη αγάπη!

44fdd99b e6b0 44f7 b45c 52c66ec70189 62e7466a e293 4c2f 8dc0 ce58a40eada3 be4a7bb3 dd46 428c be69 142e4d7f3980 c548bf77 c14d 42ce 83ea d1dfd99465ba 0612f316 8488 4a33 9e2e b602ba0e372c 4748c031 982c 46c5 80ee 16f22cae1e70

Σχολική δράση “Μίλα τώρα”

Από το 2013 και με αφορμή την 6η Μαρτίου Σχολική Ημέρα Ενάντια στην Ενδοσχολική Βία και Εκφοβισμό “Το Χαμόγελο του Παιδιού” και το “YouSmile” πραγματοποιεί την σχολική δράση “Μίλα Τώρα”. Με βασικό μήνυμα το «ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ» τα σχολεία και τα παιδιά συμμετέχουν και δημιουργούν το δικό τους μήνυμα ενάντια στο Bullying. Το νηπιαγωγείο μας στέλνει και αυτό το δικό του μήνυμα:

428395516 2081479508880344 7131494696801734476 n

Θα το βρείτε : https://www.milatora.gr/%CF%83%CF%87%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%B4%CF%81%CE%AC%CF%83%CE%B7

στη σελ.33