Εργαστήριο 3
Ανάγνωση του παραμυθιού “Η Μπουμπού και η Μπαμπαλού” , Βούλα Παπαγιάννη, Εθνικό και Καποδιστριακό πανεπιστήμιο Αθηνών, 2008, εικονογράφηση: Lise -Lotte Iversen .
Σταματάμε την ιστορία σε κάποιο σημείο και ζητάμε από τα παιδιά, χωρισμένα σε 3 ομάδες, τη συνέχεια της ιστορίας .
https://blogs.sch.gr/5nipmetam/files/2022/03/20220208_095526-2.jpg

Τα παιδιά ξεκινώντας τον διάλογο με τις φράσεις ΣΥΜΦΩΝΩ- ΔΙΑΦΩΝΩ, διατυπώνουν επιχειρήματα σε σχέση με τη συνέχεια του παραμυθιού (να ζήσουνε μαζί όλες οι αρκούδες , να πάει η καθεμία στο σπίτι της ή να αλλάζουν σπίτια στις διακοπές;)
Τα παιδιά δραματοποιούν την ιστορία και εκφράζουν τα συναισθήματά τους με πάγωμα συναισθημάτων : τι ένιωθαν όταν πρωτοσυναντήθηκαν τα αρκουδάκια; Οι μητέρες τους; Όταν πήρε φωτιά ο ζωολογικός κήπος; Όταν γλίτωσαν; Τι θα έκαναν από δω και πέρα;
Κατασκευάζουν έναν πύργο με τουβλάκια με τα ονόματα των παιδιών, ώστε να αντιληφθούν διαισθητικά την έννοια της αλληλεξάρτησης κι ότι όταν λείπει ένα τουβλάκι όλος ο πύργος καταστρέφεται.

Βρίσκουμε από το διαδίκτυο και τραγουδάμε το : “Εγώ κι εσύ μαζί” (Αλκίνοος Ιωαννίδης και Τζίμης Πανούσης)
Εργαστήριο 4
Ομαδικό παιχνίδι: Στο παγκάκι της γειτονιάς μου κάθομαι ή περπατάω και διαβάζω εφημερίδα αλλά δεν θέλω να με βλέπουν και κρυφοκοιτάζω τους άλλους, από πάνω, από κάτω από το πλάι, με μουσική υπόκρουση από τον Ροζ πάνθηρα – Συζητάμε με ποια παιδιά έχουμε ομοιότητες ως προς τα εξωτερικά χαρακτηριστικά.
Με αφορμή αυτή τη δραστηριότητα ρωτάμε και Τι μαθαίνουμε από μια εφημερίδα; Τι καταλαβαίνουμε από τις εικόνες; Ποια μπορεί να είναι τα νέα;

Κατασκευή “Ο εαυτός μου” με εφημερίδες. Στη συνέχεια τα παιδιά ζωγραφίζουν και κόβουν (τεχνική κολάζ) πράγματα που τους αρέσουν και διαπιστώνουμε ότι κάποια πράγματα αρέσουν σε πολλούς και κάποια δεν αρέσουν σε όλους αλλά μόνο σε μας.

Εργαστήριο 5
Προβολή video: «Η εχθρόπιτα». Γίνεται συζήτηση και προφορική επεξεργασία.
Ζωγραφίζουμε Μια εχθρόπιτα που έγινε φιλιόπιτα
Φτιάχνουμε τη Συνταγή της Φιλόπιτας- Καλόπιτας

Δοκιμάστε να φτιάξετε τη συνταγή μαζί με τα παιδιά σας και να τη χαρίσουν στους φίλους τους.
Τα παιδιά παρατηρούν εικόνες διένεξης από το “Βήματα για τη ζωή”, εκδόσεις Παπαζήση, διαλέγουν μία ανά ζευγάρι και ζωγραφίζουν τις προτάσεις τους για να επιλύσουν τις όποιες διαφορές τους με άλλα παιδιά. Τις παρουσιάζουν στην ολομέλεια.

-Συμπλήρωση των Κανόνων της τάξης που είχε δημιουργηθεί από την αρχή της χρονιάς με τους τρόπους επίλυσης των διαφορών/συγκρούσεων με βάση τις προτάσεις που διατύπωσαν τα παιδιά και αντιστοίχιση με κάρτες συμπεριφοράς

-Ομαδική κατασκευή: Η κουρτίνα της αγάπης. Τα παιδιά καλούνται να φτιάξουν ατομικά, καρδιές με μηνύματα
αγάπης για τους φίλους τους, οι οποίες ενώνονται για να δημιουργήσουν την κουρτίνα της αγάπης.

Εργαστήριο 6
Διαβάσαμε το παραμύθι “Ελμερ, ο παρδαλός ελέφαντας”.
Φτιάξαμε το παζλ του Έλμερ. Τα παιδιά σε ζευγάρια έφτιαξαν μαζί ένα κομμάτι του παζλ.

Μιλήσαμε για την χρησιμότητα μιας ταυτότητας και Φτιάξαμε προσωπικές ταυτότητες, αφού παρατηρήσαμε το πρόσωπό μας στον καθρέφτη και το δακτυλικό μας αποτύπωμα με μεγεθυντικό φακό.

Παίξαμε το παιχνίδι “Πες μου κάτι για σένα..”
Παρατηρήσαμε εικόνες από ανθρώπους όλου του κόσμου. Ομαδοποιήσαμε τις φωτογραφίες με βάση το φύλο ή την ηλικία και συζητήσαμε για τις ομοιότητες και τις διαφορές τους.

-Δημιουργία αφίσας με τίτλο:… « οι άλλοι είναι φίλοι μου»

https://blogs.sch.gr/5nipmetam/files/2022/03/flower-field-g305122134_1920-Αντιγραφή.jpg
. Τραγουδήσαμε «Αν όλα τα παιδιά της γης» και χορέψαμε το Celebration από το διαδίκτυο – youtube
Εργαστήριο 7
Παίξαμε κουκλοθέατρο με το «Το Ζαμπντερφίλιο»( Zabderfilio). Ένα διαφορετικό ζώο που ψάχνει για φίλους, αλλά κανένα άλλο ζώο δεν το
κάνει παρέα γιατί είναι απλά παράξενο. Κάθε παιδί έφτιαξε το δικό του Ζαμπντερφίλιο.

-Ακολούθησε Συζήτηση και επεξεργασία. -Τι θα συνέβαινε αν ένα …Ζαμπντερφίλιο ζητούσε να γίνει φίλος μας .Καταγραφή των ιδεών των παιδιών .

Η οικογένειά μου
– Παρουσιάζονται πίνακες ζωγραφικής με θέμα την οικογένεια (http://dreamskindergarten.blogspot.com/2011/07/blog-post_3730.html). Τα παιδιά συζητούν για τις ομοιότητες και διαφορές με τη δική τους οικογένεια .
Αποτυπώνουν εικαστικά την οικογένειά τους

Μετρήσαμε τα μέλη της οικογένειάς μας

Αντιστοιχίσαμε εικόνες με λέξεις της οικογένειας
