Το πρόγραμμα «Κάθε αλλαγή μία φωτεινή αρχή!» αποτελεί μία δομημένη
εκπαιδευτική παρέμβαση στο πλαίσιο των εργαστηρίων καλλιέργειας δεξιοτήτων,
για την κοινωνικο-συναισθηματική υποστήριξη και ενδυνάμωση μαθητών πρώιμης
παιδικής και πρωτοσχολικής ηλικίας σε περιόδους αλλαγών.
1.Ένα γράμμα
& μια
επίσκεψη:
- Εμφάνιση της “Μικρής
Ηλιαχτίδας” από το παράθυρο”
Παρουσίαση στοιχείων της
ταυτότητάς της.
- «Το κουβάρι της μικρής ηλιαχτίδας»: Παιχνίδι γνωριμίας και σύνδεσης, στον κύκλο
- 2.Αφηγήσεις &
αντικείμενα που
συνδέουν σπίτι
& σχολείο
με μία …
αχτινοκορδέλα
- Καρέκλα παρουσιάσεων- «Είμαι ο/η [όνομα]και έφερα απ’ το σπίτι κατιτί.Μήπως θέλει κάποιοςνα το βρει;»
*Προσφορά “δώρου” από τον
Ήλιο και τη Μικρή Ηλιαχτίδα:
βραχιολάκια-ηλιαχτίδες που
μπορούν να φορούν οι
μαθητές/-ήτριες κατά τη
διάρκεια του προγράμματος
3.Εγώ:
Συναισθήματα
& Σώμα
Υγιεινά
Πρότυπα Ζωής
- «Η θέση δεξιά μου είναι
αδειανή, …». Παιχνίδι.
- «Εγώ και η δική μουκαλημέρα στο σχολείο»
- Συμπλήρωση λίστας υγιεινώνπροτύπων ζωής(συνεργατικό κολλάζ: πίνακας):
- 4.Εγώ και οι συμμαθητές μου
- Ιδέες και Όνειρα!
ΕΠΕΚΤΑΣΗ: Ανάγνωση βιβλίου
παιδικής λογοτεχνίας με θέμα
τις … ιδέες
- Ζωγραφική σε ζευγάρια
5.Το σχολείο
μου.
Όνειρα,
Σχέδια,
Οργάνωση
- – Τι θα μπορούσαμε νακάνουμε ώστε το σχολείο μαςνα γίνει καλύτερο….;-Περιήγηση στους χώρους τουσχολείου
-και παρομοίως με ..ρομποτάκι
- -Ιδεοκαταιγισμός- Καταγραφήιδεών- «Αν μπορούσα να κάνω κάτι
για το σχολείο μου θα » –
6.“Το σχολείο
μου
πετάει!”
Υλοποίηση
- – Βελτιώσεις καινέες προοπτικές: -Αξιοποίησητης ρουτίνας σκέψης “Imagineif” – Καταγραφή καιοριστικοποίηση του σχεδίου
δράσης
- – Σχεδιασμός. Λίστες με υλικά.
Προετοιμασία. –
-
Προγραμματισμός
Καταμερισμός εργασίας
και κάπως έτσι ομορφύναμε κι άλλο το σχολείο μας!!!