Εργαστήριο 1ο: Ας γνωριστούμε στο Χ3 χώρο παίζοντας:
Έχουμε τοποθετήσει κάρτες με εικόνες (ανά
δύο ίδιες) από εσωτερικούς χώρους του σχολείου τις
οποίες έχουμε τροποποιήσει
και τα παιδιά ακούνε μουσική περπατώντας. Στο stop
τα παιδιά με την ίδια κάρτα γίνονται ζευγάρια ,
κάθονται στην ολομέλεια και μιλάμε για ό,τι παρουσιάζουν οι εικόνες
μας.
Η ίδια μουσική ξεκινά ξανά και τα παιδιά με την
κοινή κάρτα που ήδη γνωρίζονται, περπατούν στο
χώρο αλλά στο stop πηγαίνουν στις γωνιές που
έχουμε τροποποιήσει.Παρατηρούν προσεκτικά, συζητούν και
ζωγραφίζουν
σε χαρτί αυτό που βλέπουν. Στη συνέχεια
επιστρέφουν στην ολομέλεια και παρουσιάζουν αυτά
που ζωγράφισαν
στο χαρτί. (Μικροχώρος,
Συνεργασία, Οπτική απεικόνιση των χώρων, Arts)
- Αναρτούμε τα σχέδια των παιδιών στο
διαμορφωμένο σε τρεις κύκλους
πίνακα
ανακοινώσεων (Μεσοχώρος) και τα ομαδοποιούμε
με βάση αυτά που έχουν ζωγραφίσει (Mathematics).
Εργαστήριο 2ο: Οικολογώντας την τάξη μου ανακυκλώνω:
1.Παρακολουθούμε το βίντεο για την ανακύκλωση
σκουπιδιών https://youtu.be/NXSBa-MgtBw?t=3
(Technology)
2.Συζητάμε για την υπεύθυνη δράση της
ανακύκλωσης και δημιουργούμε ένα
απορριματοφόρο ανακύκλωσης για την τάξη μας με
ανακυκλωσιμα υλικά
(Arts):
3.Μαθαίνουμε για τους δύο διαφορετικούς κάδους
ανακύκλωσης, διακρίνοντας τα ανακυκλώσιμα
απορρίματα και την ανακύκλωση μπαταριών και
συμπληρώνουμε το Φύλλο Εργασίας 1 και την
αντιστοίχηση εικόνων (Mathematics)
4.Πείραμα με την αξιοποίηση του ανακυκλώσιμου
χαρτιού «Φυτεύουμε χαρτί!»
5.Καλούμε τα παιδιά να παίξουν το ψηφιακό πάζλ
που έχουμε δημιουργήσει με θέμα την ανακύκλωση
με το λογισμικό
jigsawplanet
Εργαστήριο 3ο: Οικολογώντας την τάξη μου..Δε σπαταλώ
Γιατί είναι σημαντικό το Νερό;
Εισάγουμε το επιδαπέδιο ρομπότ Beebot πραγματοποιούμε τη
διαδρομή για την καλύτερη
εξοικονόμηση του νερού με τον προγραμματισμό της
Beebot
Ο κύκλος του νερου:
Εργαστήριο 4ο: Οικολογώντας την τάξη μου…Δεν σπαταλώ..
1.Παρακολουθούμε το βίντεο από το YouTube «Το
ταξίδι της Ηλεκτρικής Ενέργειας» και συζητάμε με τα
παιδιά για το πως πρέπει να ενεργούμε ως
υπεύθυνοι πολίτες (Technology)
2.Παιχνίδι εντοπισμού όλων των ηλεκτρικών
συσκευών στο σχολείο μας και συζήτηση για τη
σωστή χρήση τους.
Εργαστήριο 5ο:Οικολογώντας την αυλή του σχολείου μου…Ώρα για δράση!
1.Μουσικό-Κινητικό παιχνίδι στην αυλή του σχολείου
μου. Τα παιδιά κινούνται στον χώρο της αυλής, τον
εξερευνούν και καταγράφουν αυτά τα οποία
παρατηρούν προσεκτικά. Διαμορφώνουν τον Χάρτη
της Αυλής του Σχολείου
2.Στα δέντρα της αυλής μας ζούνε πολλά πτηνά.
Άραγε βρίσκουν φαγητό;
Αναλαμβάνουμε Δράση!Κατασκευάζουμε ταΐστρες
για τα πουλιά στα δέντρα
Εργαστήριο 6ο: Η Γη δεν ανήκει σε μας.Εμείς ανήκουμε στη Γη!
1.Βλέπουμε φωτογραφίες στο https://climatekids.nasa.gov/acid-ocean/
για τη μόλυνση των θαλασσών.Πείραμα με πετρελαιοκηλίδα . Μπορεί να
αφαιρεθεί από το νερό; Πόσο δύσκολο μπορεί να
είναι; (Science).
2.Φτιάχνουμε ανεμόμυλους και ανακαλύπτουμε
την αιολική ενέργεια
Εργαστήριο 7ο: Στέλνω Μήνυμα για Οικολογία του X3ώρου μας
1.Δημιουργούμε έναν εννοιολογικό χάρτη με αυτά
που μάθαμε για την προστασία του Πλανήτη μας με
το λογισμικό
http://cmap.ihmc.us/download.
Συγκρίνουμε τους δύο εννοιολογικούς χάρτες από
την δραστηριότητα του 1ου εργαστηρίου και
βλέπουμε ποιες γνώσεις μάθαμε.
2.
Μοιραζόμαστε το όραμά μας για ένα καλύτερο
περιβάλλον, για μια πιο οικολογική γειτονιά, για
μια πιο οικολογική πόλη και δημουργούμε σε
ομάδες μια μακέτα στέλνοντας το μήνυμά μας στην
ευρύτερη τοπική κοινότητα και συμμετέχοντας σε
διαγωνισμό για την προστασία του περιβάλλοντος.
3.
Παίζουμε ένα Ψηφιακό quizz με το εργαλείο
wardwall (https://wordwall.net/) και με θέμα την
προστασία του περιβάλλοντος