Εργαστήριο Δεξιοτήτων 2:ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ & ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ: Οικολογώντας τον Χ3 χώρο μου

Εργαστήριο  1ο: Ας γνωριστούμε στο Χ3 χώρο παίζοντας:

Έχουμε τοποθετήσει κάρτες με εικόνες (ανά

δύο ίδιες) από εσωτερικούς χώρους του σχολείου τις

οποίες έχουμε τροποποιήσει

και τα παιδιά ακούνε μουσική περπατώντας. Στο stop

τα παιδιά με την ίδια κάρτα γίνονται ζευγάρια ,

κάθονται στην ολομέλεια και μιλάμε για ό,τι παρουσιάζουν οι εικόνες

μας.

327628515 5952090158180378 6719295216082244164 n 327105719 882082539463760 1087311594151266837 n

Η ίδια μουσική ξεκινά ξανά και τα παιδιά με την

κοινή κάρτα που ήδη γνωρίζονται, περπατούν στο

χώρο αλλά στο stop πηγαίνουν στις γωνιές που

έχουμε τροποποιήσει.Παρατηρούν προσεκτικά, συζητούν και

ζωγραφίζουν

σε χαρτί αυτό που βλέπουν. Στη συνέχεια

επιστρέφουν στην ολομέλεια και παρουσιάζουν αυτά

που ζωγράφισαν

στο χαρτί. (Μικροχώρος,

Συνεργασία, Οπτική απεικόνιση των χώρων, Arts)

  1. Αναρτούμε τα σχέδια των παιδιών στο

διαμορφωμένο σε τρεις κύκλους

πίνακα

ανακοινώσεων (Μεσοχώρος) και τα ομαδοποιούμε

με βάση αυτά που έχουν ζωγραφίσει (Mathematics).

 

Εργαστήριο 2ο: Οικολογώντας την τάξη μου ανακυκλώνω:

1.Παρακολουθούμε το βίντεο για την ανακύκλωση

σκουπιδιών https://youtu.be/NXSBa-MgtBw?t=3

(Technology)

331118329 519177210352903 7573538432659037293 n

2.Συζητάμε για την υπεύθυνη δράση της

ανακύκλωσης και δημιουργούμε ένα

απορριματοφόρο ανακύκλωσης για την τάξη μας με

ανακυκλωσιμα υλικά

331076986 730191065481172 1380210851211969962 n

(Arts):

3.Μαθαίνουμε για τους δύο διαφορετικούς κάδους

ανακύκλωσης, διακρίνοντας τα ανακυκλώσιμα

απορρίματα και την ανακύκλωση μπαταριών και

συμπληρώνουμε το Φύλλο Εργασίας 1 και την

αντιστοίχηση εικόνων (Mathematics)

331145153 3345191342462066 993527644142338730 n

4.Πείραμα με την αξιοποίηση του ανακυκλώσιμου

χαρτιού «Φυτεύουμε χαρτί!»

331301158 963529828349579 6816429112024178854 n 331241426 1957847024567435 4109259391452663830 n

5.Καλούμε τα παιδιά να παίξουν το ψηφιακό πάζλ

που έχουμε δημιουργήσει με θέμα την ανακύκλωση

με το λογισμικό

jigsawplanet

331143152 625224199412095 3057598604596886839 n

 

 

Εργαστήριο 3ο: Οικολογώντας την τάξη μου..Δε σπαταλώ

Γιατί είναι σημαντικό το Νερό;

 

Εισάγουμε το επιδαπέδιο ρομπότ Beebot πραγματοποιούμε τη

διαδρομή για την καλύτερη

εξοικονόμηση του νερού με τον προγραμματισμό της

Beebot

325537475 1344892656322966 4998339037621168752 n

Ο κύκλος του νερου:

327351559 1364798677621848 8255567386186534400 n 327532388 5837191689729239 4536185509870660551 n

327916425 717155736745196 1328324393830661246 n

 

 

Εργαστήριο 4ο:  Οικολογώντας την τάξη μου…Δεν σπαταλώ..

1.Παρακολουθούμε το βίντεο από το YouTube «Το

ταξίδι της Ηλεκτρικής Ενέργειας» και συζητάμε με τα

παιδιά για το πως πρέπει να ενεργούμε ως

υπεύθυνοι πολίτες (Technology)

2.Παιχνίδι εντοπισμού όλων των ηλεκτρικών

συσκευών στο σχολείο μας και συζήτηση για τη

σωστή χρήση τους.

 

 

Εργαστήριο 5ο:Οικολογώντας την αυλή του σχολείου μου…Ώρα για δράση!

1.Μουσικό-Κινητικό παιχνίδι στην αυλή του σχολείου

μου. Τα παιδιά κινούνται στον χώρο της αυλής, τον

εξερευνούν και καταγράφουν αυτά τα οποία

παρατηρούν προσεκτικά. Διαμορφώνουν τον Χάρτη

της Αυλής  του Σχολείου

331071564 1211434309483801 1536665307390578485 n 331116579 747329896967650 2420609602575970433 n 331173903 1385319802300005 1722642019221323430 n 331059099 1206806653284310 4375892686040920323 n 331396877 729041162212657 1848341107133085362 n 331118364 600211258177457 3161452275687942577 n 331129451 765969164860494 5920855012988492501 n

2.Στα δέντρα της αυλής μας ζούνε πολλά πτηνά.
Άραγε βρίσκουν φαγητό;
Αναλαμβάνουμε Δράση!Κατασκευάζουμε ταΐστρες
για τα πουλιά στα δέντρα

330757744 498179332517510 3929823135889637188 n 330757744 546914907240697 5853279174300943029 n 331335666 728563918775491 6173713786855891739 n 331401062 535677538683428 711549381536121868 n 331401582 1299923097253814 7678320389918875482 n 331409724 1559981897840829 761979890896077875 n 331425269 2437647569721518 5153132134599425833 n 331436485 1360942281393354 5622312407729189510 n 331440918 596580761916211 5963606639246195297 n 331451585 513256477656504 513516651331280871 n 331461920 561557889367781 1557094190744595034 n 331465746 3383379821877996 2162028275521298436 n 331472140 1798787380508452 441799427552622714 n 331474553 1670237943409811 5281003891312768168 n 331486403 511618701145103 3717349414131299199 n 331510016 3274643719419300 7895273455710798011 n 331551297 441147358167634 6413750630052658897 n 331561064 994034934895973 8522882230809714748 n 331562011 1938415483177205 1287339775455242616 n 331580781 1266172314296041 6945835854849150196 n 331583740 879536353331415 3071475508904116119 n 331596646 1547984839023484 7675070185771620932 n 331601149 3361593564081562 4089035293584089137 n 331601150 850054282759071 1318437867747442648 n 331735855 3093885424245184 7507951546377295776 n 331788484 688389353042936 3978321932203961132 n

 

 

Εργαστήριο 6ο: Η Γη δεν ανήκει σε μας.Εμείς ανήκουμε στη Γη!

1.Βλέπουμε φωτογραφίες στο https://climatekids.nasa.gov/acid-ocean/

για τη μόλυνση των θαλασσών.Πείραμα   με πετρελαιοκηλίδα . Μπορεί να

αφαιρεθεί από το νερό; Πόσο δύσκολο μπορεί να

είναι; (Science).

2.Φτιάχνουμε ανεμόμυλους και ανακαλύπτουμε

την αιολική ενέργεια

 

 

Εργαστήριο 7ο: Στέλνω Μήνυμα για Οικολογία του X3ώρου μας

1.Δημιουργούμε έναν εννοιολογικό χάρτη με αυτά

που μάθαμε για την προστασία του Πλανήτη μας με

το λογισμικό

http://cmap.ihmc.us/download.

Συγκρίνουμε τους δύο εννοιολογικούς χάρτες από

την δραστηριότητα του 1ου εργαστηρίου και

βλέπουμε ποιες γνώσεις μάθαμε.

2.

Μοιραζόμαστε το όραμά μας για ένα καλύτερο

περιβάλλον, για μια πιο οικολογική γειτονιά, για

μια πιο οικολογική πόλη και δημουργούμε σε

ομάδες μια μακέτα στέλνοντας το μήνυμά μας στην

ευρύτερη τοπική κοινότητα και συμμετέχοντας σε

διαγωνισμό για την προστασία του περιβάλλοντος.

3.

Παίζουμε ένα Ψηφιακό quizz με το εργαλείο

wardwall (https://wordwall.net/) και με θέμα την

προστασία του περιβάλλοντος

331148078 912755146570985 2481176664701763404 n 331154430 478985904284819 3095578790707792785 n

Αφήστε μια απάντηση