ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1:Tι γίνεται με τα άχρηστα ;
Oι μαθητές/τριες φαντάζονται ότι από κάπου έρχεται μια δυσάρεστη μυρωδιά. Αναπαριστούν τα συναισθήματα με το πρόσωπο και το σώμα τους. Σε ζεύγη ζωγραφίζουν τι μπορεί να δημιουργεί αυτή τη μυρωδιά και εξηγούν από που προέρχεται και γιατί. Εστιάζουν στο θέμα των απορριμμάτων και παράλληλα ενεργοποιείται η φαντασία τους. Παρουσιάζουν τις δημιουργίες τους και εξηγούν τα αποτελέσματα της συνεργασίας τους στην ολομέλεια .
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2:Ας δούμε τι συμβαίνει γύρω μας
Οι μαθητές/τριες παρακολουθούν εκπαιδευτικό βίντεο και καλούνται να παρατηρήσουν, να συγκρίνουν και να διαχειριστούν κριτικά τις πληροφορίες.
Στη συνέχεια, φτάνουν σε συμπεράσματα σε σχέση με την προσωπική τους κατάσταση. Πως θα ήταν ο τόπος τους με καλή διαχείριση απορριμμάτων και πως με κακή διαχείριση.
Κάνουν με τους γονείς τους ένα μικρό περίπατο γύρω από το σχολικό κτίριο ώστε να παρατηρήσουν καλύτερα τον περιβάλλοντα χώρο με στόχο: (α) να εντοπίσουν τους κάδους που υπάρχουν στη γύρω περιοχή, (β) να παρατηρήσουν τυχόν προβλήματα σε σχέση με τα απορρίμματα, (γ) να εξετάσουν κατά πόσο το περιβάλλον γύρω από το σχολείο είναι φροντισμένο επαρκώς. Αποτύπωση με ζωγραφιά και καταγραφή με τη βοήθεια των γονέων.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 3: Και τι κάνουμε με τα σκουπίδια;
Οι μαθητές/τριες καταγράφουν τα απορρίμματα της τάξης και τους τρόπους διαχείρισής τους. Αναγνωρίζουν τη σήμανση της ανακύκλωσης. Φωτογραφίζουν τον δίσκο του φαγητού τους. Συζητούν για τα ευρήματά τους στην ολομέλεια χωρίζοντας τα (οργανικά και ανακυκλώσιμα).
Οι μαθητές/τριες παρακολουθούν τα βίντεο για την ανακύκλωση. Ενημερώνονται για την επιλογή των ειδών, τη σωστή προετοιμασία τους και απόρριψη τους (οργανικά -ανακυκλώσιμα, σωστό είδος-κάδος, καθαριότητα, όχι συσκευασία σε σακούλες). Εμπλουτίζουν την τάξη με κατασκευές τους από ανακυκλώσιμα υλικά.
Οι μαθητές/τριες φέρνουν από το σπίτι τους διάφορα ανακυκλώσιμα υλικά. Τα παιδιά παίζουν ένα κινητικό παιχνίδι και διαχωρίζουν τα ανακυκλώσιμα είδη (π.χ. σε καλάθια, κάδους, στεφάνια με σήμανση). Κατόπιν παίζουν τα ψηφιακά παιχνίδια στην τάξη. Αποστέλλονται οι σύνδεσμοι στους γονείς μέσω του padlet.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 4: Ένα θεατρικό με θέμα περιβαλλοντικό
Κάνοντας παρατηρήσεις, διερευνώντας πηγές,οι μαθητές/τριες βγάζουν τα συμπεράσματα τους, τα οποία αποτελούν τον κύριο σκελετό́ του σεναρίου για ένα θεατρικό́ δρώμενο με θέμα την ανακύκλωση. Χρησιμοποιείται η στρατηγική της ιδεοθύελλας καταγράφονται: (α) ο τόπος (β) ο χρόνος (γ) οι ήρωες (δ) το πρόβλημα (ε) το συναίσθημα ηρώων (ζ) η δράση και η λύση στο πρόβλημα (η) το συναίσθημα των ηρώων (ι) μελλοντικά σχέδια ηρώων.
Μέσω της ιστορίας τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να αξιοποιήσουν τις γνώσεις τους για τα προβλήματα που σχετίζονται με την ανακύκλωση και τα σκουπίδια, αλλά στο βυθό της θάλασσας αυτή τη φορά.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 5: Ας δείξουμε σε όλους ό,τι μάθαμε!
Οι μαθητές/τριες οργανώνουν και υλοποιούν δράσεις ενημέρωσης της εκπαιδευτικής κοινότητας και του οικογενειακού τους περιβάλλοντος. Δημιουργία πρόσκλησης για το θεατρικό δρώμενο.
Παρουσίαση δρώμενου και βιντεοσκόπηση για διαμοιρασμό στην εκπαιδευτική κοινότητα.