ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ: 1. Οικολογία, παγκόσμια και τοπική κληρονομιά, “Φύλαξέ το μήν το πετάς, ανακύκλωσε με μας!”

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1:Tι γίνεται με τα άχρηστα ;

Oι μαθητές/τριες φαντάζονται ότι από κάπου έρχεται μια δυσάρεστη μυρωδιά. Αναπαριστούν τα συναισθήματα με το πρόσωπο και το σώμα τους. Σε ζεύγη ζωγραφίζουν τι μπορεί να δημιουργεί αυτή τη μυρωδιά και εξηγούν από που προέρχεται και γιατί. Εστιάζουν στο θέμα των απορριμμάτων και παράλληλα ενεργοποιείται η φαντασία τους. Παρουσιάζουν τις δημιουργίες τους και εξηγούν τα αποτελέσματα της συνεργασίας τους στην ολομέλεια .

280048061 700322791182078 4360326612841099188 n 280128550 673233170444490 7313772938608487033 n

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2:Ας δούμε τι συμβαίνει γύρω μας

Οι μαθητές/τριες παρακολουθούν εκπαιδευτικό βίντεο και καλούνται να παρατηρήσουν, να συγκρίνουν και να διαχειριστούν κριτικά τις πληροφορίες.

280806077 292168109773346 8519507885540980050 n

Στη συνέχεια, φτάνουν σε συμπεράσματα σε σχέση με την προσωπική τους κατάσταση. Πως θα ήταν ο τόπος τους με καλή διαχείριση απορριμμάτων και πως με κακή διαχείριση.

280462582 749199542755389 1711858749285769044 n 280232320 1423070654808164 4531371128450352862 n

Κάνουν με τους γονείς τους ένα μικρό περίπατο γύρω από το σχολικό κτίριο ώστε να παρατηρήσουν καλύτερα τον περιβάλλοντα χώρο με στόχο: (α) να εντοπίσουν τους κάδους που υπάρχουν στη γύρω περιοχή, (β) να παρατηρήσουν τυχόν προβλήματα σε σχέση με τα απορρίμματα, (γ) να εξετάσουν κατά πόσο το περιβάλλον γύρω από το σχολείο είναι φροντισμένο επαρκώς. Αποτύπωση με ζωγραφιά και καταγραφή με τη βοήθεια των γονέων. 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 3: Και τι κάνουμε με τα σκουπίδια; 

Οι μαθητές/τριες καταγράφουν τα απορρίμματα της τάξης και τους τρόπους διαχείρισής τους. Αναγνωρίζουν τη σήμανση της ανακύκλωσης. Φωτογραφίζουν τον δίσκο του φαγητού τους. Συζητούν για τα ευρήματά τους στην ολομέλεια χωρίζοντας τα (οργανικά και ανακυκλώσιμα).

283787187 1154359075353644 3340505872183215703 n 283771957 7772971239381386 7115746079145904322 n 283413069 998918544350843 3363737889104444681 n 283356715 757281401930767 2837842289370343502 n

Οι μαθητές/τριες παρακολουθούν τα βίντεο για την ανακύκλωση. Ενημερώνονται για την επιλογή των ειδών, τη σωστή προετοιμασία τους και απόρριψη τους (οργανικά -ανακυκλώσιμα, σωστό είδος-κάδος, καθαριότητα, όχι συσκευασία σε σακούλες). Εμπλουτίζουν την τάξη με κατασκευές τους από ανακυκλώσιμα υλικά.

283610649 457282462868254 5922799290990076134 n 284058680 1229367251210185 1394028595494120084 n

281688968 441980027640817 2930281041707056721 n 281862497 1282317335633861 6560811976492220552 n

 

Οι μαθητές/τριες φέρνουν από το σπίτι τους διάφορα ανακυκλώσιμα υλικά. Τα παιδιά παίζουν ένα κινητικό παιχνίδι και διαχωρίζουν τα ανακυκλώσιμα είδη (π.χ. σε καλάθια, κάδους, στεφάνια με σήμανση). Κατόπιν παίζουν τα ψηφιακά παιχνίδια στην τάξη. Αποστέλλονται οι σύνδεσμοι στους γονείς μέσω του padlet.

283342939 1321993558291553 6171940819852211627 n 282248364 1503931116689143 2051239162735170689 n αντίγραφο 282343791 1007534806607070 4313523035547627570 n αντίγραφο

282047761 408152854495502 2571832191482490144 n

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 4: Ένα θεατρικό με θέμα περιβαλλοντικό 

 Κάνοντας παρατηρήσεις, διερευνώντας πηγές,οι μαθητές/τριες βγάζουν τα συμπεράσματα τους, τα οποία αποτελούν τον κύριο σκελετό́ του σεναρίου για ένα θεατρικό́ δρώμενο με θέμα την ανακύκλωση. Χρησιμοποιείται η στρατηγική της ιδεοθύελλας καταγράφονται: (α) ο τόπος (β) ο χρόνος (γ) οι ήρωες (δ) το πρόβλημα (ε) το συναίσθημα ηρώων (ζ) η δράση και η λύση στο πρόβλημα (η) το συναίσθημα των ηρώων (ι) μελλοντικά σχέδια ηρώων.

2022 06 24 5.34.40 μμ

 Μέσω της ιστορίας τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να αξιοποιήσουν τις γνώσεις τους για τα προβλήματα που σχετίζονται με την ανακύκλωση και τα σκουπίδια, αλλά στο βυθό της θάλασσας αυτή τη φορά.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 5: Ας δείξουμε σε όλους ό,τι μάθαμε!

Οι μαθητές/τριες οργανώνουν και υλοποιούν δράσεις ενημέρωσης της εκπαιδευτικής κοινότητας και του οικογενειακού τους περιβάλλοντος.  Δημιουργία πρόσκλησης για το θεατρικό δρώμενο. 

283885344 1350882562086024 8337420429060473717 n283871337 738079694210123 6905499494313826341 n

 Παρουσίαση δρώμενου και βιντεοσκόπηση για διαμοιρασμό στην εκπαιδευτική κοινότητα. 

 

286646068 384255937063800 2282120169149079344 n αντίγραφο

285804880 539338574526516 2333711289429295832 n αντίγραφο

Αφήστε μια απάντηση