Η περίοδος της Αποκριάς, που τόσο πολύ αγαπούν τα παιδιά, έφτασε και έτσι μιλήσαμε για τα έθιμα που πραγματοποιούνται σε διάφορα μέρη της Ελλάδας. Επίσης, αναφερθήκαμε στις προσωπίδες, τις οποίες φορούσαν οι αρχαίοι υποκριτές στην κωμωδία και την τραγωδία. Στην συνέχεια, κατασκευάσαμε τις δικές μας προσωπίδες…
Επιπλέον, μάθαμε την ιστορία του Αρλεκίνου και φτιάξαμε τον προσωπικό μας Αρλεκίνο χρησιμοποιώντας πολλά χρώματα…
Φυσικά, δεν θα μπορούσαμε να παραλείψουμε την κατασκευή καπέλων ζογκλερ!
Η περίοδος της Αποκριάς έκλεισε με το αποκριάτικο πάρτι που πραγματοποιήθηκε στο Νηπιαγωγείο μας, όπου οι μικροί μαθητές το διασκέδασαν με πολύ χορό, πολλή μουσική και πολλά παιχνίδια! Απο το Νηπιαγωγείο δεν θα μπορούσε να λείπει το αποκριάτικο έθιμο, γνωστό σε όλους γαϊτανάκι!!!
Τέλος, με αφορμή την Καθαρά Δευτέρα που φημίζεται για το Σαρακοστιανό τραπέζι και το πέταγμα του χαρταετού, κατασκευάσαμε τους δικούς μας χαρταετούς!
Με αφορμή το πολύ κρύο του χειμώνα συζητήσαμε για τη διαδικασία κατασκευής χειμωνιάτικων ρούχων και στη συνέχεια κατασκευάσαμε τα δικά μας σκουφάκια χρησιμοποιώντας χαρτόνι και κλωστή με σκοπό τα παιδιά να κατανοήσουν τη διαδικασία πλεξίματος, αλλά ταυτόχρονα και να εξασκήσουν τη λεπτή τους κινητικότητα.
ΤΣΙΚΝΟΠΕΜΠΤΗ: Η Πέμπτη της δεύτερης εβδομάδας του Τριωδίου (Κρεατινής) ονομάζεται Τσικνοπέμπτη , επειδή την ημέρα αυτή όλα τα σπίτια ψήνουν κρέας ή λειώνουν το λίπος από τα χοιρινά και ο μυρωδάτος καπνός (τσίκνα) είναι διάχυτος παντού. Από αυτή την τσίκνα, λοιπόν, έχει πάρει και το όνομά της η Πέμπτη και λέγεται Τσικνοπέμπτη. Το έθιμο χάνεται στα βάθη των αιώνων, χωρίς να γνωρίζουμε την προέλευσή του. Εικάζεται, όμως, ότι προέρχεται από τις βακχικές γιορτές των αρχαίων Ελλήνων και Ρωμαίων, που επιβίωσαν του Χριστιανισμού. Την Τσικνοπέμπτη, που βρίσκεται στο μέσο του Τριωδίου, ξεκινούν ουσιαστικά οι εκδηλώσεις της Αποκριάς, οι οποίες κορυφώνονται με τα Κούλουμα την Καθαρά Δευτέρα.
Στο Νηπιαγωγείο μας τηρήσαμε και φέτος δεόντως το έθιμο της Τσικνοπέμπτης!!!
Ευχαριστούμε το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του 5ου Νηπιαγωγείου Κορυδαλλού , που πρόσφερε σε όλους τους μαθητές και μαθήτριες σουβλάκια!
Aγαπητοί γονείς μελετήστε τις οδηγίες που σας αφορούν, για να προστατεύετε τα παιδιά από τους κινδύνους στο διαδίκτυο!!!
Αδιαμφισβήτητα, το διαδίκτυο πλέον έχει γίνει αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητας των παιδιών και των εφήβων και εμείς οι γονείς θα πρέπει να είμαστε σε εγρήγορση για να ακούμε και να γνωρίζουμε τις ασχολίες και τις αλληλεπιδράσεις των παιδιών μας εκεί.
Εκτός από τα θετικά του, το διαδίκτυο ενέχει πολλούς κινδύνους για τους ανήλικους χρήστες του, όπως η πρόσβαση σε ακατάλληλο ή επιβλαβές περιεχόμενο και ο διαδικτυακός εκφοβισμός.
Στοχεύοντας στην ασφάλεια των παιδιών και τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους που μπορούν οι γονείς να το επιτύχουν, προτείνουμε ως προσέγγιση την ουσιαστική επικοινωνία των γονέων με τα παιδιά τους σχετικά με τις διαδικτυακές κινήσεις τους, παραχωρώντας τους χρόνο και χώρο για να εκθέσουν τις απόψεις και τις επιθυμίες τους, ενημερώνοντας τους παράλληλα για τα πλεονεκτήματα αλλά και τα μειονεκτήματα – κινδύνους που υπάρχουν στους διαδικτυακούς χώρους.
Στο συγκεκριμένο pdf θα βρείτε κατευθυντήριες οδηγίες στην επίτευξη της προσέγγισης αυτής, παρέχοντάς σας εν συντομία κάποιες πρακτικές συμβουλές και πληροφορίες που ίσως χρειαστούν.
Με αφορμή τη γιορτή του Αγίου Βαλεντίνου, και αφού αναφερθήκαμε στον άγιο, συζητήσαμε με τα παιδιά για την έννοια της αγάπης:
Τι σημαίνει αγάπη για τον καθένα από εμάς; Πώς καταλαβαίνουμε ότι κάποιος μας αγαπάει; Τι κάνουμε εμείς για να δείξουμε την αγάπη μας στους άλλους; Υπάρχει μόνο ένα είδος αγάπης ή μπορούμε να αγαπήσουμε με διαφορετικούς τρόπους; Τα παιδιά συζήτησαν, προβληματίστηκαν, απάντησαν αυτό που πίστευαν και οι ιδέες τους καταγράφηκαν στη μεγάλη ροζ καρδιά που στόλισε την παρεούλα μας. Τέλος, κατασκεύασαν τα γυαλιά της αγάπης.
1ο Εργαστήριο: Αποτυπώματα
Άξονες: Ταυτότητα, συνύπαρξη, ανήκειν
Στόχος: Η συνειδητοποίηση ότι ο σεβασμός στην ατομική ταυτότητα είναι συστατικό στοιχείο της αρμονικής συνύπραξης
Περιγραφή
Κάθε άνθρωπος έχει πολλαπλές ταυτότητες, αυτές των ομάδων όπου ανήκει, φυλετικές,
θρησκευτικές, κοινωνικές κλπ. Η ταυτότητά του διαμορφώνεται και αναδιαμορφώνεται δια βίου από τις
ατομικές εμπειρίες του, τις εμπειρίες και τα έθη της κοινότητάς του, τα γεγονότα, τις συγκρούσεις και τα
ήθη της εποχής στην οποία ζει, τις προσδοκίες του, τις επιλογές του, τις επιλογές των ανθρώπων του
περιβάλλοντός του. Μέσω των επιλογών του επιδρά στις ταυτότητες των γύρω του. Η αναγνώριση της
διαφορετικής ταυτότητας (των ταυτοτήτων) κάθε ανθρώπου και ο σεβασμός της είναι παράμετροι της
δημοκρατικής ιδιότητας του πολίτη. Επιδίωξη της δραστηριότητας είναι να βοηθήσει τους μαθητές και
τις μαθήτριες να αντιληφθούν τον εαυτό τους ως άτομο, αλλά και ως μέλος μίας κοινότητας. Να
κατανοήσουν ότι είναι αναγκαία η γνώση και η αποδοχή της ταυτότητας και της μοναδικότητας της δικήςμας και κάθε άλλου για την ειρηνική συνύπαρξη και την κοινωνική συνοχή
1οΕργαστήριο: Η ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ – Το βάρος μιας ταμπέλας Άξονες: Ταυτότητα, ισότητα, ανήκειν, διαφορετικότητα Στόχος: Η κατανόηση των εννοιών της προκατάληψης και της διάκρισης και έμμεσα η δημιουργία κλίματος αλληλεγγύης στην τάξη.
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ:
Η δραστηριότητα έχει ως στόχο την κατανόηση της σημασίας της συνύπαρξης και την αποδοχή οποιασδήποτε διαφορετικότητας, σε οποιοδήποτε πλαίσιο.
Είναι πραγματικά σημαντικό να βοηθήσουμε τους μαθητές και τις μαθήτριες να καταλάβουν ότι δεν σκέφτονται όλοι οι άνθρωποι με τον ίδιο τρόπο, ότι κάθε άνθρωπος φέρει τις δικές του πολιτισμικές αναφορές και προσλαμβάνουσες, ότι δεν υπάρχουν ανώτεροι και κατώτεροι πολιτισμοί, αλλά διαφορετικοί πολιτισμοί. Όταν γνωρίζεις τον άλλο και τον πολιτισμό του, ο φόβος του διαφορετικού αμβλύνεται.
Αναγκαία προϋπόθεση για αρμονική συνύπαρξη είναι αποδοχή της αρχής της μη διάκρισης, ως προς τη θρησκεία, τη φυλή, την καταγωγή, την αναπηρία, τις έμφυλες ταυτότητες, ως προς κάθε ετερότητα. Είναι η αναγνώριση ότι όλοι έχουν το δικαίωμα να εκφέρουν δημοκρατικά την άποψή τους και αυτή να γίνεται σεβαστή, να εισακούεται.
Στη δραστηριότητα αυτή τα παιδιά καλούνται να παρακολουθήσουν την βραβευμένη ταινία animation Zero του Christopher Kezelos, 2010, με διάρκεια 12:32΄΄ και έπειτα να τη σχολιάσουν. Παράλληλα με την ταινία γινόταν διακοπή της ταινίας για μετάφραση της από την νηπιαγωγό και σχολιασμό. Η συγκεκριμένη ταινία προβάλλει μια κοινωνία στην οποία οι άνθρωποι – κούκλες φέρουν με την γέννηση τους έναν αριθμό, ο οποίος καθορίζει τη θέση τους σε αυτήν την κοινωνία και το δικαίωμα τους για ζωή.
Ο Μηδέν δέχεται υποβιβασμό, προκαταλήψεις και βία ώσπου η τυχαία συνάντηση του με την Μηδέν τον οδηγεί στη δημιουργία κάτι μεγαλοπρεπούς. Με το τέλος της ταινίας, συζητάμε την πλοκή της.
Ο Μηδέν ζούσε σε έναν δίκαιο ή άδικο κόσμο;
Τι τον έκανε άδικο;
Τι επαγγέλματα έκαναν οι αριθμοί που εμφανιζόντουσαν στην ταινία;
Τι επαγγέλματα πιστεύετε έκαναν οι υπόλοιποι αριθμοί;
Πως αντιδρούσε ο Μηδέν στις συμπεριφορές που τον υπέβαλλαν;
Πως είναι να ζει κανείς σε μια τέτοια κοινωνία;
Η δικής μας κοινωνία είναι όμοια με του Μηδέν;
Αν εμείς γεννιόμασταν με κάποιον αριθμό, ποιος θα ήταν αυτός και τι δουλειά θα κάναμε;
Τι θα πρότειναν να αλλάξει στην κοινωνία του Μηδέν;
Όταν οι θερμοκρασίες πέφτουν κάτω από το μηδέν και το ψύχος κάνει την εμφάνισή του, τα νερά των λιμνών παγώνουν και στην επιφάνεια τους δημιουργείται κρούστα πάγου σε ποικίλα και εντυπωσιακά σχέδια.
Μετά από συζήτηση στην ολομέλεια για το τι συμβαίνει στην επιφάνεια του νερού σε περιοχές που η θερμοκρασία πέφτει κάτω από το μηδέν και αφού τα παιδιά παρατήρησαν σχετικές φωτογραφίες, προχωρήσαμε στην διεξαγωγή ενός πειράματος με απλά υλικά που μπορούμε όλοι να βρούμε στο σπίτι μας. Τα παιδιά δημιούργησαν τη δική τους παγωμένη λίμνη και προσπάθησαν να “σπάσουν” τον πάγο, όπως κάνουν τα παγοθραυστικά. Τελειώνοντας, τα παιδιά κατέγραψαν το πείραμα στο φύλλο εργασίας.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή