Πρώτο Εργαστήριο Δεξιοτήτων (Οκτώβριος – Νοέμβριος)

Ο Νταής  του Σχολικού

IMG 7527

IMG 7528

Η Φρίντα και οι 17 Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών- Εκπαιδευτικό Υλικό

Η ιστορία της  Frieda και οι Στόχοι για την Αειφόρο Ανάπτυξη έχουν ένα καθολικό μήνυμα – μπορούμε όλοι να βοηθήσουμε στην επίτευξη των ΣΒΑ ανεξάρτητα από το πόσο νέοι είμαστε ή ηλικιωμένοι. Η αποστολή της Frieda είναι να διαδώσει τα νέα για τους Στόχους .Έτσι καλεί τους ανθρώπους να είναι τολμηροί και να αναλάβουν δράση!

Η καρδιά της φιλίας

IMG 7519

 

Capture 2

IMG 7520
Τα χέρια δεν είναι για να Δέρνουμε

Διαβάσαμε το παρακάτω βιβλίο: «Τα χέρια δεν είναι για να δέρνουμε»  πατήστε πάνω στην εικόνα για να το διαβάσετε ξανά μαζί με τα παιδιά.

Capture 11

 

Τα Μαγικά Καπέλα Εν Δράση

IMG 7510

Επεξεργαζόμαστε με την  ρουτίνα του έντεχνου
συλλογισμού, Βλέπω- Σκέφτομαι- Αναρωτιέμαι
τον πίνακα του MattMahurin με τίτλο
«Bullying»

4

ΜΑΛΩΝΩ

Ένα συγκινητικό παραμύθι που μίλησε στις καρδιές μας για την αγάπη άνευ όρων..



Λήψη αρχείου

Διαβάσαμε το βιβλίο “Ο νταής του σχολικού” (Μαρία Ρουσάκη- Γιώργος Σγουρός).

Συζητήσαμε για την βία, σωματική και λεκτική. Ζωγραφίσαμε και είπαμε τι θα λέγαμε στον “νταή του σχολικού” αν τον βλέπαμε μπροστά μας;!

315516646 439059031748736 4148083234426241450 n 2 315105504 597453462070057 3754814356813980387 n 2 315524138 649729240179003 3366402826819015956 n 2  315517752 6461833990499583 9061486979678986428 n 2 1

 

Ομαδική εργασία με αφορμή το βιβλίο “Τα χέρια δεν είναι για να δέρνουμε” της Martine Agassi

314986677 485052970092218 2883502611292922311 n

ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ – ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2022

Δεν μαλώνω, δεν μαλώνω, αγκαλιά μεγάλη απλώνω

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα αναφέρεται στον σχολικό εκφοβισμό και την σχολική βία. Λαμβάνοντας υπόψη ότι αποτελεί αναφαίρετο δικαίωμα για όλα τα παιδιά να βρίσκονται σε ένα σχολικό περιβάλλον που τους παρέχειασφάλεια και προστασία, θεωρείται πρωταρχικής σημασίας τα σχολεία να εφαρμόζουν με συστηματικό τρόπο πολιτικές πρόληψης και αντιμετώπισης του φαινομένου της βίας.

Το σχολείο οφείλει να αφουγκράζεται τις ανάγκες των παιδιών και να δίνει έμφαση στην επαρκή στήριξή τους σε ένα πλαίσιο επικοινωνίας, κατανόησης και φροντίδας.

Στο πρόγραμμα προτείνονται διαφορετικές προσεγγίσεις με σκοπό την πρόληψη περιστατικών σχολικής βίας γιατί τα προγράμματα αυτά αποτελούν σημαντικό παράγοντα τόσο για τη σχολική επιτυχία, όσο και για την ομαλή ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των μαθητών.

Δεξιότητες που πρόκειται να καλλιεργηθούν:

  • Δεξιότητες 4C’s: Κριτική Σκέψη, Δημιουργικότητα, Συνεργασία, Επικοινωνία
  • Μάθηση μέσω διερεύνησης προβλήματος
  • Δεξιότητες του Νου
  • Δεξιότητες μάθησης του 21ου αιώνα
  • Δεξιότητες Ζωής
  • Ψηφιακές δεξιότητες

Στόχους που θέτουμε ως προς τον θεματικό κύκλο και την (τις) επιμέρους θεματική (-κες) ενότητα (-τες):

  •  Ναμάθουν να συνεργάζονται και να αλληλεπιδρούν
  • Να μάθουν να εκφέρουν απόψεις και προτάσεις σε προβληματικές καταστάσεις
  • Να μπορούν να μπαίνουν στη θέση του άλλου
  •  Να αποκτήσουν ετοιμότητα να υπερασπίζονται τον εαυτό τους όταν εκφοβίζονται
  •  Να καλλιεργήσουν τις δεξιότητές τους
  • Να δώσουν δημιουργικές και αποτελεσματικές λύσεις αντιμετώπισης περιστατικών
  • ενδοσχολικής βίας
  • Να υψώσουν τις δικές τους φωνές σαν ενεργοί πολίτες και να καταστούν ικανά να
  • υπερασπίζονται τα δικαιώματά τους

Στόχους που επιπροσθέτως θέτουμε ή σε σύνδεση με το πρόγραμμα σπουδών των γνωστικών αντικειμένων:

  • Γλώσσα
  • Εικαστικά
  • Θεατρική Αγωγή
  • Νέες Τεχνολογίες

10 Εργαστήριο: Συνεργάζομαι και αλληλεπιδρώ

Τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα σε σχέση με τα παιδιά είναι:-Να αποκτήσουν θετική αυτοεικόνα, να βελτιώσουν την αυτοαντίληψή τους και τις σχέσεις τους με τους συμμαθητές τουs Να συνεργάζονται, να δουλεύουν ομαδικά, να συζητάνε, να σκέφτονται ομαδικά, να ανταλλάσσουν σκέψεις και ιδέες, να επικοινωνούν. Να αναγνωρίζουν το φαινόμενο της ενδοσχολικής βίας. Να αναγνωρίζουν τις διάφορες μορφές της. Να αναπτύξουν ενσυναίσθηση για τον θύτη και το θύμα

1η Δραστηριότητα

Τα παιδιά γίνονται ζευγάρια. Το κάθε ζευγάρι μοιράζεται το ίδιο χαρτί και ο καθένας ζωγραφίζει τον φίλο του. Κόβουν τις φιγούρες και στη συνέχεια βρίσκουν άλλο ζευγάρι και γίνονται τετράδα. Κολλάνε τις φιγούρες σε μεγάλο χαρτί και κάθε παιδί περιγράφει-συστήνει τον φίλο του στην τετράδα. Στη συνέχεια η εκπαιδευτικός γράφει σε ένα χαρτί ταπιο σημαντικά που ακούστηκαν σε κάθε τετράδα. Μετά κάθε ομάδα βρίσκει ένα όνομα που της ταιριάζει και κάνουν τη ζωγραφιά που ταιριάζει στην ομάδα τους. Γυρίζοντας στην ολομέλεια ο εκπρόσωπος κάθε ομάδας περιγράφει την ζωγραφιά. Στη συνέχεια τα παιδιά σε φύλλο εργασίας ζωγραφίζουν τα πράγματα που μπορούν να κάνουν μόνα τους και αυτά που κάνουν με τους φίλους τους.

IMG 7418

IMG 7419

 

IMG 7421

IMG 7415 IMG 7416     IMG 7417315315291 3284038225257996 1719406928132017624 n