τα παιδιά προβληματίστηκαν για τα γεγονότα του πολέμου και αναρωτήθηκαν πως μπορούσαν να αποτυπώσουν τον πόλεμο και την Ειρήνη στο χαρτί, τι χρώματα να χρησιμοποιήσουν, τι να ζωγραφίσουν. Μιλήσαμε για συναισθήματα και για τον κόσμο που ονειρεύονται…
Για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά το σχολείο μας συμμετέχει στην εβδομάδα προγραμματισμού με τρία προγράμματα.
Οι μαθητές «διαβάζουν» τον κώδικα μιας εικόνας προκειμένου να τη δημιουργήσουν και να βρουν τη λύση σε αινίγματα που αφορούν στα συναισθήματα. Καθώς χρωματίζουν τα κουτάκια που αντιστοιχούν στα εικονοστοιχεία (pixel) της εικόνας ανακαλύπτουν την ψηφιοποιημένη εικόνα. Κάθε ψηφιοποιημένη εικόνα που θα δημιουργηθεί αντιστοιχεί σε ένα συναίσθημα , το οποίο πρέπει να ονομάσουν τα παιδιά.
a) Μια φωνούλα με κάνει και χοροπηδάω ,
με φίλους να παίζω και να χαμογελώ,
Είναι λαμπερή σαν τον ήλιο στον ουρανό
Ποιο είναι το όνομα που της δίνω εγώ: ΧΑΡΑ
Β) Μια άλλη φωνούλα βαριά σαν βροχή,
όταν στεναχωριέμαι και δεν έχω πια αντοχή
σαν κάτι μέσα μου να συννεφιάζει
ποια είναι αυτή που δεν με διασκεδάζει; ΛΥΠΗ
Γ) Μερικές φορές μια φωνή με ξαφνιάζει
σαν κάτι καινούριο που μπροστά με φωνάζει
πολλές φορές μένω με το στόμα ανοιχτό
Μα πώς συνέβη αυτό; ΕΚΠΛΗΞΗ
Δ) Και όταν μια φωνούλα με αναστατώνει
το πρόσωπο μου κοκκινίζει και νιώθω να φουντώνει
σαν κεραυνός που πέφτει στη γη
Τι είναι αυτό που θέλει έξω να βγει; ΘΥΜΟΣ
Αφού λύσαμε τους γρίφους και ολοκληρώσαμε τις εικόνες, τις βάλαμε στο πλαίσιο – πλέγμα και προγραμματίσαμε τη μελισσούλα .
2. “beebot painters”
Το γνωρίζατε ότι τα BeeBot μπορούν να γίνουν ζωγράφοι; Ελάτε να δοκιμάσουμε! Φοράμε στο BeeBot σας μια ενδυμασία και προσαρμόζουμε σε αυτήν μαρκαδόρους διαφορετικών χρωμάτων. Προγραμματίζουμε το BeeBot και το αφήνουμε να ζωγραφίσει επάνω σε ένα μεγάλο χάρτινο πλέγμα. Δημιουργούμε υπέροχους πίνακες ζωγραφικής!
3. “Tί φωνάζει ο στρατιώτης:”
Δραστηριότητα για την 28η Οκτωβρίου. α)Τα παιδιά λύνουν τον κώδικα και αποκαλύπτουν τη λέξη “ΟΧΙ” ή “ΑΕΡΑ” σε ατομικό φυλλάδιο.
β) Στη συνέχεια ανάλογα με τη λέξη που τους έτυχε προγραμματίζουν το beebot ώστε να κινηθεί προς την λέξη που τους έτυχε.
Αυτή την λέξη την κολλούν στο κενό συννεφάκι μια κατασκευής στρατιώτη του Β παγκοσμίου πολέμου.
Τίτλος Αλληλοσεβασμός και Διαφορετικότητα στο Νηπιαγωγείο
Δεξιότητες στόχευσης του εργαστηρίου: Δεξιότητες Μάθησης: Επικοινωνία (Communication),
Δεξιότητες Ζωής: κοινωνικές δεξιότητες/ ενσυναίσθηση και ευαισθησία προσαρμοστικότητα ανθεκτικότητα υπευθυνότητα πρωτοβουλία
Δεξιότητες του νου: Στρατηγική σκέψη
Επίλυση προβλημάτων Μελέτη περιπτώσεων Κατασκευές
1ο εργαστήριο: “Ας γνωριστούμε – Ποιοι είμαστε”
Οι μαθητές κάνουν το περίγραμμα του χεριού τους και ζωγραφίζουν μέσα σε αυτό ότι τους αρέσει να κάνουν και δημιουργούν το δέντρο της ομάδας της τάξης.
2ο εργαστήριο
1η Δραστηριότητα : ¨”Συμβόλαιο της ομάδας”
Οι μαθητές στην ολομέλεια προτείνουν και συμφωνούν σε κανόνες για την εύρυθμη λειτουργία της ομάδας. Στη συνέχεια αποτυπώνουν τους κανόνες στο χαρτί δημιουργώντας το συμβόλαιο της ομάδας.
2η δραστηριότητα: ” H αλυσίδα της τάξης μας”
Οι super ήρωες μας βοηθούν στην τήρηση των κανόνων της αποδοχής και της συνεργασίας. Τα παιδιά ζωγραφίζουν σε φαρδιές λωρίδες χαρτιού τους κανόνες οι οποίες τυλίγονται δημιουργώντας κρίκους, ώστε να φτιάξουν μια χάρτινη αλυσίδα.
3ο Εργαστήριο “οι αρχικές μας ιδέες!”
Στόχος του εργαστηρίου είναι η ανίχνευση αρχικών ιδεών των παιδιών για την έννοια της διαφορετικότητας και δημιουργία ενός εννοιολογικού χάρτη σε ομαδικό κολλάζ
4ο εργαστήριο: “Ομοιότητες και διαφορές στο περιβάλλον – φύση και ζώα”
-Τί κρύβουν τα μπαλόνια;
-Κινητική δραστηριότητα
-Δραστηριότητα παρατήρησης και συζήτησης στην ολομέλεια
-Έλμερ – ένας ελέφαντας παρδαλός -ένας ελέφαντας διαφορετικός
5ο εργαστήριο: “Ομοιότητες και διαφορές στους ανθρώπους”
Στόχος του εργαστηρίου να εντοπίσουν τα παιδιά ομοιότητες και διαφορές στους ανθρώπους μέσα από εικόνες αλλά και από την παρατήρηση του εαυτού τους και των συμμαθητών τους
Μπορεί να διαφέρουμε στην εμφάνιση αλλά όλοι έχουμε κάτι κοινό που είναι πολύ πιο σημαντικό… Τα συναισθήματα
Δραστηριότητα 2: Ζωγραφίζουμε τα δικά μας διαφορετικά πρόσωπα
6ο εργαστήριο :”Όλοι είμαστε διαφορετικοί αλλά ίσοι και μοναδικοί”
Το συγκεκριμένο εργαστήριο πραγματοποιήθηκε από την κοινωνική λειτουργό του σχολείου Νικολέτα Τσεσμετζίδου στο πλαίσιο της θεματικής ενότητας “Διαφορετικότητα – Ισότητα – Μοναδικότητα.
Μέσα από τα βιβλία “Ο μαύρος κότσυφας και ο άσπρος γλάρος” και “Εγώ, εσύ, εμείς” μπορέσαμε να καταλάβουμε πως η διαφορετικότητα και η μοναδικότητα του καθενός μας, μας κάνει ξεχωριστούς. Μόνο όταν θα συνεργαστούμε θα μπορέσουμε να έχουμε αυτό που χρειαζόμαστε και θα πετύχουμε αυτό που επιθυμούμε όλοι μαζί!
7o εργαστήριο: “Αλληλοσεβασμός και διαφορετικότητα στο νηπιαγωγείο”
Τα παιδιά ζωγραφίζουν ότι τους έρχεται στο μυαλό όταν ακούν τη λέξη διαφορετικότητα
Στο πλαίσιο του 22ου Φεστιβάλ Κουκλοθεάτρου και Παντομίμας του Δήμου Κιλκίς, σήμερα επισκέφτηκε το νηπιαγωγείο μας η ομάδα dromocosmicas με την παράσταση “Οι περιπέτειες ενός μπιζελιού”. Μια ιστορία για τον κύκλο της ζωής μέσα από τις γλώσσες Kamishibai του θεάτρου των αντικειμένων, το θέατρο σκιών και της παντομίμας.
Το 5 Νηπιαγωγείου Κιλκίς βραβεύτηκε με τρεις Εθνικές Ετικέτες Ποιότητας eTwinning (eTwinning National Quality Label) για τα Ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά προγράμματα που υλοποιήθηκαν στα δύο τμήματα του νηπιαγωγείου κατά τη διάρκεια του σχολικού έτος 2023-2024:
“Engineers have shone a red light on global warming” ένα έργο το οποίο σκοπό είχε να ενημερώσει τους μικρούς μαθητές για τον κίνδυνο της υπερθέρμανσης του πλανήτη καθώς και για τα ζώα προς εξαφάνιση. Οι μαθητές οδηγήθηκαν μέσα από steam δραστηριότητες στο να αναπτύξουν ικανότητες του 21 ου αιώνα, επιστημονικές και τεχνολογικές δεξιότητες και να μπορούν να χρησιμοποιούν ψηφιακά εργαλεία ΤΠΕ για την ενίσχυση της γνώσης τους.
“My Little Big World”, ένα έργο το οποίο ήταν βασισμένο σε θέματα κοινωνικής ευαισθητοποίησης με διαθεματική προσέγγιση και ποικιλία δραστηριοτήτων.
Συγχαρητήρια στους μαθητές/τριες του σχολείου μας για την συμμετοχή τους στα έργα αλλά και για τις υπέροχες δημιουργίες τους. Η πορεία των συνεργατικών μας έργων είναι αναρτημένη στην ιστοσελίδα του σχολείου.