Eργαστήριο Δεξιοτήτων: «Ξέρεις για τα Ηφαίστεια, τους Σεισμούς και τα Τσουνάμι; Μάθε Τώρα πώς να Προστατευτείς»

Θεματική: Περιβάλλον
Υποθεματική: Φυσικές καταστροφές

«Ξέρεις για τα Ηφαίστεια, τους Σ
εισμούς και τα Τσουνάμι;
Μάθε Τώρα πώς να Προστατευτείς»

Στοχευόμενες δεξιότητες

Δημιουργικότητα, Επικοινωνία, Κριτική σκέψη, Συνεργασία

Aυτομέριμνα,
Ανθεκτικότητα, Ενσυναίσθηση και ευαισθησία,
Κοινωνικές Δεξιότητες, Οργανωτική ικανότητα,

Πρωτοβουλία, Υπευθυνότητα.

1ο εργαστήριο
Στο πρώτο εργαστήριο μελετήθηκε η δομή της γης, η δημιουργία των ηπείρων και οι σεισμοί
 photo collage.png 2photo collage.png 3
ΠΕΙΡΑΜΑ: Πώς μετακινούνται οι πλάκες της γης με τον σεισμό; Τα παιδιά κατασκευάζουν τις πλάκες της γης , σπίτια, δέντρα. Γίνεται σεισμός και μετακινούνται
photo collage 1.png 2 1
Κατασκευάζουμε σεισμογράφο και καταγράφουμε τα ρίχτερ του σεισμού
photo collage 1.png 3 1      IMG 20250121 120905

Little Explorers in the STEM Forest

Το "Little Explorers in the STEM Forest" είναι ένα έργο eTwinning που στοχεύει 
να εισαγάγει τις έννοιες STEM σε παιδιά προσχολικής ηλικίας μέσω μιας προσέγγισης
 εστιασμένης στη φύση και προσανατολισμένη στην ανακάλυψη.
 Το έργο προσφέρει ένα ταξίδι ανακάλυψης γεμάτο με δραστηριότητες που θα βοηθήσουν 
τα παιδιά να αναπτύξουν περιβαλλοντική συνείδηση ​​και να κατανοήσουν βασικές έννοιες 
στα πεδία STEM. Τα παιδιά θα αναπτύξουν δεξιότητες παρατήρησης, αμφισβήτησης και 
επίλυσης προβλημάτων μέσω δραστηριοτήτων STEM ενσωματωμένες στο φυσικό περιβάλλον 
και θα αποκτήσουν επίσης βασική τεχνολογική επίγνωση εξοικειώνοντας με ψηφιακά 
εργαλεία.
1. Δημιουργία logo
a. Α τμήμα
logo little explorers
β. Β τμήμα
poster Maria
2. Δημιουργία πόστερ
α. Α τμήμα
little explorers in the stem forest poster
β. Β τμήμα
maria little explorers

3. Παρουσίαση του σχολείου

3. O μικρός εξερευνητής

Δημιουργία μέσω AI τον μικρό μας εξερευνητή

α. Α τμήμα

stem explorer 5th Kindergarten of Kilkis Greece A class Theopi

β. Β τμήμα


3. Σχέδιο μαθήματος: Ραπουνζέλ. Σχεδιασμός ανελκυστήρα με ηλιακή ενέργεια

Nature for Little Explorers-2

Το έργο μας έχει προγραμματιστεί για παιδιά προσχολικής ηλικίας μεταξύ 3-6 ετών.
Στόχος του έργου είναι τα παιδιά να εξερευνήσουν τη φύση και να αποκτήσουν συνείδηση
για μια βιώσιμη ζωή. Για το σκοπό αυτό Θα υλοποιηθούν δραστηριότητες διαδραστικής 
ιστορίας στη φύση, θα πραγματοποιηθούν μελέτες Stem και κωδικοποίησης και δράσεις
τέχνης με φυσικά υλικά.
Το έργο θα ολοκληρωθεί με κοινή εργασία προϊόντων.

✔ Ανάπτυξη της παρατηρητικότητας των παιδιών
✔ Παροχή πληροφοριών στα παιδιά για το περιβάλλον και δημιουργία περιβαλλοντικής
 συνείδησης
✔ Δημιουργία ευαισθητοποίησης για τη σωστή και αποτελεσματική χρήση των φυσικών πόρων.
✔ Να διασφαλίσει ότι είναι ενημερωμένοι για τη βιωσιμότητα.
✔ Να αναπτύξει το αίσθημα ευθύνης στα παιδιά.
✔ Ανάπτυξη της δημιουργικότητας των παιδιών.
✔ Να συμβάλλει θετικά στην κοινωνικο-συναισθηματική, νοητική και γλωσσική 
ανάπτυξη των παιδιών.
✔ Εισαγωγή στα παιδιά στα εργαλεία Web2.0.

1. Δημιουργία λογότυπου
Στιγμιότυπο οθόνης 2025 01 12 212724
2. Παρουσίαση των παιδιών δημιουργώντας με πλαστελίνη τους εαυτούς του 


			

Brushstrokes of Tomorrow: Art, AI, and Human Connection “etwinning project”

Το έργο οργανώνεται σε τέσσερις ενότητες, μία ανά δίμηνο Κάθε ενότητα θα χρησιμοποιεί ένα αντίστοιχο βιβλίο του Hervé Tullet, το οποίο θα εξερευνηθεί μέσω σχετικών δραστηριοτήτων και εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης

Ενότητα 1: Ευημερία & Αυτοέκφραση

– Οι μαθητές θα χρησιμοποιήσουν εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης για να δημιουργήσουν ψηφιακά έργα τέχνης που αντανακλούν τα συναισθήματά τους, συνδυάζοντας χρώματα και εικόνες.

– Στόχος: Αναπτύξτε την ψυχική ευεξία και την αυτοέκφραση μέσω της τέχνης.

Ενότητα 2: Ένταξη & Συνεργασία

– Οι μαθητές θα συνεργαστούν για να δημιουργήσουν ψηφιακά έργα τέχνης χρησιμοποιώντας εργαλεία AI που βοηθούν στην ενοποίηση των σχεδίων κάθε παιδιού, ενθαρρύνοντας τη συμπερίληψη και τη συνδημιουργία.

– Στόχος: Προώθηση της δημιουργίας και της ένταξης ομάδας.  

Ενότητα 3: Κοινωνική Δικαιοσύνη & Ενσυναίσθηση

– Οι μαθητές θα αντιμετωπίσουν διάφορα σενάρια όπου πρέπει να λάβουν αποφάσεις που επηρεάζουν την κοινωνία και σχετίζονται με την κοινωνική δικαιοσύνη. Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να χρησιμοποιηθεί είτε για τη δημιουργία των σεναρίων είτε ως εργαλείο ανατροφοδότησης για τις προτάσεις και τις επιλογές των μαθητών.

– Στόχος: Καλλιεργήστε την ενσυναίσθηση και την κατανόηση περίπλοκων θεμάτων κοινωνικής δικαιοσύνης.

Ενότητα 4: Ιθαγένεια & Ενεργός Πολίτης

– Οι μαθητές θα χρησιμοποιήσουν ψηφιακές πλατφόρμες για να προτείνουν ιδέες και δράσεις που αφορούν την κοινότητα. Η τεχνητή νοημοσύνη θα τους βοηθήσει να βελτιώσουν τις ιδέες τους και να αναλάβουν δράση.

– Στόχος: Ενίσχυση της ενεργού συμμετοχής του πολίτη και της κοινωνικής συμμετοχής.

Μέθοδοι και Τεχνικές: Θα ακολουθηθεί μια διεπιστημονική προσέγγιση, με διακαλλιτεχνικές συνδέσεις, συνεργατική μάθηση και βιωματική μάθηση. Θα χρησιμοποιηθούν επίσης διάφορες τεχνικές, όπως ρουτίνες σκέψης, θεατρικές συμβάσεις και προσομοίωση.

Επιθυμητά αποτελέσματα:

Καλλιέργεια και ανάπτυξη soft skills, με έμφαση:

1. Συναισθηματικές Δεξιότητες: Οι μαθητές θα μάθουν να αναγνωρίζουν και να εκφράζουν τα συναισθήματά τους μέσω των εικαστικών τεχνών (τόσο παραδοσιακές όσο και ψηφιακές).

2. Συνεργασία & Ένταξη: Ανάπτυξη δεξιοτήτων επικοινωνίας, διαπραγμάτευσης, επιχειρηματολογίας και ομαδικής εργασίας προς έναν κοινό στόχο.

3. Δεξιότητες ομαδικής εργασίας: Μέσω της ομαδικής εργασίας, οι μαθητές θα αναπτύξουν δεξιότητες όπως η υπευθυνότητα, η συνεργασία και η αποδοχή και θα μάθουν να ενσωματώνουν τις ιδέες των άλλων για συλλογική λήψη αποφάσεων.

4. Ενσυναίσθηση & Κοινωνική Δικαιοσύνη: Η συμμετοχή σε προσομοιώσεις κοινωνικής δικαιοσύνης θα ενισχύσει την κατανόηση και την ενσυναίσθηση των μαθητών για κοινωνικά ζητήματα.

5. Ενεργός συμμετοχή στην κοινότητα: Οι μαθητές θα προτείνουν και θα συμμετέχουν σε δράσεις που βελτιώνουν την κοινότητά τους, αναλαμβάνοντας το ρόλο των ενεργών πολιτών.

 

Γνωριμία με τον ΗEVRE TULLET.

Ο Hervé Tullet είναι Γάλλος καλλιτέχνης, ερμηνευτής, εικονογράφος και συγγραφέας παιδικής λογοτεχνίας που έχει γράψει πάνω από 80 βιβλία.

  1. 0Διαβάσαμε το βιβλίο προσπαθώντας να μαντέψουμε την συνέχεια του και τι θα συμβεί αν?
  2. Πειραματιστήκαμε με τα χρώματα 5
  3. Παρακολουθήσαμε workshop του Hevre Tullet και ακολουθώντας τις οδηγίες του δημιουργήσαμε τα δικά μας καλλιτεχνικά αριστουργήματα  1 1 2
 

Χριστούγεννα

Χριστούγεννα στο νηπιαγωγείο

  1. Στολισμός χριστουγεννιάτικου δέντρου

Messenger creation DB923014 538A 4AE1 B85B 0ABF0B32B0C5 Messenger creation 1CF410A4 BEA0 4FEB 96AA 057C411FC23A Messenger creation D64DE65B 4E88 43AE B101 F261797B8D5F

2. Ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης

IMG 20241202 122215 IMG 20241202 122229   IMG 20241202 122258

3. Φάτνες

IMG 20241206 135356

4. Ταρανδάκια  – ρεσό

Καταγραφή 2

5. Αι Βασίλης

Καταγραφή1

6. Ζυμαράκια – Στολιδάκια – Στολισμός δέντρου

Messenger creation 0B1F9456 45C2 4141 B17C 959264DE83DF      Messenger creation 422E5A97 9B9A 4D3C 95E1 25FE52B8925C

7. Γράμμα στον Αι Βασίλη

1

8. Χριστουγεννιάτικες κάρτες

Καλές γιορτές 5ο ΝηπιαγωγείοΚιλκίς

Παγκόσμια μέρα για τα δικαιώματα των παιδιών

20 Νοεμβρίου – Παγκόσμια μέρα για τα δικαιώματα των παιδιών. Τα παιδιά μιλούν για τα δικαιώματα τους και δημιουργούν το παζλ των δικαιωμάτων. ΥΓΕΙΑ – ΞΕΚΟΥΡΑΣΗ – ΤΡΟΦΗ – ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ – ΠΑΙΔΕΙΑ – ΦΙΛΙΑ – ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ.

Messenger creation 6B77F634 3B20 40B0 9EC2 8C394CE0AFE3 Messenger creation AAC7E1A2 AFAE 49E5 B606 A06E83540A17 Messenger creation B12AC039 66F3 4E22 8AB0 ACCE1545E668

(Την δραστηριότητα υλοποίησε η κοινωνική λειτουργός του σχολείου η κ.Τσεσμετζίδου Νικολέτα)

The art and science of Light (etwinning project)

  1. The art and science of Light

Το έργο «eTwinning» «The Art & Science of Light» θα ενθαρρύνει τους εταίρους του έργου για συζητήσεις και δραστηριότητες που θα βοηθήσουν στην καλύτερη κατανόηση της επίδρασης του φωτός στη Γη, τον άνθρωπο και τη ζωή στη Γη.

  1. 1η δραστηριότητα ¨Γνωριμία με τους εταίρους με της σημαίες της κάθε χώρας και το beebot καθώς και με  online εφαρμογή δημιουργίας  χάρτη.
  2. IMG 20241118 141232
  3. IMG 20241114 153317
  4. https://youtu.be/46r_9d75dU0
  5. Παρουσίαση του τμήματος με τη δημιουργία των προσώπων από πλαστελίνη και τη χρήση της εφαρμογής chatterpix

 

7. Δημιουργία Logo του προγράμματος.

IMG 20241120 142220

8. Πειραματισμοί με τη δημιουργία σκιών

shadows1            shadows2                 shadows3

photo collage.png        photo collage.png 1

9. Δημιουργία σκιών με σχήματα

 

10. Tα παιδιά προφέρουν την λέξη φως στη γλώσσα των συνεργαζόμενων σχολείων