Εργαστήριο Δεξιοτήτων: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Παγκόσμια και Τοπική Πολιτιστική
Κληρονομιά Υπεύθυνα παιδιά-Υπερασπιστές των ζώων
Το παρόν πρόγραμμα ανήκει στη θεματική « Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο
Ανάπτυξη» σύμφωνα με το Πρόγραμμα Σπουδών Νηπιαγωγείου (ΙΕΠ, 2014). Βασικός
σκοπός του προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση, η εκπαίδευση και η αλλαγή
συμπεριφοράς των μαθητών/τριών σε θέματα που αφορούν τα δικαιώματα των ζώων. Οι
επιμέρους στόχοι του προγράμματος είναι: να κατανοήσουν οι μαθητές/τριες την σχέση
αλληλεξάρτησης ανάμεσα στα ζώα και στον άνθρωπο, να κατανοήσουν ότι ο άνθρωπος δεν
σέβεται τα ζώα για αυτά που μας προσφέρουν. Τα υπερκμεταλλεύται για να καλύψει τις
διατροφικές του ανάγκες σε ζωϊκά προϊόντα. Να αντιληφθούν ότι η στάση σεβασμού
απέναντι στα ζώα είναι μια στάση που ενισχύει το αίσθημα ευθύνης. Το πρόγραμμα
αξιοποιεί τις αρχές της διερευνητικής μάθηση
Δεξιότητες στόχευσης του εργαστηρίου : Δεξιότητες μάθησης του 21ου αιώνα (Επικοινωνία,
συνεργασία, κριτική σκέψη, δημιουργικότητα) Δεξιότητες Ζωής : (Κοινωνικές δεξιότητες,
Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Υπευθυνότητα ) Δεξιότητες του Νου : (δημιουργική,
παραγωγική, ολιστική σκέψη, αναστοχασμός.) Ψηφιακές δεξιότητες.
1ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: Άνθρωποι και ζώα-μία σχέση αλληλεξάρτησης
Τα νήπια καλούνται να σκεφθούν κάποια ζώα που προσφέρουν τροφή στον άνθρωπο και
ποια είναι αυτή; Με την τεχνική της ιδεοθύελλας δημιουργείται ο αρχικός εννοιολογικός
χάρτης με κεντρικό ερώτημα «Ζώα που μας προσφέρουν τροφή».
Στη συνέχεια δημιουργείται ο δεύτερος εννοιολογικός χάρτης «Τι προσφέρει ο άνθρωπος
στα ζώα» Από τη σύγκριση των δύο χαρτών καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι υπάρχει μια
πολύ στενή και αλληλένδετη σχέση ανάμεσα στον άνθρωπο, στα ζώα και στο περιβάλλον
Τα παιδιά αποτυπώνουν τις απόψεις τους .
2η εργαστήριο: Συζήτηση για τον πίνακα του Σιγκάλ ” Εγώ και το χωριό”
3η δραστηριότητα: ” Σέβομαι τα ζώα , δεν τα υπερεκμεταλλεύομαι”
4η δραστηριότητα: Δημιουργία πίνακα αναφοράς για τη δικαιώματα των ζώων
Τα παιδιά ζωγραφίζουν ένα δικαίωμα των ζώων το οποίο επιλέγουν