Γονείς

15-4-2020

   ¨Με όπλο μας την αγάπη για ζωή και εφόδια την αισιοδοξία  και τους θετικούς λογισμούς, θα αποδείξουμε ότι είμαστε άνθρωποι που θέλουμε να κάνουμε πράγματα.¨

   Ήρθε  η ώρα να δώσουμε περισσότερο ποιοτικό και  δημιουργικό  χρόνο  τόσο στον εαυτό μας όσο και σ΄ αυτούς που αγαπάμε και κυρίως στα παιδιά μας.

 Μείνετε σπίτι αλλά ζήστε και δημιουργήστε ευχάριστες στιγμές και αναμνήσεις.

  • Διαβάστε στο παιδί σας παραμύθια (ένα την ημέρα είναι αρκετό)
  • Παίξτε με τα βιβλία. Παρατηρήστε  το εξώφυλλο  και μαντέψτε  τον τίτλο ή δώστε τον τίτλο  και μαντέψτε την ιστορία, μαντέψτε (αφήστε τα παιδιά  να φανταστούν) ποιο θα ήταν το τέλος της ιστορίας και μετά διαβάστε το τέλος. Ζωντανέψτε  το παραμύθι  κάνοντάς το θεατρικό παιχνίδι, με υλικά  καθημερινής  χρήσης  που έχουμε στο σπίτι (ρούχα, καπέλα, ζώνες, φουλάρια κλπ). Θα εκπλαγείτε από τα ίδια σας τα παιδιά καθώς θα ανακαλύψετε πόση φαντασία και δημιουργικότητα έχουν! Δεν πειράζει αν το σπίτι αλλάξει μορφή…  Η τακτοποίηση στο τέλος που θα γίνει απ’ όλους- και θα είναι συμφωνημένο από την αρχή- θα είναι μέρος του παιχνιδιού.
  • Δώστε τρία ή τέσσερα αντικείμενα στο παιδί (π.χ. ένα τουβλάκι, ένα αυτοκινητάκι, μία κούκλα, ένα μολύβι) και ζητήστε να φτιάξει τη δική  του ιστορία με αρχή, μέση και τέλος ή να τα ζωντανέψει και να παίξει μ΄αυτά κουκλοθέατρο.
  • Παίξτε παραδοσιακά παιχνίδια όπως το «πετάει, πετάει» και άλλα πολλά ακόμη που θα σας έρθουν στο νου καθώς θα ξυπνούν οι αναμνήσεις των παιδικών σας χρόνων, τις οποίες  τα παιδιά σας θα τις απογειώνουν με τη φαντασία τους.
  • Μια ιδέα που δουλεύει, είναι να φτιάξουμε ένα «βάζο κατά της πλήξης». Γράφουμε διάφορες δραστηριότητες σε χαρτάκια και τα ρίχνουμε σε ένα βάζο. Όταν τα παιδιά κουραστούν ή βαρεθούν, τα προτρέπουμε να τραβήξουν ένα χαρτάκι και… έκπληξη! Μια φρέσκια ιδέα για να απασχοληθούν ευχάριστα!
  • Χορός: τα παιδιά λατρεύουν να χορεύουν, να κινούνται, να χοροπηδούν. Οτιδήποτε με ρυθμό τα βοηθάει!
  • Bowling: Κρατώντας τα άδεια μπουκάλια από το εμφιαλωμένο νερό και χρησιμοποιώντας μια οποιαδήποτε μπάλα. Είναι ένα εύκολο στην προετοιμασία παιχνίδι. Μπορούμε να τυλίξουμε με χαρτοταινία τα μπουκάλια και να βάψουμε λωρίδες με διάφορα χρώματα.
  • Ποιά λέξη αρχίζει απόοοοοοο … : (ιδανικό για 5χρονα) “Πα”; παντόφλα, παντζάρι κλπ. “Πι”; πύραυλος, πιπέρι, πισίνα κλπ. “Αλ”; αλεύρι, αλυσίδα κλπ. “Ε”; ελάφι, ελευθερία κλπ.  Όπως στα παραδείγματα, στα παιδιά αρέσει να βρίσκουν λέξεις που ξεκινούν απόοοο … Ειδικά όταν διαλέγουν αυτά την αρχή της λέξης και περήφανα τη λένε … (προσχολική δραστηριότητα).
  • Διαστημοταξίδια: μπαίνουμε όλοι κάτω από ένα τραπέζι και το ονομάζουμε “διαστημόπλοιο”. Κάνουμε την πρώτη στάση στον “πλανήτη που χοροπηδούν” και μόλις βγούμε από το διαστημόπλοιο χοροπηδάμε παντού. Ξαναμπαίνουμε στο διαστημόπλοιο και πάμε σε άλλον πλανήτη, στον “Γελαστό”. Βγαίνουμε από το διαστημόπλοιο και ξεκαρδιζόμαστε. Επόμενη στάση ο πλανήτης που χορεύουν. Μετά ο πλανήτης που τραγουδούν, που κλαίνε, που κρυώνουν κλπ.
  • Σπιτική πλαστελίνη: Μπορούμε να φτιάξουμε μόνοι μας και σε συνεργασία με το παιδί μας πλαστελίνη. Είναι δραστηριότητα δημιουργική από το πρώτο της στάδιο και το παιδί μπορεί να αναμιχτεί σε όλα τα στάδια.  Υλικά που θα χρειαστούμε:
  1. 1/2 φλιτζάνι αλάτι
  2. 1 φλιτζάνι αλεύρι
  3. 1 φλιτζάνι νερό
  4. Κουπ-πατ
  5. πλάστης
  6. χρώμα ζαχαροπλαστικής (προαιρετικό)

Οδηγίες:

Βάζουμε το αλάτι και το αλεύρι σε ένα μπολ.
Φοράμε στο παιδί μια ποδιά (ώστε να μην λερωθούν πολύ τα ρούχα του) και το αφήνουμε να ανακατέψει το μείγμα, είτε με τα χέρια, είτε με ξύλινη κουτάλα.
Αργά προσθέτουμε το νερό (που αν θέλουμε έχουμε χρωματίσει πρώτα με το χρώμα ζαχαροπλαστικής).
Συνεχίζουμε το ζύμωμα μέχρι το μείγμα να γίνει μαλακό και ελαστικό. Βγάζουμε το ζυμάρι από το μπολ και το απλώνουμε σε ελαφρά αλευρωμένη επιφάνεια. Το παιχνίδι αρχίζει με το έτοιμο ζυμάρι – πλαστελίνη!  Μπορούμε να φτιάξουμε σχήματα με τους κόπτες μπισκότων ή με πλαστικά παιδικά μαχαίρια, ή να δημιουργήσουμε φιγούρες (αυτοκινητάκια, λουλούδια κα) σε συνεργασία με τα παιδιά μας.
Στο τέλος φυλάμε τη σπιτική πλαστελίνη μας στο ψυγείο μέσα σε αεροστεγές δοχείο ή polybag.

  • Σαπουνόφουσκες:                                                                                                       

 Γεμίζουμε ένα ποτήρι με νερό.

 Προσθέτουμε λίγο σαπούνι για τα πιάτα.

Φτιάχνουμε με σύρμα ένα δαχτυλίδι και μία προεξοχή για να το κρατάμε. 

Βουτάμε το δαχτυλίδι στο δοχείο, το βγάζουμε και φυσάμε απαλά.

Tip: Αν προσθέσουμε 1 κουταλιά γλυκερίνη για γλυκά (από το φαρμακείο), οι σαπουνόφουσκες θα έχουν μεγαλύτερη διάρκεια. (πηγή: how to make bubbles)

  • Κυρίως δώστε στα παιδιά χαρτιά, χρώματα, μαρκαδόρους, ξυλομπογιές,  λαδοπαστέλ, κόλλα, ψαλίδι… και αφήστε τα να ζωγραφίσουν, να βάψουν, να σκίσουν,  να κόψουν  να κολλήσουν…,  να παίξουν, να χαρούν…

    Θα θέλαμε λοιπόν, όλοι εσείς οι γονείς, να ενθαρρύνετε τα παιδιά σας να εκφράζονται μέσα από τις καλλιτεχνικές τους δημιουργίες και να αποτυπώνουν, με το δικό τους μοναδικό τρόπο, την καθημερινή ζωή τους μέσα στην οικογένεια.

   Τις εργασίες αυτές μπορείτε να τις συλλέξετε σε ένα φάκελο και όταν με το καλό επιστρέψουμε στο σχολείο, να τις τοποθετήσουμε στο φάκελο εργασιών του παιδιού, ο οποίος θα δοθεί μαζί με τις προηγούμενες αναμνήσεις του, στο τέλος αυτής της ιδιαίτερης χρονιάς.

Κάτι τελευταίο: προτείνουμε το  https://safeyoutube.net/    για ασφαλή χρήση του YouTube  ( για να προστατεύουμε τα παιδιά μας από ακατάλληλο περιεχόμενο), κάνοντας κλικ στο bookmarklet-σημειωματάριο και ακολουθώντας τις οδηγίες. 

                Παίξτε πολύ, συνεχίστε να χαμογελάτε και να περνάτε ξεχωριστές και δημιουργικές στιγμές με τους αγαπημένους σας!

Με εκτίμηση

οι Νηπιαγωγοί

 

 

                                         

7-4-2020

Αγαπητοί γονείς,

     Μέσα στη δίνη της παγκόσμιας εξάπλωσης του ιού COVID-19,  τα σχολεία  στην Ελλάδα βρίσκονται σε αναστολή λειτουργίας «μέχρι νεωτέρας» από τις 11 Μαρτίου. 

    Μια πρωτόγνωρη κατάσταση για το εκπαιδευτικό σύστημα, τους μαθητές, τις οικογένειές τους και τους εκπαιδευτικούς. Μια πρωτόγνωρη κατάσταση για όλη την κοινωνία.

     Νοιώθοντας, λοιπόν την ανάγκη για επικοινωνία μαζί σας, εγκαινιάζουμε ένα νέο τρόπο επικοινωνίας. Ενεργοποιούμε το ιστολόγιο του σχολείου μας, αποστέλλοντάς σας e-mail και στη συνέχεια κοινοποιώντας σας συνδέσμους και ηλεκτρονικές σελίδες που θα βοηθήσουν  -ελπίζουμε-  εσάς και τα παιδιά μας. Η επικοινωνία μας γίνεται για να διατηρηθεί η επαφή μεταξύ εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων, στην κρίση της πανδημίας που κρατάει κλειστά τα σχολεία.

Η απειλή της μετάδοσης του COVID-19 καθώς και τα μέτρα για την αποτροπή της, αποτελούν σημαντική ευκαιρία για όλους να αναλάβουμε παιδαγωγικό ρόλο απέναντι στα παιδιά, ώστε με το παράδειγμά μας να αναδειχθεί η αξία της υπομονής.

  • Ας τους προσφέρουμε την παρουσία μας, στον βαθμό που αυτό είναι δυνατό.
  • Ας μοιραστούμε σκέψεις και εμπειρίες μαζί τους προς την κατεύθυνση της συλλογικής προσπάθειας να κερδίσουμε τη μάχη της μετάδοσης του ιού.
  • Ας τους πείσουμε πως πρέπει να ακολουθήσουν με υπευθυνότητα τις οδηγίες που δόθηκαν από τον ΕΟΔΥ για ατομική καθαριότητα.
  • Ας προστατέψουμε τους ηλικιωμένους.

Οι ενέργειες αυτές δεν πρέπει να αντανακλούν άγχος και πιεστική διάθεση αλλά τη φιλοσοφία πως η ατομική ευθύνη προστασίας της δημόσιας υγείας, θα φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Οι Εκπαιδευτικοί του σχολείου μας, δηλώνουμε πως είμαστε έτοιμες να υποστηρίξουμε τη μαθητική μας κοινότητα είτε απαντώντας σε ερωτήσεις (όσο αυτό είναι δυνατόν), είτε υποδεικνύοντας σελίδες,  links και ότι άλλο μπορούμε.

Μπορείτε να επικοινωνείτε μαζί μας μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου mail@5nip-kalamp.tri.sch.gr .

Τα e-mail ελέγχονται καθημερινά και θα προσπαθήσουμε να απαντάμε εγκαίρως.

             Ευχόμαστε σε όλους υγεία και δύναμη, για να αντιμετωπίσουμε αυτές τις πρωτόγνωρες και δύσκολες καταστάσεις που ζούμε.              

  Είμαστε πάντα κοντά σας!

                                                                                                                               Οι νηπιαγωγοί