Τη φετινή σχολική χρονιά, και συγκεκριμένα το δίμηνο Φεβρουάριος-Μάρτιος 2022, ασχοληθήκαμε για πρώτη φορά στο νηπιαγωγείο μας με τη ρομποτική. Κάτι άγνωστο και πρωτόγνωρο και για τα παιδιά αλλά και για μας τις νηπιαγωγούς, που όμως βοήθησε τα παιδιά να πειραματιστούν και να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση, κριτική σκέψη και δεξιότητες σχεδιασμού και συνεργασίας. Το θέμα με το οποίο ασχοληθήκαμε στην 3η ενότητα των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων ήταν: «Τα Ρομπότ στην Υπηρεσία της Ανακύκλωσης». Κατά τη διάρκεια του θέματος τα παιδιά παρατήρησαν, εξέφρασαν απορίες για το νέο αυτό αντικείμενο, έκαναν ερωτήσεις, μάζεψαν πληροφορίες, εξερεύνησαν το θέμα της ρομποτικής, βρήκαν και δοκίμασαν λύσεις, απόκτησαν γνώσεις. Γνώρισαν τα ρομπότ (τι είναι, πώς κινούνται, από τι υλικά φτιάχνονται), κατασκεύασαν – με τη βοήθεια των γονιών τους στο σπίτι- ρομπότ που τα έφεραν στο νηπιαγωγείο, τα προγραμμάτισαν δίνοντάς τους εντολές, κινήθηκαν όπως τα ρομπότ, εξοικειώθηκαν με τη χρήση καρτελών και συμβόλων, κάνανε «Ρομποτοεξερευνήσεις». Κατάφεραν έτσι, μέσα από το παιχνίδι, σαν μικροί επιστήμονες να χτίσουν μια «γέφυρα» ανάμεσα στον πραγματικό κόσμο και στον κόσμο των ρομπότ παίζοντας, διασκεδάζοντας, δημιουργώντας. Επίσης, μέσα από το θέμα αυτό μάθαμε την αξία της Ανακύκλωσης στη ζωή μας. Γνωρίσαμε τα ανακυκλώσιμα υλικά και τις συσκευασίες τους, είδαμε από κοντά το πρόβλημα των απορριμμάτων γύρω μας, δημιουργήσαμε στις τάξεις μας τη «Γωνιά της Ανακύκλωσης» αξιοποιώντας τα ρομπότ για τη συλλογή και τη διαλογή των απορριμμάτων. Έτσι, μέσα από το συνδυασμό της Ρομποτικής και της Ανακύκλωσης συνδυάσαμε τη μάθηση με το παιχνίδι μετατρέποντας την εκπαίδευση των παιδιών σε μια διασκεδαστική δραστηριότητα. Ας απολαύσουμε λοιπόν κάποιες δραστηριότητες και των δύο τμημάτων και κάποιες όμορφες στιγμές από τη διαδικασία υλοποίησης αυτού του εργαστηρίου!