25η Μαρτίου 1821

Τι γιορτάζουμε την 25η Μαρτίου

Την 25η Μαρτίου γιορτάζουμε την επέτειο της Ελληνικής Επανάστασης του 1821, η οποία σηματοδότησε και την απελευθέρωσή μας από τον τουρκικό ζυγό. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη εθνική μας εορτή, καθώς χάρη στους αγώνες των ηρώων της επανάστασης ιδρύθηκε το νεότερο ελληνικό κράτος, λίγα χρόνια αργότερα.

Πριν την Ελληνική Επανάσταση είχε προηγηθεί μια μακρόχρονη περίοδος τουρκοκρατίας, που κράτησε περίπου 400 χρόνια. Επίσημα, η τουρκοκρατία ξεκίνησε με την τελική πτώση της Κωνσταντινούπολης από τους Οθωμανούς το 1453, η οποία έφερε και το τέλος της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας.

Σημειώνουμε εδώ ότι, αν και οι περισσότεροι ιστορικοί συμφωνούν πως η Ελληνική Επανάσταση ξεκίνησε στις 21 Φεβρουαρίου του 1821, με την εξέγερση στο Γαλάτι, ως επέτειος της έναρξης του απελευθερωτικού αγώνα καθιερώθηκε η 25η Μαρτίου.

Η ημερομηνία αυτή θεσπίστηκε διότι ότι η 25η Μαρτίου συνέπιπτε με τη μεγάλη γιορτή της ορθοδοξίας, τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου. Η Φιλική Εταιρεία θεώρησε ότι ήταν καλή ιδέα ο Ευαγγελισμός να συνδεθεί με την Ελληνική Επανάσταση, ώστε να τονωθεί το εθνικό φρόνημα του μέχρι πρότινος υποδουλωμένου ελληνικού λαού. (Πηγή: https://www.ieidiseis.gr/ellada/190309/ti-giortazoume-tin-25i-martiou )

 

Στο Νηπιαγωγείο μας, τα νήπια ήρθαν σε επαφή με τα γεγονότα εκείνων των ημερών του αγώνα μέσα από εκπαιδευτικό οπτικοακουστικό υλικό

1

Παρατηρήσαμε τις στολές των αγωνιστών και τα νήπια προσπάθησαν να τις αποδώσουν όσο καλύτερα μπορούν

1679821357638    1679821357632

Η 25η Μαρτίου αποτέλεσε μία διαθεματική προσέγγιση και τα νήπια εργάστηκαν τόσο με ατομικά φύλλα εργασίας και κατασκευές, όσο και συλλογικά αναπτύσσοντας δεξιότητες συνεργασίας

1679821357664

1679821357677    1679821357660

1679821357613

1679821357647     1679821357652

1679821357643

Η πρόσκληση της γιορτής του σχολείου μας, η οποία βασίζεται στην εθνική αλλά και στη θρησκευτική γιορτή του Ευαγγελισμού

1679821357671    1679821357689

 

1679821357627

Η τάξη μας περίμενε τους μικρούς μαθητές να πουν ποιήματα και τραγούδια τιμώντας τους ήρωες του ΄21

1679821357618

 

Η μέρα της γιορτής έφτασε…

Όλοι χαρούμενοι και περήφανοι καμαρώσαμε τα παιδιά μας!

1679821357606

 

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΕΛΛΑΔΑ!

 

3ο εργαστήριο δεξιοτήτων: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη: “Όλοι διαφορετικοί… όλοι ίσοι!”

Το 3ο εργαστήριο δεξιοτήτων για φέτος έφτασε στο τέλος του με ένα αρκετά ενδιαφέρον θέμα για τα παιδιά, το οποίο προέκυψε από την δράση μας ενάντια στην ενδοσχολική βία. Η διαφορετικότητα του καθενός είναι μία από τις αιτίες που μπορεί να προκαλέσουν μία βίαιη συμπεριφορά. Από πολύ μικρές ηλικίες οφείλουμε να μαθαίνουμε στα παιδιά μας να αποδέχονται την διαφορετικότητα τόσο των άλλων, όσο και του ίδιου τους του εαυτού. Όπως αναφέρεται στο Πρόγραμμα Σπουδών Νηπιαγωγείου (2014α, 79) «H αναγνώριση της σχέσης του ατόμου με το περιβάλλον και η ευαισθητοποίηση σε σχετικούς προβληματισμούς που αποτελούν αντικείμενο των κοινωνικών επιστημών, λειτουργούν συμπληρωματικά με την διαμόρφωση της προσωπικής και κοινωνικής ταυτότητας και των κοινωνικών δεξιοτήτων που εντάσσονται στα περιεχόμενα της προσωπικής και κοινωνικής ανάπτυξης. Εξάλλου η καλλιέργεια αξιών, στάσεων και συμπεριφορών […] αποτελούν κοινό στόχο των κοινωνικών επιστημών και της προσωπικής κοινωνικής ανάπτυξης» Γι αυτό, τα νήπια οφείλουν να εμπλέκονται ενεργά σε εργαστήρια αλληλοσεβασμού και διαφορετικότητας.

Αρχικά, παρατηρήσαμε τους εαυτούς μας. Όλοι μας έχουμε διαφορετικά χαρακτηριστικά γνωρίσματα και κανένας δεν είναι ίδιος με κανέναν. Τα παιδιά ζωγράφισαν τους εαυτούς τους και τους παρουσίασαν στην παρεούλα

1679055988591

Παρατήρησαν σε εικόνες διαφορετικούς ανθρώπους στην καθημερινότητά μέσα και έξω από τις σχολικές τάξεις

1679055988850

Ο καθένας έφτιαξε μία ζωγραφιά μέσα σε ένα κομμάτι παζλ και συνθέσαμε το παζλ της τάξης μας

1679055988839    1679055988829  1679055988860

1679055988818

Πως μπορεί να νιώσει ένα μήλο ανάμεσα σε πορτοκάλια;; Πως νιώθει ένα “διαφορετικό” παιδί ανάμεσα σε άλλα;;

Τα νήπια μίλησαν στην παρεούλα, εμπλουτίζοντας τον προφορικό τους λόγο με βάση τις προσωπικές τους εμπειρίες και βιώματα

1679055988744

Αναφερθήκαμε στην διαφορετικότητα του χρώματος ενός ανθρώπου, της θρησκείας, αλλά και της γλώσσας

1679055988801

Στο νηπιαγωγείο μας φέτος υπάρχουν νήπια και προνήπια με γονείς από άλλες χώρες. Τα παιδιά μας έφεραν λέξει γραμμένες στη γλώσσα του καθενός, τις γράψαμε, τις ακούσαμε και παρατηρήσαμε ομοιότητες και διαφορές

1679055988809   1679055988750 1

1679055988760    1679055988773

Τα παιδιά προσπάθησαν να αντιγράψουν τη λέξη “καλημέρα” σε άλλες γλώσσες

1679055988794

Από το πρόγραμμα της διαφορετικότητας δεν θα μπορούσε να λείπει και ο “Έλμερ, ο παρδαλός ελέφαντας”. Ένας ελέφαντας που έρχεται να μας διδάξει μέσα από την διαφορετικότητά του

1679055988584   1679055988879

Στη συνέχεια, ασχοληθήκαμε με τα άτομα με ειδικές ανάγκες και αναπηρία και την διαφορετικότητά τους

1679055988735

1679055988693

1679055988683

Κατασκευάσαμε κάρτες για τον σεβασμό των Α.Μ.Ε.Α.

1679055988727    1679055988711

Η νοηματική γλώσσα, η γλώσσα των κωφών είναι ένας τρόπος επικοινωνίας μεταξύ των ανθρώπων αυτών. Παρακολουθώντας το παρακάτω βίντεο, προσπαθήσαμε να μάθουμε τις μέρες της εβδομάδας στη νοηματική γλώσσα

 

Γνωρίσαμε την ιστορία της γραφής Braille

Παρατηρήσαμε βιβλία γραμμένα σε αυτή τη γραφή

1679055988628

Τον τρόπο που ζωγραφίζουν τα τυφλά παιδιά, χρησιμοποιώντας ανάγλυφα αυτοκόλλητα

1679055988644

Αλλά και το παιδικό μπαστούνι που χρησιμοποιούν για να διευκολύνουν την καθημερινότητά τους

1679055988671

Σε αυτό το σημείο, ευχαριστούμε θερμά την αγαπημένη μας συνάδελφο Ερμιόνη Μιχαηλίδου για την παραχώρηση των παραπάνω αντικειμένων.

Παρατηρήσαμε το αλφάβητο των τυφλών

1679055988619

Και προσπαθήσαμε να φτιάξουμε το αρχικό γράμμα του ονόματός μας, παρατηρώντας τον παραπάνω πίνακα

1679055988598

Όσο νωρίτερα ένα παιδί επεξεργάζεται τις έννοιες της διαφορετικότητας και της αποδοχής, τόσο πιο αποτελεσματικά μπορεί να αναπτύξει δεξιότητες και στάσεις σεβασμού στις ζωές των γύρω του!

6 Μαρτίου, Παγκόσμια Ημέρα κατά του Σχολικού Εκφοβισμού

Δυστυχώς… οι παγκόσμιες ημέρες μάς υπενθυμίζουν πως τα προβλήματα δεν έχουν λυθεί! Ο σχολικός εκφοβισμός είναι ένα φαινόμενο που παρατηρείται από πολύ μικρές ηλικίες παιδιών κατά την είσοδό τους στο σχολικό περιβάλλον. Πρόκειται για μία απαιτητική κατάσταση, η οποία αφορά τόσο το θύμα, όσο και τον θύτη και χρήζει προσοχής και λεπτής διαχείρισης, για να λυθεί. Η προσχολική εκπαίδευση αποτελεί για πολλά παιδιά την πρώτη ουσιαστική επαφή τους με συνομήλικους, συνεργασία και αρμονική ύπαρξη σε τάξη.

Προσπαθώντας να εξαλειφθούν φαινόμενα όπως ο εκφοβισμός, τα παιδιά χρειάζεται να αναπτύξουν την ενσυναίσθηση και την αποδοχή του διαφορετικού.  Ακολουθεί ένα βίντεο που παρακολουθήσαμε στην τάξη:

Συζητήσαμε γι’ αυτό στην παρεούλα και τα συναισθήματα που μας προκαλεί. Στη συνέχεια τα παιδιά προσπάθησαν να αναπαραστήσουν “κακές” πράξεις, οι οποίες έχουν αντίκτυπο στους συμμαθητές τους

Σωματική βία:

1678109576485

Λεκτική βία:

1678109576477

Καταστροφή κατασκευών και προσωπικών αντικειμένων:

1678109576491  1678109576462

1678109576470

Τα άσχημα λόγια και η βία έχουν ως αποτέλεσμα την εσωτερική απογοήτευση, όπως στο παρακάτω βίντεο, το οποίο οι άνθρωποι παρομοιάζονται με μήλα:

Σε καταστάσεις εκφοβισμού δεν μένουμε σιωπηλοί, χρειάζεται να μιλάμε. Με το σύνθημα “ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ” συμμετέχουμε στην εκστρατεία κατά του σχολικού εκφοβισμού από το Χαμόγελο του Παιδιού

mila twra 1

Στη συνέχεια, με το προσωπικό αποτύπωμα του καθενός, γράψαμε “ΟΧΙ στη βία”

1678109576454       1678109576518

Οι διαφορές είναι εκείνες που μας κάνουν ξεχωριστούς, γι αυτό και την ημέρα αυτή επιλέξαμε να φορέσουμε διαφορετικές κάλτσες

1678109576527

1678109576508       1678109576501

“Διαφορετικές… αλλά… ίδιες”

Τέλος τα νήπια κλήθηκαν να ξεχωρίσουν τις ενέργειες που δηλώνουν εκφοβισμό και βία στο σχολικό περιβάλλον

1678109576430

Η αμυγδαλιά

Ρώτησα την αμυγδαλιά, αν υπάρχει Θεός και η αμυγδαλιά άνθισε … (Ν. Καζαντζάκης)

Τα νήπια παρακολούθησαν τον μύθο για τη δημιουργία της αμυγδαλιάς και συζήτησαν στην παρεούλα για την αγάπη που δεν τελειώνει ποτέ και δεν νικιέται ούτε από τον θάνατο:

20230302 095950 1

Ζωγράφισαν κλαδιά αμυγδαλιάς χρησιμοποιώντας μπατονέτες για τα άνθη

20230302 104513

20230302 110245

Στη συνέχεια εργάστηκαν ομαδικά έφτιαξαν τα δικά τους δέντρα

20230302 121642 1

20230302 130412 1

Συνεχίζοντας την διαθεματική προσέγγιση για την αμυγδαλιά, τα νήπια συμπλήρωσαν φύλλα εργασίας από τα γνωστικά πεδία της γλώσσας και των μαθηματικών

20230303 093248     20230303 093242

Τυχαία ανακαλύψαμε ένα εκπαιδευτικό βίντεο που αναφέρεται στην αμυγδαλιά που άργησε να ανθίσει. Πρόκειται για την ιστορία ενός δέντρου διαφορετικού από τα υπόλοιπα. Συζητώντας στην παρεούλα διαπιστώσαμε την διαφορετικότητα του καθενός, τους διαφορετικούς ρυθμούς ανάπτυξης και την αποδοχή όλων από όλους!

 

Μία κατασκευή με την αμυγδαλιά κλείνει το θέμα, το οποίο ομόρφυνε ιδιαίτερα την τάξη μας!

20230303 093343

20230303 125617

 

 

 

 

1η Μαρτίου

Μάρτιος…

… ο πρώτος μήνας της άνοιξης!

Τα νήπια γνώρισαν μέσα από ένα εκπαιδευτικό βίντεο, την εποχή που μόλις μπήκε, τους μήνες της, τον καιρό, τις δραστηριότητες και το έθιμο του “Μάρτη”, το γνωστό βραχιολάκι σε χρώμα κόκκινο-λευκό, που συνηθίζουμε να φοράμε

20230301 095429

20230301 093300

Τα παιδιά έμαθαν τη γνωστή παροιμία για τον Μάρτη: “Μάρτης είναι, νάζια κάνει…πότε κλαίει…πότε γελάει”

Ζωγραφίζοντας δύο πρόσωπα (χαράς και λύπης), έφτιαξαν το προσωπάκι του Μάρτη

20230301 102743

Η κυρά- Σαρακοστή!

“Την Κυρά Σαρακοστή

που είναι έθιμο παλιό

οι γιαγιάδες μας τη φτιάχναν

με αλεύρι και νερό

Για στολίδι της φορούσαν στο κεφάλι της σταυρό

και το στόμα της ξεχνούσαν

γιατί νήστευε καιρό

Και μετρούσαν τις ημέρες με τα πόδια της τα εφτά

κόβαν ένα τη βδομάδα, μέχρι να ‘ρθει η Πασχαλιά!”

 

Τα νήπια γνώρισαν την κυρά- Σαρακοστή, παρατήρησαν τον αριθμό των ποδιών της, την έλλειψη του στόματός της και τον λόγο ύπαρξής της. Την περιέγραψαν και εξέφρασαν προσωπικά τους βιώματα σχετικά με αυτήν.

Την ζωγράφισαν…

20230228 103537 1

Την έφτιαξαν με πλαστελίνες…

20230228 122558 1

Την έπλασαν με αλατοζύμη…

20230301 120100

20230301 121513

Και την χρωμάτισαν…

20230302 120233

Απόκριες στο σχολείο!

Απόκριες και το σχολείο μας ντύθηκε σε ρυθμούς καρναβαλιού!

Το ψυγείο μας άλλαξε…

20230220 151706

Μάσκες κατασκευάστηκαν…

Γίναμε minions!

20230216 121707

…μονόκεροι!

20230221 122337

…βάλαμε βενετσιάνικες μάσκες!

20230223 112144   20230224 090521

20230224 121703

Καπέλα…Ινδιάνων!

20230223 091824   20230223 122604

Κλόουν…με το αρχικό τους!

20230221 120024

Αρλεκίνος…που στόλισε το σχολείο μας!

20230221 104905   20230221 113919

Χαρταετοί…που πέταξαν στην τάξη μας!

20230222 112057

20230222 121531

Ο καλύτερος τρόπος που θα μπορούσε να κλείσει ο κύκλος του καρναβαλιού, δεν είναι άλλος από ένα maske party! Φορέσαμε τις στολές μας, χορέψαμε και διασκεδάσαμε πάρα πολύ!

20230224 092824

Και του χρόνου!

 

Εργαστήρια δεξιοτήτων- 2ος Θεματικός κύκλος: “Φροντίζω το περιβάλλον- 1,2,3… Ανακύκλωσε!”

Tο εκπαιδευτικό πρόγραμμα αποσκοπεί στο να έρθουν τα παιδιά αντιμέτωπα με το πρόβλημα των απορριμμάτων, τις κοινωνικές και περιβαλλοντικές του παραμέτρους, να γνωρίσουν τους βασικούς κανόνες για σωστή ανακύκλωση, να παρακινηθούν, να προβληματιστούν και να αντιδράσουν.

Το πρόγραμμα συμβάλλει στη διαμόρφωση των υπεύθυνων πολιτών του αύριο, υπογραμμίζοντας παράλληλα στα παιδιά τους Στόχους 11 και 12 για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη, οι οποίοι έχουν ως θέμα τις βιώσιμες πόλεις και κοινότητες καθώς και την υπεύθυνη κατανάλωση και παραγωγή. Μέσα από το πρόγραμμα τα παιδιά αναγνωρίζουν ως λύσεις του περιβαλλοντικού προβλήματος το τρίπτυχο: Μείωση, Επαναχρησιμοποίηση, Ανακύκλωση, βοηθώντας στην ουσιαστική μείωση της παραγωγής αποβλήτων, κατανοούν την ευθύνη τους απέναντι στο περιβάλλον δίνοντας ιδιαίτερη βαρύτητα στη διαχείριση αστικών αποβλήτων καθώς και ενημερώνονται και ευαισθητοποιούνται σχετικά με τη βιώσιμη ανάπτυξη και έναν τρόπο ζωής σε αρμονία με τη φύση (Ρένεση Παρασκευή, φυσικός περιβάλλοντος).

Τα νήπια ήταν εξοικειωμένα με την έννοια της ανακύκλωσης από προϋπάρχουσες αντιλήψεις και βιώματά τους, οπότε όλα τα εργαστήρια από τον συγκεκριμένο θεματικό κύκλο κύλησαν με ιδιαίτερη χαρά και ενδιαφέρον. Αρχικά, τα παιδιά παρακολούθησαν στην παρεούλα ένα εκπαιδευτικό βίντεο με θέμα την ανακύκλωση και την επαναχρησιμοποίηση των συσκευασιών.

20230207 125736

20230202 124909

Εφόσον τα νήπια έχουν συνδέσει την έννοια της ανακύκλωσης με την κλιματική αλλαγή, εργάζονται τόσο ατομικά με φύλλα εργασίας, όσο και ομαδικά αναπτύσσοντας δεξιότητες συνεργασίας

20230203 122909    20230206 123710

20230206 123710    20230203 122918

20230207 142236

Στη συνέχεια ζητήθηκε από τα νήπια να φέρουν ανακυκλώσιμες συσκευασίας στο σχολείο, να βρουν το σήμα της ανακύκλωσης και να τα τοποθετήσουν στον κάδο που κατασκεύασαν τα ίδια

20230206 123302      20230206 142104

Έφτιαξαν την κυρία Ανακύκλωση, αλλά και κατασκευές από ανακυκλώσιμα υλικά!

IMG 76c7c1e2f6c2a0f08d8d995e9b316c39 V

20230208 152933      20230209 122057

20230209 135241

20230209 115440  20230209 121206

20230209 135346

 

Τα νήπια ασχολήθηκαν με επιτραπέζια παιχνίδια αναφορικά με την μείωση, ανακύκλωση και επαναχρησιμοποίηση αντικειμένων από την καθημερινότητά τους, βάζοντάς τα στην σωστή χρονική ακολουθία

20230210 122036   20230210 122041

 

Μόμπιλε με τη Γη και το σήμα της ανακύκλωσης

20230208 124848

20230208 151907

Ο Διονύσης Διαχωρίσης και η Σούλα Ανακυκλωσούλα… είναι κούκλες από ανακυκλώσιμα υλικά, οι οποίες μας μίλησαν για την ανακύκλωση και την αξία της

20230207 134203

20230207 135119

IMG eb0fb670984bb0a7b5f2a00a1b9f5407 V 1

 

Οι νέες τεχνολογίες δεν θα μπορούσαν να λείπουν από τον δεύτερο θεματικό κύκλο κύκλο. Τα νήπια όλα μαζί έπαιξαν εκπαιδευτικά παιχνίδια στην παρεούλα, συνεργάστηκαν και βρήκαν τις σωστές απαντήσεις

 

20230210 123442

20230210 123458

Η Ελληνική Εταιρία Αξιοποίησης Ανακύκλωσης (Ε.Ε.Α.Α.) με μεγάλη χαρά και προθυμία εμπλούτισε το υλικό μας και ενθάρρυνε την προσπάθεια του σχολείου μας, στέλνοντάς μας ατομικές σακούλες ανακύκλωσης, μαγνητάκια, γόμες, μολύβια κ.ά…

20230214 123410

Το σχολείο μας συμμετέχει στον 7ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Συγγραφής Παραμυθιού με τίτλο «Μια λέξη μαγική….. ίσως σώσει τη Γη!» και με ζωγραφιές και ποιηματάκια στέλνει το μήνυμα για την προστασία του περιβάλλοντος! Τα αποτελέσματά του θα τα ανακοινώσουμε μετά τις 7 Απριλίου.

 

Το πρόγραμμα αυτό ολοκληρώθηκε με μία ομαδική δράση εκτός του σχολικού περιβάλλοντος. Γονείς και νήπια καθαρίσαμε μία έκταση περιβαλλοντικής και ιστορικής σημασίας, το Φιλίππειο Γιαννιτσών και στη συνέχεια ζωγραφίσαμε την αφίσα μας, με το δικό μας μήνυμα!

IMG c6b86545fcafb8124ece815621b22a4c V      IMG 666797aefb7c31248c1078ac37622175 V

20230218 123351

20230218 130346

IMG 3c044bb0a5f6ebd92a206d4fe684c342 V

ΘΕΛΟΥΜΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΚΑΘΑΡΟ!

 

 

 

30 Ιανουαρίου, γιορτή τριών Ιεραρχών

30 Ιανουαρίου η Εκκλησία γιορτάζει τους τρεις Ιεράρχες, τους προστάτες των Γραμμάτων.

Ποίοι ήταν όμως οι τρεις Ιεράρχες και γιατί τους τιμούμε;
Με τον όρο Τρεις Ιεράρχες, αναφερόμαστε συνοπτικά στους τρεις επιφανείς Αγίους και θεολόγους, Βασίλειο τον Μέγα, Ιωάννη τον Χρυσόστομο και Γρηγόριο τον Ναζιανζηνό.

Για τη σοφία τους και τη χριστιανική τους ζωή, η Ορθόδοξη Εκκλησία τους ονόμασε αγίους και γιορτάζουν ο καθένας ξεχωριστά. Αλλά επειδή δημιουργήθηκε μια διαφωνία μεταξύ των χριστιανών για το ποιος από τους τρεις πρόσφερε τα περισσότερα, αποφασίστηκε και καθιερώθηκε από τα τέλη του 4ου αιώνα να υπάρχει και για τους τρεις μια κοινή γιορτή στις 30 Ιανουαρίου κάθε έτους.

(Πηγή: https://www.ipaidia.gr/endiaferouses-eidiseis/treis-ierarxes-giati-einai-prostates-ton-grammaton)

Ακολουθεί η κατασκευή των νηπίων μας για την ημέρα αυτή:

20230130 121924

Ζώα σε χειμερία νάρκη

Ο χειμώνας έχει μπει για τα καλά και υπάρχουν ζώα που δυσκολεύονται να βρουν την τροφή τους και πέφτουν σε χειμερία νάρκη ή χειμέριο ύπνο. Με αυτά τα ζώα ήρθαν σε επαφή τα παιδιά, παρατηρώντας εικόνες, βίντεο αλλά ακούγοντας και τραγούδια.

20230112 125130   Η αρκούδα, το ρακούν, η νυχτερίδα, η χελώνα, το σαλιγκάρι, το φίδι, το σκιουράκι και άλλα ζώα φτιάχνουν μια ζεστή και ασφαλής φωλιά για να περάσουν τους χειμερινούς μήνες προστατευμένα από το κρύο και τους εχθρούς.

Τα νήπια αφού γνώρισαν τα παραπάνω ζώα, τα ζωγράφισαν, αντιστοίχησαν το καθένα με τη φωλιά του και έφτιαξαν κατασκευές

20230118 143013       20230118 143442

20230120 121331

20230120 131053

20230123 124718

20230123 133745