Ο τελευταίος μήνας της άνοιξης έχει μπει και το σχολείο μας γέμισε λουλούδια!
Στην παρεούλα συζητήσαμε για τον κύκλο ζωής των φυτών, παρατηρήσαμε και περιγράψαμε εικόνες, είδαμε εκπαιδευτικά βίντεο, φτιάξαμε τις δικές μας κατασκευές και φυτέψαμε λουλούδια!
Διαβάσαμε το παραμύθι:
Τα παιδιά εργάστηκαν ατομικά με φύλλα εργασίας
Φυτέψαμε φακές σε διάφανα ποτήρια για να μπορέσουμε να παρατηρήσουμε την ανάπτυξή τους αργότερα. Οι υποθέσεις, η παρατήρηση και η εξαγωγή συμπερασμάτων είναι βασικά χαρακτηριστικά της διδασκαλίας των φυσικών επιστημών. Τα νήπια κάνουν υποθέσεις αρχικά, τι νομίζουν…τι θα γινόταν αν… και με την πραγματοποίηση ενός πειράματος καταλήγουν σε συμπεράσματα, τα οποία είτε επαληθεύουν τις αρχικές τους αντιλήψεις, είτε συγκρούονται με αυτές.
Δύο ποτήρια τοποθετήθηκαν σε σκοτεινό περιβάλλον (το ένα χωρίς νερό και φως, το άλλο χωρίς φως μόνο), έτσι ώστε να παρατηρήσουν τα παιδιά την ανάπτυξη σε σχέση με το φως και το νερό και να αντιληφθούν την σπουδαιότητά τους.
Τα παιδιά ποτίζουν τις φακές, παρατηρούν την ανάπτυξή τους, καθώς και τις ρίζες τους μέσα στο βαμβάκι. Στη συνέχεια παρατήρησαν τις φακές που ήταν τοποθετημένες στην ντουλάπα. Το ένα ποτήρι χωρίς φως και νερό, το οποίο δεν αναπτύχθηκε και το άλλο με νερό, αλλά χωρίς φως.
Τα συμπεράσματά μας από την παρατήρηση ήταν πως τα φυτά χρειάζονται εξίσου φως και νερό, καθώς οι φακές που ποτίζονταν μόνο και αναπτύχθηκαν χωρίς το φως έχουν διαφορετικό χρώμα, λόγω της απουσίας της χλωροφύλλης. Οι φακές που ήταν τοποθετημένες στο παράθυρο και ποτίζονταν συχνά από τα παιδιά, ήταν εκείνες που αναπτύχθηκαν φυσιολογικά.
Πέρα από τις φακές, τα νήπια φύτεψαν λουλούδια σε γλαστράκια που έφεραν από το σπίτι τους. Τοποθέτησαν χώμα και στη συνέχεια το σκέπασαν και το πότισαν.
Οι δραστηριότητες με τα λουλούδια συνεχίστηκαν, όπως και οι κατασκευές τους!
























