Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ
Σκοπός του προγράμματος είναι τα παιδιά μπορούν να παρατηρήσουν τα διακριτά στάδια του κύκλου του νερού (εξάτμιση, συμπύκνωση, βροχόπτωση, συγκέντρωση) καθώς και των εναλλασσόμενων του μορφών του (υδρατμός, βροχή, χαλάζι, πάγος χιόνι) σε έναν κλειστό κύκλο που δεν τελειώνει ποτέ, ως μια εισαγωγική προσπάθεια κατανόησης των φυσικών φαινομένων.
Ήρθε στην τάξη μας ο Σταγονούλης και οι ερωτήσεις που μας έθεσε ήταν μια καλή αρχή για να ξεκινήσουμε το εργαστήριο μας. Στον διαδραστικό πίνακα φτιάξαμε ένα ιστόγραμμα για να καταγράψουμε τις απαντήσεις των παιδιών.
Ακολούθησε το εργαστήρι ρομποτικής και stem από την ομάδα Maker&Space.
Διαβάσαμε το “Πέφτει, πέφτει η σταγόνα” του Σαμ Γκόλντουιν και αποτυπωσαμε τις γνώσεις που έχουμε αποκτήσει στο χαρτί.
Και επειδή είμαστε παιδιά και μαθαίνουμε καλύτερα όταν η γνώση έρχεται μέσα από την πράξη κάναμε και πολλά πειράματα τα οποία ευχαριστηθήκαμε δεόντως .
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Παγκόσμια και τοπική πολιτιστική κληρονομιά:
Ζωοφιλία, δικαιώματα ζώων και αειφορία
Τίτλος: Με τα ζώα έτσι κι αλλιώς γίνομαι φίλος ολοταχώς
Σκοπός του προγράμματος είναι η βελτίωση γνώσεων, στάσεων και αξιών, κυρίως όμως δεξιοτήτων των μαθητών/τριών σε σχέση με τα ζώα.
Ύστερα από τη δράση κοινωνικής ευαισθητοποίησης με το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Δήμου Παλλήνης με τίτλο « Μαθαίνω για τα αδέσποτα- Οι τετράποδοι φίλοι μας» μελετήσαμε τον ζωγράφο Romero Britto και ζωγραφίσαμε κι εμείς ζωάκια επηρεασμένοι από την δική του τεχνοτροπία.


Φτιάξαμε, στην ομάδα, λίστες με τα ζώα που συναντώ στη γειτονιά μου.
καθώς και στην αυλή του σχολείου μας.
Φτιάξαμε ιστογράμματα με τις πληροφορίες που ξέρουμε αλλά και τι θέλουμε να μάθουμε για τα ζωάκια.
Ταξινομήσαμε τα ζώα σε 2 μεγάλες κατηγορίες, τα ζώα που ζουν στη θάλασσα και τα ζώα που ζουν στην στεριά.
Μελετήσαμε πορτρέτα της Frida Kahlo, η οποία αγαπούσε ιδιαίτερα τα ζώα και και ο καθένας ξεχωριστά δικαιολόγησε την προτίμηση του για έναν από τους πίνακες.
Επίσης μάθαμε άλλες 2 μεγάλες κατηγορίες ζώων τα θηλαστικά και τα ωοτόκα με βιωματικό τρόπο και εμπεδώσαμε τις γνώσεις μας σε ένα φύλλο εργασίας.
To εργαστήριο δεξιοτήτων μας συνεχίστηκε με τη δημιουργία ενός εννοιολογικού χάρτη για τις γνώσεις που ήδη κατέχουν τα παιδιά για τα ζώα που απειλούνται με εξαφάνιση στην Ελλάδα.
Και αφού συγκεντρώσαμε αρκετές πληροφορίες μέσα από οπτικοακουστικό υλικό σχετικά με το θέμα, τις αποτυπώσαμε σε ένα χάρτη της Ελλάδας καθώς και σε ατομικό φύλλο εργασίας.
Ολοκληρώσαμε το εργαστήριο κάνοντας μια αποτίμηση των γνώσεων μας!

























