1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων με τίτλο: «Συνεργασία στο Νηπιαγωγείο»

10 Ιανουάριος 2025  Με ετικέτα ,

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2024-2025

Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων αποτελούν καινοτόμο, δυναμική, διδακτική, εκπαιδευτική δράση, η οποία συνίσταται στην προσθήκη νέων Θεματικών Ενοτήτων, με εστίαση στις δεξιότητες, στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου αξιοποιώντας σύγχρονες μεθόδους μάθησης.

Βασική αρχή των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων είναι ο συνδυασμός των γνωστικών πεδίων των Προγραμμάτων Σπουδών με την ανάπτυξη βασικών ικανοτήτων των μαθητών/τριών, με σκοπό τη διάπλασή τους σε ελεύθερους/ες και υπεύθυνους/ες πολίτες, στα συμφραζόμενα της σύγχρονης ελληνικής και παγκόσμιας πραγματικότητας.

Μέσα από τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, που έχουν τη δομή των Ανοικτών Προγραμμάτων Σπουδών και Διαδικασιών, ενισχύεται η καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής, διαμεσολάβησης και υπευθυνότητας, καθώς και δεξιοτήτων ψηφιακής μάθησης, τεχνολογίας και επιστήμης στους/στις μαθητές/τριες (ΦΕΚ 3567 Β 04-08-2021, ΦΕΚ 3791 Β 13-08-2021)

1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων με τίτλο:  «Συνεργασία στο Νηπιαγωγείο»

 Θεματική ενότητα: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη

Οι βασικοί στόχοι του συγκεκριμένου εργαστηρίου δεξιοτήτων είναι:

  • Να καταγράψουν τους κανόνες εύρυθμης λειτουργίας της ομάδας.
  • Να συνεργαστούν σε δυο επίπεδα: Ανά ζεύγη και Σε μικρές υποομάδες.
  • Να εκφράσουν τις ιδέες τους για την έννοια της συνεργασίας.
  • Να αξιοποιήσουν στρατηγικές επίλυσης συγκρούσεων προκειμένου να σχεδιάσουν σε ένα χαρτί με την υποομάδα τους την ιστορία.
  • Να επικοινωνήσουν μέσα από διάφορες συμβάσεις με: κινήσεις, ήχους και ελεύθερους αυτοσχεδιασμούς.

Δραστηριότητα 1η : Ας γνωριστούμε…

Τα παιδιά, με την βοήθεια του ντέφι ή της μουσικής, κινούνται ελεύθερα στο χώρο προσπαθώντας να μην ακουμπήσουν τα «εμπόδια» της τάξης. Όταν το ντέφι ή η μουσική σταματάει, κάνουν αυτό που τους ζητείται πχ. πιανόμαστε σε δυάδες ή σε τριάδες. Επιπλέον, κατά τη διάρκεια της μουσικής, τα παιδιά κινούνται στο χώρο ανάλογα με το τι τους ζητείται πχ περπατάω με ψηλά τα χέρια κτλ.

4

Δραστηριότητα 2η : Δημιουργούμε τους κανόνες της τάξης μας

Τα παιδιά αποφασίζουν τους κανόνες της τάξης μας για την εύρυθμη λειτουργία της ομάδας ώστε να είμαστε όλοι χαρούμενοι , να περνάμε όμορφα και στη συνέχεια τους αποτυπώνουμε με τη ζωγραφική.

φργφδγρδ

Δραστηριότητα 3η: Ζωγραφίζουμε το φίλο μας…

Τα παιδιά ζωγραφίζουν τον φίλο τους, κοιτάζοντάς τον.

εικόνα Viber 2025 01 18 11 52 55 361

Δραστηριότητα 4η: Ζωγραφίζουμε σε ζεύγη

Τα παιδιά ζωγραφίζουν ανά ζεύγη τι πιστεύουν ότι είναι η συνεργασία.

Χωρίς τίτλοεικόνα Viber 2025 01 18 11 52 55 584

Δραστηριότητα 5η: Συνεργασία σε ομάδες

Τα παιδιά, καλούνται, να δημιουργήσουν διάφορες κατασκευές σε ομάδες.

γη

Επιπρόσθετα, τα παιδιά καλούνται να συνεργαστούν ανά ζεύγη και να ανταπεξέλθουν σε κινητικές δραστηριότητες διαβαθμισμένης δυσκολίας. Στόχος της εκάστοτε ομάδας είναι να βοηθήσει μια μπάλα να φτάσει στον προορισμό της είτε με την πλάτη είτε με ένα πιάτο είτε με τα χέρια τεντωμένα χωρίς να πέσει στο πάτωμα.

3 γφ

Δραστηριότητα 6η: Συνεργασία στα κέντρα μάθησης

Τα παιδιά καλούνται να συνεργαστούν ελεύθερα στα κέντρα μάθησης είτε σε δυάδες, είτε σε τριάδες είτε σε τετράδες με σκοπό ταυτόχρονα και να παίξουν και να μάθουν.

ψσφ εικόνα Viber 2025 02 14 14 30 50 373

Δραστηριότητα 7η: Συνεργασία και τέχνη

Τα παιδιά, χωρισμένα σε 3 ομάδες,  παρατηρούν έργα τέχνης και δίνουν τίτλο. Στη συνέχεια, ζωγραφίζουν το δικό τους έργο τέχνης ανάλογα με το τίτλο που είχαν δώσει.

5266

Δραστηριότητα 8η:  Ημερήσιο πρόγραμμα τάξης…

Φτιάξαμε σε ομάδες το ημερήσιο πρόγραμμα της τάξης

εικόνα Viber 2025 02 14 14 28 51 689 1εικόνα Viber 2025 02 14 14 28 51 491 1

Δραστηριότητα 9η : Δημιουργία δέντρου

Τα παιδιά κάθε ομάδας έκαναν συμβούλιο για να αποφασίσουν το δέντρο της ομάδας τους.  Συζητούν, ψηφίζουν και το φτιάχνουν στο χαρτί. Ύστερα κάθε ομάδα ανέλαβε να φέρει πληροφορίες για το δέντρο της.

new

Δραστηριότητα 10η : «Συνεργασία»

Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες και συνεργάστηκαν για να σχηματίσουν τη λέξη «ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ», τοποθετώντας τα γράμματα στη σωστή σειρά. Ένα παιδί κάθε φορά διάλεγε ένα γράμμα και το τοποθετούσε, ενώ οι υπόλοιποι παρακολουθούσαν και βοηθούσαν με σχόλια και ενθάρρυνση. Όταν η λέξη ολοκληρώθηκε, τη διαβάσαμε όλοι μαζί δυνατά και συζητήσαμε τη σημασία της, καταλήγοντας πως όταν συνεργαζόμαστε, όλα γίνονται πιο εύκολα και πιο διασκεδαστικά!

δγεγψ

Εν κατακλείδι, η ενασχόληση με δραστηριότητες γύρω από τη συνεργασία βοήθησε τα παιδιά να κατανοήσουν τη σημασία της ομαδικότητας, της αλληλοβοήθειας και του σεβασμού στις απόψεις των άλλων. Μέσα από βιωματικές δράσεις και παιχνίδια, έμαθαν πως η επίτευξη ενός κοινού στόχου απαιτεί επικοινωνία, συντονισμό και θετική διάθεση. Τα παιδιά συνειδητοποίησαν ότι όταν δουλεύουν μαζί, όχι μόνο πετυχαίνουν καλύτερα αποτελέσματα, αλλά και απολαμβάνουν περισσότερο τη διαδικασία, ενισχύοντας τις φιλίες τους και δημιουργώντας ένα κλίμα εμπιστοσύνης και αποδοχής στην τάξη.

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση