Κύκλος του Νερού – πείραμα με το βρασμό!

Αφού διαβάσαμε το ταξίδι της σταγόνας και είδαμε σε βιντεάκι τον κύκλο του νερού κάναμε το πείραμα με τον βρασμό που είδαμε ότι εξατμίζεται το νερό!

Φτιάξαμε ο καθένας το δικό του κύκλο του νερού και μια ομαδική εργασία με αυτόν!Messenger creation b9f162a6 6c67 48ce 8556 aa6f78b88495 2 IMG 20240217 111400 1 Messenger creation d60a55b7 2f2d 4366 b175 2b1660634b9a 1 Messenger creation 1c4240a7 bb2d 4fa7 96c9 03e2606c40f1 1 Messenger creation 4f482a89 c7d6 4c6f 89ac e5b45b3c5ec9 1 Messenger creation 2c83cb53 2ca8 4290 972c 303d3d49bc3d 1 Messenger creation bc95cc23 691c 40e1 af98 fc4b38637daf 1 Messenger creation 1e9e31a5 4275 4188 a7df bd2765e6344a 1 Messenger creation 8631a0d7 4ec3 4db9 985c 14147ed172ea 1 Messenger creation 49d5cea0 9dae 481c 90c8 c5607650f27d 1 Messenger creation bb5f6790 1c90 4f9e 92f7 7b27892f48a7 1 Messenger creation e6ede4f1 bcf5 4364 878f b58a5adf976c 1 Messenger creation 8a950c51 95f4 4aed 83da 3c0f4cda83ab 1 Messenger creation bb4b9175 efee 4c14 9b73 750e90bc8ccf 1 Messenger creation c52f30f7 0b10 4aae aa48 d6ee0c6b71a4 1 Messenger creation a1e67121 4254 48c1 8e70 b4e066368d06 1 Messenger creation 8905a16b dad0 410e af42 4df432e09c6e 1 Messenger creation 9a50aadd e0b3 4d7a 9faa 5d4206956dd4 1Messenger creation 9333fdd7 0752 4ce6 8184 a2ba38aa4e10Messenger creation 02c06391 8f35 4eb0 ad0e c18101b8ab19Messenger creation c81df49c 46ac 4577 a114 fcb715910fffMessenger creation 04ba2946 dba9 42e1 8ef5 c59f0c8a8eb9Messenger creation 9f79d671 e10e 4a3a 89b0 166dcc7807ccMessenger creation 83a5cfe3 ef70 496a 8110 b0ab387555c8Messenger creation 406592cb bbee 443a aff5 d51cae840a16Messenger creation a8bde292 1207 4cdb ad5b d1645ea92d2fMessenger creation 273b5de1 f814 4fec 8446 dc7076852459

ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ

Εισαγωγή στις Φυσικές επιστήμες 

ΎΛΗ ΚΑΙ ΦΑΙΝΌΜΕΝΑ- ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΤΗΣ ΎΛΗΣ

ΠΗΞΗ-ΤΗΞΗ: “Πότε θα ελευθερωθούν τα παιχνίδια μας;”

Ερώτημα – Υπόθεση- Πείραμα – Παρατήρηση – Συμπέρασμα – Καταγραφή (δημιουργία πίνακα διπλής εισόδου)

Επιλέξαμε λίγα μικρά παιχνίδια, τα βάλαμε σε πλαστικά ποτήρια, τα γεμίσαμε νερό και τα τοποθετήσαμε στην κατάψυξη. Την επόμενη μέρα, τοποθετήσαμε το κάθε ποτηράκι σε διαφορετικό σημείο, με σκοπό να παρατηρούμε ανά διαστήματα, ποιο “παγιδευμένο”παιχνίδι θα “ελευθερωθεί” γρηγορότερα από τον πάγο! Καταγράψαμε τα αποτελέσματα στον πίνακα διπλής εισόδου!

Τοποθετήθηκαν: στον ήλιο, στη σκιά, στο καλοριφέρ, στο ντουλάπι, στο φούρνο μικροκυμάτων

c75cc9a2 cc7d 42a2 ab34 f2077d02bc61 235b2996 1765 406f 9fd4 6b0942acbfa8 d1f027a8 2855 477f b1ac 92f033b3b559 cf940310 0343 459c acd2 bb98ee596a40 c6b85f11 d95e 4bfe 90b0 0dda300ec085 357f42b2 86ea 4cc3 a38d 27300957cad9 5fb0a650 3712 43e5 b4a8 556e5c2e37c3 009d43ba 99b2 42c0 bcc2 049470ebe14c 1863d1ee 4e26 4916 9ae7 161f51d48ae1 ce549e49 410a 4821 a76e f4ff4438dce6 1 ea8a2b97 ef1d 4612 884b 088e5976dc59 31f62443 5933 4dba 8474 1c93ff379c14 06ed225b 8b4a 480b 99c2 62d5681aeff9 4b4fa270 0b0a 4eea 8783 bf6d5a2d1c80 810129d8 0bd0 4b2b bc91 a2d965d5d223

Πειράματα

Εισαγωγή στις Φυσικές επιστήμες 

ΎΛΗ ΚΑΙ ΦΑΙΝΌΜΕΝΑ- ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΤΗΣ ΎΛΗΣ

ΤΗΞΗ: “Στο χέρι ή στο γάντι;” Πού θα λιώσει γρηγορότερα το παγάκι;

Ερώτημα – Υπόθεση- Πείραμα – Παρατήρηση – Συμπέρασμα – Καταγραφή

bb3a8cf9 105a 4d3e befb 7a0e883bae8b a0d7f3f9 6460 4af2 8d7b cf54cc4bbfc3 bbb5372b 2ab3 42f3 972f 87eb9947087e e5ca6fe5 ebc3 4a73 b3b7 9394567c3458 32dedd75 bf53 437e a528 75d68a7f5040 e83d3117 10c6 40c3 815a b33c20e293a8 f71a7f47 9bb9 4bf8 b0f9 2a2c4351ce53 225c12bc 643c 477e 8076 9aa4005f0ea6 c1bc6df3 553a 483c abc2 bcca0d168468

Ρομποτική – Προγραμματισμός

 

Τα παιδιά προγραμματίζουν το ρομπότ, ώστε να περάσει διαδοχικά, από τις εικόνες που δείχνουν όλες τις χαρές και τις χάρες του Φεβρουάριου. Τα χιόνια, τις αλκυονίδες ημέρες, την όμορφη αμυγδαλιά, τις Απόκριες και την Καθαρά Δευτέρα!

798417fa 16b3 47d3 8c26 c8970ac2f286 74f6d747 978e 42ee a585 d96548c3596c 291fcf0d 024a 4aad ab35 c0e8a2f5df5f0033535c e11b 4ece 8be7 f02c7a5906cc

Παίζω και Μαθαίνω

Διασκεδαστικά εκπαιδευτικά και κινητικά παιχνίδια με τα βασικά σχήματα

c6a68c13 bd7c 4828 bab6 d1c9b55653f5 1a1a2479 88e0 4d12 a63a 7c4f0e4c5fc9 ef06c6d5 9760 454d bc30 7a1cee8194b1

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ

Προετοιμασία, ώστε να υποδεχτούμε σύντομα, ακόμη πιο έτοιμοι, τα ρομπότ της τάξης.

Τα παιδιά γίνονται με τη σειρά και ρομπότ και προγραμματιστές

dd78ec14 1d7d 42b2 b280 ab09702d50ea 02246531 590c 4437 90c8 649e111fe204 97c792da 1c95 4c26 b9db f81220ce358a0be51ee5 f879 4347 af07 ac78a2220e8f 1

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ

Ο Φλεβάρης

Ησυχία, η φύση κοιμάται και η παγωνιά δε χάνει καιρό

Άσπρες  νιφάδες τα μαλλιά της στολίζει και την τυλίγει με άσπρο παλτό.

Αστείες πατούσες σημάδια στο χιόνι

Είναι ο καρνάβαλος, Βασιλιάς χοντρός

πρόσωπο όλοι γύρω του αλλάζουν

Κλόουν ινδιάνοι και πειρατές γαϊτανάκι γυρίζουν,κορδέλες πετάνε

Απόκριες λέει, και αρχίζει χορός.

Σπάει τη σιωπή σαν μπαίνει ο Φλεβάρης απ’ όλα  τα αδέλφια του ο πιο μικρός

χρώματα απλώνει όταν γελάει είναι αυτός διαφορετικός

Αστείες πατούσες σημάδια στο χιόνι

Είναι ο καρνάβαλος, Βασιλιάς χοντρός

πρόσωπο όλοι γύρω του αλλάζουν

Κλόουν ινδιάνοι και πειρατές γαϊτανάκι γυρίζουν,κορδέλες πετάνε

Απόκριες λέει, και αρχίζει χορός.

Read more at: http://taniamanesi-kourou.blogspot.com/2014/01/blog-post_4692.html
Copyright © Tania Manesi

  • Τι εικόνες δημιουργούνται στο μυαλό μας όταν ακούμε το ποίημα του Φλεβάρη

237072d4 0b18 4465 b543 159b25343b8c 9b820af0 07e4 4380 bcfc ffc0b383f892 0f3bebf9 9dbe 4f6e 8c7b db98bb965e45 Αντίγραφο ΑντίγραφοIMG 20240206 123611IMG 20240206 123606IMG 20240206 123556IMG 20240206 123107IMG 20240206 123043IMG 20240206 123052

  • Διδακτική αξιοποίηση παραμυθιού, “Ο Γλετζοφλέβαρος”. Ας θυμίσουμε στον λυπημένο Φεβρουάριο τις χαρές – χάρες που έχει, κι ας είναι λίγο μικρότερος μήνας… Χιόνια, αμυγδαλιές, αλκυονίδες ημέρες, Απόκριες, Καθαρά Δευτέρα!

329060873 480183180996533 5645345256586676487 n 22034c4b b854 4191 97d3 3c99b929a19c affd9dfa 6b2a 4853 889e 84d2192a27f9 c78c12d8 d21f 4f04 9c64 234f76d7a173 21cfc818 2c14 44dc 90a6 bc6142e441ca 2c5586ec a59a 42dc a4be 86a17c6ca6f8 1eff5e52 5920 48c0 9f90 c282c8cbf15e 1a45aa09 fd9e 4fb3 9ff5 499b7ec0938e Αντίγραφο Αντίγραφο 36b938d7 3a91 44f0 a55a 387f90696aa4 4c16aa60 b769 45f1 97d2 42c0724578f8

IMG 20240205 123208 IMG 20240205 123141 IMG 20240205 123055 IMG 20240205 123026 IMG 20240205 123020 IMG 20240205 122629 IMG 20240205 122616 IMG 20240205 122613 IMG 20240205 122602 IMG 20240205 122429 IMG 20240205 122027 IMG 20240205 121622 IMG 20240205 121552 IMG 20240205 121600 IMG 20240205 121607

  • Ο μύθος της Αλκυόνας και οι Αλκυονίδες ημέρες

d44e3e68 0263 4ba1 9981 3d53dddf6850 b6133c71 816f 44e4 b03d cbf9c42d2c69 4e5cae62 a5f0 4f8a 82b9 cd0a0680b100 1 e50de578 b452 47db 9ae6 f1a9719ad425 20a22819 2908 423b b09c b6571f757efa b489238e 4ce7 4a49 9a35 3a01451a89aa

Πειραματισμοί

 

Εισαγωγή στις Φυσικές επιστήμες 

ΎΛΗ ΚΑΙ ΦΑΙΝΌΜΕΝΑ- ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΤΗΣ ΎΛΗΣ

Πήξη: Με νερό και τέμπερα φτιάχνουμε “παγομπογιές”

  • Ανακατεύουμε σε θήκες νερό με τέμπερες και τοποθετούμε στην κατάψυξή. Βάζουμε ειδοποίηση να χτυπήσει σε 1 ώρα και σφηνώνουμε μέσα στις θήκες τα γλωσσοπίεστρα.
  • Παρατηρούμε πόσο έχουν σταθεροποιηθεί
  • ξεκαλουπώνουμε την επόμενη μέρα και ζωγραφίζουμε!
  • 8766ce32 ced1 45eb 8d93 95847046b261 Αντίγραφο 4d32f2b8 5685 4d2b b906 5eb74f2028d8 Αντίγραφο 091d4e03 25e4 46e2 b853 04bbde56b105 Αντίγραφο ee9bcd25 0a72 49fb 9f5a 5eade77af0a0 Αντίγραφο 2728bd22 f19e 496e a995 bb2a83876699 Αντίγραφο 0dd4c93c f32c 419d a013 d6037c6d2106 Αντίγραφο 32df829d dd70 40c7 b9e8 80745c1b9be3 Αντίγραφο 795cc4a9 5834 4044 a8a8 c227767eb025 Αντίγραφο fcae65af 9abe 404b 98fb 4bc427e18dd5 a227353a e416 42fd 9f2e 035e480ee8b0 Αντίγραφο