ΠΟΛΙΚΑ ΖΩΑ

Η ενασχόληση με τη θεματική “Πολικά ζώα” ξεκίνησε με την ανάγνωση του παραμυθιού «Ο Λούλι το Παγόβουνο», στο οποίο ο κεντρικός ήρωας, ένα νεογέννητο παγόβουνο, που ταξιδεύει από το Βόρειο Πόλο στο Νότιο Πόλο για να πραγματοποιήσει το όνειρό του, να γνωρίσει τους πιγκουίνους. Με αφορμή το παραμύθι γνωρίσαμε ορισμένα είδη πολικών ζώων και κάναμε αναφορά στους δύο πόλους της Γης. Εκτυπώσαμε τον παγκόσμιο χάρτη και σχεδιάσαμε τη διαδρομή που έκανε ο Λούλι το παγόβουνο για να φτάσει από τη Γροιλανδία (Βόρειο Πόλο) στην άλλη μεριά της Γης, στους Πάγους της Ανταρκτικής.

IMG 2694

Υλοποιήσαμε τη ρουτίνα σκέψης “Κάποτε νόμιζα… τώρα ξέρω” για να ανιχνεύσουμε τις πρότερες γνώσεις των παιδιών σχετικά με τα πολικά ζώα και να συνοψίσουμε μετά το τέλος των δραστηριοτήτων όσα έμαθα για το θέμα αυτό.

IMG 2696

 

Δημιουργήσαμε με διάφορα υλικά τον Βόρειο και Νότιο Πόλο. Έπειτα, κατηγοριοποιήσαμε και τοποθετήσαμε σε κάθε πόλο τα ζώα που ζουν εκεί.

 

image 4 IMG 2686

Με την βοήθεια πινάκων αναφοράς,αναγνωρίσαμε και αντιστοιχήσαμε τα ζώα στον σωστό κάθε φορά πόλο, δημιουργώντας κολάζ

c3000c48 8e21 41e5 b2e7 b1c15eda9c55 4899bf42 b31d 4e03 9dd0 745c784e8f19 322870ee a934 4ddc b40d c817b6732664 fc4e8b0d 7abd 467b b5de 61722ab3ebf6 00006431 9496 44b6 9e0c f9948a7aa712

 

Φτιάξαμε την πολική αρκούδα και τον πιγκουίνο από πλαστελίνη.

IMG 2714 IMG 2716 IMG 2715

Κάποια ζώα των πόλων επισκέφτηκαν την τάξη μας!!!

0542f55c eec0 4a7e aa31 a900876f852a b4c93c31 0c21 4dad b774 35ab5fb2de3c

 

Παίξαμε παιχνίδια γνώσεων στον διαδραστικό πίνακα σχετικά με τα πολικά ζώα.

 

IMG 2687

 

Στη συνέχεια, εστιάσαμε περισσότερο στην πολική αρκούδα, καθώς θυμηθήκαμε τον ήρωα ενός βιβλίου που είχαμε διαβάσει παλαιότερα στην τάξη! Τον Φρέντι από το ομώνυμο βιβλίο
“Το μεγάλο κόλπο του Φρέντι”. Η Beebot μας βοήθησε να τον θυμηθούμε, καθώς μας προσκάλεσε σε ένα παιχνίδι αναζήτησης. Συγκεκριμένα, οι μαθητές οδήγησαν το ρομποτάκι στις εικόνες με το ερωτηματικό πάνω στο ταμπλό της και αφού τις συνέλεξαν, τις αναποδογύρισαν και ήρθαν αντιμέτωποι με μια πρόκληση! Η πίσω πλευρά κάθε εικόνας αντιστοιχούσε σε ένα κομμάτι παζλ, το οποίο απεικόνιζε το εξώφυλλο του παραμυθιού. Έτσι, τα παιδιά σύνθεσαν τα κομμάτια του παζλ και θυμήθηκαν το παλιό τους φίλο. Αποφασίσαμε να ασχοληθούμε περισσότερο με την αρκούδα και χρησιμοποιήσαμε το διάγραμμα KWL για να ανιχνεύσουμε προηγούμενες γνώσεις των παιδιών για την πολική αρκούδα αλλά και να καταγράψουμε τι θα θέλανε οι μικροί μαθητές να μάθουν για εκείνη και στο τέλος τι έμαθαν μετά τις δραστηριότητες.

IMG 2692  IMG 2691

IMG 2695

 

Αναζητήσαμε πληροφορίες στο διαδίκτυο και σε βιβλία για την αρκούδα και φτιάξαμε ομαδικά μικρά βιβλία σχετικά με τη ζωή της.

Ασχοληθήκαμε με ένα χαρακτηριστικό της πολικής αρκούδας που μας έκανε ιδιαίτερη εντύπωση. Αναρωτηθήκαμε, πως είναι δυνατόν να μην κρυώνει. Αναζητήσαμε πληροφορίες στο διαδίκτυο και μάθαμε για το λίπος κάτω από το δέρμα της. Πραγματοποιήσαμε ένα ενδιαφέρον και διασκεδαστικό πείραμα.

Γεμίσαμε ένα σκεύος με πολλά παγάκια και παγωμένο νερό. Στο ένα χέρι τα παιδιά φόρεσαν, είτε ένα πλαστικό σακουλάκι, είτε ένα γάντι, αλειμμένα με μαγειρικό λίπος. Βουτώντας στη λεκάνη το γυμνό χέρι και το “ντυμένο” χέρι, διαπιστώσαμε πιο χέρι παγώνει περισσότερο. Φυσικά, στο γυμνό χέρι ένιωσαν περισσότερο το κρύο νερό.

e82246e2 44e4 4fd6 95fd 1f0f38e6acad f237b5a4 9f45 40e6 ba23 1ec726fd3f85 bb0b10d9 3366 4672 a3ba 9ff4f59e0381 45c21169 325a 469e b912 9b0e058a4d3c

Φτιάξαμε στεφανάκι με το πρόσωπο της αρκούδας και τα πόδια της. Γίναμε αρκούδες πολικές και αναζητήσαμε το “Α α” της αρκούδας σε διάφορα μέρη της τάξης. Έπειτα, βρήκαμε λέξεις που αρχίζουν από τη φωνούλα “Α α” και κάναμε ένα αντίστοιχο φύλλο εργασίας.

 

IMG 2700image 2 image 1 image 1 1IMG 2713