Η ενασχόληση με τη θεματική “Πολικά ζώα” ξεκίνησε με την ανάγνωση του παραμυθιού «Ο Λούλι το Παγόβουνο», στο οποίο ο κεντρικός ήρωας, ένα νεογέννητο παγόβουνο, που ταξιδεύει από το Βόρειο Πόλο στο Νότιο Πόλο για να πραγματοποιήσει το όνειρό του, να γνωρίσει τους πιγκουίνους. Με αφορμή το παραμύθι γνωρίσαμε ορισμένα είδη πολικών ζώων και κάναμε αναφορά στους δύο πόλους της Γης. Εκτυπώσαμε τον παγκόσμιο χάρτη και σχεδιάσαμε τη διαδρομή που έκανε ο Λούλι το παγόβουνο για να φτάσει από τη Γροιλανδία (Βόρειο Πόλο) στην άλλη μεριά της Γης, στους Πάγους της Ανταρκτικής.
Υλοποιήσαμε τη ρουτίνα σκέψης “Κάποτε νόμιζα… τώρα ξέρω” για να ανιχνεύσουμε τις πρότερες γνώσεις των παιδιών σχετικά με τα πολικά ζώα και να συνοψίσουμε μετά το τέλος των δραστηριοτήτων όσα έμαθα για το θέμα αυτό.
Δημιουργήσαμε με διάφορα υλικά τον Βόρειο και Νότιο Πόλο. Έπειτα, κατηγοριοποιήσαμε και τοποθετήσαμε σε κάθε πόλο τα ζώα που ζουν εκεί.
Με την βοήθεια πινάκων αναφοράς,αναγνωρίσαμε και αντιστοιχήσαμε τα ζώα στον σωστό κάθε φορά πόλο, δημιουργώντας κολάζ
Φτιάξαμε την πολική αρκούδα και τον πιγκουίνο από πλαστελίνη.
Κάποια ζώα των πόλων επισκέφτηκαν την τάξη μας!!!
Παίξαμε παιχνίδια γνώσεων στον διαδραστικό πίνακα σχετικά με τα πολικά ζώα.
Στη συνέχεια, εστιάσαμε περισσότερο στην πολική αρκούδα, καθώς θυμηθήκαμε τον ήρωα ενός βιβλίου που είχαμε διαβάσει παλαιότερα στην τάξη! Τον Φρέντι από το ομώνυμο βιβλίο
“Το μεγάλο κόλπο του Φρέντι”. Η Beebot μας βοήθησε να τον θυμηθούμε, καθώς μας προσκάλεσε σε ένα παιχνίδι αναζήτησης. Συγκεκριμένα, οι μαθητές οδήγησαν το ρομποτάκι στις εικόνες με το ερωτηματικό πάνω στο ταμπλό της και αφού τις συνέλεξαν, τις αναποδογύρισαν και ήρθαν αντιμέτωποι με μια πρόκληση! Η πίσω πλευρά κάθε εικόνας αντιστοιχούσε σε ένα κομμάτι παζλ, το οποίο απεικόνιζε το εξώφυλλο του παραμυθιού. Έτσι, τα παιδιά σύνθεσαν τα κομμάτια του παζλ και θυμήθηκαν το παλιό τους φίλο. Αποφασίσαμε να ασχοληθούμε περισσότερο με την αρκούδα και χρησιμοποιήσαμε το διάγραμμα KWL για να ανιχνεύσουμε προηγούμενες γνώσεις των παιδιών για την πολική αρκούδα αλλά και να καταγράψουμε τι θα θέλανε οι μικροί μαθητές να μάθουν για εκείνη και στο τέλος τι έμαθαν μετά τις δραστηριότητες.
Αναζητήσαμε πληροφορίες στο διαδίκτυο και σε βιβλία για την αρκούδα και φτιάξαμε ομαδικά μικρά βιβλία σχετικά με τη ζωή της.
Ασχοληθήκαμε με ένα χαρακτηριστικό της πολικής αρκούδας που μας έκανε ιδιαίτερη εντύπωση. Αναρωτηθήκαμε, πως είναι δυνατόν να μην κρυώνει. Αναζητήσαμε πληροφορίες στο διαδίκτυο και μάθαμε για το λίπος κάτω από το δέρμα της. Πραγματοποιήσαμε ένα ενδιαφέρον και διασκεδαστικό πείραμα.
Γεμίσαμε ένα σκεύος με πολλά παγάκια και παγωμένο νερό. Στο ένα χέρι τα παιδιά φόρεσαν, είτε ένα πλαστικό σακουλάκι, είτε ένα γάντι, αλειμμένα με μαγειρικό λίπος. Βουτώντας στη λεκάνη το γυμνό χέρι και το “ντυμένο” χέρι, διαπιστώσαμε πιο χέρι παγώνει περισσότερο. Φυσικά, στο γυμνό χέρι ένιωσαν περισσότερο το κρύο νερό.
Φτιάξαμε στεφανάκι με το πρόσωπο της αρκούδας και τα πόδια της. Γίναμε αρκούδες πολικές και αναζητήσαμε το “Α α” της αρκούδας σε διάφορα μέρη της τάξης. Έπειτα, βρήκαμε λέξεις που αρχίζουν από τη φωνούλα “Α α” και κάναμε ένα αντίστοιχο φύλλο εργασίας.


























