Θεματικός κύκλος εργαστηρίων δεξιοτήτων:
Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση & Ευθύνη
Θέμα:
“Αλληλοσεβασμός και Διαφορετικότητα στο Νηπιαγωγείο”
1ο εργαστήριο
Aισθητικοκινητική δράση, παιχνίδια συγκρότησης ομάδας και τόνωσης των δεσμών της ομάδας.
“Το δέντρο της ομάδας μας”
2ο εργαστήριο
Συμφωνήσαμε και προσθέσαμε στο ¨δέντρο της ομάδας μας” τους κανόνες καλής λειτουργίας της ομάδας μας .

«Χαρίζω στον εαυτό μου και στον άλλον κάτι θετικό»
(Κινητική δραστηριότητα με αξιοποίηση τεχνικών Θεάτρου.)

«Η αλυσίδα της τάξης μας»
3ο εργαστήριο
«Οι αρχικές μας ιδέες!»
Ζωγραφίζουμε ό,τι μας έρχεται στο μυαλό όταν ακούμε τη λέξη διαφορετικότητα. Δημιουργία εννοιολογικού χάρτη.
4ο εργαστήριο
Εντοπίσαμε ομοιότητες και διαφορές στο περιβάλλον μέσα από εικόνες.
5ο εργαστήριο
Ομοιότητες και διαφορές στους ανθρώπους
(Ο Picasso και η Margaret –Πρόσωπα και συναισθήματα)
.
Δραστηριότητα 1η : «Ανταλλάσοντας εικόνες- 1ο μέρος»
Κινητική δραστηριότητα και δραστηριότητα παρατήρησης και συζήτησης στην Ολομέλεια. Έμφαση σε πρόσωπα, ομοιότητες διαφορές
Δραστηριότητα 2η : «Ανταλλάσοντας εικόνες- 2ο μέρος»
Κινητική δραστηριότητα και δραστηριότητα παρατήρησης και συζήτησης στην Ολομέλεια. Έμφαση σε στάσεις σώματος, εκφράσεις προσώπου, συναισθήματα, ομοιότητες διαφορές.

Δραστηριότητα 3η: Γίνομαι κι εγώ Picasso και δημιουργώ τα δικά μου πρόσωπα.
6o εργαστήριο
1η Δραστηριότητα: «Το Κάτι Άλλο»

Ανάγνωση και επεξεργασία παραμυθιού.
-Το Κάτι Άλλο ήταν ευτυχισμένο;
– Γιατί δεν έκαναν παρέα Το Κάτι Άλλο;
– Γιατί δεν ήθελε Το Κάτι Άλλο να μείνει μαζί του το Κατιτί;
– Τι θυμήθηκε Το Κάτι Άλλο όταν έδιωξε το Κατιτί;
Τι ένιωθε Το Κάτι Άλλο όταν:
– Τον έδιωχναν από την παρέα τους;
– Είδε το Κατιτί στην πόρτα του τι;
– Το Κατιτί του έλεγε πως είναι σαν και αυτό;
-Έδιωξε το Κατιτί;
– Τι ένιωθαν Το Κάτι Άλλο και το Κατιτί όταν έπαιζαν μαζί;
– Τι θα λέγατε στο Κάτι Άλλο όταν έδιωξε το Κατιτί;
– Τι θα λέγατε στα ζώα που έδιωχναν Το Κάτι Άλλο;
Εσείς:
– Εχετε κάνει ποτέ παρέα με κάποιον που είναι διαφορετικός από εσάς;
-Εσείς πιστεύετε ότι θα ήτανε ωραίο αν:
1.ήμασταν όλοι ίδιοι;
2.είχαμε όλοι τα ίδια μάτια;
3.φορούσαμε κάθε μέρα όλοι τα ίδια ρούχα;
4. όλα τα δέντρα και τα ζώα ήταν ίδια;
2η Δραστηριότητα: «Ίδιοι ή διαφορετικοί; Πώς νιώθω πιο καλά;»
Κινητική δραστηριότητα με κατευθυνόμενους και ελεύθερους αυτοσχεδιασμούς – τεχνικές θεάτρου.

3η Δραστηριότητα : «Είμαι ο εαυτός μου και μπορώ να πω όχι!»
Φύλλο εργασίας με βάσει τις ρουτίνες σκέψης
7ο εργαστήριο
1η Δραστηριότητα

“Το χαρούμενο λιβάδι της τάξης μας”

Η αφίσα του 2ου τμήματος
2η Δραστηριότητα
Τελικές ιδέες παιδιών για τη διαφορετικότητα-Αξιολόγηση
Ζωγραφίζουμε ό,τι τους έρχεται στο μυαλό όταν ακούνε τη λέξη διαφορετικότητα. Ακολουθεί παρουσίαση των ιχνογραφημάτων και δημιουργία εννοιολογικού χάρτη.
Φύλλο αυτοαξιολόγησης












