Μαρ 11 2009

Άρθρα του/της 5ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ

Η ΑΛΩΣΗ

Η ΑΛΩΣΗ

http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&artid=151537&ct=83

Η οθωμανική αυτοκρατορία 1481-1683

http://www.lib.utexas.edu/maps/historical/shepherd/ottoman_empire_1481-1683.jpg

χάρτης των σταυροφοριών

http://www.lib.utexas.edu/maps/historical/crusades_1905.jpg

Η βυζαντινή αυτοκρατορία το 1265

http://www.lib.utexas.edu/maps/historical/shepherd/byzantine_empire_1265.jpg

Η βυζαντινή αυτοκρατορία το 1355

http://www.lib.utexas.edu/maps/historical/shepherd/byzantine_empire_1355.jpg

Το χρονικό της Άλωσης (Ευχαριστίες στην κα Τερέζα Γιακουμάτου, της οποίας το παρόν πόνημα χρησιμοποιούμε για τις ανάγκες του μαθήματος)

 Να αναλύσετε τα αποτελέσματα της άλωσης για τον ευρωπαϊκό πολιτισμό. Μπορείτε να αναφέρετε διαφορές  στην αντιμετώπιση των ιερών τόπων ανάμεσα στους Σταυροφόρους και στους Οθωμανούς; Μελετήστε το σχετικό απόσπασμα “Η Έφοδος, η Κατάληψη και η Λεηλασία της Πόλης” από το έργο του Edwin Pears «Η Άλωση της Κωνσταντινούπολης το 1204».Τίτλος του έργου στα αγγλικά, «The fall of Constantinople being the story of the fourth Crusade», μετάφραση από το αγγλικό πρωτότυπο: Ιωσήφ Κασσετιάν – Χριστίνα Κασσετιάν, κεφ. 15ο σελ. 354-379, εκδ. Στοχαστής 

Ομάδα 1 –των  βιογράφων

Στις 21 Μαΐου ο Σουλτάνος έστειλε πρέσβη ζητώντας την παράδοση της πόλης με αντάλλαγμα την παραχώρηση της ελευθερίας στον Κωνσταντίνο και την αναγνώρισή του ως ηγεμόνα της Πελοποννήσου. Ο Κωνσταντίνος δήλωσε: “Το δε την πόλιν σοι δούναι ουτ’ εμόν εστίν ουτ’ άλλου των κατοικούντων εν ταύτη∙ κοινή γαρ γνώμη άπαντες αυτοπροαιρέτως αποθανούμεν και ου φεισθόμεθα της ζωής ημών”. Αξιολογήστε την απόφασή του αυτοκράτορα να απορρίψει την πρόταση του σουλτάνου. Γιατί επέμεινε να υπερασπιστεί την Πόλη μέχρις εσχάτων ενώ του είχε δοθεί η δυνατότητα συνθηκολόγησης και αποχώρησης; Να διαβάσετε τον τελευταίο λόγο που απηύθυνε στο λαό της Πόλης (Παράθεμα ΙΙ). Τι στοιχεία συνάγετε από την ανάγνωσή σας;

 Να συλλέξετε στοιχεία για τον Μωάμεθ τον Β΄ τον πολιορκητή. Ποιοι ήταν οι στόχοι του; Η εκπαίδευσή του τον βοήθησε στην κατάκτηση της Πόλης; (Διαβάστε επίσης το σχετικό παράθεμα III: Μωάμεθ Β΄) Τι στοιχεία συλλέγουμε για τον χαρακτήρα του από το μήνυμά του προς τον Κωνσταντίνο; Μελετήστε το απόσπασμα από το Χρονικό του Γεωργίου Φραντζή που παρατίθεται στα “Κείμενα της ΝΕ λογοτεχνίας” Α΄τεύχος, ΟΕΔΒ, σ.65. Τι παρατηρείτε από τη σύγκριση των δημηγοριών του αυτοκράτορα και του σουλτάνου;

 Ομάδα 2 των  ιστορικών

 Να τοποθετήσετε τα αίτια της άλωσης σε αξιολογική σειρά αιτιολογώντας την άποψή σας.
 Αίτια της άλωσης:

·         Συντριπτική υπεροχή των πολιορκητών σε έμψυχο και άψυχο υλικό

·         Χρήση εξελιγμένων όπλων και μεθόδων πολιορκίας

·         Αδυναμίες θνήσκουσας αυτοκρατορίας

·         Κόπωση και αποθάρρυνση Βυζαντινών

·         Ανεπάρκεια βοήθειας από Δύση

·         Κατάκτηση μεγαλύτερου μέρους της αυτοκρατορίας (έλλειψη εφοδίων)

Μπορείτε να συμβουλευτείτε και το άρθρο Τα ΝΕΑ Α. Πελώνη , Μ. Αδαμοπούλου «H Πόλις εάλω!» (Nαι, αλλά γιατί;)…  24/05/2003, Σελ.: P32, Κωδικός άρθρου: A17645P321 ID: 367172

Να είστε έτοιμοι να επιχειρηματολογήσετε για την ιεράρχηση που καταλήξατε

Ομάδα 3 των λαογράφων.

Μελετήστε τα Ποιήματα για την άλωση

Μπορείτε να εντοπίσετε ποιες ψυχικές διαθέσεις κυριαρχούν;

Υπάρχουν κοινοί εκφραστικοί τρόποι ανάμεσα στους θρήνους και στη σύγχρονη ποίηση;

Θα ετοιμάσετε μία παρουσίαση για τον Κωνσταντίνο Παλαιολόγο. Μπορείτε να απομονώσετε στίχους των ποιημάτων που αναφέρονται στον τελευταίο υπερασπιστή; Πώς παρουσιάζεται στη σύγχρονη ποίηση; πώς στη δημώδη

Ομάδα 4 Εικονογράφων – αγγελιοφόρων.

Είστε κάτοικοι Ρώμης και επιστρέφετε στην πατρίδα σας με την είδηση της πτώσης. Η Άλωση είχε τεράστια απήχηση σε ολόκληρη τη δυτική Ευρώπη. Όλοι θρήνησαν με την είδηση ότι το προπύργιο του ευρωπαϊκού πολιτισμού είχε γκρεμισθεί. Μελετήστε το αρχείο Τοιχογραφίες της πολιορκίας της Πόλης από μολδαβικό μοναστήρι. Τι πληροφορίες συνάγετε από τη μελέτη των τοιχογραφιών; Να ετοιμάσετε μία παρουσίαση στην οποία θα διηγείστε τα γεγονότα της πολιορκίας και της πτώσης της Πόλης. Τοποθετήστε τις διαφάνειες με όποια σειρά αποφασίσετε και παρεμβάλετε κείμενο όπου θα περιγράφετε την πολιορκία. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε χωρία από τα παραθέματα.

 

Ομάδες 5-6  Χρονικογράφων.

Μελετήστε το χρονικό της άλωσης. Στη συνέχεια κάθε ομάδα θα επιλέξει δύο από τις προτεινόμενες δραστηριότητες και θα προετοιμάσει στον επεξεργαστή κειμένου μία καταγραφή στο ημερολόγιο:

α. ενός Βυζαντινού ανθενωτικού πολίτη που διαπιστώνει ότι η Πόλη έχει περικυκλωθεί από τον Οθωμανικό στόλο

β. ενός Βυζαντινού αξιωματούχου που μαθαίνει ότι ο αυτοκράτορας απέρριψε τις προτάσεις του Μωάμεθ για συνθηκολόγηση

γ. ενός Οθωμανού στρατιώτη που σχεδιάζει λιποταξία μετά από 3 εβδομάδες πολιορκίας

δ. ενός Βυζαντινού στρατιώτη που βλέπει την έκλειψη της σελήνης στις 28 Μαΐου

ε. μιας γυναίκας ή ενός παιδιού που έχει επιζήσει της καταστροφής

Μπορείτε να συμβουλευτείτε την ενότητα Ημερολόγιο του βιβλίου σας Έκφραση – Έκθεση.

 

Ομάδα 7 Πολιορκητικών μηχανών -τακτικής πολέμου.

Αναζητήστε πληροφορίες στο διαδίκτυο για το υγρόν πυρ και εικόνες από τα πολιορκητικά όπλα της εποχής.

Μπορείτε να ξεκινήσετε από τη σελίδα  www.nationmaster.com/encyclopedia/Siege στο κεφάλαιο Sieges in the age of gunpowder.

Ετοιμάστε μία παρουσίαση συμπεριλαμβάνοντας εικόνες που έχετε συλλέξει.

– Να αξιολογήσετε την επιθετική τακτική των Οθωμανών. Να αναφερθείτε στη χρήση του ουγγρικού τηλεβόλου, του πολιορκητικού πύργου, στη δίολκο που κατασκεύασαν ανάμεσα στο Βόσπορο και στον Κεράτιο. Υπάρχουν ανάλογα παραδείγματα υπεροπλίας στην ιστορία που έκριναν πολέμους;

– Να αξιολογήσετε την αμυντική τακτική των Βυζαντινών αναφερόμενοι στην προστασία των τειχών, στις τάφρους, και στη χρήση της αλυσίδας του Κερατίου. Επισκεφθείτε τη διεύθυνση www.regia.org/lamellar.htm για να δείτε πανοπλίες της εποχής.

 

Ομάδα 8 Χαρτογράφων. Μπορείτε να προσδιορίσετε τη θέση της Κωνσταντινούπολης στο χάρτη; Μπορείτε να περιγράψετε τη στρατηγική σημασία της Πόλης; Αναζητήστε στο διαδίκτυο χάρτες είτε δορυφορικές φωτογραφίες  της περιοχής και προσδιορίστε τη θέση της Κωνσταντινούπολης, του Βοσπόρου, του Κεράτιου κόλπου, της Θάλασσας του Μαρμαρά. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το πρόγραμμα επεξεργασίας εικόνας.

 http://www.netschoolbook.gr/images/2005/1453/1453-full/turkey.jpg

Επιλέγοντας τη φωτογραφία έχετε στη διάθεσή σας εικόνα υψηλότερης ανάλυσης

 

Ετοιμάστε μία παρουσίαση για την ολομέλεια της τάξης όπου θα μας κατατοπίσετε για τα παραπάνω θέματα.  

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια

Μαρ 11 2009

Άρθρα του/της 5ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ

Μοραβία

Μοραβία

 

Η Μοραβία (τσεχ., σλοβακ. Morava, γερμ. Mähren, ουγγρ. Morvaország, πολων. Morawy) είναι ιστορική περιοχή στο ανατολικό τμήμα της Τσεχίας. Η περιοχή πήρε το όνομά της από τον ποταμό Μοράβα.

Ιστορία

Γύρω στο 60 π.Χ., οι Βοίοι, κέλτικο φύλο, αποσύρθηκαν από την περιοχή της Μοραβίας, όπου έφτασαν γερμανικά φύλα κι αργότερα, τον 6ο αιώνα, σλαβικοί πληθυσμοί. Το 833, δημιουργήθηκε η Μεγάλη Μοραβία, με την κατάκτηση των εδαφών της σημερινής Σλοβακίας και βόρειας Ουγγαρίας και τη δεκαετία του 890 επεκτάθηκε, περιλαμβάνοντας πλέον τα εδάφη της σημερινής Τσεχίας και Σλοβακίας, της δυτικής Ουγγαρίας, της Λουσατίας στη σημερινή Γερμανία, της Σιλεσίας και της λεκάνης του Βίστουλα στη σημερινή Πολωνία. Με το θάνατο του βασιλιά Σβάτοπλουκ το 895, οι πρίγκιπες της Βοημίας έγιναν βασάλοι του άρχοντα των ανατολικών Φράγκων και το κράτος της Μοραβίας διαλύθηκε με την επιδρομή των Μαγυάρων το 906907.

Οι Μαγυάροι ηττήθηκαν από τον Αυτοκράτορα Όθωνα Α’ το 955 κι η Μοραβία πέρασε υπό την εξουσία του Βολεσλάβου Α’ της Βοημίας, της δυναστείας των Πρεμυσλίδων. Ο Βολεσλάβος Α’ της Πολωνίας προσάρτησε τη Μοραβία το 999, αλλά επανακτήθηκε από τον Μπρετισλάβο Α’ της Βοημίας, ο οποίος εξουσίαζε και τη Βοημία μετά το 1035.H Μοραβία έφτασε στο μεγαλύτερο καθεστώς αυτονομίας της το 1182, όταν ο αυτοκράτορας Φρειδερίκος Α’ την κατέστησε ηγεμονία, ανεξάρτητη από τη Βοημία και υποκείμενη κατευθείαν στον αυτοκράτορα. Ωστόσο, το 1197 ο Βλαδισλάβος Γ’ της Βοημίας έλυσε το πρόβλημα διαδοχής με τον αδερφό του, Όττοκαρ Α’ και αποδέχθηκε την ηγεμονία της Μοραβίας υποτελή στη Βοημία.Από τότε και στο εξής, Μοραβία και Βοημία έχουν κοινή ιστορία. Από το 1310, οι δυο περιοχές βρίσκονταν υπό τη δυναστεία των Λουξεμβούργων μέχρι που πέρασαν στην εξουσία του Άλφρεντ Β’ των Αψβούργων το 1437. Κατά τη διάρκεια των Πολέμων των Χουσσιτών, οι Αψβούργοι έχασαν τον έλεγχο των δυο περιοχών και προσωρινά διαιρέθηκαν, καθώς το 1469 η Μοραβία πέρασε στα χέρια του βασιλιά Κόρβινους της Ουγγαρίας, μέχρι το 1490, οπότε κι επανενώθηκαν και παρέμειναν υπό τους Αψβούργους μέχρι το τέλος του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου.Μετά τη διάσπαση της Αυστροουγγαρίας το 1918, η Μοραβία έγινε τμήμα της Τσεχοσλοβακίας και του προτεκτοράτου Βοημίας και Μοραβίας κατά τη γερμανική κατοχή στο Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Το 1945, εκδιώχθηκε η γερμανική μειονότητα από τη Μοραβία, ενώ η περιοχή έγινε τμήμα της Τσεχίας μετά τη διάλυση της Τσεχοσλοβακίας το 1993.

Γεωγραφία

 Η Μοραβία είναι περιοχή  της Τσεχίας(-Σλοβακίας).Η Μοραβία καταλαμβάνει το ανατολικό τμήμα της Τσεχίας και περιλαμβάνει τους νομούς Μοραβίας-Σιλεσίας, Ζλιν, Όλομουτς, Πάρντουμπιτσε, Βίσοτσινα και Νότιας Βοημίας. Συνορεύει βόρεια με την Πολωνία και το τσεχικό τμήμα της Σιλεσίας, ανατολικά με τη Σλοβακία, νότια με την Αυστρία και δυτικά με την ιστορική περιοχή της Βοημίας. Μέχρι το 1641, πρωτεύουσα της Μοραβίας ήταν το Όλομουτς, αλλά μετά την κατάληψή της από τους Σουηδούς, πρωτεύουσα έγινε το Μπρνο. Το έδαφος της Μοραβίας προς τα Β. είναι ορεινό με μια στενή κοιλάδα ανάμεσα στα σουδητικά όρη και την οροσειρά των Καρπαθίων. Η κοιλάδα αυτή ονομάζεται «Πύλη της Μοραβίας» και αποτελεί τη σπουδαιότερη φυσική διάβαση από τη βορειοκεντρική Ευρώπη προς τις πεδιάδες του Δούναβη. Νοτιότερα το έδαφος έχει μορφή οροπεδίου με πλατιές κοιλάδες. Στην «Πύλη της Μοραβίας» έχει τις πήγες του ο ‘Οντερ, ο οποίος μεταφέρει τα νερά της περιοχής προς τη Βαλτική Θάλασσα. Ο κυριότερος όμως ποταμός στην περιοχή της Μοραβίας που διασχίζει την περιοχή είναι ο Μοράβας.Το κλίμα είναι ηπειρωτικό, με σχετικά λίγες βροχές, αλλά το έδαφος της είναι εξαιρετικά εύφορο. ΟικονομίαΤο 38% των κατοίκων ασχολούνται με την γεωργία. Παράγουν κυρίως σικάλη ,σιτάρι, πατάτες , κοκκινογούλια και ζάχαρη και σταφύλια για κρασί(νότια Μοραβία).Το υπέδαφος της περιοχής είναι πλούσιο σε γαιάνθρακες και γραφίτη. Η εξορυκτική βιομηχανία είναι πολύ αναπτυγμένη καθώς και οι μεταλλουργικές βιομηχανίες. Στη Μοραβία υπάρχουν επίσης σπουδαία υφαντουργεία ,ταπητουργεία, εργοστάσια ζάχαρης, τροφίμων, διυλιστήρια κ.π.λ. Επίσης είναι αναπτυγμένη η κτηνοτροφία.                               

Πηγές:

  • http://www.livepedia.gr
  • http://el.wikipedia.org
  • http://www.google.gr
  • Εγκυκλοπαίδεια Πάτση.
  • http://feefhs.org/maps/AH/ah-morav.html

  

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια

Μαρ 07 2009

Άρθρα του/της 5ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ

απόκριες

όλα μίζερα μου φάνηκαν φέτος…όλα πολύ περιορισμένα, στα κλεφτά σχεδόν …

παρόλα αυτά, έτσι στα κλεφτά, ένα γλεντάκι στήθηκε της απόκριες από το Β1…

περισσότερα..

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια

Φεβ 27 2009

Άρθρα του/της 5ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ

ταινία του σχολείου

μια ιδέα για τις υποκριτικές ικανότητες των μαθητών μας δίνει το απόσπασμα που ακολουθεί:

δες εδώ

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια

Φεβ 17 2009

Άρθρα του/της 5ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ

πάμε σινεμά?

Κάτω από: 1

lastscan1a1.JPG

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια

Φεβ 13 2009

Άρθρα του/της 5ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ

"Το παρελθόν αφηγείται…"

Και η ολοκαίνουργια ταινία του σχολείου μας

http://www.facebook.com/home.php#/profile.php?id=1408872639&ref=profile

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια

Φεβ 13 2009

Άρθρα του/της 5ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ

Επαγγελματικός Προσανατολισμός

Mια αφίσα για το μέλλον!

Βοήθεια σε θέματα επαγγελματικού προσανατολισμού προσφέρει το ΚΕΣΥΠ Καλλιθέας, όπου μπορείτε να απευθύνεσθε, γονείς και μαθητές, για ανάλογα ζητήματα.

cccc.jpg

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια

Φεβ 05 2009

Άρθρα του/της 5ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ

ομορφαίνουμε το σχολείο, νοιζόμαστε για το περιβάλλον…

dsci0201.JPGdsci0198.JPGdsci0155.JPGΣτα πλαίσια περιβαλλοντικής δραστηριότητας με την προτροπή της κας Γεωργοσοπούλου και της κας Ρουπακιώτη οι μαθητές μας εμπλούτισαν τον κήπο του σχολείου με νέα δενδρύλλια και καλλωπιστικά φυτά, αποκτώντας βιωματικά τη γνώση ότι το περιβάλλον έχει ανάγκη την ευαισθητοποίηση όλων μας …..�

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια

Φεβ 04 2009

Άρθρα του/της 5ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ

Mίλα μου….για σένα..

Κάτω από: 1

Το σχολείο μας μετέχει για δεύτερη χρονιά στο φεστιβάλ μαθητικής έκφρασης και δημιουργίας με την ταινία “το παρελθόν αφηγείται..”

Η προβολή της ταινίας γίνεται αύριο 5/2/2009 στο Δημοτικό Θέατρο Αλίμου “Κάρολος Κουν”

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια

Ιαν 29 2009

Άρθρα του/της 5ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ

Ηλεκτρονική δήλωση για τις εξετάσεις

 

Ηλεκτρονική δήλωση για τις εξετάσεις

Πάνω από 88.000 αναμένεται να είναι οι θέσεις εισακτέων φέτος σε ΑΕΙ- ΤΕΙ

, ΕΡΕΥΝΑ του , Χρήστου Κάτσικα , xkatsikas@xkatsikas.gr

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Τετάρτη 28 Ιανουαρίου 2009

Από 2 έως 20 Φεβρουαρίου χιλιάδες υποψήφιοι των Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ) και των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ- ΟΜΑΔΑ Β΄) που θα πάρουν μέρος στις Πανελλαδικές Εξετάσεις του 2009 πρέπει να υποβάλουν στο Λύκειό τους σχετική Αίτηση- Δήλωση.

Το αμέσως επόμενο διάστημα το ΥΠΕΠΘ αναμένεται να ανακοινώσει τον αριθμό των θέσεων εισακτέων που φέτος, σύμφωνα με όλες τις πληροφορίες, θα ξεπεράσει τις 88.000 συνολικά. «ΤΑ ΝΕΑ» παρουσιάζουν σήμερα τον τύπο ΑίτησηςΔήλωσης, τις κατηγορίες των υποψηφίων που υποχρεούνται να τις συμπληρώσουν, καθώς και όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν για τη συμπλήρωσή τους.

Από φέτος η Αίτηση- Δήλωση θα υποβάλλεται ηλεκτρονικά. Ο υποψήφιος επιλέγει και συμπληρώνει την ανάλογη Αίτηση- Δήλωση και στη συνέχεια την υποβάλλει ο ίδιος ή νόμιμα εξουσιοδοτημένος εκπρόσωπός του μέσα στην προβλεπόμενη προθεσμία στο Λύκειο που φοιτά ή στο πλησιέστερο στην κατοικία του Λύκειο, αν πρόκειται για απόφοιτο. Στη συνέχεια τα στοιχεία του καταχωρίζονται ηλεκτρονικά και εκτυπώνονται τρία αντίγραφα. Ο υποψήφιος ελέγχει την ορθότητα των στοιχείων και αν αυτά πράγματι ανταποκρίνονται στις επιθυμίες του, υπογράφει και στα τρία και παραλαμβάνει ένα, το οποίο και φυλάσσει μέχρι το τέλος των εξετάσεων.

Ειδικότερα:

1 Οι μαθητές της τελευταίας τάξης των Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ) υποβάλλουν την ανάλογη ΑίτησηΔήλωση στο Λύκειο που φοιτούν χωρίς δικαιολογητικά. Επισημαίνεται ότι οι υποψήφιοι αυτοί με τη σχετική Αίτηση- Δήλωση, εκτός των άλλων, θα πρέπει να δηλώσουν και το δεύτερο μάθημα Γενικής Παιδείας, καθώς επίσης και το μάθημα επιλογής Αρχές Οικονομικής Θεωρίας, αν επιθυμούν να εξεταστούν σ΄ αυτό.

2Οι απόφοιτοι προηγουμένων ετών που επιθυμούν να λάβουν μέρος στις Πανελλαδικές Εξετάσεις των ΓΕΛ υποβάλλουν την ανάλογη Αίτηση- Δήλωση στο Λύκειο αποφοίτησης ή στο πλησιέστερο στην κατοικία τους. Μαζί με την Αίτηση- Δήλωση συνυποβάλλουν αντίγραφο του απολυτηρίου τους, καθώς και την πρωτότυπη «ΒΕΒΑΙΩΣΗ» πρόσβασης που κατέχουν από προηγούμενο έτος. Αν δεν είναι κάτοχοι «ΒΕΒΑΙΩΣΗΣ» πρόσβασης, υποβάλλουν σχετική υπεύθυνη δήλωση.

3 Οι απόφοιτοι- κάτοχοι Βεβαίωσης πρόσβασης ημερήσιου ΓΕΛ που επιθυμούν να είναι υποψήφιοι για το 10% των θέσεων εισακτέων των ημερησίων ΓΕΛ χωρίς νέα εξέταση για τις Στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές, τις Σχολές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού και τα ΤΕΦΑΑ υποβάλλουν την ανάλογη ΑίτησηΔήλωση χωρίς δικαιολογητικά στο Λύκειο αποφοίτησης ή στο πλησιέστερο της κατοικίας τους. 4Οι μαθητές της τελευταίας τάξης Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ)- ομάδας Β΄ υποβάλλουν μόνο την Αίτηση- Δήλωση, χωρίς δικαιολογητικά στο σχολείο τους.

5 Οι υποψήφιοι (μαθητές και απόφοιτοι) ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ (ομάδα Β΄) με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή ειδικές μαθησιακές δυσκολίες που εξετάζονται προφορικά ή γραπτά κατά περίπτωση πρέπει να υποβάλουν τα σχετικά δικαιολογητικά στο Λύκειό τους μέχρι τη λήξη της προθεσμίας υποβολής της Αίτησης- Δήλωσης, δηλαδή μέχρι 20 Φεβρουαρίου.

4 ΤΡΟΠΟΙ ΔΗΛΩΣΗΣ

Φέτος υπάρχουν τέσσερις διαφορετικοί τύποι Αίτησης- Δήλωσης, μία για κάθε περίπτωση υποψηφίου

Τι πρέπει να προσέξουν στη συμπλήρωση

ΦΕΤΟΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ τέσσερις (4) διαφορετικοί τύποι Αίτησης- Δήλωσης, μία για κάθε περίπτωση υποψηφίου. Οι υποψήφιοι πρέπει να έχουν υπόψη τους τα παρακάτω:

1 Όσον αφορά το (δεύτερο) μάθημα Γενικής Παιδείας που οι υποψήφιοι επιλέγουν να εξεταστούν πανελλαδικά επισημαίνεται:

Το δηλώνουν υποχρεωτικά με την Αίτηση- Δήλωση από 2 έως 20 Φεβρουαρίου. Εφόσον το δηλώσουν και δεν προσέλθουν στην εξέταση, τότε θεωρείται ότι εξετάστηκαν και πήραν γραπτό βαθμό μηδέν (0). Η επιλογή και δήλωση του (δευτέρου) μαθήματος Γενικής Παιδείας είναι υποχρεωτική και καθοριστική για τα πεδία που θα μπορέσει να επιλέξει ο υποψήφιος στο Μηχανογραφικό του Δελτίο και γι΄ αυτό πρέπει να γίνει με μεγάλη προσοχή.

2 Όσον αφορά το μάθημα Αρχές Οικονομικής Θεωρίας, που οι υποψήφιοι (ΓΕΛ και ΕΠΑΛ- ΟΜΑΔΑ Β΄) επιλέγουν να εξεταστούν πανελλαδικά, επισημαίνεται πως το δηλώνουν υποχρεωτικά με την Αίτηση- Δήλωση από 2 έως 20 Φεβρουαρίου. Απαραίτητη προϋπόθεση για να το δηλώσουν οι μαθητές ΓΕΛ και ΕΠΑΛ είναι να το έχουν ήδη επιλέξει ως μάθημα επιλογής. Για να μπορέσει υποψήφιος να δηλώσει στο Μηχανογραφικό του Δελτίο το 5ο Επιστημονικό Πεδίο πρέπει να έχει δηλώσει ότι θα εξεταστεί υποχρεωτικά στα δύο (2) μαθήματα αυξημένης βαρύτητας του 5ου Επιστημονικού Πεδίου Αρχές Οικονομικής Θεωρίας και Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής. 3Η υποβολή της Αίτησης- Δήλωσης είναι καθοριστική και δεσμευτική για όλους τους υποψηφίους ΓΕΛ και ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑΣ Β΄) που θα συμμετάσχουν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Μετά την υποβολή της, δεν τροποποιείται ούτε διορθώνεται.

4 Όσον αφορά τις Στρατιωτικές Σχολές, τις Αστυνομικές Σχολές, τις Σχολές της Ακαδημίας του Εμπορικού Ναυτικού και τα ΤΕΦΑΑ επισημαίνεται ότι τα σχετικά στοιχεία της Αίτησης- Δήλωσης είναι απλώς ενδεικτικά της επιθυμίας του υποψηφίου για την εισαγωγή στα παραπάνω Τμήματα και Σχολές. Όμως για να μπορέσει τελικά να συμμετάσχει ο υποψήφιος στις διαδικασίες επιλογής για εισαγωγή πρέπει να υποβάλει αίτηση απευθείας στον Στρατό (για τις Στρατιωτικές Σχολές), στην Αστυνομία (για τις Αστυνομικές Σχολές), στο Εμπορικό Ναυτικό (για τις Σχολές της Ακαδημίας του Εμπορικού Ναυτικού), στις Επιτροπές Υγειονομικής Εξέτασης και Πρακτικής Δοκιμασίας (για τα ΤΕΦΑΑ) στο χρονικό διάστημα που θα ορίζεται.

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια

« Νεώτερα Άρθρα - Παλιότερα Άρθρα »