ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΗΣ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ
Την Τετάρτη, 20 Μαΐου 2026, οι μαθητές/τριες της Γ τάξης του σχολείου μας, επισκέφθηκαν το Μουσείο της Ακρόπολης. Η δασκάλα τους, κ. Λιάνα Αρανίτου, είχε αναλάβει την ξενάγηση και την ολοκλήρωση της ενότητας:” Η ΖΩΦΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ ΚΑΙ ΟΙ ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ”. Τα παιδιά είχαν μαζί τους το πολύπτυχο επίσημο υλικό που προτείνεται από το Μουσείο. Στον ισόγειο χώρο είδαν τα οικιακά σκεύη, τα αγγεία της καθημερινής ζωής και τα αντίστοιχα του γάμου που βρέθηκαν στον οικισμό γύρω από
την Ακρόπολη. Στον πρώτο όροφο αντίκρυσαν τις ΚΑΡΥΑΤΙΔΕΣ, τις πανέμορφες γυναίκες-κίονες που στήριζαν με το κεφάλι τους την οροφή του Ερεχθείου. Έμαθαν για την ιστορία τους, για την έκτη αδελφή που βρίσκεται στο Μουσείο του Λονδίνου, για την συντήρηση και τον καθαρισμό τους με ειδικό λέιζερ. Ο ΜΟΣΧΟΦΟΡΟΣ, επίσης εντυπωσίασε τα παιδιά, ο νεαρός άνδρας που κουβαλάει στους ώμους του το μικρό μοσχαράκι για την θυσία στους θεούς (όπως γίνεται και σήμερα στα εορταστικά πανηγύρια
των Αγίων μας), ΤΟ ΤΕΘΡΙΠΠΟ, το άρμα που το σέρνουν τέσσερα άλογα περήφανα, έτοιμα για τους αγώνες, ΟΙ ΚΟΡΕΣ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ, πανέμορφα αγάλματα νεαρών γυναικών με όμορφα χτενίσματα και προσεγμένη ενδυμασία, χρωματισμένη με βαφές από ορυκτά χρώματα. Παρακολούθησαν προβολή σε μεγάλη οθόνη με ιστορικά στοιχεία για την Ακρόπολη, την κλοπή των γλυπτών του Παρθενώνα από τον Έλγιν, τις λεηλασίες και τις καταστροφές που υπέστη ο ναός της Παρθένου Αθηνάς στο διάβα των αιώνων. Άκουσαν για την ονοματοδοσία της πόλης των Αθηνών. Στο ανατολικό αέτωμα είδαν πως η θεά της Σοφίας ξεπήδησε πάνοπλη από το κεφάλι του Δία και στο δυτικό είδαν την πάλη της Αθηνάς με τον Ποσειδώνα και την νίκη της Παλλάδας. Η εμπειρία του Μουσείου συνεχίστηκε μέσα στην τάξη με δημιουργικό τρόπο. Τα παιδιά σχεδίασαν τα όσα είδαν, τους 12 Θεούς, την τελετή των Μεγάλων Παναθηναίων (της πιο σημαντικής γιορτής για την Πολιούχο Θεά) όπως την είδαν σε προσομοίωση στον 2ο όροφο. Η επίσκεψη αυτή γέμισε τους μαθητές μας με γνώσεις και θαυμασμό για την πολιτιστική μας κληρονομιά.
Τους μαθητές συνόδευσε η Διευθύντρια του σχολείου κ.Ανθούλα Ζαχαριά.








