3ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ – ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ

«Το πλαστικό μου αποτύπωμα: Μαθαίνω – Δρω – Αλλάζω»

Ο Πίπης μας έφερε μία μυστική αφίσα και την έδειξε σε κάθε παιδί ξεχωριστά.

ΓΚΡΙΜΑΤΣΑ ΕΙΚΟΝΑ

Ο κανόνα ήταν ένας! Τα παιδιά δεν έπρεπε να φανερώσουν το περιεχόμενο της εικόνας με λέξεις, αλλά να κάνουν μία γκριμάτσα ώστε οι φίλοι τους να προσπαθήσουν να μαντέψουν τι κρύβεται στην εικόνα.

ΓΚΡΙΜΑΤΣΑ ΓΚΡΙΜΑΤΣΑ2

Με αυτόν τον τρόπο λοιπόν ξεκίνησε μία συζήτηση για τα σκουπίδια.

Τι είναι τα σκουπίδια;

Τι γίνονται όταν φεύγουν απ’ το σπίτι μας;

Για πόσα χρόνια μπορούν να να μολύνουν τον πλανήτη μας;

Συγκεντρώσαμε σε έναν εννοιολογικό χάρτη ό,τι προέκυψε από την ιδεοθύελλα της ομάδας.

αφισα για ανακυκλωση ΠΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΝΟΥΝ ΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ ΙΔΕΟΘΥΕΛΛΑ ΙΔΕΟΘΥΕΛΛΑ ΕΤΟΙΜΟ

Αναρωτηθήκαμε σχετικά με το ποιες πράξεις κάνουν χαρούμενη τη γη μας και ποιες όχι

ΠΟΤΕ ΕΙΝΑΙ ΧΑΡΟΥΜΕΝΗ Η ΓΗ ΜΑΣ

και αποτυπώσαμε τον κόσμο όπως μπορεί να είναι με σωστή και με λάθος διαχείριση απορριμμάτωνΠΏς ΜΟΙΑΖΕΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΜΕ ΣΩΣΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΣΚΟΥΠΙΔΙΩΝ

Στη συνέχεια, βγήκαμε στην αυλή και κάναμε ένα πείραμα. Φυτέψαμε στον κήπο μία σακούλα και μία φλούδα μπανάνας για να δούμε μετά από 40 μέρες που θα τα βγάλουμε από το χώμα τι θα αντικρύσουμε.

ΠΕΙΡΑΜΑ 5 ΠΕΙΡΑΜΑ2 ΠΕΙΡΑΜΑ4 ΠΕΙΡΑΜΑ1 ΠΕΙΡΑΜΑ3

Και τελικά, τι κάνουμε με όλα αυτά τα σκουπίδια;

ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ

Ο Πίπης μας είπε τη λέξη ανακύκλωση

ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΛΕΞΗ

Και εμείς ψάξαμε στο διαδίκτυο για το τι είναι η ανακύκλωση και πώς μοιάζουν οι κάδοι της

ΚΑΔΟΣ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ ΓΚΟΥΚΛ ΚΑΔΟΣ ΜΠΛΕ

Σαν αποστολή είχαμε να μετρήσουμε πόσους κάδους ανακύκλωσης θα δούμε από το σχολείο μέχρι το σπίτι μας

ΠΟΣΟΙ ΚΑΔΟΙ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΜΟΥ

Και πώς ξέρουμε τι να βάλουμε στους μπλε κάδους; Μάθαμε το σήμα της ανακύκλωσης

σημα ανακυκλωσης

και επιχειρήσαμε να το βρούμε στα διάφορα προϊόντα

ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΑ ΣΥΜΒΟΛΑ 1 ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΑ ΣΥΜΒΟΛΑ 5 ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΑ ΣΥΜΒΟΛΑ2 ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΑ ΣΥΜΒΟΛΑ3 ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΑ ΣΥΜΒΟΛΑ4

και αφού τα βρήκαμε επιχειρήσαμε να κάνουμε διαχωρισμό σε γυαλί- χαρτί -πλαστικό και αλουμίνιο ή λευκοσίδηρο

ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΣ ΑΠΟΡΡΙΜΑΤΩΝ 2 ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΣ ΑΠΟΡΡΙΜΑΤΩΝ 4 ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΣ ΑΠΟΡΡΙΜΑΤΩΝ ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΣ ΑΠΟΡΡΙΜΑΤΩΝ3

Καταφέραμε λοιπόν να αναγνωρίζουμε τι ανακυκλώνεται και τι όχι;

ΤΙ ΑΝΑΚΥΚΛΩΝΕΤΑΙ ΤΙ ΟΧΙ

Το σύμβολο της ανακύκλωσης μας απασχόλησε ιδιαίτερα και έτσι αποφασίσαμε να το αναπαράγουμε

ΦΤΙΑΧΝΩ ΤΟ ΣΥΜΒΟΛΟ 2 ΦΤΙΑΧΝΩ ΤΟ ΣΥΜΒΟΛΟ

ενώ αρχίσαμε να το αναγνωρίζουμε σε αντικείμενα καθημερινής χρήσης

ΕΥΡΕΣΗ ΣΥΜΒΟΛΟΥ1 ΕΥΡΕΣΗ ΣΥΜΒΟΛΟΥ2 ΕΥΡΕΣΗ ΣΥΜΒΟΛΟΥ3

Παίξαμε παζλ με λέξεις σχετικές με την ανακύκλωση

ΑΛΟΥΜΙΜΙΟ ΠΑΖΛ ΠΑΖΛ ΛΕΞΕΙΣ ΠΛΑΣΤΙΚΟ ΠΑΖΛ ΧΑΡΤΙ ΓΥΑΛΙ ΠΑΖΛ

και ψηφιακά παιχνίδια

ΨΗΦΙΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

Διαβάσαμε το παραμύθι “Ο κύριος Μπεν, η Μου και τα σκουπίδια” και μάθαμε για την κομποστοποίηση.

αρχείο λήψης 1

Την επόμενη μέρα ήρθαν από τον Δήμο και μας τοποθέτησαν στην αυλή μας έναν κομποστοποιητή

ΚΟΜΠΟΣΤΟΠΟΙΗΤΗΣ1 ΚΟΜΠΟΣΤΟΠΟΙΗΤΗΣ2 ΚΟΜΠΟΣΤΟΠΟΙΗΤΗΣ4

Μας εξήγησαν πως λειτουργεί και μας μοίρασαν ενημερωτικά φυλλάδια

ΚΟΜΠΟΣΤΟΠΟΙΗΤΗΣ ΦΥΛΛΑΔΙΑ ΚΟΜΠΟΣΤΟΠΟΙΗΤΗΣ3

Τέλος δημιουργήσαμε μία ομαδική εργασία για τον μπλε κάδο.

ΟΜΑΔΙΚΗ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΟΜΑΔΙΚΗ