Η επέτειος του Πολυτεχνείου αποτελεί ένα έναυσμα για να ασχοληθούμε με έννοιες και αξίες όπως η δημοκρατία, η ελευθερία, η ειρήνη, η δικαιοσύνη και η αλληλεγγύη προσαρμόζοντας πάντα την προσέγγιση σε δραστηριότητες κατάλληλες για την ηλικία των παιδιών. Μέσα από την παιδική λογοτεχνία επιχειρήσαμε να επεξεργαστούμε αυτές τις έννοιες και τις αξίες και φυσικά, να κατανοήσουμε με απλό αλλά δημιουργικό τρόπο το νόημα της επετείου.
Με το βιβλίο «Στο δάσος», ακούσαμε την ιστορία ενός δυνατού ζώου, του ελέφαντα, που προσπάθησε να διώξει τη σοφή κουκουβάγια, την οποία είχαν επιλέξει τα ζώα του δάσους ως πρωθυπουργό τους.
Μάλιστα, εκμεταλλευτήκαμε την ευκαιρία και δραματοποιήσαμε την ιστορία, επιλέγοντας ο καθένας έναν ρόλο, συζητώντας για την πλοκή και το πώς μπορούμε να «αποδώσουμε» τις σκηνές του βιβλίου αλλά και συναποφασίζοντας για τα υλικά που θα χρησιμοποιήσουμε. Κάθε παιδί ανέλαβε να ζωγραφίσει ελεύθερα κάποιον ήρωα ή κάποιο στοιχείο του σκηνικού και έπειτα προχωρήσαμε στη δραματοποίηση.
Μερικές από τις σκηνές του βιβλίου…
Ο αρχιελέφας διώχνει τη σοφή κουκουβάγια και παίρνει τη θέση της.

Τα ζώα απογοητευμένα εγκαταλείπουν το δάσος.

Μια νύχτα με φεγγάρι, στην όχθη του ποταμού εμφανίζονται οι κυνηγοί και χτίζουν μια γέφυρα για να περάσουν απέναντι. Τα ζώα κινδυνεύουν!
Οι ελέφαντες διώχνουν τους κυνηγούς πετώντας τους νερό με τις προβοσκίδες τους.
Τα λιοντάρια τρομάζουν τους κυνηγούς με την κουκουβάγια να παρακολουθεί από ψηλά.
Δεν σταματήσαμε όμως στη δραματοποίηση!
Με αφορμή τις εκλογές στο δάσος, οργανώσαμε μια διαδικασία εκλογών και αναδείξαμε με την ψήφο μας το αγαπημένο μας ζωάκι.
Πρώτα, ετοιμάσαμε τις ταυτότητές μας.
Έπειτα, επιλέξαμε τους υποψηφίους και φτιάξαμε τα ψηφοδέλτια.
Μετά, συντάξαμε τον εκλογικό κατάλογο και επιλέξαμε τα μέλη της εφορευτικής επιτροπής.
Στη συνέχεια, τοποθετήσαμε την κάλπη και το παραβάν. Η διαδικασία της ψηφοφορίας ξεκίνησε!
Στο τέλος, έγινε η καταμέτρηση και υπήρξε ισοψηφία! Έτσι είχαμε και δεύτερο γύρο ψηφοφορίας, που ανέδειξε ως αγαπημένο ζωάκι των παιδιών την κουκουβάγια!
Η παραπάνω δραστηριότητα ήταν μια εξαιρετική ευκαιρία για να μιλήσουμε για το δικαίωμα του καθενός να εκφράζεται ελεύθερα και να προσεγγίσουμε βιωματικά την έννοια της δημοκρατίας.
Εμπλουτίσαμε την προσέγγιση μας με το βιβλίο «Η κυρά Δημοκρατία» και έτσι είχαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε για τα πολιτεύματα.
Διαχωρίσαμε τις έννοιες της δημοκρατίας και της δικτατορίας, αντιπαραβάλλοντας τα χαρακτηριστικά τους στοιχεία.
Με άλλα λόγια, ομαδοποιήσαμε τις εικόνες που θυμίζουν το χωριό της κυρά Δημοκρατίας και τις εικόνες που θυμίζουν το χωριό της Ρίας της Δικτατορίας.
Το βιβλίο «Η εξέγερση του Πολυτεχνείου» αλλά και ορισμένα εκπαιδευτικά βίντεο μας βοήθησαν να κατανοήσουμε τα ιστορικά γεγονότα και το μήνυμα της επετείου του Πολυτεχνείου. Ακόμα, παρατηρήσαμε και σχολιάσαμε σχετικές φωτογραφίες και αρχειακό υλικό.
Εμπνευστήκαμε από το τραγούδι που μάθαμε και ζωγραφίσαμε στον δικό μας τοίχο δυο καρδιές και έναν ήλιο στη μέση!
Το ραδιόφωνο μεταδίδει το μήνυμα του Πολυτεχνείου!
Η κατασκευή μας!
Διαπιστώσαμε πόσα μάθαμε με ένα ψηφιακό παιχνίδι ερωτήσεων.
Δεν παραλείψαμε την αγαπημένη όλων των παιδιών Ντενεκεδούπολη καθώς και το ομώνυμο τραγούδι!
Παρακολουθήσαμε την παράσταση κουκλοθεάτρου των μαθητών Δημοτικού Σχολείου Ξυλοκέριζας Κορινθίας.


































