Τελείες και Γραμμές

Οι τελείες και οι γραμμές είναι δύο βασικά στοιχεία της τέχνης και της γεωμετρίας. Έχοντας την ευκαιρία τα παιδιά να πειραματιστούν και να εξερευνήσουν αυτά τα δύο στοιχεία μέσα από τη ζωγραφική, την κίνηση και τη μίμηση, ενθαρρύνονται να εξασκήσουν τις δεξιότητες λεπτής και αδρής κινητικότητας, τις δεξιότητες οπτικοκινητικού συντονισμού αλλά και να εκφραστούν δημιουργικά.

Το βιβλίο «Η τελεία», εκτός του ότι μας βοήθησε να ξεκινήσουμε τους πειραματισμούς μας, υπήρξε και μια καλή αφορμή να συζητήσουμε και να τονώσουμε την αυτοπεποίθησή μας και ταυτόχρονα να πιστέψουμε περισσότερο στις ικανότητες μας, όπως ακριβώς έκανε και η Λία, η ηρωίδα του βιβλίου.

Η Τελεία

Φτιάξαμε και εμείς, ακολουθώντας το παράδειγμα της Λίας, τις δικές μας μοναδικές τελείες με λαδοπαστέλ.

image 96 image 95 20241011 091533 20241011 091546

Τα δικά μας έργα τέχνης!

20241011 131138

20241011 131253

Προσπαθήσαμε να φανταστούμε τι μπορεί να είναι κάθε μια από αυτές τις τελείες…

20241011 080606

και εκφραστήκαμε δημιουργικά…

image 2024 10 27T133150.437 image 100 image 97

Οι ιδέες μας!

20241011 123257

Προχωρώντας όμως ένα βήμα παραπέρα διαπιστώσαμε ότι αν ενώσουμε δύο σημεία – δύο τελείες θα φτιάξουμε μια γραμμή.  Παρατηρήσαμε ότι όλες οι γραμμές δεν είναι ίδιες μεταξύ τους. Σχεδιάσαμε διαφορετικά είδη γραμμών στον πίνακα και συζητήσαμε πού τις συναντούμε στην καθημερινότητά μας.

image 2024 10 27T194452.742image 2024 10 27T194537.557image 2024 10 27T194619.548

20241014 094334

Επιπλέον, φτιάξαμε γραμμές χρησιμοποιώντας χρωματιστά συρματάκια.

image 2024 10 27T195232.319image 2024 10 27T195648.452image 2024 10 27T195357.022image 2024 10 27T200059.835image 2024 10 27T195915.754image 2024 10 27T200733.424

20241014 091254image 2024 10 27T195749.923

Ακούσαμε και ένα σχετικό με το θέμα μας τραγούδι, που μας βοήθησε να θυμόμαστε τις ονομασίες των γραμμών.

 

Επίσης, φωτογραφίσαμε διαφορετικά είδη γραμμών μέσα στην τάξη μας (σπειροειδής, διακεκκομένη, καμπύλη κ.α.) και επιλέξαμε να ασχοληθούμε με τα είδη των γραμμών και στις ελεύθερες δραστηριότητες.

20241014 104212 image 2024 10 27T201648.86720241014 104250

20241015 10110120241014 094737 20241015 110349

Στην αυλή περπατήσαμε ισορροπώντας πάνω σε διαφορετικά είδη γραμμών και μάθαμε τις ονομασίες τους μέσα από την κίνηση και το παιχνίδι!

20241014 110346

image 2024 10 27T202337.641 image 2024 10 27T202549.882

Στην παρεούλα παίξαμε ένα παιχνίδι αντιστοίχισης ποσότητας – συμβόλου (αριθμού) με είδος γραμμής, χρησιμοποιώντας ένα ζάρι. Σχεδιάσαμε λοιπόν γραμμές – μαλλιά στην κυρία Γραμμούλα!

20241014 122419

image 2024 10 27T203833.736 image 2024 10 27T203520.286image 2024 10 27T203702.546

20241014 125305

Αναζητήσαμε τα είδη των γραμμών που μάθαμε μέσα σε έργα τέχνης σημαντικών ζωγράφων, όπως ο Μοντριάν, ο Μόραλης, ο Μιρό, ο Καντίνσκι κ.α.

image 2024 10 27T205441.066image 2024 10 27T205608.327image 2024 10 27T205717.818image 2024 10 27T205814.227 image 2024 10 27T205902.085

Ήρθαμε σε επαφή με τους τρόπους που χρησιμοποιούν αυτά τα στοιχεία στα έργα τους και εμπνευστήκαμε από ένα έργο του σπουδαίου ζωγράφου Καντίνσκι, το οποίο περιελάμβανε σχεδόν όλα τα είδη γραμμών που μάθαμε.

20241015 110132

Μελετήσαμε τα είδη των γραμμών που χρησιμοποίησε, τα χρώματα και τα μεγέθη.

Έπειτα, γίναμε και εμείς μικροί ζωγράφοι και προσπαθήσαμε να μιμηθούμε τον τρόπο που ζωγράφισε με ελεύθερη ζωγραφική, χωρίς φυσικά να λείψει η προσωπική μας πινελιά!

20241015 095651 1 20241015 095605 1 20241015 095506 1

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *