Χρώματα

Έχοντας προσεγγίσει τη θεματική «Ζώα», συνεχίσαμε διαβάζοντας το βιβλίο «Πες μου καφέ αρκούδα τι βλέπεις;», μια ρυθμική ιστορία που δίνει την ευκαιρία στα μικρά παιδιά να γνωρίσουν τα ζώα και τα χρώματα κρατώντας τα σε εγρήγορση και ζητώντας κάθε φορά να μαντέψουν ποιο χρώμα και ποιο ζώο ακολουθεί.

Πες μου Καφέ Αρκούδα τι Βλέπεις

Αφού διασκεδάσαμε  με την ανάγνωση της ιστορίας αυτής, παίξαμε πολλά παιχνίδια στην παρεούλα με τα ζώα και τα χρώματα που παρουσιάζονται στην ιστορία.

Επεξεργαστήκαμε χρονικές έννοιες τοποθετώντας στη σωστή χρονική αλληλουχία τις εικόνες της ιστορίας, εξασκώντας παράλληλα και τη μνήμη μας.

image 55 image 49image 56

image 54

Έπειτα, δημιουργήσαμε αυτήν μια«αλυσίδα» αφήγησης. Μετά αφηγηθήκαμε (χωρίς τη βοήθεια του βιβλίου) την ιστορία, χρησιμοποιώντας τις επαλαμβανόμενες φράσεις (μοτίβα) στα κατάλληλα σημεία (μεταβάσεις), και είχαμε την ιδέα να συνοδεύσουμε την αφήγηση μας με τους ήχους των ζώων.

Παίξαμε παιχνίδια ταύτισης χρώματος, τα οποία βοηθούν τα παιδιά να αναγνωρίσουν και να αντιστοιχίσουν τα χρώματα με τα ζώα ενώ ταυτόχρονα δουλεύουν τις δεξιότητες λεπτής κινητικότητάς τους.

image 57 image 48

image 59 image 60

Οι δραστηριότητες που συνδυάζουν διασκέδαση και μάθηση είναι οι αγαπημένες των παιδιών και γι’ αυτό δεν θα μπορούσε να λείπει από την θεματική αυτή το βιβλίο με τίτλο «Ένα βιβλίο παιχνίδι». Πρόκειται για ένα διαδραστικό βιβλίο που ενισχύει τη φαντασία και την παρατήρηση των παιδιών καθώς μέσα από την αφήγηση τα ίδια τα παιδιά μπορούν να «επηρεάσουν» το τι θα συμβεί και το τι θα «εμφανιστεί» στην επόμενη σελίδα αγγίζοντας, κουνώντας, πατώντας ή τρίβοντας την κάθε σελίδα.

9789605040239

Ο ενθουσιασμός των παιδιών ήταν μεγάλος και τα γέλια τους πολύ δυνατά!

Τα παιδιά παρατήρησαν ότι τα μόνα χρώματα που εμφανίζονται στο βιβλίο είναι το μπλε, το κίτρινο και το κόκκινο. Έτσι έγινε η αρχή και μιλήσαμε για τα βασικά χρώματα.

Έπειτα κάναμε πειράματα ανάμειξης χρωμάτων. Αρχικά, χρωματίσαμε μικρές ποσότητες νερού κόβοντας κομμάτια γκοφρέ χαρτί και ρίχνοντας τα μέσα σε διαφανή ποτηράκια.

image 64 image 63 image 62 20241008 085651

Στη συνέχεια αναμείξαμε όλους τους δυνατούς συνδυασμούς βασικών χρωμάτων μεταξύ τους και έτσι φτιάξαμε τα δευτερεύοντα χρώματα πράσινο, πορτοκαλί και μωβ.

image 68 image 67 image 66 20241008 090548

Έχοντας γνωρίσει τα βασικά και τα δευτερεύοντα χρώματα, αναρωτηθήκαμε ποια χρώματα μπορούμε να δημιουργήσουμε και πειραματιστήκαμε χρησιμοποιώντας το σταγονόμετρο. Κάναμε υποθέσεις και παρατηρήσεις σαν μικροί επιστήμονες!

image 74 image 73 image 72

Κατά τη διάρκεια των πειραμάτων μας κρατούσαμε σημειώσεις με τις παρατηρήσεις μας και επαληθεύσαμε τα αποτελέσματά μας αξιοποιώντας τους χρωματιστούς διαφανείς φακούς.

image 76

20241008 122534

 

20241008 091201image 71 image 70 image 69

Μάλιστα, μας άρεσαν τόσο πολύ που πειραματιστήκαμε και στις ελεύθερες δραστηριότητες με αυτούς.

image 75

Στην αυλή παίξαμε το παιχνίδι «Το χρώμα της μάγισσας» και μέσα στην τάξη χορέψαμε το τραγουδοπαίχνιδο «Παίζουμε τα χρώματα».

 Τραγουδήσαμε «χρωματιστά» τραγούδια!

Παίξαμε στην γωνιά του Η/Υ με τον Νέλο τον Πινέλο εκπαιδευτικά παιχνίδια με τα χρώματα!

image 2024 10 27T203223.858 image 2024 10 27T203118.955

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *