ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ-STEM/ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ
«STEM και η ΓΗ γυρίζει …….»
Η τάξη μας είχε γεμίσει πολλά μικρά καρτελάκια. Στο ρυθμό της μουσικής, το κάθε παιδί διαλέγει ένα καρτελάκι και το κρατάει κρυφό. Τι είναι άραγε αυτές οι κάρτες; Έχει κανείς το ίδιο;
Τις φανερώνουμε και ξεκινάει η συζήτησή μας για το ηλιακό μας σύστημα. Τι γνωρίζουμε ήδη; Τι θα θέλαμε να μάθουμε;
Μετράω και σημειώνω τον αριθμό
Με ψηφιακά εργαλεία παρατηρούμε τους πλανήτες και συζητάμε γι’ αυτούς.
Προσπαθούμε να αντιστοιχίσουμε την εικόνα των πλανητών με την αντίστοιχη τρισδιάστατη φιγούρα
και προσπαθούμε να τους βάλουμε στη σωστή σειρά.
Στη συνέχεια επιχειρούμε με βιωματικό τρόπο να αναπαραστήσουμε την κίνηση και την τροχιά των πλανητών.
Ζωγραφίσαμε τους πλανήτες και τους τοποθετήσαμε σε σωστή σειρά.
Παρακολουθήσαμε βίντεο της NASA και ακολουθώντας βήμα- βήμα τις οδηγίες φτιάξαμε το δικό μας πύραυλο.
Στη συνέχεια, εστιάσαμε στον Ήλιο.
Αφού παρακολουθήσαμε βίντεο προσομοίωσης της NASA, διαβάσαμε τον μύθο του Φαέθωντα. Βάλαμε στις σειρά τις εικόνες
και φυσικά, αποτυπώσαμε τον μύθο σε ζωγραφιά.
Έπειτα συζητήσαμε για τι φως, τη θερμότητα, τα οφέλη και τις συνέπειες του ήλιου
αλλά και για τα μέτρα προστασίας από τον ήλιο
φορέσαμε αντηλιακό σωστά,
καταγράψαμε τις ιδέες μας
και το αποτυπώσαμε στις ζωγραφιές μας.
Ασχοληθήκαμε με την κίνηση της Γης γύρω από τον άξονά της και γύρω από τον Ήλιο και κάναμε ένα πείραμα με την υδρόγειο και ένα φακό για να κατανοήσουμε την εναλλαγή της μέρας και της νύχτας.
Συζητήσαμε για τις διαφορετικές δραστηριότητες της μέρας και της νύχτας και είδαμε πώς οι άνθρωποι ρυθμίζουμε τη ζωή μας ανάλογα με την περιστροφή της Γης.
Παίξαμε με τις σκιές των παιχνιδιών στον Ήλιο
και θέατρο σκιών με τις αγαπημένες μας φιγούρες
Από την περιστροφή της Γης εξαρτώνται και οι εποχές του χρόνου. Τι γνωρίζουμε για τις εποχές; (ιδεοθύελλα)
Ζωγραφίσαμε την αγαπημένη μας εποχή.
Με κακάο, αλεύρι και φασόλια δημιουργήσαμε το δικό μας σεληνιακό τοπίο. Ποιος θα βρει άραγε τα περισσότερα φασόλια;
Κατασκευάσαμε τον Ήλιο τη Γη και τη Σελήνη ώστε να φαίνεται η κάθε περιστροφή.
Με μπισκότα σοκολάτας φτιάξαμε και βάλαμε στη σειρά τις φάσεις της Σελήνης.
Διαβάσαμε το παραμύθι “ο Φεγγαροσκεπαστής” και αποτυπώσαμε ό,τι μας έκανε εντύπωση.
Δημιουργήσαμε έναν εννοιολογικό χάρτη με πράγματα που μάθαμε και δεν γνωρίζαμε για το ηλιακό μας σύστημα.
Μάθαμε για τη ζωή των αστροναυτών.
και φυσικά παίξαμε πολλά παιχνίδια:
με τα γράμματα
με παζλ
με τους πλανήτες που μπερδεύτηκαν (ταχύτητας)
μνήμης και μοτίβων.
Τέλος, ολοκληρώσαμε τη θεματική με μία ομαδική εργασία
Δημιουργήσαμε το διάστημα με την τεχνική του τινάγματος πινέλων
Φτιάξαμε τον Ήλιο
Φτιάξαμε τους πλανήτες με πλαστελίνη συνδυάζοντας διάφορα χρώματα
και ζωγραφίσαμε πυραύλους και αστροναύτες
και τα συνθέσαμε όλα μαζί.
Η θεματική φάνηκε να μας άρεσε τόσο που την επιλέγαμε και για τα ελεύθερα σχέδια μας.