Άσκηση Σεισμού

Στα πλαίσια του 1ου Εργαστηρίου Δεξιοτήτων για φέτος με θέμα “Σεισμός, μην σε πιάνει πανικός!” πραγματοποιήθηκε σήμερα άσκηση σεισμού στο Νηπιαγωγείο μας.

Οι μαθητές των δυο τμημάτων ακολουθώντας με επιτυχία τις οδηγίες και τηρώντας όλα τα μέτρα προστασίας που συζητήθηκαν κατά την διάρκεια του σεισμού ολοκλήρωσαν με επιτυχία την βιωματική άσκηση σεισμού.

Κατα την διάρκεια της χρονιάς θα ακολουθήσουν άλλες δυο ασκήσεις σεισμού προς εμπέδωση και εκμάθηση των κανόνων στην περίπτωση σεισμού την ώρα που βρισκόμαστε στο σχολείο.

 

IMG 9841

 

Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας

Στο επισυναπτόμενο αρχείο κοινοποιείται ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του 53ου Νηπιαγωγείου Θεσσαλονίκης.



Λήψη αρχείου

Εγκαίνια Νέας Αυλής

Πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια της καινούργιας αυλής του 53ου Νηπιαγωγείου με δράσεις όπως φύτεμα, γνωριμία με τον χώρο και ιδέες χρήσης της.

Η κατασκευή του αύλειου χώρου έγινε υπό την καθοδήγηση της κ. Ταμουτσελη, καθηγήτρια ΑΠΘ, με γνώμωνα το παιδί. Κάθε γωνία της άυλης μας παρέχει την ευκαιρία για παιχνίδι, ανακάλυψη και ανάπτυξη δεξιοτήτων και γνώσεων.

 

IMG 9656 IMG 9769 IMG 9780 IMG 9789 IMG 9794

Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού

Παγκόσμια ημέρα σχολικού αθλητισμού!

Οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν την αξία του ευ αγωνίζεσθαι, την σημασία του αθλητισμού στη ζωή μας και βιωματικά να ανακαλύψουν κάποια από τα ολυμπιακά αθλήματα.

Η δράση αυτή οργανώθηκε με την βοήθεια και τη συνεργασία της κ. Ευσταθίας, μαμα του σχολείου μας, γυμνάστρια, την οποία και ευχαριστούμε θερμά.

IMG 9693 IMG 9694 IMG 9695

ΑΓΙΑΣΜΟΣ-ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ!!!!

 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΓΙΑΣΜΟΥ 53ου ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

Με χαρά σας ενημερώνουμε ότι ο αγιασμός για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς στο Νηπιαγωγείο μας θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου  και ώρα 10 στον χώρο του σχολείου μας.

Η παρουσία σας θα μας τιμήσει ιδιαίτερα, καθώς θα ξεκινήσουμε μαζί με ευχές για μια δημιουργική, χαρούμενη και γεμάτη μάθηση σχολική χρονιά για τα παιδιά μας.

Σας περιμένουμε όλους με χαμόγελα και θετική διάθεση!

 

school 4527712 960 720 1

Ο Τζιπιτούλης ταξιδεύει στην Ευρώπη: ένα πρόγραμμα τεχνητής νοημοσύνης για το νηπιαγωγείο

Τη χρονιά που μας πέρασε στο νηπιαγωγείο μας εφαρμόστηκε σε συνεργασία με τη Σχολική Σύμβουλο ΠΕ60 Αν. Θεσσαλονίκης Ζωή Κολιπέτρη, το καινοτόμο πρόγραμμα εφαρμογής Τεχνητής Νοημοσύνης στην προσχολική τάξη “Ο Τζιπιτούλης ταξιδεύει στην Ευρώπη”. Οι μαθητές μας μέσω εφαρμογών τεχνητής νοημοσύνης ταξίδεψαν σε χώρες της Ευρώπης, συνέλεξαν πληροφορίες για διάσημα μνημεία, και έφτιαξαν ταξιδιωτικές ιστορίες. Ήταν μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα διαδικασία η οποία ενίσχυσε σημαντικά τη μαθησιακή εμπειρία των παιδιών, καθιστώντας τη διαδικασία της εκπαίδευσης πιο προσαρμοστική, διαδραστική και διασκεδαστική! Οι δράσεις παρουσιάστηκαν στις 13/4/2024 στο 4ο Εκπαιδευτικό Συνέδριο Ημαθίας με θέμα “Οι Νέοι Γραμματισμοί στη σχολική Πράξη” κάνοντας μας υπερήφανους για το σχολείο μας.

 

 



Λήψη αρχείου

 

 

Δράση: “Ο Πρωταγωνιστής της εβδομάδας”

Η δράση “Ο Πρωταγωνιστής της Τάξης” εφαρμόζεται και στα δύο τμήματα του 53ου Νηπιαγωγείου Θεσσαλονίκης το σχολικό έτος 2023-2024. Κάθε εβδομάδα, ένας μαθητής επιλέγεται τυχαία για να είναι ο πρωταγωνιστής και να μας παρουσιάσει τον εαυτό του και όλα όσα αγαπά.  Αυτή η πρωτοβουλία έχει ως στόχο να δώσει χαρά στα παιδιά μας και να ενισχύσει την αυτοεκτίμησή τους.

Τι Μπορεί να Κάνει ο Πρωταγωνιστής:

  • Φέρνει Αγαπημένα Αντικείμενα: Το παιδί μπορεί να φέρει στο σχολείο πράγματα που αγαπάει, όπως παιχνίδια, φωτογραφίες, CD με μουσική, βιβλία και ό,τι άλλο επιθυμεί, με την προϋπόθεση να μην κινδυνεύουν να χαλάσουν ή να προκαλέσουν ατύχημα.
  • Παρουσίαση Επιτευγμάτων: Μπορεί να παρουσιάσει επιτεύγματά του, όπως μετάλλια, ζωγραφιές, κατασκευές που έχει φτιάξει στο σπίτι ή ακόμα και μια συλλογή του.
  • Μοιράζεται Ψηφιακό Υλικό: Μέσω του padlet, μπορεί να μοιραστεί ψηφιακό υλικό, όπως φωτογραφίες, συνδέσμους με αγαπημένα του τραγούδια και μικρά βίντεο.
  • Οργάνωση Δράσης με την Οικογένεια: Κάποιος από την οικογένεια ή το περιβάλλον του μαθητή μπορεί να έρθει και να οργανώσουμε μαζί μια δράση διάρκειας έως 45 λεπτών. Αυτή μπορεί να περιλαμβάνει διάβασμα ενός βιβλίου,   παρουσίαση ενός χόμπι ή του επαγγέλματός των γονέων κ.λπ.

Στο πλαίσιο της παραπάνω δράσης μέχρι στιγμής τα παιδιά μας είχαν την τύχη να συμμετέχουν σε πλήθος δραστηριοτήτων, να γνωρίσουν από κοντά εξαιρετικούς επαγγελματίες αλλά πάνω απ’ όλα να μας παρουσιάσουν τον κόσμο τους.

Ευχαριστούμε θερμά τις οικογένειες των μαθητών μας για την υποστήριξη της δράσης και για όλες τις δραστηριότητες που με χαρά και αγάπη οργάνωσαν.

Ανακαίνιση Αίθουσας Α’ Τμήματος στο 53ο Νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης

Είμαστε εξαιρετικά χαρούμενοι με την ολοκλήρωση της ανακαίνισης της αίθουσας του Α’ τμήματος του 53ου Νηπιαγωγείου Θεσσαλονίκης, η οποία φιλοξενείται στο Άσυλο του Παιδιού. Αυτή η ανακαίνιση πραγματοποιήθηκε χάρη στην αξιέπαινη εθελοντική πρωτοβουλία των γονέων των παιδιών μας.

Οι γονείς ανέλαβαν την οικονομική υποστήριξη της παρέμβασης, προσφέροντας τα χρήματα που απαιτούνταν για την αγορά νέων παιδικών κρεβατιών τα οποία δώρισαν στο “Άσυλο του Παιδιού”. Αυτή η κίνηση είχε ως αποτέλεσμα την απελευθέρωση σημαντικού χώρου στην αίθουσα, προσφέροντας στα παιδιά μας περισσότερο χώρο για παιχνίδι και δραστηριότητες.

Επιπλέον,  προχώρησαν στην αγορά μιας τηλεόρασης, η οποία θα χρησιμοποιηθεί για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Όμως, η συμβολή τους δεν σταμάτησε εδώ. Με προσωπική εργασία  κατάφεραν να αλλάξουν τη διαμόρφωση της τάξης, κάνοντάς την πιο λειτουργική και ελκυστική για τα παιδιά.

Ευχαριστούμε θερμά όλους τους γονείς για την απίστευτη τους προσφορά και τον χρόνο που αφιέρωσαν για την υλοποίηση αυτού του έργου. Η αφοσίωση και η συνεργασία τους αποδεικνύουν πόσα μπορούμε να καταφέρουμε όταν δουλεύουμε μαζί για το καλό των παιδιών μας.

Εφαρμογή του Προγράμματος Prow στο 53ο Νηπιαγωγείο: Ενίσχυση της Θετικής Συμπεριφοράς στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία

Με μεγάλη χαρά ανακοινώνουμε την επιτυχή εφαρμογή του Προγράμματος Prow – Πρόγραμμα Ενίσχυσης της Θετικής Συμπεριφοράς στην Αγωγή της Πρώιμης Παιδικής Ηλικίας στο  Νηπιαγωγείο μας. Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε και στα δύο τμήματα του νηπιαγωγείου, με πολλές δραστηριότητες που στόχευαν στη βελτίωση των σχέσεων των μαθητών μεταξύ τους και με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου.

Στόχοι του Προγράμματος

Το Πρόγραμμα Prow σχεδιάστηκε για να υποστηρίξει την ανάπτυξη θετικών συμπεριφορών στα παιδιά, προάγοντας την κατανόηση, τη συνεργασία και την αλληλοϋποστήριξη. Οι κύριοι στόχοι του προγράμματος περιλάμβαναν:

  • Την ενίσχυση της κοινωνικής και συναισθηματικής ανάπτυξης των παιδιών.
  • Τη βελτίωση της επικοινωνίας και της συνεργασίας μεταξύ των μαθητών.
  • Την προώθηση της θετικής αλληλεπίδρασης και του σεβασμού μεταξύ των παιδιών.

Ειδικότερα μέσω του προγράμματος επεξεργαστήκαμε τις αξίες της ευγένειας, της συνεργασίας και της υπευθυνότητας, αξίες που θεωρούμε θεμελιώδεις για την ομαλή κοινωνική ανάπτυξη και την αλληλεπίδραση των παιδιών.

Ευγένεια

Η ευγένεια αποτελεί βασικό στοιχείο της καθημερινής μας συμπεριφοράς. Στο νηπιαγωγείο μας, ενθαρρύνουμε τα παιδιά να χρησιμοποιούν λέξεις και πράξεις ευγένειας, όπως το “παρακαλώ”, το “ευχαριστώ” και το “συγγνώμη”. Μέσα από παιχνίδια ρόλων, ιστορίες και συζητήσεις, τα παιδιά μαθαίνουν τη σημασία του σεβασμού προς τους άλλους και της εκδήλωσης καλοσύνης.

Συνεργασία

Η συνεργασία είναι απαραίτητη για την ομαλή λειτουργία της τάξης και την ανάπτυξη της κοινωνικότητας των παιδιών. Μέσα από ομαδικές δραστηριότητες, παιχνίδια και κοινά έργα, τα παιδιά μαθαίνουν να δουλεύουν μαζί, να μοιράζονται ιδέες και να υποστηρίζουν ο ένας τον άλλον. Η συνεργασία ενισχύει την αίσθηση της κοινότητας και βοηθά τα παιδιά να κατανοήσουν τη δύναμη της συλλογικής προσπάθειας.

Υπευθυνότητα

Η υπευθυνότητα είναι μια αξία που ενισχύεται μέσω της ανάθεσης καθηκόντων και της εμπιστοσύνης στις ικανότητες των παιδιών. Στο νηπιαγωγείο μας, τα παιδιά αναλαμβάνουν μικρές αλλά σημαντικές ευθύνες, όπως το να φροντίζουν τα παιχνίδια τους, να βοηθούν στη διατήρηση της καθαριότητας της τάξης και να συμμετέχουν ενεργά στις δραστηριότητες της ομάδας. Μέσα από αυτές τις εμπειρίες, τα παιδιά μαθαίνουν την αξία της υπευθυνότητας και την ικανοποίηση που προσφέρει η ολοκλήρωση ενός έργου.

Δράσεις και Δραστηριότητες

Στο πλαίσιο του προγράμματος, υλοποιήθηκαν πολλές δραστηριότητες που ενθάρρυναν τη θετική συμπεριφορά και τη συνεργασία:

  1. Ομαδικά Παιχνίδια: Παιχνίδια που προάγουν την ομαδικότητα και την κατανόηση των συναισθημάτων των άλλων.
  2. Εργαστήρια Συναισθηματικής Νοημοσύνης: Δραστηριότητες που βοηθούν τα παιδιά να αναγνωρίζουν και να διαχειρίζονται τα συναισθήματά τους.
  3. Παραμύθια και Ιστορίες: Ανάγνωση ιστοριών που διδάσκουν την αξία της φιλίας, της συνεργασίας και του σεβασμού.
  4. Εικαστικές Δραστηριότητες: Δημιουργία ομαδικών έργων τέχνης που προάγουν τη συνεργασία και την κοινή δημιουργικότητα.
  5. Συζητήσεις και Κύκλοι Κουβέντας: Ευκαιρίες για τα παιδιά να εκφράσουν τα συναισθήματα και τις σκέψεις τους σε ένα ασφαλές και υποστηρικτικό περιβάλλον.

Αποτελέσματα και Αντίκτυπος

Η εφαρμογή του Προγράμματος Prow είχε θετικά αποτελέσματα στη σχολική μας μονάδα. Παρατηρήθηκε σημαντική βελτίωση στις σχέσεις μεταξύ των μαθητών, με περισσότερες περιπτώσεις συνεργασίας, ενσυναίσθησης και θετικής αλληλεπίδρασης. Οι εκπαιδευτικοί του νηπιαγωγείου μας είδαν μια θετική αλλαγή στη συμπεριφορά των παιδιών, καθώς αυτά έμαθαν να διαχειρίζονται καλύτερα τις συγκρούσεις και να επικοινωνούν πιο αποτελεσματικά.

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τους γονείς για την υποστήριξή τους και την εμπιστοσύνη τους στο έργο μας, καθώς και τους εκπαιδευτικούς του νηπιαγωγείου για την αφοσίωση και τον επαγγελματισμό τους στην εφαρμογή του προγράμματος. Η επιτυχία του Προγράμματος Prow μας ενθαρρύνει να συνεχίσουμε να επενδύουμε σε προγράμματα που προάγουν την ανάπτυξη των παιδιών μας σε όλα τα επίπεδα.

Ολοκλήρωση των Βιωματικών Εργαστηρίων για Γονείς στο 53ο Νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης

Με μεγάλη χαρά και ενθουσιασμό, ανακοινώνουμε την επιτυχή ολοκλήρωση των βιωματικών εργαστηρίων για γονείς που πραγματοποιήθηκαν στο Νηπιαγωγείο μας. Στα εργαστήρια συμμετείχαν 20 γονείς, οι οποίοι παρακολούθησαν πέντε συναντήσεις λαμβάνοντας υποστήριξη και ενίσχυση των δεξιοτήτων τους ως γονείς. Κάθε συνάντηση περιλάμβανε διαδραστικές δραστηριότητες, συζητήσεις και αναλύσεις, με τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών του νηπιαγωγείου μας, οι οποίοι προσέφεραν πολύτιμη υποστήριξη και καθοδήγηση. Ιδιαίτερη ευχαριστία αξίζει στην κα. Κατερίνα Πασαλή, ψυχολόγο του Ασύλου του Παιδιού, η οποία ήταν αναπόσπαστο μέρος αυτής της προσπάθειας. Με την εξειδικευμένη γνώση και την εμπειρία της, βοήθησε τους γονείς να κατανοήσουν καλύτερα τις ψυχολογικές ανάγκες των παιδιών τους και να αναπτύξουν στρατηγικές για να τις υποστηρίξουν αποτελεσματικά.

Τα εργαστήρια, σχεδιάστηκαν από την επιστημονική ομάδα του Κέντρου Πρόληψης ‘Σείριος” με στόχο να παρέχουν στους γονείς εργαλεία και τεχνικές για την καλύτερη διαχείριση των καθημερινών προκλήσεων που αντιμετωπίζουν στην ανατροφή των παιδιών τους. Παράλληλα, ένας από τους σημαντικότερους στόχους των βιωματικών εργαστηρίων ήταν η ενίσχυση των δεσμών μεταξύ του σχολείου και των οικογενειών. Μέσα από τις συναντήσεις, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να συνεργαστούν, να ανταλλάξουν απόψεις και να δημιουργήσουν ένα κοινό πλαίσιο επικοινωνίας και υποστήριξης. Αυτή η στενή συνεργασία ενισχύει την αμοιβαία κατανόηση και εμπιστοσύνη, συμβάλλοντας στην ομαλή ανάπτυξη και πρόοδο των παιδιών.

Η ανταπόκριση των γονέων ήταν εξαιρετικά θετική και οι γνώσεις και οι δεξιότητες που απέκτησαν θα συμβάλουν στην καλύτερη διαχείριση των προκλήσεων της καθημερινότητας και στην ενίσχυση των οικογενειακών δεσμών αλλά και των δεσμών σχολείου- οικογένειας.

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε όλους τους γονείς που συμμετείχαν, τους εκπαιδευτικούς του νηπιαγωγείου για την αφοσίωση και τη συνεργασία τους, και φυσικά την Κατερίνα Πασαλή για την πολύτιμη συνεισφορά της. Ελπίζουμε να συνεχίσουμε να προσφέρουμε παρόμοιες ευκαιρίες εκπαίδευσης και υποστήριξης στο μέλλον.