Μικρόβια…μακριά!

cute-little-kid-boy-fight-against-corona-virus_97632-2496

 

 

 

 

Να ‘μαστε πάλι λοιπόν στο αγαπημένο μας σχολείο μετά από 2,5 + μήνες …

Η πρώτη μέρα για κάθε ομάδα αφιερώθηκε στους κανόνες υγιεινής και στην εφαρμογή τους .

“Είδαμε” τους κανόνες



Λήψη αρχείου

Πλύναμε καλά τα χέρια μας στη βρύση της τάξης μετρώντας ως το 20.

Ακούσαμε το τραγούδι του μικρού καρχαρία και χορέψαμε μαζί του

ΠΛΥΝΕ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΣΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΜΙΚΡΟ ΚΑΡΧΑΡΙΑ (Wash Your Hands with Baby Shark)

 Είπαμε :“Με χέρια καθαρά μικρόβια μακριά” το γράψαμε πάνω στα χέρια μας ενώ τα σαπουνίζουμε

και τα μικρόβια “μένουν” μακριά

 

 

 

Το σώμα μου

Το σώμα μου

Η δομή και η ανατομία του ανθρώπινου σώματος

Γειά σας και πάλι!

Σε συνέχεια του προηγούμενου άρθρου και για καλύτερη ανάλυση του θέματος μας σας προτείνουμε δυο διαδραστικά βίντεο από την εκπαιδευτική πλατφόρμα “Αίσωπος”:

http://aesop.iep.edu.gr/node/11564/2824/#question18719

http://aesop.iep.edu.gr/node/11564/2824/#question18794

 

Τα παιδιά διαχειρίζονται τις εικόνες με τη βοήθειά σας και τις ερωτήσεις και μετά επαληθεύουν τις απαντήσεις και τις γνώσεις τους.
Σας προτείνουμε και τα παρακάτω φύλλα εργασίας:

Και τώρα τραγουδάκια για το σώμα:

Το σώμα μου

Ένα κι ένα κάνουν δυό

Μπορείτε να συζητήσετε με τα παιδιά τι έχουμε στο σώμα ένα ή δύο και να τα καταγράψετε σε δύο λίστες κάπως έτσι:

έχουμε από 1 στο σώμα μας έχουμε από 2 στο σώμα μας

Μετά να κάνετε και Βόλτα στο σώμα

Για να παίξουμε και μερικά γλωσσικά παιχνίδια με τα μέρη του σώματος:

 

Πόδι- χταπόδι

Χέρι- μαχαίρι- αστέρι

Μάτι- κανάτι

Αγκώνας- αγώνας

Κοιλιά- παλιά

και πόσοι άλλοι συνδυασμοί!

Τώρα να δούμε και πως είμαστε από μέσα…

Μήπως να το προσπαθήσετε κι εσείς; Αν ήμασταν σχολείο θα το φτιάχναμε κάπως έτσι: με χαρτί του μέτρου και ένα παιδί ξαπλωμένο για να  σχεδιάσουμε το περίγραμμα του σώματός του! Μετά θα ζωγραφίζαμε τα εσωτερικά όργανα.

 

Κάτι για την Παγκόσμια Μέρα Μουσείου

Παγκόσμια μέρα μουσείου χτες (18 Μαΐου)!

ΜΟΥΣΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΣΟΤΗΤΑ. ΠΟΙΚΙΛΟΜΟΡΦΙΑ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΟΧΗ» είναι το θέμα που όρισε το Διεθνές Συμβούλιο Μουσείων ( ICOM ) για τη Διεθνή Ημέρα Μουσείων 2020. Με την επιλογή του θέματος αυτού το ICOM επιθυμεί να αναδείξει τον σημαντικό ρόλο των μουσείων στην πολιτική, κοινωνική και πολιτιστική ζωή του κάθε τόπου.

Για να περιηγηθούμε  στην ψηφιακή έκθεση του παιδικού διαγωνισμού «ΕΙΜΑΙ…Πώς βλέπω τον εαυτό μου», με συμμετοχές από όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό, που διοργάνωσε το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης. http://Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης

Η έμπνευση του φετινού διαγωνισμού ήταν ένας χάλκινος καθρέφτης από την Κύπρο που χρονολογείται ανάμεσα στο 1200 και το 1050 π.Χ. και βρίσκεται στη μόνιμη συλλογή του Μουσείου.

Βιβλία και αφηγήσεις σχετικά με Μουσεία που διατίθενται με ελεύθερη πρόσβαση:  – Το Κρυφτό  της Στέλλας Τσίγγου σε εικονογράφηση της Κωνσταντίνας Μπρίνια (Εκδόσεις ΠΙΟΠ). Αφήγηση

ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ: Χρωμάτισε την Πεπλοφόρο || Αθηνά, η θεά της Ακρόπολης || Η Ζωφόρος του Παρθενώνα || Το πρόγραμμα Γλαύκα

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛ.ΈΤΟΣ 2020-21

4o & 17o ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ ΖΩΓΡΑΦΟΥ

 

ΘΕΜΑ : ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2020-2021

Για το σχολικό έτος 2020-2021 οι εγγραφές στα Νηπιαγωγεία μας θα πραγματοποιηθούν από 

15 έως 30 Μαΐου 2020.

Οι εγγραφές γίνονται ΜΟΝΟ ηλεκτρονικά από τους ίδιους τους γονείς .

ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

α) Αίτηση εγγραφής – Υπεύθυνη δήλωση (ηλεκτρονικά)

β) Βιβλιάριο Εμβολίων του μαθητή/τριας, ή προσκόμιση άλλου στοιχείου, στο οποίο φαίνεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια

γ) Το Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ.)

δ)Βεβαίωση Φοίτησης από τον Διευθυντή/ντρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας σε περίπτωση που φοιτά άλλο/α τέκνο/α του σε αυτήν

ε) Βεβαίωση εργασίας των γονέων  (για μαθητές που θα εγγραφούν  στο ολοήμερο πρόγραμμα)

Στην περίπτωση των μαθητών/-τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες οι γονείς/κηδεμόνες συνυποβάλλουν γνωμάτευση από Κ.Ε.Σ.Υ ή δημόσιο ιατροπαιδαγωγικό κέντρο ή άλλη αρμόδια δημόσια υπηρεσία, προκειμένου να προγραμματισθεί η άμεση παιδαγωγική υποστήριξη των εν λόγω μαθητών.

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΩΡΗΣ ΥΠΟΔΟΧΗΣ

Στο προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα δύνανται να εγγράφονται:

1) μαθητές των οποίων εργάζονται και οι δύο γονείς, προσκομίζοντας σχετική βεβαίωση του φορέα εργασίας τους ή κάρτα ανεργίας στην περίπτωση που είναι άνεργοι. Δικαίωμα εγγραφής δίνεται και στην περίπτωση που προσκομίζεται βεβαίωση εργασίας από τον ένα γονέα και κάρτα ανεργίας από τον άλλο. Για τους αυτοαπασχολούμενους, ελεύθερους επαγγελματίες, αγρότες κτλ. αρκεί η προσκόμιση πρόσφατης βεβαίωσης του ασφαλιστικού τους φορέα ή το πιο πρόσφατο ειδοποιητήριο πληρωμής τού τρέχοντος έτους.

2) μαθητές, των οποίων οι γονείς/κηδεμόνες ανήκουν σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες όπως: I) πολύτεκνοι / τρίτεκνοι / μονογονεϊκές οικογένειες, γονείς με χρόνιες παθήσεις /ενταγμένοι σε πρόγραμμα απεξάρτησης / φυλακισμένοι. II) πολίτες τρίτων χωρών που διαμένουν σε κέντρα ή σε δομές φιλοξενίας του ελληνικού κράτους ή της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ.

Όλα τα δικαιολογητικά εγγραφής των αλλοδαπών μαθητών/τριών πρέπει να είναι επίσημα μεταφρασμένα .

Προϋποθέσεις συμμετοχής μαθητών στο τμήμα πρόωρης υποδοχής (7:45-8:30):

  1. Στο τμήμα πρόωρης υποδοχής δικαίωμα συμμετοχής έχουν νήπια/προνήπια τα οποία είναι εγγεγραμμένα και φοιτούν στο ολοήμερο πρόγραμμα.
  2. Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Τμήματος Πρόωρης Υποδοχής είναι τα 5 νήπια/προνήπια.
  3. Ο χρόνος προσέλευσης στο συγκεκριμένο τμήμα είναι 7:45-8:00.

Επίσης, πρόωρη αποχώρηση νηπίων/προνηπίων από το Ολοήμερο Πρόγραμμα δεν

προβλέπεται.

 

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ  ΑΙΤΗΣΗ – ΕΓΓΡΑΦΗ

Ι. ΑΙΤΗΣΗ ΓΟΝΕΑ/ΚΗΔΕΜΟΝΑ

Για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου ο γονέας/ κηδεμόνας πρέπει να ακολουθήσει τα εξής βήματα:

  • Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής https://proti-eggrafi.services.gov.gr/  και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
  • Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με την χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
  • Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.

 

Για την υποβολή τής αίτησης ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει διαδοχικά τα ακόλουθα:

 

α) τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου για το οποίο αιτείται την εγγραφή του.Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στον γονέα/κηδεμόνα λίστα των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή του μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και ο γονέας/κηδεμόνας επιλέγει το τέκνο για το οποίο επιθυμεί να υποβάλει αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο η λίστα δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμεί να εγγράψει, έχει τη δυνατότητα να εισάγει μόνος του τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσει τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,

 

β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας του, την οποία τεκμηριώνει αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,

 

γ) το ονοματεπώνυμο άλλου/λων τέκνου/ων, που φοιτά/τούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/χουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσει Βεβαίωση Φοίτησης από τον Διευθυντή/ντρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας.

 

δ) εάν επιθυμεί τη φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στο Προαιρετικό Ολοήμερο πρόγραμμα ή/και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής,

 

ε) τα στοιχεία των συνοδών των νηπίων/προνηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρηση τους από τη σχολική μονάδα και

 

στ) επιλέγει τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».

 

Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στο ότι τα δικαιολογητικά για τα (γ) και (δ) προσκομίζονται στη σχολική μονάδα εντός του χρονικού διαστήματος 15-5-2020 έως 30-5-2020 και 9.30 π.μ.-11.30 π.μ.. Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, ο γονέας/κηδεμόνας ενημερώνεται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσει κατά την επίσκεψή του στη σχολική μονάδα.

ΣΗΜΕΙΩΝΕΤΑΙ  ΟΤΙ  Η «ΑΠΟΔΟΧΗ» ΤΗΣ ΑΙΤΗΣΗΣ ΔΕΝ ΣΥΝΕΠΑΓΕΤΑΙ  ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΦΟΙΤΗΣΗ ΤΟΥ ΝΗΠΙΟΥ ΣΤΗ ΔΗΛΩΘΕΙΣΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ.

 

ΦΥΣΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

MEΤΡΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ

Αγαπητοί γονείς ,
με γνώμονα την προστασία τής δημόσιας υγείας, θα παρακαλούσαμε για τα παρακάτω:

  • Η διεκπεραίωση της διαδικασίας εγγραφής κάθε μαθητή θα πραγματοποιείται από έναν και μόνο γονέα – κηδεμόνα και πάντα με την επίδειξη της προσωπικής του αστυνομικής ταυτότητας.

 

  • Η προσέλευση του παραπάνω γονέα θα πραγματοποιείται κατόπιν προσυνεννοήσεως του ιδίου με τις προϊσταμένες των Νηπιαγωγείων μας.

Για το λόγο αυτό μπορείτε να καλείτε στο παρακάτω τηλέφωνο:

Τηλ. Επικοινωνίας :  210-7707653

Και κατά το χρονικό διάστημα 9.30 π.μ. – 11.30 π.μ.

  • Κατά το προγραμματισμένο ραντεβού, υποχρεούσθε να φοράτε μάσκα, γάντια και να τηρείτε την προβλεπόμενη απόσταση των 2 μέτρων.

 

  • Για οποιαδήποτε διευκρίνιση/απορία/κώλυμμα , θα επικοινωνείτε αρχικά τηλεφωνικά με τις προϊσταμένες των νηπιαγωγείων, ώστε να λαμβάνετε τις απαραίτητες πληροφορίες, προκειμένου να καθίσταται δυνατή η ολοκλήρωση της εγγραφής κάθε μαθητή με μία και μόνο φυσική παρουσία του γονέα στο Νηπιαγωγείο και εφόσον έχετε εξαντλήσει κάθε δυνατότητα προσωπικής επιτυχημένης ηλεκτρονικής εγγραφής.

 

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

 

ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ : 210-7707653

 

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΩΝ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΩΝ

mail@4nip-zograf.att.sch.gr

mail@17nip-zograf.att.sch.gr

Εδώ μπορείτε να βρείτε τα απαραίτητα έντυπα που θα πρέπει να φέρετε συμπληρωμένα στα νηπιαγωγεία για την ολοκλήρωση της εγγραφής .

 

ΟΔΗΓΙΕΣ ΧΡΗΣΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ



Λήψη αρχείου

 

ΟΡΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ 4ου & 17ου ΝΗΠ/ΓΕΙΩΝ

 

 

 

 

 

Εγώ είμαι εγώ (ο εαυτός μου)

«Ποιο είναι το ζώο που το πρωί περπατά με τα 4, το μεσημέρι με τα 2 και το βράδυ με τα 3 ;»

Μαντέψτε παιδιά…

Τη λύση θα τη βρείτε μόλις παρακολουθήσετε το βίντεο Η αρχή της ζωής-μεγαλώνω  (Αίσωπος -ΙΕΠ).

…ο άνθρωπος ναι,καλά το μαντέψατε!

Για να δούμε τώρα τι μάς λέει η ελληνική Μυθολογία, ποιος  δημιούργησε τον άνθρωπο;

Η ΑΓΑΠΗ ΤΟΥ ΠΡΟΜΗΘΕΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ

Πώς όμως είμαι πραγματικά ; πηγαίνετε στον καθρέφτη και παρατηρήστε καλά το πρόσωπό σας .Μετά ζωγραφίστε το “πορτραίτο” σας.

Σχεδιάστε με μαύρο λαδοπαστέλ ή ανεξίτηλο μαρκαδόρο  το πρόσωπο, τα μάτια, τη μύτη, το λαιμό. Μετά με χρωματιστά λαδοπαστέλ τα μαλλιά και το στόμα και τα περνάτε από πάνω με νερομπογιά σε όποιο χρώμα σας αρέσει! Να το αποτέλεσμα!

Πολύ ωραία!Και τώρα ακούστε και μάθετε ένα τραγούδι από τα Ζουζούνια Το σώμα μου

Παιδιά σάς άρεσε; Το τραγουδήσατε; Λοιπόν τι έχω πάνω στο κεφάλι μου; Έχω δυο μάτια, έχω μια μύτη, έχω ένα στόμα και δυο αυτιά…τι τα χρειαζόμαστε; Με τα μάτια βλέπουμε τα πάντα γύρω μας, με τα αυτιά ακούμε τους ήχους του περιβάλλοντος, με τη μύτη μυρίζουμε τα φαγητά που φτιάχνει η μαμά, με τη γλώσσα τα γευόμαστε και με τα χέρια αγκαλιάζουμε, πιάνουμε και πόσα άλλα…

Παιδιά, μπορείτε να συζητήσετε με τους γονείς σας τι κάνει το καθένα απ’ αυτά και να παρατηρήσετε την παρακάτω εικόνα :

https://images.app.goo.gl/KmCk1bMiJfzY8tXF8

Και τώρα μπορείτε να ζωγραφίσετε δίπλα από κάθε εικόνα ο,τι βλέπετε, ακούτε, μυρίζετε, γεύεστε, αγγίζετε και να το γράψετε κάτω από τα σχέδιά σας.



Λήψη αρχείου

Και δεν ξεχνάμε…στέλνουμε τις ζωγραφιές στο padlet μας!

ΑΝ ΕΙΧΑ…

Αν είχα δύο στόματα,

κι ένα μόνο μάτι

ίσως και εγώ να ήμουνα,

στον κόσμο τούτο κάτι!

 

Αν είχα και τα δυο μου αυτιά

εκεί που ‘χω την μύτη,

θα άκουγα τη μαμά να λέει:

“μου λέρωσες το σπίτι”.

 

Τέσσερα αν είχα χέρια λέει,

και άλλα τόσα πόδια,

θα ‘κανα χίλιες δυο δουλειές,

κι εγώ σαν τα χταπόδια.

 

Αν είχα λέει τον αφαλό

πάνω στο μέτωπό μου,

κι εκεί που είναι το πηγούνι μου,

αν είχα τον ποπό μου…

Δεν θα μ’ αγκάλιαζε κανείς

κι ο παππούς ακόμα, δεν θα με ξαναφίλαγε

στο μάγουλο ή στο στόμα!

 

Αν είχα εκεί που ‘χω τα αφτιά,

τα δύο μου τα χέρια,

ίσως και εγώ να πέταγα

και να έφτανα στ’ αστέρια.

 

Αν είχα τα δυο πόδια μου

κάτω απ’τις μασχάλες,

δε θα ‘χα στήθος και κοιλιά

ούτε ασχολίες άλλες.

 

Αν είχα, λέει τη μύτη μου

επάνω στο κεφάλι

κι εκεί που ‘ναι η μύτη μου

τη γλώσσα να ‘χα πάλι.

Κι η γλώσσα θα ‘ναι κόκκινη

σαν μια παντόφλα ωραία

κι η μύτη τόσο μακρουλή

δύο μέτρα σαν κεραία…

Γ.Μ. Μαρίνος

Διαβάστε στα παιδιά αυτό το αστείο ποίημα και συζητήστε τι θα γινόταν σε καθεμία από αυτές τις περιπτώσεις! Στείλτε μας μετά ένα τέτοιο πλασματάκι στο padlet! Εναλλακτικά μπορείτε να  σχεδιάσετε τα μέρη του κεφαλιού σε χαρτί ή χαρτόνι, να τα κόψετε και να τα κολλήσετε σ’ ένα μπαλόνι. Να, κάπως έτσι…

krokotak

.wholesalecentral.com

 

 

 

 

 

 

 

Αινίγματα και εκφράσεις!

Ανεβαίνει, κατεβαίνει και στην ίδια θέση μένει. Τι είναι; (τα χείλη)

Δυο αδελφάκια αγαπημένα, το ένα το άλλο ποτέ δεν βλέπει. Τι είναι; (τα μάτια)

Κόκκινο σπίτι, κόκκινη νοικοκυρά, άσπρες δούλες που κάνουν τη δουλειά. Τι είναι; ( το στόμα, η γλώσσα και τα δόντια)

Χτυπώ, χτυπώ δίχως να  σε πονώ. Αν πάψω να χτυπώ, χάθηκες στο λεπτό. Τι είναι; (η καρδιά)

Δυο αδέλφια μάλωναν και ένα βουνό τα χώριζε. Τι είναι;  ( η μύτη)

Δεν βάζει γλώσσα μέσα του.

Πήραν τα μυαλά του αέρα.

Έμεινε με το στόμα ανοιχτό.

Μου ανέβηκε το αίμα στο κεφάλι.

Το έβαλε στα πόδια.

 

 

Μάνα, μητέρα,μαμά

Maternal-Caress

 

«Μητέρα είναι ρήμα. Είναι κάτι που κάνεις, όχι απλά αυτό που είσαι»

Dorothy Canfield Fisher

 

Ποιος την κούνια μας κουνάει,
όταν είμαστε μικράκια;
Ποιος χαμογελά στο πλάι
και γλυκά μας λέει λογάκια
και τον ύπνο προσκαλεί;
Η μαμά μας η καλή!

Στέλιος Σπεράντσας

Μητέρα, μαμά, μανούλα, μάνα, μητερούλα, μανουλίτσα … Πόσα ονόματα για την υπέροχη μαμά μας, παιδιά! Για γράψτε μας κι εσείς  πως τη φωνάζετε;

Η γιορτή της μητέρας είναι μια γιορτή προς τιμήν της μητέρας και της μητρότητας.

Καθιερώθηκε τον 20ό αιώνα και προέρχεται από ένα αμερικανικό κίνημα των γυναικών-μητέρων με το όνομα Mothers Friendships Day που ιδρύθηκε το 1965 υπό την Άνν Τζάρβις (Ann Jarvis) κατά τη διάρκεια του Αμερικάνικου εμφύλιου πολέμου (1861-1865). . Το 1914 στις Ηνωμένες Πολιτείες υπεγράφη εθνική διακήρυξη για την μέρα της μητέρας, και καθιερώθηκε η δεύτερη Κυριακή του Μαΐου ως εθνική εορτή για να τιμήσει τις μητέρες. Σήμερα η γιορτή της μητέρας εορτάζεται σε πάνω από 40 χώρες στον κόσμο.

Τώρα στα δικά μας! Να και ένα παραμύθι που διαβάζαμε στο σχολείο για τη γιορτή της μαμάς.Φέτος θα σάς το διαβάσει η ίδια η μαμά

“Πως γράφεται η μητέρα”

Αφού το διαβάσετε,μπορείτε να ξαναπείτε με τη βοήθεια ενός μεγάλου τις λέξεις που ακούσατε στο παραμύθι ( Μ μέλι , Η ήλιος …) και να έπειτα να βρείτε  δικές σας λέξεις και να τις ζωγραφίσετε , όπως κάναμε κι εμείς :

Η μητέρα έχει εξυμνηθεί σε πολλές μορφές τέχνης. Μία απ’ αυτές είναι και η γλυπτική. Ακολουθούν έργα γλυπτικής με θέμα τη μάνα.

(από το αρχείο της Κ. Κύρδη)

Και μερικά γλυπτά παιδιών από το περσινό πρόγραμμα σχολικών δραστηριοτήτων :

Τώρα παιδιά πάρτε πηλό ή ακόμη και πλαστελίνη και αποτυπώστε όποιο έργο σάς άρεσε περισσότερο .Μπορείτε να φτιάξετε και ένα δικό σας ,πρωτότυπο έργο.Μην ξεχνάτε… κάθε έργο έχει  υπογραφή του δημιουργού του καθώς και τίτλο .Δημιουργήστε και παρασουσιάστε τις κατασκευές σας στο padlet .

 

Όμως πώς μπορείς να πεις Χρόνια πολλά στη μανούλα που γιορτάζει;

  1. Ξύπνα την με ένα γλυκό πρωινό
  2. Βοήθησέ την στις δουλειές του σπιτιού ή απλά συμμάζεψε το δωμάτιό σου
  3. Σταμάτα τους καυγάδες
  4. Μαγείρεψε μαζί της
  5. Ζήτησέ της συγνώμη
  6. Δώσε μια υπόσχεση σημαντική
  7. Φτιάξε μια κάρτα για τη γιορτή της. Σου προτείνουμε να κόψεις μια διπλή καρδιά ενωμένη στη μέση, ώστε να ανοίγει και να γίνεται κάρτα, έξω θα κολλήσεις έναν υφασμάτινο φιόγκο και μέσα μπορείς να κάνεις μια ζωγραφιά και να της γράψεις μια ευχή. Μαζί με ένα φιλάκι ή ένα λουλούδι ή ακόμα και μια γλάστρα που μπορείς να φτιάξεις μόνος/μόνη σου!
  1. Πες της ένα τραγούδι (ή και δύο):

Μαργαρίτα

Στη γιορτή της μητέρας

Τα ζωάκια πάντως έχουν και αυτά ανάγκη τη μητέρα τους όπως και τα παιδάκια. Οι μαμάδες τους τα φροντίζουν, τα θηλάζουν όταν είναι μικρά, τα προστατεύουν από τους κινδύνους, τα ταΐζουν και τα αγαπάνε πολύ όπως και οι δικές σας μανούλες!

Για δείτε αυτές τις υπέροχες εικόνες με τα ζωάκια και τις μανούλες τους!

μητρότητα στη φύση

 

Παρακάτω έχετε και δύο ακόμα παζλ να φτιάξετε!

Μητρική στοργή ,Ιακωβίδης

Μητέρα και παιδί, Φερνάν Λεζέ

5ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΛΜΥΡΟΥ » Blog Archive » Η καλύτερη μαμά του κόσμου….

www.blogs.sch.gr/5nipalmyrmag

 

Σας ευχόμαστε ένα πολύ ωραίο Σαββατοκύριακο, μια πολύ όμορφη και τρυφερή γιορτή της μητέρας και να περνάτε όμορφα!

 

Μέλισσα , μέλισσα ,μέλι γλυκύτατο…!Ποιόν παραγγέλνετε;

melissa

 

 

Ζουμ ζουμ ζουμ, Μέλισσα περνά

Ένα έντομο τόσο δα μικρό,

κρατά στα “χέρια” του

τον κόσμο που ζω .

Αν εκείνη εξαφανιστεί,

το χώμα κάτω από τα πόδια μου

θα χαθεί!!!

Οι μέλισσες , παιδιά , είναι άλλο ένα έντομο με το οποίο θα ασχοληθούμε αυτήν την εβδομάδα. Οι μέλισσες ζουν σε μεγάλες οικογένειες μέσα σε κυψέλες. Σε κάθε οικογένεια υπάρχει μια βασίλισσα, υπάρχουν οι αρσενικές μέλισσες που ονομάζονται κηφήνες και οι θηλυκές που ονομάζονται εργάτριες. Οι εργάτριες μαζεύουν το νέκταρ από τα λουλούδια και φτιάχνουν το μέλι. Η εργάτρια είναι πιο μικρή από τον κηφήνα και την βασίλισσα αλλά έχει κεντρί και δηλητήριο. Η βασίλισσα έχει μεγαλύτερο μήκος αλλά δεν έχει κεντρί και ο κηφήνας είναι χοντρός και δεν έχει ούτε αυτός κεντρί.

Μπορείτε να δείτε πώς φτιάχνουν οι μέλισσες το μέλι ΕΔΩ .

Επίσης ένα πολύ ενδιαφέρον βίντεο της Disney που αρέσει πολύ στα παιδιά και βλέπουμε στην τάξη θα δείτε ΕΔΩ

Ας δούμε λοιπόν τώρα που χρησιμοποιούμε το μέλι …

1.το βάζουμε στο γάλα

2. το χρησιμοποιούμε στα γλυκά

3. το αλείφουμε στο ψωμί

4. το βάζουμε στο τσάι και σε άλλα ροφήματα για να μας μαλακώσει ο λαιμός

Το μέλι είναι πολύ θρεπτικό, δεν έχει ζάχαρη, δεν παχαίνει και είναι σημαντικό για την διατροφή μας.

Αυτήν τη φορά σκεφτήκαμε να γεμίσουμε το padlet με γλυκές δημιουργίες! Φτιάξτε ό,τι επιθυμείτε με ένα από τα υλικά της συνταγής το μέλι και ανεβάστε το, να μας φτιάξετε τη διάθεση και να μας ανοίξετε την όρεξη!!

Ενδεικτικά προτείνουμε λουκουμάδες με μέλι, τηγανίτες με μέλι και μπάρες δημητριακών με μέλι!! Εντυπωσιάστε μας!!

Μάγια η μέλισσα!! Για να δούμε ένα επεισόδιο με πρωταγωνίστρια αυτή την έξυπνη και ζωηρή μελισσούλα!

Επεισόδιο 4- Προσοχή αρκούδα !!!

Και δυο τραγουδάκια:

Περνά – περνά η μέλισσα

Οι εννέα μελισσούλες (το Τραγούδι του ΕΝΝΕΑ )

Ευκαιρία να μάθουμε τον αριθμό 9!

Εννέα μελισσούλες! Για να τις ζωγραφίσουμε να πετούν πάνω από εννέα λουλουδάκια, να τις μετρήσουμε και να γράψουμε τον αριθμό και το όνομά του!! Τις περιμένουμε στο padlet!!

Εναλλακτικά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το φύλλο που σχεδιάσαμε για εσάς:



Λήψη αρχείου

Τώρα… κατασκευούλες με άχρηστο υλικό! Σας στέλνουμε ιδέες και επιλέγετε ποιο σας αρέσει για να φτιάξετε!

www.preschoolactivities.us

www.icreativeideas.com

Η κυψέλη είναι γεμάτη εξάγωνα! Πειραματιστείτε με καλαμάκια χρωματιστά ή ξύλινα με ζυμαρικά, με μαρκαδόρους η ξυλομπογιές και φτιάξτε το δικό σας μελίσσι!!

www.natalinaeton5.blogspot.com

Για το τέλος ένα αίνιγμα!

Μικρή μικρή νοικοκυρά

μεγάλη πίτα φτιάχνει.

Τι είναι;;